IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Is de metalscene een nieuwe meeloopcultuur geworden? Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2002 16:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ook een beetje kortzichtig van jou vind ik dit. Dat meissie kan misschien gewoon tijdens haar techno-fase zich daar prima bij hebben gevoeld, en door kennis te maken met 'alto's' (hoezo vooroordeel) en metalheads heeft ze die muziek leren kennen, en die is haar blijkbaar goed bevallen.

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 27-08-2002 16:48 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

mmmm wat een verhalen, wat een verhalen. Gooit het er maar uit mensen! toe maar!

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2002 16:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kringgesprek !

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 27-08-2002 16:51 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

weet je wat! de eerste fluisterd wat door aan de tweede, en zo heel de kring door, en dan kijken we wat er van het verhaal over is gebleven bij de laatste!

hehehe sorry ON TOPIC NU!

Jade
Usericon van Jade
Posted 27-08-2002 16:52 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 16:46 schreef Jenje het volgende:
Ook een beetje kortzichtig van jou vind ik dit. Dat meissie kan misschien gewoon tijdens haar techno-fase zich daar prima bij hebben gevoeld, en door kennis te maken met 'alto's' (hoezo vooroordeel) en metalheads heeft ze die muziek leren kennen, en die is haar blijkbaar goed bevallen.

Laat ik effe duidelijk zijn; ik heb zelf ook een hekel aan stereotypen...het was alleen effe voor het beeld. Zie mijn vorige reply... En nee ik vind dat niet kortzichtig van mezelf. Ze is letterlijk in een week van kleding en muzieksmaak veranderd toen ze merkte dat het niet "werd geaccepteerd" op haar nieuwe school.

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 27-08-2002 16:57 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

survival of the fittest...

Jade
Usericon van Jade
Posted 27-08-2002 17:01 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 16:57 schreef Azagthoth het volgende:
survival of the fittest...

I.d.d., ik zou er alleen nooit mijn identiteit voor opgeven. En die keuze heeft me ook vaak veel problemen bezorgd.

joeri
Usericon van joeri
Posted 27-08-2002 17:02 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

ik luister nog niet zo lang naar metal, maar ik ben er niet 100% uit mezelf naar gaan luisteren, een vriendin van me stuurde me een keer een slayer mp3tje, zij is bij slipknot blijven hangen, en ik ben me verder in de metalscene gaan verdiepen, en er is nog zat wat ik nog niet weet over de metal scene.

ik ben metalshirts gaan dragen en al, 0% meeloperij, ik wil gewoon geen merkleding en zo dragen (dat is pas meeloperij) dus ik luister naar metal, ik vin die shirts toevallig mooi, en koop ze, simpel. of ik true ben of niet maakt me niet uit, als ik me er maar lekker bij voel

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 27-08-2002 17:05 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 27 augustus 2002 17:01 schreef Jade het volgende:
I.d.d., ik zou er alleen nooit mijn identiteit voor opgeven. En die keuze heeft me ook vaak veel problemen bezorgd.
Misschien is de essentie van haar identiteit dat ze zich heel makkelijk kan aanpassen, hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 27-08-2002 17:06]

Jade
Usericon van Jade
Posted 27-08-2002 17:08 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 17:05 schreef Azagthoth het volgende:
Misschien is de essentie van haar identiteit dat ze zich heel makkelijk kan aanpassen, hehe.

Ja of ze heeft er gewoon geen

DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 27-08-2002 17:09 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Gezeur vind ik het. Niet meer en niet minder.

Oh trouwens Jade, als pure vorm van appreciatie heb ik je usericon geript en als icon voor mijn harde schijf gebruikt. Ik hoop niet dat je het erg vindt.

You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!

Jade
Usericon van Jade
Posted 27-08-2002 17:15 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 17:09 schreef DMTR het volgende:
Gezeur vind ik het. Niet meer en niet minder.

Oh trouwens Jade, als pure vorm van appreciatie heb ik je usericon geript en als icon voor mijn harde schijf gebruikt. Ik hoop niet dat je het erg vindt.

Nee joh.

Als ik maar niet ooit ergens opduik op www.gerardgoling.nl of lickmycrack.com etc.

Trouwens ik sta ook ergens nog in een oud fototopic...maar dat is effe zoeken hoor...
Sta jij er al in? Ik heb al heel lang niet meer gekeken. Misschien kunnen we dan traden

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-08-2002 17:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 15:45 schreef Jade het volgende:
Als je dat vervolgens niet kan dan heb je je volgens hen niet genoeg verdiept in de metal en dan laat je je leiden door de meer commerciele metalmeeloopcultuur.

Oh en als je het je afvraagt, ik bedoel onder andere jou ja, Dwaallicht We hebben al te lang niet meer gebekvecht schatje

Tsss .

Het moet van twee kanten natuurlijk komen, 'schatje'. Als je nieuw bent in metal en je weet niks, dan kan je daar niks aan doen. Ik vind het altijd tof als mensen met vragen komen en nieuwsgierig zijn naar wat er in de metal zoal te doen is. Waar ik me aan erger zijn die types met 20 CD's die overal een mening over hebben. En dan heb je - in dat geval - je inderdaad er niet genoeg in verdiept. Het aloude credo 'praat niet waar je geen verstand van hebt' geldt nog steeds (al zondig ik zelf ook wel eens, zie Dimmu Borgir topic ).

Jade
Usericon van Jade
Posted 27-08-2002 17:32 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 17:23 schreef Dwaallicht het volgende:
Tsss .

Het moet van twee kanten natuurlijk komen, 'schatje'. Als je nieuw bent in metal en je weet niks, dan kan je daar niks aan doen. Ik vind het altijd tof als mensen met vragen komen en nieuwsgierig zijn naar wat er in de metal zoal te doen is. Waar ik me aan erger zijn die types met 20 CD's die overal een mening over hebben. En dan heb je - in dat geval - je inderdaad er niet genoeg in verdiept. Het aloude credo 'praat niet waar je geen verstand van hebt' geldt nog steeds (al zondig ik zelf ook wel eens, zie Dimmu Borgir topic ).

Daar doel ik niet op honneponnetje
Ik doel op het feit dat door veel mensen veel kennis gelijk staat aan goede smaak. Ik zou er persoonlijk heel moe van worden, maar veel mensen verkiezen om zich te richten op alleen de toplaag van het genre. Simpelweg omdat de rest hun geen fuck interesseert. Als dat alleen maar Iron Maidencd's zijn, dan vind ik hem/haar toch een goede smaak hebben. Lang leve de nostalgie!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-08-2002 17:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 17:32 schreef Jade het volgende:
Daar doel ik niet op honneponnetje
Ik doel op het feit dat door veel mensen veel kennis gelijk staat aan goede smaak. Ik zou er persoonlijk heel moe van worden, maar veel mensen verkiezen om zich te richten op alleen de toplaag van het genre. Simpelweg omdat de rest hun geen fuck interesseert. Als dat alleen maar Iron Maidencd's zijn, dan vind ik hem/haar toch een goede smaak hebben. Lang leve de nostalgie!
Okay honingraatje, maar iemand die alleen maar Iron Maiden CD's luistert heeft ook best goede smaak. Het hangt maar helemaal van de persoon af hoe hij er tegenover staat. Maar ja, smaak, smaak, smaak, als ik over metal discussieer gaat het wat mij betreft juist nìet over m'n smaak, maar over de metal. Mijn smaak in deze, wat ik mooi vind, is dan onbelangrijk (en off-topic ).

*edit* maar als je wil kunnen we ook wel gaan bekvechten hoor, kersenbonbonnetje .

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 27-08-2002 17:38]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2002 17:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Argh

SLOWCHAT !

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-08-2002 17:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 17:38 schreef Jenje het volgende:
Argh

SLOWCHAT !
Da's niet waar, Jenje.

Posts van meer dan zes regels, da's ff kijken, toch zo'n 500% van het forumgemiddelde .

Okay, DEZE post is slowchat. De boel daarvoor niet. Spijtoptant-moderator!

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2002 17:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

ech wel ..
en je bent off topic

Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 27-08-2002 17:40 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

Hmm ik luister waarschijnlijk geeneens zo lang metal. Ben in 1999 gewoon begonnen met rock ben het zo steeds leuker beginnen te vinden. Mensen zeiden al heeeeeeeel lang dat ik "gothic" was of in ieder geval de kant op naar het 'darkere'; wist voor die tijd geeneens wat dat inhield. Ik ben ook helemaal nog niet thuis in alle genres metal. Ksnap er de meeste tijd nix van. Ik kan ook niet begrijpen waarom er zelfs mensen zijn die specifieke soorten metal leuk vinden en nix anders. Precies wat boven aangegeven staat. Als je metal als een cultuur mag omschrijven vind ik dat men als groep mekaar ook niet moet afkraken voor het een of ander. Als je over straat loopt in je kloffie wordt je al genoeg afgekraakt zonder dat je 'eigen lui' dat ook nog gaan doen.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-08-2002 17:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 17:40 schreef Argentumfeles het volgende:
Ik kan ook niet begrijpen waarom er zelfs mensen zijn die specifieke soorten metal leuk vinden
Dat kan ik prima begrijpen, het is enorm diverse muziek. Er zijn mensen die BM niet kunnen lijen, dat heb ik nu met sommige bands uit alle genres (correctie... vele bands uit alle genres ) en vooral met power- en gothic metal.
quote:
en nix anders.
Dat snap ik ook niet zo goed idd. Maar goed, gelukkig hoeven we niet alles te snappen op deze wereld (wat een tegeltjeswijsheid ).

winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 27-08-2002 18:18 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 11:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Maar eh, om even een kritische noot te plaatsen, weet je zeker dat het niet projectie is? Metalheads kijken al niet zo vrolijk, en als je dan in baggypants rondloopt, dat je een 'niet zo vrolijke blik' interpreteert als een minachtende blik omdat je niet metal genoeg eruit zou zien (hoe weet je dat dat zo is? heb je het gevraagd?).

"zeg is die muziek die je aanheb staan niet te hard voor jou?"
zo ben ik een keer aangesproken in de stad door een metalhead toen ik gewoon lekker rustig liep te slenteren met pantera in mn discman!

My madness, my sadness

General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 27-08-2002 18:19 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 27 augustus 2002 18:18 schreef winters rage het volgende:
"zeg is die muziek die je aanheb staan niet te hard voor jou?"
zo ben ik een keer aangesproken in de stad door een metalhead toen ik gewoon lekker rustig liep te slenteren met pantera in mn discman!

Misschien was ie gewoon bezorgd om je oren omdat je het volume op tien had staan? Het zou zonde zijn als je op je 30e niet meer van metal zou kunnen genieten

winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 27-08-2002 18:26 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 18:19 schreef General Skullfucker het volgende:
Misschien was ie gewoon bezorgd om je oren omdat je het volume op tien had staan? Het zou zonde zijn als je op je 30e niet meer van metal zou kunnen genieten

LOL!
ik denk dat ie dan wat minder minachtend had geklonken
maar ja ik snap zowiezo niet wat em bezinde om me midden in de stad op me schouder te tikken en aan een discussie te beginnen over de muziek die ik luisterde

My madness, my sadness

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 27-08-2002 18:30 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 17:40 schreef Argentumfeles het volgende:
Ik kan ook niet begrijpen waarom er zelfs mensen zijn die specifieke soorten metal leuk vinden en nix anders.

Ik denk dat te maken heeft met het feit dat mensen bepaalde elementen in een muziekstijl aantrekkelijk vinden. De een heeft een pesthekel aan veel toetsen in muziek, de ander weer aan grunts en ga zo maar door.

Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 27-08-2002 18:34 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 18:30 schreef Shredhead het volgende:
Ik denk dat te maken heeft met het feit dat mensen bepaalde elementen in een muziekstijl aantrekkelijk vinden. De een heeft een pesthekel aan veel toetsen in muziek, de ander weer aan grunts en ga zo maar door.

M'ok. That's understandable. Vind het alleen nooit zo geweldig als anderen of zij mekaar liggen afkraken voor wat ze leuk of niet leuk vinden. Maar goe; ik ben toch zo'n lieverdje!!!

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com