|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
De verhalen die ik net gelezen heb over bier smijten naar kortharigen en dergelijken..... Dat heb ik nog nooit meegemaakt! Dat vind ik ook maar dom, want die biersmijter is dus de grootste poser, want die wil ergens bijhoren. In ieder geval draag gewoon wat jezelf mooi vind en laat je niets voorschrijven. "Echte metalheads hebben lang haar, dragen kisten en zwarte kleding en dragen bandshirts." Onzin! Ik voel me wat dat betreft ook helemaal niet betrokken bij een "scene", een "metalscene". In hoeverre is er nou sprake van een metalscene? Tja de toplaag van metal en z'n liefhebbers vormen misschien een scene. De mensen die alleen Cannibal Corpse en Nile kennen. Maar de underground is toch echt geen scene met voorschriften en regeltjes. Blijf vooral jezelf zou ik zeggen. |
|
quote: idd, daar gaat het allemaal om, doe wat je zelf wilt |
|
quote: Op papier lijkt het zelfs alsof dat voor iedereen gemakkelijk is . |
|
quote:Ik haat dit soort uitspraken. Als je daar al over na moet denken... ik denk dat het 'doe wat je wil' toch eigenlijk een gepasseerd station zou moeten zijn. Bovendien suggereert het solipsisme (en dat haat ik ook). Dat je alles betrekt op jezelf, en alles bekijkt in het licht van jezelf, en dat je alleen maar kan denken in 'zelf' ipv 'ik doe dit voor een vriend' of 'ik doe dit vanuit een ideaal'. 'Doe wat je zelf wil': een vrij betekenisloos gebod, want waaruit bestaat 'zelf' en wat *wil* je dan eigenlijk? En waarom dan? |
|
quote: Leg es uit waarom merkkleding dragen nou meeloperij is (per defintie dan). Ik vind dat zo'n bullshit. Ik loop ook in Levi's gewoon omdat ze 1: lekker zitten, en 2: van goeie kwaliteit zijn. Ik heb ook heel lang op nike's gelopen, en godverdomme daar rustig een metalshirt boven als ik d'r zin in had. Drink met matuh............., nooit alleen. |
|
quote: Mee eens! Het is geen meeloperij als jij de kleding draagt die JIJ mooi vindt, of dat nu metalshirts of merkkleding betreft. Het is wel meeloperij als je een Levi gaat kopen omdat je buurjongen, klasgenoot, of wie dan ook ook een Levi heeft en je er dus bij wilt horen. Het gaat om de reden waarom je bepaalde kleding draagt, niet wat voor soort kleding het is. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Ja daar stond ik ook ooit tussen, maar die foto staat niet meer online. Ik zal es naar je op zoek gaan... en nu weer ontopic, sorry You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!! |
|
Inderdaad, niet slowchatten graag! I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
quote: Er zijn heel veel mensen die krampachtig proberen ergens bij te horen of de schijn op houden naar de buitenwereld. Dus 'doe wat je zelf wil' is denk ik bedoeld in dit geval , leven zonder je wat aan te trekken van het maatschappelijk opgelegde ideaal of verwachtingen. Don't blush when I rip you open |
|
quote: Helemaal mee eens. Ik denk dat moppersmurf er zelf ook zo over denkt maar dan kan hij niet meer zeggen dat hij het haat. En dat hoort nou eenmaal bij moppersmurf. Maar ik (en met mij vele anderen) luister niet naar metal voor een vriend. Of uit een principe. Ik luister naar metal omdat ik het goede muziek vind die mij een bepaald gevoel geeft en die mij aanspreekt. Dat en dat alleen maakt mij een metal fan. Niet de kleren die ik draag of mijn manier van doen. Zogauw mode of gedragscodes belangrijk worden voor mensen dan zijn ze geen haar beter dan die pop en R&B gastjes. Maar wat is meelopen nou eigenlijk? Volgens mij heeft het weinig te maken met je uiterlijk of naar welke muziek je luisterd. Het word pas meelopen als je je op een bepaalde manier kleed, je op een bepaalde manier gedraagd of je naar een bepaalde muziekstijl luisterd OMDAT anderen dat ook doen. Als je Nikes draagt en naar R&B luisterd omdat je dat zelf fijn vindt is dat NIET meelopen. Als je extreme grindcore luisterd en eruitziet als iets dat uit het riool is getrokken omdat je vrienden dat ook doen...dan pas is het meelopen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ja ik loop ganse dagen in het zwart, tenzij in de chiro natuurlijk, ik wil wel lang haar hebben, maar ik mag niet van mijn leraars op school. Het staat zelf in het schoolreglement. Maar hier op school zijn het allemaal R1b ers en housers. Er zijn 4 metalheads op school. Er is wel een zeer kleine nu-metallers en punkrockertjes. Nu heb ik een leren vest gekocht (omdat het metal is) gewoon om de mensen te shokeren Ok en misschien ook een beetje omdat enkele vrienden van me het dragen, maar daarom vind ik mezelf nog geen meeloper het is gewoon iets meer shokerend, zelf op metalconcerten. Voor mij is het gewoon belangerijk om er metal uit te zien. Als je dat nu meeloperij vind of niet, I don 't care. En vroeger droegen de meeste metalheads toch een blauwe jeansvest, met meerdere patches op |
|
quote:Zou je dat stukje schoolregelement misschien kunnen posten? Ik vraag me af hoe ze dat geformuleerd hebben met het oog op discriminatie en dergelijken. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Ik weet alleen dat het in het schoolreglement stond toen ik een ganse dag in de studie moest zitten, wegens haar te lang. Ze hadden me al gewaarschuwd ervoor, maar ik dacht dat ze het niet gingen doen. Toen zij hij dat het ook in het schoolreglement staat. Maar als ik het nieuwe schoolreglement krijg (waarschijnlijk maandag) zal ik het eens opzoeken |
|
Iets meer on topic graag mensen... I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
quote: uh, volgens mij had dat "doe wat je zelf wil" niet echt betrekking tot een vriendendienstje, maar gewoon van het niks aantrekken van wat andere mensen van je denken en dragen/ je gedragen zoals jij dat passend vind. Ik kan het uiteraard ook mis hebben I was me but now he's gone |
|
en volgens mij heeft dat lang haar iets te maken met het afschaffen van symboliek ofzo. Maar dat weet ik niet zeker, dat heeft ook betrekking tot hoofddoekjes ofzo, maar zelf vind ik het een beetje zinloos I was me but now he's gone |
|
Ik heb geen mening. Draag zwarte kleren. GA morgen me haar zwart verven. En loop nooit meer in de zon. |
|
quote:Hmm, voor mij geldt dat, naast het feit dat ik kappers asociaal duur vindt, het juist symboliek toevoegt. Het afknippen en modelleren van haar is juist een keurslijf wat door de maatschappij opgelegd wordt en de mode die er bij hoort wordt bepaald door kuddegedrag. Voor mij heeft het laten groeien iets natuurlijks en rebels.. Ik denk dat ik er deels een signaal mee wil doen uitgaan in de trend van: "Ik ben absoluut niet te duwen in een richting waar ik niet in wil." I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
ik werd een keer op een cannibal corpse uitgescholden dat ik kort haar had. jesuz... mijn kapsel is veel makkelijker en zo lijk ik niet op een meisje |
|
quote: let em eat shit... dude, die band van oe heerscht! kheb wat nummers gedownend |
|
quote: helemaal mee eens, alleen bedoelde ik met het afschaffen van symboliek, dat het omdat het lange haar volgens schoolleiding symboliek toevoegt, niet meer mag. I was me but now he's gone |
|
quote: |
|
Snap iegenlijk dit topic niet Wat kan je het nu schelen of er meelopers in de metalcultuur meelopen. |
|
precies, debielen heb je overal, daar ontkom je niet aan. Het is alleen de kunst ze zo ver mogelijk van je af te houden. |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |