IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : At The Gates Vorige pagina | Volgende pagina
Judas Spritz
Usericon van Judas Spritz
Posted 27-10-2014 13:22 by Judas Spritz Wijzig reactieProfiel van Judas SpritzQuote dit bericht

Ligt Tompa's petje nou wel of niet goed in de mix?



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-10-2014 10:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2014 16:29 schreef caron het volgende:
Net alsof Barnes per toeval een dreadlockende wiet-lurkende hippie werd toen hij met Six Feet Under begon.
Neen.

SFU is ongeacht het uiterlijk van Barnes sowieso zaaddodend saaie superellende, en Barnes is ongeacht zijn uiterlijk gewoon een ontzettende klootviool.
quote:
Op 26 oktober 2014 12:12 schreef caron het volgende:
Kort samengevat kunnen we stellen dat Carcass een beter potentieel tot identiteit verschaft, omwille van hun exploitatiemogelijkheden. Gegroeid uit grindcore, deathmetal om nadien tot hun hartwerk en zwanenzang te verschaffen.

At The Gates heeft de poel geëffend tot een assortiment van vijvers waarin enkele mooie zwanen maar vooral veel lelijke eenden zijn gebaard.
The meek inherit the earth, Soilwork en In Flames versaagden op hun beurt tot lagere regionen, getuige de nu-metal invloeden en rasta-imago's.
Op zijn beurt is At The Gates dan ook weer de boter gegeten van die lagere divisies.
De evolutie van ATH is ahw zeer gelaagd.

Het process van Carcass is continu.

Niet aanwendbaar of fair dus om deze twee rechtstreeks te gaan vergelijken.

Die nieuwe Carcass is veel te vlak en ingetogen en had wat mij betreft gewoon lekker achterwege kunnen blijven. Voegt werkelijk niets toe. En dat terwijl zij inderdaad in een stijl opereren waar er nog heel veel ontwikkeling mogelijk is. Gemiste kans, doodzonde. Commercieel gaat het geloof ik wel aardig met die release, en genoeg lui trappen erin.

Die nieuwe At the Gates kan ik nog niet helemaal plaatsen. Zij opereren dan weer in een stijl die creatief vrijwel dood is. Dat is inderdaad de lijn die van hun oude werk is doorgetrokken en doodgeslagen door andere bands. Al zou ik daar In Flames niet per se onder willen scharen, die zijn eigenlijk gewoon echt wat anders gaan doen. Met name Arch Enemy etc. zijn de vaandeldragers van het alle inventiviteit en pit uit deze stijl slopen en een zielloos glad product achterlaten. Dark Tranquillity gaat nog aardig door in deze lijn, dat zit nog wel leuk in elkaar enzo, maar al met al toch ook weinig spannend en wat overbodig geworden. Er kan denk ik ook gewoon niet zoveel in dit stramien.

Dat gezegd hebbende weet ATG er nog best wat van te maken. Riffs zijn leuk, gevarieerd, soms zelfs spannend en inventief. Het geluid is lekker, en de songs zijn best geslaagd. Zang en drums vind ik wel zwak, al went dat eerste misschien nog wel. En hoewel het geluid op zich best goed is had ik het graag toch wat smeriger/venijniger gezien, en dat geldt ook wel wat voor de riffs (mits dat niet ten koste zou gaan van de complexiteit). Maar goed, ten eerste toch vooral knap dat ze binnen deze relatief simpele en doodgebloede stijl iets hebben neergezet wat én At the Gates én modern én echt niet overbodig is. Verder moet ik nog maar zien of ik het echt wat vind


I wish I was a butterfly


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 28-10-2014 10:10 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Die twee liedjes die ik tot nu toe gehoord heb vallen me helemaal niet tegen. Er zit nog best wat 'domme' zweedse death tussen, waar ik best gelukkig van word.

En ik sluit be helemaal aan bij de mening over de nieuwe Carcass.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-10-2014 10:49 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Tja, het blijven toch riffboeren. Wel goede.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-10-2014 11:45 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2014 10:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
SFU is ongeacht het uiterlijk van Barnes sowieso zaaddodend saaie superellende


Dat valt ook wel mee, Haunted is een prima plaat.

quote:
en Barnes is ongeacht zijn uiterlijk gewoon een ontzettende klootviool.


Je vergist je, dat was die jaloerse vegaburger van Cattle Decapitation.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-10-2014 12:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2014 11:45 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat valt ook wel mee, Haunted is een prima plaat.


Ik knap enorm hard af op de zang, reddeloos verloren.
quote:
Je vergist je, dat was die jaloerse vegaburger van Cattle Decapitation.

Nee. Bedoelde het niet eens naar aanleiding van dat gebeuren


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 28-10-2014 13:34 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2014 11:45 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat valt ook wel mee, Haunted is een prima plaat.

Datniet, 13 vind ik daarentegen wel nog leuk. Six Feet Under is zo fout en simpel dat het leuk wordt.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-10-2014 13:50 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Het latere werk ken ik niet maar wat ze in de jaren '90 deden vond ik best te doen. Live ook vermakelijk, al heb ik ze inmiddels al jaren niet meer gezien.

Ik heb altijd nog fijne herinneringen aan de enorme bak rook die ze tijdens de Warpath tour hadden meegenomen. Je kon geen 10 cm ver kijken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-10-2014 14:21 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Wietdampen van die dreadlock.

Ik heb ze ooit wel eens gezien, lang gelee. Wat me bij gebleven is, is dat ik het enorm slaapverwekkend vond.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 28-10-2014 17:05 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Lycantropy is wel een sing along classic.

Dark Tranquillity begon fout te gaan vanaf de prominente keyboards, al was The Mind's I ook al saai.


En nu gaan we vegen


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 28-10-2014 17:08 by Andrei Wijzig reactieProfiel van AndreiQuote dit bericht

Zucht...


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-10-2014 17:42 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Als we het in het At The Gates-topic toch over Six Feet Under hebben: "Undead" en "Unborn" zijn een enorme vooruitgang ten opzichte van de voorgaande (pak hem beet) vijf albums.

Maar nu weer over At The Gates! Ik heb de nieuwe plaat nog niet gehoord.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-10-2014 18:13 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2014 17:05 schreef caron het volgende:
Lycantropy is wel een sing along classic.




"This is the one about the wolf!"


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 29-10-2014 6:34 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2014 17:42 schreef Hexegot het volgende:
Als we het in het At The Gates-topic toch over Six Feet Under hebben: "Undead" en "Unborn" zijn een enorme vooruitgang ten opzichte van de voorgaande (pak hem beet) vijf albums.

Maar nu weer over At The Gates! Ik heb de nieuwe plaat nog niet gehoord.


Die cd met het artwork met de embryo's in bokalen was wel bruut. Het artwork dus.

Voor de rest trekt Six Feet Under ook wel een vrij schraal publiek aan, moeten we kunnen toegeven.


En nu gaan we vegen


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 29-10-2014 20:16 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Word.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 30-10-2014 16:24 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Hmmmm... we hebben het dus voornamelijk over Carcass, Dark Tranquillity en Six Feet Under, in het At The Gates topic.

Oja, en niet te vergeten het petje van Tomas.


Goed topic !


lampje


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-10-2014 16:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik vinnet best een okee plaat geworden,
doet me meer dan de nieuwste Carcass zowaar.


beetje simpel wel, maar daarin zit net de kracht. Herkenbaarheid en gewoon lekkere sterke riffs. Het SFU-recept, maar dan wél goed uitgevoerd en een stuk virieler. Ongevaarlijk allemaal, wel lekker op zijn tijd.


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-12-2014 13:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Fijne sound, studeermateriaal


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-12-2014 14:25 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

+1


Boeiender


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-12-2014 14:39 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Verder vind ik er geen klap aan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-12-2014 15:36 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2014 13:50 schreef Onweerwolf het volgende:
Het latere werk ken ik niet maar wat ze in de jaren '90 deden vond ik best te doen. Live ook vermakelijk, al heb ik ze inmiddels al jaren niet meer gezien.

Ik heb altijd nog fijne herinneringen aan de enorme bak rook die ze tijdens de Warpath tour hadden meegenomen. Je kon geen 10 cm ver kijken.


Jazeker, Warpath, Haunted en Maximum Violence zijn IMHO gaaf. De eerste drie dus, en die EP


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-04-2018 19:05 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-04-2018 23:55 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Best wel lekker. Doet me wel een beetje aan de latere carcass denken. Stukje op 2:40 doet me dan weer fronsen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 02-04-2018 0:08 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

doe mij maar slaughter of the soul. beter dan dat wordt het toch nooit meer !


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-04-2018 0:14 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

swaar




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen