|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
EXIVIOUS announces debut album, to be released in May 2009. Fusionmetal - A relatively new and unexplored genre in the world of metal. Exivious marks a first to truly marry jazzfusion with metal into a coherent new style. Featuring members of legendary US prog band CYNIC and Dutch metallers TEXTURES, Exivious isn't an over the top math metal band and certainly isn't a loungy jazz combo either. But expect everything in between! With a jazzfusion backbone Exivious uses freaky metal riffs to decorate their organic eruption of free improvisations and complex rhythms. Guitarist Tymon comments: "We finally managed to transform a vision I had a long time ago into 9 intense and fiery songs. There's an immense amount of information in there that will definitely take more than one spin in your CD player to comprehend!" The band will release the album independently to preserve 100% creative freedom. This is not only evident in their music but also in the artwork. Their self titled debut will appear in a limited 1000 numbered copies, each single copy bundled with its own unique artwork. An mp3 stream of the song 'Waves Of Thought' is available on the Exivious website and myspace now! Exivious is: Tymon (Cynic) - guitar Michel Nienhuis (ex-Sengaia) - guitar Robin Zielhorst (Cynic, ex-Blue Man Group) - bass Stef Broks (Textures) - drums www.exivious.net www.myspace.com/exivious Laat me hieraan toevoegen: sorry voor de schaamteloze zelfpromotie! Ik ben benieuwd wat jullie van onze muziek vinden! Groet, Tymon [Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 17-01-2009 15:17] |
|
Finally! Wat ik van je muziek vind; ja geniaal he [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 16-01-2009 14:56] |
|
Coole muziek en ruig mitsj weer es te horen pielen! |
|
Helemaal gaaf, maar dat wist je al Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER |
|
Mooi op tijd voor Wâldrock Vanavond de MijnSpees even checken.... Veel plezier in de US alvast! 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
Live in Breda vorig jaar juni was het dik en dik in orde in elk geval |
|
Ow, ok. Ik dacht dat de band al jaren niets meer gedaan had, of zit ik nou met een andere band in m'n hoofd?!?! Tymon, heb ik jou wel eens gesproken in de unitas te wageningen? Of ik ben enorm in de war of m'n geheugen begint echt steekjes te laten vallen, hahaha. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Allemaal goed gespeeld natuurlijk maar ik kan er niks mee. Lijkt me wel gaaf om eens live te zien maar zal het nooit thuis luisteren. Ik wist trouwens niet dat Cynic voor de helft Nederlands is [Dit bericht is gewijzigd door Mies op 16-01-2009 17:21] |
|
quote: Dat is ook pas sinds een 1,5jaar ofzo Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER |
|
Razendknap allemaal maar het doet mij de broek niet bollen. |
|
Eindelijk! Moet wel zeggen dat het nummer niet in een keer pakt. Ga eerst nog een paar keer luisteren maar vind het wel lekker klinken al! |
|
Klinkt nie verkeerd mannuh! Ik krijg er een sterk 'Lemur Voice' gevoel bij, met een Allan Holdsworth gevoel in de solookes. |
|
Well done Tymon! |
|
Fijne spul. Dit soort muziek mag ik graag horen. Mijn welgemeende complimenten heren. |
|
Thnx voor de leuke reacties Tegenpartij: ben jij Wim van Judgement Day? Ja dan hebben we elkaar wel eens gesproken in unitas... ooit, lang geleden. Maar zoals je ziet bestaan we nog/weer! |
|
quote: Niet naar bedoeld verder maar persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat je, nu je bij Cynic mag spelen, dit feit ge / mis-bruikt om een band die al de nodige jaren bestaat eens wat meer aandacht te geven. ( Hoewel ik niet met zekerheid zou kunnen zeggen dat ik zelf die verleiding zou kunnen weerstaan. ) Verder: Lekker nummer. Ik ben benieuwd naar meer. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 17-01-2009 11:38] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Dat is toch logisch, dat doet werkelijk iedereen. @ Tymon. Ja, dat ben ik dus, heb ik toch de goede band/persoon voor me, hehe. :-) En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Ieder mag zijn eigen mening hebben, maar "bij Cynic mag spelen" klinkt een beetje denigrerend wat mij betreft. Cynic is 1 van de bands waar ik in speel, niet meer dan logisch dat ik dat feit gebruik voor de promotie van mijn "nieuwe band". |
|
Was Robin 1 van die blauwe mannetjes? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:Omdat je denkt dat je eigen bandje het anders niet gaat redden dacht je laat ik even wat aan namedropping doen ? Fuck the world and fuck you |
|
quote:Daar is niks mis mee, dat doet werkelijk iedere band. |
|
quote: Niks mis mee inderdaad. *kuch*Elexorien*kuch* Alleen een zeikwijf zeikt over namedropping. Bruce Banner |
|
quote:Ja flauwe opmerking, XXL. Volgens mij bepaalt Tymon ook voor een deel het geluid vd 'tegenwoordige' Cynic. Lijkt me dat hij op de nieuwe plaat ook zeker zn stempel heeft gedrukt en dus op de Cynic van nu. 'k Zou zo'n feit juist ook niet weglaten. En dikke +1 @ Judge;s opmerking over die show in de Mezz. Damn, 'k stond daar ook met de bek open te genieten |
|
Ah, de gebruikelijke pijpzeikers tikken ook weer netjes hun diarree Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Daar missen we toch echt Zelthor voor. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |