|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:https://en.m.wikipedia.org/wiki/Macroscopic_quantum_phenomena (maar verder heb je uiteraard gelujk) When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik heb besloten dat ik een quatumist bent: het glas is zowel half vol als half leeg Ben benieuwd wat de nieuwe zwartekracht/informatietheorie gaat doen met de theoriën. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Is superpositie niet een duidelijke aanwijzing dat het multiversum een reële mogelijkheid is? ... hoe de hazen lopen ... |
|
Ik ben noob op dit gebied, maar ik vond de volgende twee podcasts leuk: https://www.bbc.co.uk/programmes/p00548dl https://www.bbc.co.uk/programmes/p00547c4 "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Ik ga wel Ant-Man 3 bekijken, zal het allemaal wel duudelijk worden Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Wie niet? Er valt nog zoveel te ontdekken. Waarom bijv. gedragen deeltjes zich anders wanneer ze geobserveerd worden? De uitkomst van het double slit experiment is nog altijd geen eenduidige verklaring voor. ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: Met kwantummechanica kun je veel dingen die we meten verklaren, en de many worlds interpretation is een redelijk populaire interpretatie van kwantummechanica . Dus, tsja, is dat reëel? Kwantummechanica verklaart (nog) niet alles, we weten ook niet hoe ver je het mag doortrekken, en zou net als alle wetenschap gewoon fout (/niet alles beschrijvend) kunnen blijken te zijn. Kwantumsuperpositie is net als alle superpositie ook alleen van toepassing op lineaire vergelijkingen, en het blijft nog steeds de vraag of we alles kunnen gaan beschrijven met lineaire vergelijkingen. Mocht het echt bestaan, volgens mij staat de kwantummechanica niet toe dat je van het ene naar het andere universum zou gaan dus we hebben er niet veel aan Dus, tsja, het is een mogelijkheid binnen kwantummechanica en kwantummechanica doet het best goed dus in die zin kan het maar het zou ook best niet kunnen Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
One M-string to rule them all! When your people matter, menstrual health matters |
|
Er is maar 1 heilige tijdlijn Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Nog wel... Het multiversum is al wel aangekondigd. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Zou er dan een universum zijn waarin Fusion wel grappig en intelligent is? |
|
Grappig is subjectief, intelligent is een stuk meer objectief vast te stellen When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Klopt en daarin stief Donnie Darko When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:nee |
|
quote: Nee maar misschien is er wel een vorm van communicatie mogelijk. Wie weet hebben we hier al mee te maken wanneer we synchroniciteit of een deja-vu ervaren? We hebben allemaal wel eens het idee bepaalde "glitches from the other side" door te krijgen toch? Het kunnen boodschappen uit een parallelle werkelijkheid zijn. ...niets is wat het lijkt... |
|
Paul, niets is wat het lijkt. |
|
Ah gut, knulletje kan weer alleen cynisch reageren op een gedachte-experimentje, wat ontzettend schattig. Hou jij je nu maar vast aan de filosofie dat er alleen een materiële wereld is en verder niets. Straks raak je nog in de war. ...niets is wat het lijkt... |
|
Hoezo straks? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote:Ik mis Kwelgeest ook. |
|
quote: Nee, dat hb ik nou werkelijk nog nooit gehad. Kennelijk hebben de parallelle werkelijkheden geen boodschappen voor me. Lekker rustig wel https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Ja, ik heb hetzelfde. Ik ben er altijd al te nuchter voor, ben ik bang. Bier drinken helpt niet, maar is wel lekker. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote:Glitches zijn vaak het resultaat van jarenlang stelselmatig harddrug gebruik. Kameraad klaagt wel eens over "schokkerig beeld". Komt waarschijnlijk van teveel XTC. Praat eens met Fusion over dit onderwerp. Die heeft dermate veel achter de kiezen dat hij inmiddels een levende glitch is. En vergeet niet: toegeven is de eerste stap. |
|
quote: Ik zou het hier eerder zoeken in neurobiologie dan kwantummechanica. Een ander veld waar we nog geen kut van begrijpen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ja maar sommige zaken zijn niet neurobiologisch te verklaren. Ik kwam tijdje terug een onderzoek tegen waarbij mensen een serie foto's te zien kregen. Er zaten ook heftige foto's bij om de stress response te meten. Wat bleek, de stress response was telkens al meetbaar vlak voordat zo'n foto getoond werd. In de zenuwen. Via een vertraging kwam het daarna wel synchroon met de werkelijkheid in de hersenen terecht. WTF Alsof het zenuwstelsel dus al wist wanneer er een heftige foto langskwam. Hoe kan dat vooruit lopen op de realiteit? Was net even aan het googlen maar kan het onderzoek helaas niet terugvinden. Misschien kwam het voorbij in de docu Superhuman. ...niets is wat het lijkt... |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |