|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
Staan wel een aantal goede bands tussen jah Maar of het nou "Pagan Metal" is of iets anders kan me echt niet interesseren... Zenial |
|
Heb nog nooit van de titel 'pagan metal' gehoord.Sinds waneer heeft paganisme met metal te maken? Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
sinds wanneer al een hele tijd. Maar in Nederland is dat niet zo bekend he. |
|
Gelul..pagan zijn heeft niks te maken met wat voor muziek je luisterd. Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
heb de term pagan metal al welles vaker op internet voorbij zien komen vind et alleen allemaal freaking veel op viking lijken My madness, my sadness |
|
Pfff, labeltjes zijn leuk, maar het moeten er niet teveel worden. |
|
Wat heeft *kuch* gothic metal nou met gothic te maken? Wat heeft nu-metal (sorry, mallcore) nou met metal te maken.. waarschijnlijk is het weer een stompzinnige term bedacht door de commercie om iets wat al lang onder een andere naam bestaat aan te duiden. Zow, en nu ga ik verder met het downloaden van wicca-metal I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Whoohoo voor mij ook! anders ben ik geen echte! Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
Ik ben vrij serieus met heidense interesses bezig maar als me iets niet boeit zijn het wel al die crap Pagan/Viking/Folk-bands. Alleen Einherjer en Enslaved vind ik cool. En inderdaad je ziet met die hokjes-onzin door de bomen het bos niet meer. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: precies...je hebt gewoon: death metal, black metal, metal over vikingen enzo, metal over riddertjes en zwaardjes (blind guardian en rhapsody en shit), heel erge stamp metal (grind core), en die commerciele zooi (nu-metal) meer hoeft der niet te zijn van mij Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
dat van metal over vikingen ben ik het niet mee eens. Er zijn wel meer als 57 viking metal bands. en in principe gaat het er gewoon om of de muziek goed is. |
|
quote: Inderdaad, wat kan dat nu een ander schelen hoe je zelf je eigen favoriete bands in een spreekwoordelijk hokje stopt. Skyforger heerst! Je kan me de bout hachelen! |
|
Amon Amarth ! |
|
Ideologie achter muziek zuigt! Het gaat immers om de muziek, niet om tekst. |
|
Cruachan Aes Dana Brann Bar Ik hoor enorm graag pagan metal, vooral folkmetal, enorm goed , de teksten zijn meestal ook heel mooi, vooral bij Cruachan. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote:idd, gij hebt et door! www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
quote: muziek zonder een goeie tekst vind ik veel slechter dan muziek met een goeie tekst en een goeie melodie, de teksten van Cruachan zijn echt supermooi, ze klagen bepaalde zaken in de maatschappij aan, zoals: oorlog, zie naar het nummer Celtica (voice of the Morrigan) hier effe de tekst: On the ground he lays, His lifeblood drains from him, The battle has been fought, And the fighting now stopped. He scans the battlefield, Oh the bloodshed he can see, So many that have died, And so few who survived. His brother's men at arms, Who he's known since he was a lad, Lie silent by his side no longer alive. Lying by a tree Is a broken shattered man, Killed by the sword in my warrior's hand. But in his heart He does not hate this man, He fought for a case, He could not understand. His brother's men at arms, Who he's known since he was a lad, Lie silent by his side no longer alive. A thousand years have passed And mankind has stayed the same, They fight against each other for political gain, A politic state rule - the government tool, People live in fear under madman rule. His brother's men at arms, Who've been with him since he was a lad, Will fight by his side for the right to survive. A thousand years more And the world may not exist, The cause will be greed and an iron fist The spirits will rejoice, Mankind will not be missed. It's up to you It cannot come to this. His brother's men at arms, Who've been with him since he was a lad, Will fight by his side for the right to survive. lees die tekst eens door, en zeg dan nog eens dat tekst langs geen kanten belangrijk is, dat is één van de kenmerken van een goeie band vind ik, muziek zonder tekst (een goeie tekst) is als muziek met een slechte melodie in mijn ogen, en daarmee uit, PUNT Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
ehm pagan is toch dat geloof, met al die natuurgoden (sprak een leek) wat heeft dat nou bv met ancient rites te maken dan ? kan iemand uberhaupt pagan metal ff voor me definieren ? Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
pagan metal gaat over de (natuur)Goden voor dat het Christendom ontstond lijkt me... |
|
hmm nou volgens mij komt daarvan dan weinig voor op de ancient rites cd's.... tis anti-christelijk ja... maar natuurgoden Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: wie heeft het hier over ideologie? en mensen die pagan muziek willen horen raad ik aan eens naar echte folkbands te gaan luisteren in plaats van gelikte metalbands met een goedkoop deuntje. |
|
echte folk -> Saltatio Mortis ! |
|
quote: Ga misschien eens naar http://www.paganmetal.com/ daar vind je enorm veel over Pagan metal, het feit van de natuurgoden, die zou je eerder in folkmetal tegen komen, en Keltische goden, bijvoorbeeld Belenos is de Keltische zonnegod, Morrigan is de Keltische oorlogsgodin, Aes Dana is een clan, Menhir, de naam zegt het zelf, dat zo'n steen. Pagan Metal roept meer het verleden op, een verleden van gewonnen veldslagen, On Golden Fields van Ancient Rites is daar een mooi voorbeeld van, Táin Bó Cuailgne van Cruachan ook, gaat over een belangrijke rait tijdens de ulster Cycle van Ierland, enzovoort, enzovoort,.... Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote:ik luister ook naar folk metal, maar jij bedoelt zeker alleen folk. |
|
quote: ik vind AR persoonlijk geen paganmetal spelen, meer heavy/black maar dit terzijde. natuurgoden is verkeerd geformuleerd door mij ik bedoelde goden zoals Wotan,Thor,Freyr,Balder... |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |