IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Is de metalscene een nieuwe meeloopcultuur geworden? Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 31-08-2002 3:31 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 augustus 2002 23:18 schreef gummibeer het volgende:
Snap iegenlijk dit topic niet

Wat kan je het nu schelen of er meelopers in de metalcultuur meelopen.

Omdat de scene voortbestaat door de diehards qua fans. De meelopers taaien vaak weer snel af en lopen weer met een andere -voor hun- trend mee.

Bij de bands wordt het op een geggeven moment ook saai als ze qua muziek elkaar allemaal naapen.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 31-08-2002 13:17 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Het voordeel van de meeloopcultuur is dat het vaak snel weer over is.. over max 2 jaar zien we wie de 'echte' metalheads zijn.. ik vind dat metal in je hart en nieren zit en niet altijd in je kleding.
Waarom moet je perse lang haar hebben ect.. ( ok het staat dan wel veel mooier bij het heren volk ) Maar ik denk dat het juist een plus punt is dat mensen hun draai hebben gevonden in wie ze zijn.. veel mensen hoeven zich niet zo nodig te bewijzen van kijk mij hier ben ik en ik ben stoer want ik ben metalgekleed.
Ik 'stoor'mij juist meer aan van die jonge meisjes en jongens die zich compleet hebben uitgedost met enorme ringen, ogen opgemaakt zoals de zware jongens (donald duck) en bandshirts dragen waarvan ze nog nooit hebben gehoord en proberen te headbangen en schrikken als het nummer ineens is afgelopen; dan aan de mensen die niet vooraanstaan, niet headbangen, geen bandshirts dragen en gewoon rustig van de muziek en een pilsje genieten.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 31-08-2002 15:11 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2002 13:17 schreef Cadaveria het volgende:
en bandshirts dragen waarvan ze nog nooit hebben gehoord

Dat vind ik inderdaad wel zoiets achterlijks!

quote:
dan aan de mensen die niet vooraanstaan, niet headbangen, geen bandshirts dragen en gewoon rustig van de muziek en een pilsje genieten.
Precies

zo, dat was mijn beurt dan weer

the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 31-08-2002 16:06 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

ik weet niet hoe ze het doen hoor blijven stilstaan en genieten, op miziek moet je gewoon bewegen.

sickheaddread
Posted 31-08-2002 16:29 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2002 16:06 schreef the wounded immortal het volgende:
ik weet niet hoe ze het doen hoor blijven stilstaan en genieten, op miziek moet je gewoon bewegen.
ja, maar als ik de band nog niet helemaal ken ga ik niet helemaal vooraan uit me dak. Dan ga ik wat ervan af staan..kijken, luisteren en dan kun je ook altijd nog wel iets bewegen

DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 31-08-2002 16:56 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Om eigenlijk eens wat dieper op de eigenlijke topicvraag in te gaan:

Kent elke cultuur niet zijn meelopers ??

You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!

McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 31-08-2002 17:04 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Idd. En alleen daarom al slaat dit topic als een metalen tang op een meeloper.

DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 31-08-2002 17:05 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Hehe, kan er eindelijk een slotje op

You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 31-08-2002 17:05 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Ik moet hem gewoon effe laten zien ...deze komt van de waldrock forum

sickheaddread
Posted 31-08-2002 17:07 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2002 17:05 schreef istharol het volgende:

kijk, die enebovenste en de onderste schoen van links zijn cool vind ik dan

McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 31-08-2002 17:07 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

LMAO!

ENGL
Usericon van ENGL
Posted 31-08-2002 19:52 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 3:26 schreef Trotz het volgende:
Interessant topic, ik vroeg het me ook al af. Ik kan er alleen niet echt een antwoord op vinden, waarom mensen zo graag op elkaar willen lijken; het gebeurd ook in de metalscene.
Als je iemand vraagt om een metalhead te beschrijven dan zal diegene waarschijnlijk lang haar, en bandshirts in die omschrijving noemen. Vooroordelen, tja.

De vraag is, zien veel metalheads er zo uit, omdat ze erbij willen horen? Wat zijn de andere redenen hiervoor?

De vraag is: does it matter? (voor mij althans)
Ik luister persoonlijk naar nagenoeg elke muziekstijl. Ik trek er mij persoonlijk ook nix van aan als er pozers in een bepaalde scene zijn. Als die mensen gelukkig zijn, waarom niet? Waar het mij enkel om draait, is dat muziek zalig kan zijn. Imago interesseert me niet, want ik vind dat zeer oppervlakkig. Ik heb er ook geen boodschap aan dat mensen uit een bepaalde scene me "aanvaarden" omdat in het zwart gekleed zou zijn of zo, ik heb genoeg contact met allerlei soorten van mensen, behalve diegenen die ik vermijdt, uiteraard, of diegenen die mij vermijden.
Zonder mij boven eender wie te willen stellen of over te komen als een hippie: er bestaan soorten van mensen, ik heb er persoonlijk geen last van, of nog geen last van gehad.

Ik heb enkel de start-topic gelezen, als ik niet to the point ben, Aaah well...lol! You'll let me know.

"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-08-2002 20:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik wou dat ik een papoea was. Dan kon krijg ik ten minste respect als ik met mijn peniskoker over straat loop.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 31-08-2002 20:12 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 31 augustus 2002 16:56 schreef DMTR het volgende:
Om eigenlijk eens wat dieper op de eigenlijke topicvraag in te gaan:

Kent elke cultuur niet zijn meelopers ??

Niet diep genoeg; meelopers heb je overal jah; maar zijn er nu meer meelopers dan originals? Vroeger in ieder geval veel minder! Metal lijkt nu wel een trend aan het worden; beetje stoer doen rebels doen whatever en als ze puber af zijn dan wordt het een kort kapsel en maatkostuum om het maar ff heel zwart wit te schetsen dus zeikerds dienen dit niet letterlijk te nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 31-08-2002 20:14]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 31-08-2002 20:52 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 3:11 schreef Mutilator het volgende:
Metal is onder andere een anti-reactie van de mainstream cultuur.

eh nee hoor... niet bij mij tenminste, ik ga met heel wat main-stream mensen om, die ik graag mag en waar ik niet tegen aggiteer ofzo...

quote:
In de metal heersen echter zeer strikte conservatieve codes zoals zwarte kleding bandreclame, lang haar en kisten.

lang leve de houthakkers overhemden

quote:
Ook een bepaalde houding zit hier aan vast; het dragen van een bepaald t-shirt maakt vaak uit in welk hokje je gedauwd wordt.

De uniformiteit gaat zelfs zo ver dat bepaalde fans onder andere niet eens meer naar niet-metal muziek luisteren en dat metal steeds meer in hokjes wordt geplaatst dat wel eens leidt tot de bekende true/ untrue discussie.
Zo bepaalt het percentage metal cd's in de collectie ook vaak of men door sommigen als volwaardige metalaanhanger wordt erkent.

Dat zijn zielige bekrompen mensen dan, die mijn medeleven verdienen maar verder niks.

quote:
Hoeveel mensen rennen niet per direct naar de platenboer uitgaande van de mening van de Aardschok? Of vinden de Aardschok slecht terwijl ze het wél lezen?

De MindView is gratis

quote:
In hoeverre heeft de metalscene basiskenmerken overgenomen van de door ons zo verafschuwde mainstream stroming?

Helemaal met 1 verschil wij "metal-minded" mensen hebben tenminste door dat we het doen.

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 31-08-2002 21:23 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2002 17:05 schreef istharol het volgende:

Tsssss, hij is echt wel gevaarlijk hoor!~Je moet dit soort dingen niet plaatsen, je weet niet met wie je spot

joeri
Usericon van joeri
Posted 31-08-2002 21:31 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 19:04 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik haat dit soort uitspraken. Als je daar al over na moet denken... ik denk dat het 'doe wat je wil' toch eigenlijk een gepasseerd station zou moeten zijn. Bovendien suggereert het solipsisme (en dat haat ik ook). Dat je alles betrekt op jezelf, en alles bekijkt in het licht van jezelf, en dat je alleen maar kan denken in 'zelf' ipv 'ik doe dit voor een vriend' of 'ik doe dit vanuit een ideaal'.

'Doe wat je zelf wil': een vrij betekenisloos gebod, want waaruit bestaat 'zelf' en wat *wil* je dan eigenlijk? En waarom dan?

Ik bedoel niet dat je alles in het licht van jezelf moet bekijken, ik bedoel dat je zelf keuzes moet maken, en niet zomaar moet doen wat een ander doet. Het is juist belangrijk om dingen vanuit een ander licht te bekijken zodat je beter je keuzes kan maken.

Het lijkt me vrij duidelijk waaruit zelf bestaat, dat ben jezelf. Maar wat je wil is idd iets waar je lang over na zou kunnen denken. Verder weet ik niks van het solipsisme op hetgeen dat je daar hebt neergeschreven, dus daar kan ik niet echt veel verder op ingaan

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 08-09-2002 23:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 augustus 2002 16:27 schreef Jade het volgende:
Het was Mick Jagger die in de docu "Gimme Shelter" zei dat concerten en festivals gewoon een excuus waren voor mensen om bij elkaar te komen.
...

Dan was hij het in principe eens met Darkthrone; diehaatten optredens waar mensen bij elkaar kwamen en plezier hadden.

Sympathy for the devil dus toch blackmetal...

antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 09-09-2002 11:48 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

Metal zal net zo goed commercieel uitgebuit worden zodra de stroming genoeg "afzetmarkt" heeft.
Er bestaat echt geen enkele stroming die hieraan ontkomt.
Alles begint als "underground" of "independent" of whatever de fuck ze het noemen.
Zodra het grote publiek er z'n identiteit in denkt te vinden, bloed de stroming dood en/of splitst zich op in substromingen.
Het is toch gewoon zo dat je, toen je jong was/bent, je zoekt naar je identiteit? iedereen twijfelt op dat punt van z'n leven aan zijn eigen kunnen.
En reken maar dat de industrie geld ruikt, door in te spelen op onzekerheid.
Ach, ik vindt muziek een kunstvorm.
Een hoop mensen met macht en mogelijkheden zien muziek als product.
En we kunnen alleen maar proberen een eigen mening te vormen zodat we "mee mogen doen" met het topic....

why would you listen to me?

Angel
There is no truce with the furies
Usericon van Angel
Posted 09-09-2002 16:27 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

Ik was op Lowlands aan het werk, polsbandjes controleren, komt er een jongen langs met een Dimmu Borgir shirt aan, half lang haar etc, en ik spreek hem even aan over het concert van de dag ervoor, hij heel verbaasd `Huh? Vind je dat leuk dan? '

Over vooroordelen gesproken! Ik bedoel, werkkleding..... En dan nog, ik draag wat ik leuk vind en dat valt meestal niet onder ´metal´normen. Zijn verbazing verbaasde mij juist! Ik bedoel maar.....

To all who pass that they may see, rock 'n roll is a part of me

Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 10-09-2002 0:11 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 16:27 schreef Angel het volgende:
Ik was op Lowlands aan het werk, polsbandjes controleren, komt er een jongen langs met een Dimmu Borgir shirt aan, half lang haar etc, en ik spreek hem even aan over het concert van de dag ervoor, hij heel verbaasd `Huh? Vind je dat leuk dan? '

Over vooroordelen gesproken! Ik bedoel, werkkleding..... En dan nog, ik draag wat ik leuk vind en dat valt meestal niet onder ´metal´normen. Zijn verbazing verbaasde mij juist! Ik bedoel maar.....

ach de meeste mensen vinden nou eenmaal dingen raar die afwijken van wat "normaal" zou horen te zijn. Je ziet er op dat moment niet uit als de meeste metalheads en dus val je buiten het "normaal" idee. En is hij daar weer verbaast over.

Ik wordt hier ook moe van. De heersende mening van een massa .

Meelooperij kom je overal tegen in mindere of meerdere maten en verschilt dan weer per cultuur is toch niet te stoppen.

Ik heb niet echt het idee dat de metalscene (hangt ervanaf hoe breed je het pakt natuurlijk) een meeloopcultuur is. Je hebt altijd in elke scene meeloopers maar het valt volgens mij bestwel mee. Je hebt op dit forum ook een aantal zeikerds en mensen die bijv. bepaalde ironie niet snappen en dan weer happen enzovoorts. Ik weet overigens niet veel van de scene (draai pas net mee) en al helemaal niks van de vroegere scene.

Maar als je het vergelijkt met vroeger dan is alles toch gewoon gehyped door de media om er geld uit te slaan. Dan krijg je dat effect automatisch. Als je het statistisch bijhoud dan kun je er vastwel een mooie grafiek van maken hoe de mensen reageren op "nieuwere extremere" dingen op de tv. is er een paar weken een bepaald nummer op tv of op de radio en dan is het 2 weken daarna helemaal "in". (dit in verband met Nu-metal waar ik overigens geen hekel aan heb vind sommige bands best aardig). Het gehypte heb ik daarentegen wel een hekel aan. Van die mensen die gaan bepalen dat 1 band het helemaal is terwijl ze maar 5 bands kennen bij wijze van spreke

Daarnaast draag ikzelf geen bandshirts. Ik heb er geen. Ik vind het ook niet boeiend om ze aan te doen. Ik doe nu al een paar jaar hetzelfde soort kleren aan vooral batik soms met wat tribals. Dat vind ik veel mooier. Het gaat me gewoon om de muziek en de sfeer van de concerten.

Ik vind de hele True discussie sowieso onzinnig. Vaak krijg ik het idee dat mensen het idee dat als een band niet True of wel True is het hetzelfde betekent dat de muziek of wel of niet goed zou zijn.

Ik zie True meer als een abstract begrip ik quote even wat van Dwaallicht uit Het True Black metal topic (hij kan het veel beter uitleggen )

Dwaallicht : "ALS het dan om black metal gaat (zoals hier) dan moet het wel 'true' zijn. Black metal is niet zomaar 'muziek', black metal heeft een filosofie, een levenshouding. Black metal is een oorlogsverklaring (aan ALLES wat ons 'van boven' controleert, of het nou god of sociale mores zijn), een uitdaging (aan ALLES wat ons beperkt) en een feestvieren van de aard van het beest in de mens. DAT is mijns inziens waar black metal over gaat."

True heeft gewoon te maken met de visie/filosofie (lyrics) van de band zoals dwaallicht zegt. En als het hier niet in past is het geen True Black metal.Niet dat ik er genoeg van afweet om dit uit elkaar te houden. Simpel als wat toch?

Je moet overigens wel zin hebben om dit allemaal uit te gaan zoeken. Het hangt er ook vanaf hoe je naar muziek luistert of je daar zin in hebt.

Dan heb je nog het verschil dat mensen zien in de sfeer van de muziek daar hou ik me gewoon buiten aan gezien dat voor iedereen anders is

[Dit bericht is gewijzigd door Nolthuar op 10-09-2002 0:17]

You will never have, what i never had.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 10-09-2002 16:49 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 31 augustus 2002 20:01 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik wou dat ik een papoea was. Dan kon krijg ik ten minste respect als ik met mijn peniskoker over straat loop.

Je moeder.

Wolfshade
There's blood on the moon and the summer is cold
Usericon van Wolfshade
Posted 10-09-2002 19:30 by Wolfshade Wijzig reactieProfiel van WolfshadeQuote dit bericht

Van mij kan je moeilijk zeggen dat ik een meeloopster ben. Je zal me zelden zien rondlopen in een bandshirt, omdat het gewoon mijn stijl niet is. Meestal draag ik gewoon donkere kleding van bij Cora Kemperman. Dat is hoogstens een tikkeltje weird, that's all. En ik doe waar ik me goed bij voel, en wie daar niet tegen kan heeft een probleem. Who cares? I don't!

I cut myself again and again to remind myself of you

Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 10-09-2002 20:39 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2002 20:01 schreef attila_de_hun het volgende:

Of niet .|.

TMF awards... Ze dansen hetzelfde op Peter Andre's muziek en op die van Within...

[Dit bericht is gewijzigd door Muilkorfje op 10-09-2002 20:40]

Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 10-09-2002 20:40 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

on topic, uw libido's hebben niks met het topic van doen...

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com