IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Is de metalscene een nieuwe meeloopcultuur geworden? Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-08-2002 15:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 15:01 schreef NecRomantica het volgende:
haha ja en dan kijken je ze vreemd aan als je staat te headbangen! Je ziet ook op metalconcerten steeds minder mensen headbangen(eerder een stel zombies die een band aan het bestuderen zijn). Waarom vraag ik me dan af, schaamte, of voelt men zich dan niet 'cool' meer
Ik krijg er meestal enorme pijn in m'n harses van, dus ben er maar mee gekapt. Maar er is veel schroom ja, klopt. Echter, sommige mensen hebben gewoon geen zin in zweterig gedoe vooraan en blijven liever rustig op een afstandje kijken hoe een band z'n nummers op het podium brengt. Dat kan toch ook best?

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-08-2002 15:09 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 15:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Echter, sommige mensen hebben gewoon geen zin in zweterig gedoe vooraan en blijven liever rustig op een afstandje kijken hoe een band z'n nummers op het podium brengt. Dat kan toch ook best?

Idd. Ik hoef niet perse te bangen [doe ik sowieso niet, want met kort haar ziet dat niet uit] om van de muziek te kunnen genieten.

Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 27-08-2002 15:10 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

ik sta ook echt niet bij elk concert vooraan te headbangen.

NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 27-08-2002 15:13 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 15:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik krijg er meestal enorme pijn in m'n harses van, dus ben er maar mee gekapt. Maar er is veel schroom ja, klopt. Echter, sommige mensen hebben gewoon geen zin in zweterig gedoe vooraan en blijven liever rustig op een afstandje kijken hoe een band z'n nummers op het podium brengt. Dat kan toch ook best?

Zeker wel. En constant headbangen hoeft nou ook weer niet. De perfecte balans voor mij is ff een nummertje bandje bekijken dan weer op een nummertje headbangen, maar soms heb ik daar ook helemaal geen zin in.

The Coming Curse
Usericon van The Coming Curse
Posted 27-08-2002 15:15 by The Coming Curse Wijzig reactieProfiel van The Coming CurseQuote dit bericht

ik headbang vaak wel maar soms sta ik ook gewoon rustig te drinken of gewoon lekker chillen op muziek ligt aan mijn stemming

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-08-2002 15:16 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 27-08-2002 15:27 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 27 augustus 2002 15:15 schreef The Coming Curse het volgende:
ik headbang vaak wel maar soms sta ik ook gewoon rustig te drinken of gewoon lekker chillen op muziek ligt aan mijn stemming

Wil je dat C-woord NOOIT meer gebruiken

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-08-2002 15:30 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 15:27 schreef Sjaan het volgende:

Chill man...

Nee... niet slaan... *AU*...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 27-08-2002 15:31 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Moet opletten met HB'en voor mn rug, vorige week zaterdag op kleudde nog eens gas gegeven, mijn zere rug is nu ongeveer over

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 27-08-2002 15:34 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

*GROM*

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaan op 27-08-2002 15:35]

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

Jade
Usericon van Jade
Posted 27-08-2002 15:36 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 14:15 schreef Gunman het volgende:
Er wordt hier veel gezegd in de trand van 'ik moet er niet per sé METAL uitzien.
OK, ieder zijn recht, ik ga mensen daaropm niet anders bekijken,maar....
Ik zie de laatste tijd op concerten wel meer mensen die met kort haar lopen enzo, dames 'gewoon' gekleed,... Niks op tegen, maar ik krijg de indruk dat net die mensen mij en mn vriendin raar bekijken omdat we er wel expleciet- zucht , dan maar termen gebruiken- respectievelijk 'metal' en 'gothic' bijlopen. Niet dat ik er daarom wat aan ga doen ofzo, maarre op een metalconcert wil je toch niet aangestaard worden als een freak.*bof ze doen eigelijk maar* Metal 'zijn' mag vind ik.

Mensen kunnen je nooit onzeker laten voelen als je daar (onbewust) geen toestemming voor hebt gegeven.

Jade
Usericon van Jade
Posted 27-08-2002 15:45 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Waar ik me bijvoorbeeld aan irriteer is metalsnobisme; men verwacht van je dat je zeker een hoop undergroundbandcd's in je kast hebt staan en dat je zeker "je klassiekers" kent of zeker een blackmetalboompje kan opstellen.

Als je dat vervolgens niet kan dan heb je je volgens hen niet genoeg verdiept in de metal en dan laat je je leiden door de meer commerciele metalmeeloopcultuur.

Oh en als je het je afvraagt, ik bedoel onder andere jou ja, Dwaallicht We hebben al te lang niet meer gebekvecht schatje

JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 27-08-2002 15:49 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

Waar maakt iedereen zich toch druk om??? Wees gewoon lekker jezelf, dan doet iedereen gek genoeg.

Op je knie en pijp voor genade!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2002 15:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 15:27 schreef Sjaan het volgende:

Chillen chillen chillen in het bubbelbad

Jade
Usericon van Jade
Posted 27-08-2002 15:57 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Man loop niet zo te dissen; chillen man!

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2002 15:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Eh jo hey check this ja so zeg kom nou.

Meelopen is groter als metal ..

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-08-2002 16:03 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

boeie, zodra er van een 'subcultuur' meer dan 1 persoon is loopt één van de twee mee tenzij ze tegelijkertijd of samen op het zelfde idee zijn gekomen...

ik ben een meeloper jah and i like it

Je moeder.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2002 16:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik loop vrolijk met je mee *huppel huppel*

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 27-08-2002 16:06 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

natuurlijk ben je een meeloper als je in de 'metalscene' zit.

ik heb het helemaal zelf verzonnen, kisten dragen, bandshirts + lang haar! (en een broek vaak ook nog erbij).
of chainmail ofzo.

iig, je bent altijd een meeloper, wat je ook doet.
alles is zo goed als een keer gedaan.

pf.
ik ben al de zoveelste die dit zegt, ben ik nu ook een meelo...

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 27-08-2002 16:07]

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 27-08-2002 16:08 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Volgens mij ga ik er spijt van krijgen dat ik aan deze reply begonnen ben, aangezien het een lang verhaal kan worden wat ik in delen al elders op het forum neergezet heb.

Op de middelbare school ben ik mijn toenmalig beste vriend (zeg maar, sinds groep 3 onafscheidelijk) kwijtgeraakt aan een stel meelopers, en vanaf dat "moment" (heeft natuurlijk een tijdje geduurd voordat het me echt duidelijk was) heb ik een grove hekel gekregen aan kuddes mensen (en die specifieke kudde natuurlijk helemaal). Ik ben toen een tijdje opgetrokken met een andere jongen, totdat die desperaat ging proberen om bij die groep te mogen horen (en steeds genegeerd bleef). Ik heb dat meeloopgedrag dus echt met eigen ogen gezien, en echt, het zag ZO triest uit!

Iig, dat gedrag zag ik overal, en ik vond dat ik daarboven stond. Ik denk dat vooral toen misantropie en sadisme zich diep geworteld hebben in mij. Ik ben dus de rest van mijn middelbare schooltijd alleen geweest.

Via het nieuwe metallica ben ik de metalwereld in gekomen (eerst van black album naar kill 'em all, daarna andere bands). Ik had een rothekel aan dansen en dansmuziek en zwarte R&B mompelaars, dus de mainstream muziek kon me sowieso niet bekoren. Die eerste metallica cd is zomaar opeens gekomen, niet omdat ik mijn schoolgenoten verachtte.

Ik heb besloten mijn haar te laten groeien omdat ik geen zin meer had om naar de kapper te gaan . Maar toen ik al even bezig was zag ik de clip van "One", en die stonden daar wel tof te headbangen vond ik, dus ik besloot het door te laten groeien.

Ik zie de mainstream mensen nog steeds als een soort "Untermensch" en kan daar moeilijk tolerant tegen zijn. De mensen op de universiteit zijn dan intellectueel wat meer op mijn niveau zeg maar (en zijn ook uit de puberteit, dat scheelt ook wel), dus ik kan wel met die mensen samenwerken. Maar het sociale grut daar doe ik allemaal niet aan mee. Op de universiteit leerde ik ook andere metalfans kennen en toen ben ik dus in aanraking gekomen met heel wat meer bands opeens.

Ik ben nog steeds behoorlijk op mezelf, maar kan andere metalfans heel goed lijen, gewoon omdat er een geweldig belangrijke overeenkomst is in referentiekader. De gemiddelde metalfan vindt muziek enorm belangrijk, en ik ook, aangezien ik buiten muziek en "studie" op de middelbare school weinig had om me aan te wijden (geen sociaal leven eigenlijk ).

NU-metallers hebben die toewijding aan muziek allemaal niet, ik kan hen dus echt niet accepteren als metalfans. Voor mijn begrippen zijn ze dus "untrue" (Define your OWN "true" and "untrue"! ).

[edit] Waardevolle toevoeging: ik vond het wel tof om te laten zien dat ik NIET bij "de rest" hoorde, dus die bandshirts en lang haar vervulden een dubbele functie.

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 27-08-2002 16:11]

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 27-08-2002 16:17 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 27 augustus 2002 16:08 schreef TNightmare het volgende:
Volgens mij ga ik er spijt van krijgen dat ik aan deze reply begonnen ben, aangezien het een lang verhaal kan worden wat ik in delen al elders op het forum neergezet heb.
-knip-
Ik lees hier bijna mijn eigen levensverhaal! Kan ook moeilijk anders dan het er helemaal mee eens zijn.

Persoonlijke verschillen zitten er natuurlijk wel in. Ik ben via Nirvana terecht gekomen bij Metallica enzo. Op ongeveer hetzelfde moment leerde ik ook een paar mensen bij mij op school kennen die er hetzelfde over dachten als ik, zeker qua muziek en de wansmaak van het gros van de mensen om je heen... maar in hoofdlijnen is het hetzelfde allemaal.

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 27-08-2002 16:20]

I'm not being rude. You're just insignificant.

RdP
"Fucked Up" en "Ready To Die"
Usericon van RdP
Posted 27-08-2002 16:26 by RdP Wijzig reactieProfiel van RdPQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 3:38 schreef Jester666 het volgende:
het relaxte van de metal scene vinnik toch dat wij, metalheads, het meest openstaan voor anderen. het maakt niet uit of je lang haar heb of kort, zwarte kleding draagt of spencertjes....
het hangt allemaal van je gedrag af. hoe je je gedraagt, hoe je je opstelt naar andere mensen en meningen.

Heosphoros, RaafZwart of hoe je tegenwoordig heet: hier kun jij nog wat van leren

Hakkuh

Jade
Usericon van Jade
Posted 27-08-2002 16:27 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Het was Mick Jagger die in de docu "Gimme Shelter" zei dat concerten en festivals gewoon een excuus waren voor mensen om bij elkaar te komen.

Nou vind ik dat niet geheel voor mezelf opgaan (ik hou ook echt van de muziek) maar ik vond het wel een mooie opmerking van hem.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-08-2002 16:35 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik ben tijdenlang weggeweest van hardcore (die house jah), toen al kon ik die meelopertjes daar niet uitstaan en dat waren er veeeeel meer dan de nu-metal-mannekes.

maar had er gegeven moment ook wel genoeg van (3 jaar geleden), bovendien hoorde ik rammstein op een klassefeest van mn nieuwe klas. toen ist helemaal mis gegaan ik was toen al aardig bezig met terror dus had al wat metalsamples voorbij horen komen die ik erg cool vond toen. maar buiten dat: als je iemand ziet -gabber- en je denkt 'he praatje maken ofzo' dan kwam je dus echt niet verder dan breezah praat die lui kennen vaak echt nix van de muziek... dat vind ik nog wel het ergste. ik kan ondanks dat ik nu veel minder hardcore luister dan toen, nog steeds de nummers bij naam noemen, welk nummer op welke cd het is enz. wat ik overigens bij metal niet heb

dat mist ook bij het nu-metal publiek, vaak komen die serieus niet verder dan slipknot korn en limp bizkit enzo... via dingen zoals ozzfest komen ze dan wel in aanraking met nieuwere dingen maar toch, de kern van 'slipknot rules en verder boeit nie' (hopelijk duidelijk) is nog wel het ergste wat er is... alleen uiterlijk vertoon, gewoon de miniplayback show: doe wat kleren aan en hoor erbij...

Je moeder.

Jade
Usericon van Jade
Posted 27-08-2002 16:39 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 16:08 schreef TNightmare het volgende:

Op de middelbare school ben ik mijn toenmalig beste vriend (zeg maar, sinds groep 3 onafscheidelijk) kwijtgeraakt aan een stel meelopers, en vanaf dat "moment" (heeft natuurlijk een tijdje geduurd voordat het me echt duidelijk was) heb ik een grove hekel gekregen aan kuddes mensen (en die specifieke kudde natuurlijk helemaal). Ik ben toen een tijdje opgetrokken met een andere jongen, totdat die desperaat ging proberen om bij die groep te mogen horen (en steeds genegeerd bleef). Ik heb dat meeloopgedrag dus echt met eigen ogen gezien, en echt, het zag ZO triest uit!

Iig, dat gedrag zag ik overal, en ik vond dat ik daarboven stond. Ik denk dat vooral toen misantropie en sadisme zich diep geworteld hebben in mij. Ik ben dus de rest van mijn middelbare schooltijd alleen geweest.

Via het nieuwe metallica ben ik de metalwereld in gekomen (eerst van black album naar kill 'em all, daarna andere bands). Ik had een rothekel aan dansen en dansmuziek en zwarte R&B mompelaars, dus de mainstream muziek kon me sowieso niet bekoren. Die eerste metallica cd is zomaar opeens gekomen, niet omdat ik mijn schoolgenoten verachtte.

Ik heb besloten mijn haar te laten groeien omdat ik geen zin meer had om naar de kapper te gaan . Maar toen ik al even bezig was zag ik de clip van "One", en die stonden daar wel tof te headbangen vond ik, dus ik besloot het door te laten groeien.

Ik zie de mainstream mensen nog steeds als een soort "Untermensch" en kan daar moeilijk tolerant tegen zijn. De mensen op de universiteit zijn dan intellectueel wat meer op mijn niveau zeg maar (en zijn ook uit de puberteit, dat scheelt ook wel), dus ik kan wel met die mensen samenwerken. Maar het sociale grut daar doe ik allemaal niet aan mee. Op de universiteit leerde ik ook andere metalfans kennen en toen ben ik dus in aanraking gekomen met heel wat meer bands opeens.

Ik ben nog steeds behoorlijk op mezelf, maar kan andere metalfans heel goed lijen, gewoon omdat er een geweldig belangrijke overeenkomst is in referentiekader. De gemiddelde metalfan vindt muziek enorm belangrijk, en ik ook, aangezien ik buiten muziek en "studie" op de middelbare school weinig had om me aan te wijden (geen sociaal leven eigenlijk ).

NU-metallers hebben die toewijding aan muziek allemaal niet, ik kan hen dus echt niet accepteren als metalfans. Voor mijn begrippen zijn ze dus "untrue" (Define your OWN "true" and "untrue"! ).

[edit] Waardevolle toevoeging: ik vond het wel tof om te laten zien dat ik NIET bij "de rest" hoorde, dus die bandshirts en lang haar vervulden een dubbele functie.

Ook ik, zoals waarschijnlijk wel meerderen, herken mezelf hierin. Ik had een "vriendin" op de middelbare school die helemaal into house en techno was. Dat was "in" volgens haar. Ze ging naar de mavo en een week later was Tamara C. een alto met metalaspiraties. Al luisterde ze naar smartlappen, I don't care! Het was haar gewoon duidelijk niet om de muziek te doen maar om het "erbij horen". Ik zie haar helaas nog wel eens rondlopen in Eindhoven en dan kan ik alleen maar denken "Je bent triest en dat zal je altijd blijven"

Dat vond ik het leuke aan Eigenwijs (de school waar ik op heb gezeten); daar zaten punkers naast alto's naast zweefteven naast metalmenschjes naast kakkers naast Johnnies en Anita's. Om maar even het hele stereotypearsenaal open te trekken voor het beeld Voorbijgangers begrepen er niets van. Heerlijk was dat!

[Dit bericht is gewijzigd door Jade op 27-08-2002 16:43]

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com