IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : At The Gates Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-09-2014 1:27 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Ja, en die paar seconden klonk het weer als SOTS.... Maar dan ook nog eens zonder dat knetterdikke geluid.


lampje


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-09-2014 12:57 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ik ben vooralsnog erg benieuwd!


Boeiender


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 06-09-2014 13:08 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

+1


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-09-2014 15:23 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

+2


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 06-09-2014 15:24 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

+3


5 Euro's? Op je muil!!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-09-2014 10:48 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ondanks dat ik er niet zoveel van ken ben ik ook wel benieuwd.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-09-2014 23:38 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

At The Gates is vooral zo groot kunnen worden omdat ze baanbrekend waren en het pad geëffend hebben voor een ganse Zweedse scéne.

Maar zo goed waren hun albums niet, zelfs Slaughter Of The Soul telt maar drie sterke nummers en de rest afkooksels ervan.
Live op graspop in 2008. Toen moesten ze stoppen.

Sentenced ttv North From Here en Internal Decay waren dik vetter.


En nu gaan we vegen


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-09-2014 1:57 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 september 2014 23:38 schreef caron het volgende:
At The Gates is vooral zo groot kunnen worden omdat ze baanbrekend waren en het pad geëffend hebben voor een ganse Zweedse scéne.

Maar zo goed waren hun albums niet, zelfs Slaughter Of The Soul telt maar drie sterke nummers en de rest afkooksels ervan.
Live op graspop in 2008. Toen moesten ze stoppen.

Sentenced ttv North From Here en Internal Decay waren dik vetter.


Mag je vinden. Maar ik vind het onzin.


Boeiender


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-09-2014 2:04 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ik zeg op voorhand dat ik geen instrument kan bespeel en dus nauwelijks let op de technische kant.

In mijn perceptie heeft AT The Gatees met hun twee eerste een bepaalde gitaarstijl ontwikkeld die dan geperfectioneerd is door oude In Flames en Drak Tranuillity.
Maar zo'n album als With fear/and red in the sky zet je toch niet op voor je plezier???

Slaughter Of The Soul, blind is een hit-single, dan nog twee derivaatjes en voor de rest generisch. Het is wel consistent allemaal maar maakt voor mij geen klassieker.

Ik snap het ergens wel hoor. Die Slaughter werd in het Belgische Mindview eveneens als beste metal-cd door alle recensenten gekoezen.
Het is enerzijds melodiues, anderzijds agressief, met een cacthy vibe. Mooi compromis dus voor alle metalheads.
Een status waar Arch Enemy zolang naar streefde en daar nu ook weer voorbij is.

Lunar Strain+Subterranean van In Flames en The Gallery van DT. Daar houdt het op qua gothenburg.
Melodeath enkel Edge Of Sanity en eerdere Hypocrisy's.


En nu gaan we vegen


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 10-09-2014 12:28 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Op de schrijffouten ga ik niet eens ingaan...

quote:
Op 10 september 2014 2:04 schreef caron het volgende:In mijn perceptie heeft AT The Gatees met hun twee eerste een bepaalde gitaarstijl ontwikkeld die dan geperfectioneerd is door oude In Flames en Drak Tranuillity.


Ik denk dat je eerder richting Eucharist moet kijken wat die stijl betreft.

quote:
Maar zo'n album als With fear/and red in the sky zet je toch niet op voor je plezier???


Passeren hier jaarlijks meerdere keren. Blijven geniale albums die nooit vervelen net doordat ze qua songstructuren duizend keren interessanter zijn dan hun latere werk.

quote:
Lunar Strain+Subterranean van In Flames en The Gallery van DT. Daar houdt het op qua gothenburg.
Melodeath enkel Edge Of Sanity en eerdere Hypocrisy's.



Edge of sanity en eerdere Hypocrisy's melodeath?
Plus zoals eerder al vermeld: Eucharist en daarnaast nog een hele resem bands zoals Excretion, Miscreant, Ebony tears, Sacrilege, A canorous quintet, Ablaze my sorrow, Cardinal zero, Dimension zero,... die zeker de moeite waren in het subgenre





[Dit bericht is gewijzigd door williamblake op 10-09-2014 12:29]



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-09-2014 13:12 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2014 2:04 schreef caron het volgende:
Ik zeg op voorhand dat ik geen instrument kan bespeel en dus nauwelijks let op de technische kant.

In mijn perceptie heeft AT The Gatees met hun twee eerste een bepaalde gitaarstijl ontwikkeld die dan geperfectioneerd is door oude In Flames en Drak Tranuillity.
Maar zo'n album als With fear/and red in the sky zet je toch niet op voor je plezier???

Slaughter Of The Soul, blind is een hit-single, dan nog twee derivaatjes en voor de rest generisch. Het is wel consistent allemaal maar maakt voor mij geen klassieker.

Ik snap het ergens wel hoor. Die Slaughter werd in het Belgische Mindview eveneens als beste metal-cd door alle recensenten gekoezen.
Het is enerzijds melodiues, anderzijds agressief, met een cacthy vibe. Mooi compromis dus voor alle metalheads.
Een status waar Arch Enemy zolang naar streefde en daar nu ook weer voorbij is.

Lunar Strain+Subterranean van In Flames en The Gallery van DT. Daar houdt het op qua gothenburg.
Melodeath enkel Edge Of Sanity en eerdere Hypocrisy's.



Jij bent een stoere jongen, wist je dat?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 10-09-2014 15:55 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Suicide Nation


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-09-2014 16:01 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Mja, Eucharist was met de bassist van eerste In Flames, wie is dan het derivaat zou een mens denken.
Miscreant en Ablaze for my sorrow ken ik enkel nog uit je lijstje en das echt wel platte kak, excusez-moi pour le mot.
Kan je misschien nog Ceremonial Oath en Gates Of Ishatr en Night In Gales aan je lijst toevoegen.

Les gouts et des couleurs maar ik heb At The Gates en dan met name Slaughter for the slaughter altijd overschat gevonden.
Ieder zijn zin echter.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-09-2014 16:02 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2014 13:12 schreef Count Usher het volgende:
Jij bent een stoere jongen, wist je dat?


Mensen zeggen dat ik een air heb ja.
Ik vind wel van nie ma soit.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-09-2014 16:13 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ik heb trouwens de cd's van Ceremonial Oath, Eucharist (alle 2), Miscreant nog liggen, eerste versies. Mogen weg bij een goed prijs.

Ook nog veel BM, zoals de eerste van Abigor op Napalm (120 op EBAY!!!!!!). Hades enzo. Hoeft niet weg maar als ik er een amateur tevreden mee kan maken, doe ik dat gaarne.


En nu gaan we vegen


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 10-09-2014 16:53 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2014 16:01 schreef caron het volgende:
Mja, Eucharist was met de bassist van eerste In Flames, wie is dan het derivaat zou een mens denken.



Ik denk dat je dringend eens wat research moet doen. Eucharist hun 1ste full length is de 1ste release op het toenmalige wrong again records alwaar In flames hun 1ste ook op uitgekomen is. En dan heb ik het nog niet over de demo's die al jaren daarvoor waren uitgekomen.

En idd die andere bands wat je opsomt mogen ook nog in het lijstje. En ik zal er nog wel vergeten zijn.



Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 10-09-2014 18:08 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2014 12:28 schreef williamblake het volgende:
Op de schrijffouten ga ik niet eens ingaan...





Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-09-2014 19:14 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 10-09-2014 19:42 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht



Rondhangen op webboards tijdens het werk is precies niet zo een goed idee. Nu maar hopen dat de kwaliteit van mijn werk er niet onder te lijden had...



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-09-2014 19:50 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik bedenk me ineens dat een Belg het waarschijnlijk wel zo zou zeggen.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-09-2014 20:29 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2014 16:53 schreef williamblake het volgende:
Ik denk dat je dringend eens wat research moet doen. Eucharist hun 1ste full length is de 1ste release op het toenmalige wrong again records alwaar In flames hun 1ste ook op uitgekomen is. En dan heb ik het nog niet over de demo's die al jaren daarvoor waren uitgekomen.

En idd die andere bands wat je opsomt mogen ook nog in het lijstje. En ik zal er nog wel vergeten zijn.


Niets is minder waar hoor.
Daniel Erlandsson statementte meermaals toe dat In Flames de voorkeur kreeg.
Eucharist is vooral veel trempolopicking maar ze hebben de essentie van gothenburg minder, razend snelle tempowisselingen in een melodius sausje.

We waren er allebei niet bij toen in Zweden maar ik denk dat ik het wel eens bij het rehcte eind kan en zal hebben. No hadr feeelings voor de rest hoor.


En nu gaan we vegen


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 10-09-2014 21:29 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik koester het sterke vermoeden dat ik, argeloze toeschouwer, het weleens bij het rechte eind kan en zal hebben als ik zeg dat Coron voorlopig nog weinig vrienden gaat hebben op dit forum. Maar no hard feelings voor de rest hoor.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-09-2014 21:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2014 19:50 schreef Natural Disaster het volgende:
Ik bedenk me ineens dat een Belg het waarschijnlijk wel zo zou zeggen.

Ik zie het zelfs niet... Spreektaal?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-09-2014 6:06 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

The gallery, pfff... Skydancer!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 11-09-2014 6:58 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Skydancer ken ik eigenlijk niet, The Gallery vind ik wel erg gaaf, kan ik die Skydancer dan blind aanschaffen?


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen