IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Is de metalscene een nieuwe meeloopcultuur geworden? Vorige pagina | Volgende pagina
Mirandarijntje
miaaaaaauuuuw...mheh
Usericon van Mirandarijntje
Posted 27-08-2002 11:17 by Mirandarijntje Wijzig reactieProfiel van MirandarijntjeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/mirandarijntje

quote:
Op 27 augustus 2002 11:11 schreef Shredhead het volgende:

Ik doe met optredens wel vaker een trainingsbroek aan en een knalrood t-shirt met daarop: 'skateboarding is not a crime', puur en alleen omdat ik dan sommige zogenaamde 'true' gasten dan alweer afkeurend zie kijken, haha

tssssss.......

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 27-08-2002 11:19 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 27 augustus 2002 11:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Ow, echt raar, die vuile blikken en pilsjessmijterij op kort haar/verkeerde T-shirts. Blijkbaar zit dat bij een deel van het metalpubliek dieper dan ik dacht, die dresscode. Whatever, ik was toch al niet zo sentimenteel over 'het metalhead zijn'.

Ja dat heb je ook nog eens ja... dat moet iemand niet bij mij flikken als ik eens een "simpsons" t-shirt draag want dan wordt ik pissig.

11.45: restate my assumptions

DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 27-08-2002 11:23 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Wat een bullshit. Aan mij kun je niet zien dat ik een metalhead ben. Waarom zou ik in het zwart moeten lopen als ik het niet mooi vind ? Waarom moet ik kisten aan als ik er doodmoe van word omdat het van die logge, zware krengen zijn? Als iemand mij bij een concert afkeurend aankijkt? Jammer dan, kan ik niet mee zitten. Ik ga voor de muziek, niet voor de look.

You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 27-08-2002 11:25 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik vind de sfeer van metal het leukste van de stroming. Vooral live is dat zo machtig, metal is macht voor mij! Als je naar metal luistert voel je gewoon dat je boven het overgrote deel van de massa staat.

Ik heb me zelden beziggehouden met het soort metal wat ik luister. Toen ik hier kwam op zm merkte ik dat de bands die ik tof vond niet echt overeenkwamen met de rest hier. Ik heb sindsdien steeds bands gedownload die hier genoemd werden. Een paar bands eruit gepikt die ik goed vond en zo m'n smaak ontwikkelt.

De echte 'true' metal is nooit voor mij weggelegd geweest omdat ik mezelf er niet in herken, het is voor mij te agressief. Ik heb mijzelf ook nooit beschouwd als een 'true' metalhead omdat ik weet dat mijn kennis vergeleken met de meesten hier int niets valt. Ik weet niet of ik hierdoor opeens onder de meelopers wordt gerekend, ik hoop dat de meesten niet zo kortzichtig zijn.

Ik heb gesproken

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 27-08-2002 11:30 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

IK BEN DE ENIGE TRUE-METALHEAD HIER!!!!

HAIL TO ME

beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-08-2002 11:31 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 27-08-2002 11:31 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Maar bepaal je zelf niet welke bands je true vindt? Wie beschikt er over de almachtige wijsheid om voor jou te bepalen wat true is en wat niet ? Mijn smaak wijkt in sommige dingen ook af van de allerhardste metal, maar wat interesseert mij het wat mensen daarvan vinden ?

Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 27-08-2002 11:32 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

TRUE PANDA BLACK METAL!!

FUCK YOU DIMMU!!!!

LOL

[Dit bericht is gewijzigd door Anorexia-Nervosa op 27-08-2002 11:34]

beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!

Sjaan
Usericon van Sjaan
Posted 27-08-2002 11:34 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 27 augustus 2002 11:31 schreef DMTR het volgende:
Maar bepaal je zelf niet welke bands je true vindt? Wie beschikt er over de almachtige wijsheid om voor jou te bepalen wat true is en wat niet ? Mijn smaak wijkt in sommige dingen ook af van de allerhardste metal, maar wat interesseert mij het wat mensen daarvan vinden ?

Bepaalde bands hebben gewoon een verheven status, met name de klassiekers zoals Iron Maiden, Morbid Angel etc.

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 27-08-2002 11:39 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Dan nog zou ik mensen er niet op veroordelen als ze die bands geen reet aan zouden vinden. Ieder z'n eigen

Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 27-08-2002 11:45 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

wat betreft het kudde-gedrag: dat is iets wat gewoon in mensen zit. zooloog Desmond Morris (de Naakte Aap) denkt dat het bestaan van voetbalteams en groepen jongeren met hetzelfde uniform (metalkleding) zijn oorsprong in de oertijd heeft toen groepen mannetjes samen gingen jagen. het gezamelijke doel gaat gepaard met het dragen van dedelfde kleding. volgens morris zijn heel veel gedragingen die we al miljoenen jaren hebben niet zomaar een een paar eeuwen verdwenen en voelen mannen nog steeds een drang om er samen in een groep op uit te trekken (concert bezoeken, met een band optreden). van nature zijn veel vrouwen daarom ook wat huiselijker ingesteld.
dit verklaart naar mijn mening ook waarom metalheads graag dezelfde kleding dragen, waarom andere kleding afgekeurd wordt of waarom hele groepen juist weer andere kleding gaan dragen (dat zijn dan weer andere jaaggroepen). ook zijn er mensen die zich willen onderscheiden van de groep, dat is ook weer natuurlijk, want als je allemaal precies hetzelfde bent kun je op geen manier meer opvallen en dat opvallen is nodig om aandacht te krijgen van het andere geslacht.

eigenlijk zijn de mensen met de echte metalkleding dus van de oude jaaggroep en mensen die andere kleren dragen horen of bij een nieuwe groep of ze willen niet bij een groep horen (wat op zich wel voor te stellen is omdat de oude jaagroep zo groot is, dat het moeilijk is je daarin te onderscheiden)

wat mezelf betreft: ik vind lang haar cool om mee op te treden en ik ben gek op metal shirts. allemaal overgenomen van de jaaggroepen waar ik in het begin het liefst bij had willen horen (Metallica, Morbid Angel).

[Dit bericht is gewijzigd door Airwolf op 27-08-2002 11:59]

"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-08-2002 11:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 11:25 schreef Sjaan het volgende:
Als je naar metal luistert voel je gewoon dat je boven het overgrote deel van de massa staat.
Alleen maar omdat je naar metal luistert??

Damn, volgens mij moet jij ff wakker worden .

Sjaan
Usericon van Sjaan
Posted 27-08-2002 11:50 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 27 augustus 2002 11:46 schreef Dwaallicht het volgende:
Alleen maar omdat je naar metal luistert??

Damn, volgens mij moet jij ff wakker worden .

Haha, het besef wordt dan iig verduidelijkt. Na een metaloptreden op weg naar huis zit ik ook altijd die gassies die uit de plaatselijke disco komen toefen met hun scooters uit te lachen

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2002 12:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waar ik me aan stoor zijn van die mensen die zeggen: "Jij MOET dit en dat luisteren (zie ook Verplichte kost topic)"

Die werken dit soort úbergedrag in de hand.

Laat mensen gewoon lekker hun muziek luisteren, lul erover, ga ze niet lopen aftroeven omdat jij net iets meer weet.

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 27-08-2002 12:13 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 27 augustus 2002 11:50 schreef Sjaan het volgende:
Haha, het besef wordt dan iig verduidelijkt. Na een metaloptreden op weg naar huis zit ik ook altijd die gassies die uit de plaatselijke disco komen toefen met hun scooters uit te lachen

Dus eigenlijk heb je die "scooter gassies" nodig om je "hoger" te voelen. De kunst is om "hoger" te zijn zonder dat je daarbij die "scooter gassies" nodig hebt.

Als je dat kan, hoef je ze ook niet meer uit te lachen.

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 27-08-2002 12:15 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Maar dat van die zwarte kleding klopt niet echt. Ik heb ook een witte immortal shirt en een grijs\zwart\wite leger broek.

Is dat dan niet metal ofzo....

Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 27-08-2002 12:18 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Wat betreft een 'metal look' vind ik juist wel leuk! Als je gewoon op straat loopt zie je erg weinig metalheads (ala Black Metal look) maar bv. voor een concert in de Baroeg komen uit alle hoeken en gaten opeens metalheads, wel geinig. Ik vind dat het allemaal zo serieuz genomen wordt hier, zie er ook de lol van in als je een ventje eerst in een Korn T-shirt ziet lopen en vervolgens in ereen van Darkthrone. Cheers

Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 27-08-2002 12:20 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 12:18 schreef Vintersorg het volgende:
Ik vind dat het allemaal zo serieuz genomen wordt hier, zie er ook de lol van in als je een ventje eerst in een Korn T-shirt ziet lopen en vervolgens in ereen van Darkthrone. Cheers

mee eens!

[Dit bericht is gewijzigd door Airwolf op 27-08-2002 12:22]

"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 27-08-2002 12:26 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Ik vindt die "ALTO\PUNK" scene eerder een meeloop cultuur.

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 27-08-2002 12:28 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 11:32 schreef Anorexia-Nervosa het volgende:
TRUE PANDA BLACK METAL!!

FUCK YOU DIMMU!!!!

LOL

Ok voordat jullie hier wat over gaan zeggen, DOE HET NIET!

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-08-2002 12:36 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik denk het niet. Natuurlijk zijn er mensen die erkenning nodig hebben en zich kleden volgens de metalnorm [meestal jongere personen].
Maar aan mij persoonlijk kan je moeilijk zien naar welke muziek ik luister, behalve wanneer ik bandshirts draag dan, maar dat is niet dagelijks.

Jonge mensen die zich volgens de metalnorm kleden [meelopen], worden vanzelf ouder en komen er achter dat het eigenlijk nergens op slaat.

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 27-08-2002 12:39 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Tja dat vindt ik niet kloppen,

Als ik gewoon een pak melk ofzo ga halen loop ik dan met een darkthrone met lerenbroek en kogelriem en de hele mikmak, en een andere keer weer met een duke nukem shirt in me (zwarte) spijker broek.

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 27-08-2002 12:40 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 27 augustus 2002 12:18 schreef Vintersorg het volgende:
Wat betreft een 'metal look' vind ik juist wel leuk! Als je gewoon op straat loopt zie je erg weinig metalheads (ala Black Metal look) maar bv. voor een concert in de Baroeg komen uit alle hoeken en gaten opeens metalheads, wel geinig. Ik vind dat het allemaal zo serieuz genomen wordt hier, zie er ook de lol van in als je een ventje eerst in een Korn T-shirt ziet lopen en vervolgens in ereen van Darkthrone. Cheers

Hahahaha, hij heeft een Korn T-shirt

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-08-2002 12:42 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 12:39 schreef Heosphoros het volgende:
Als ik gewoon een pak melk ofzo ga halen loop ik dan met een darkthrone met lerenbroek en kogelriem en de hele mikmak, en een andere keer weer met een duke nukem shirt in me (zwarte) spijker broek.

Je wilt dat mensen zien van welke muziek je houdt.
Voor mij persoonlijk hoeft dat niet zo, aangezien het grootste deel de muziek toch niet leuk vindt.

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 27-08-2002 12:43 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Mwa.. ik weet niet, die mensen weten toch niet wat darkthrone ofzo is.

Ik draag het gewoon omdat ik de muziek goed vindt.

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com