IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : At The Gates Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-09-2014 7:12 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Tsja, ik heb die hele ophef over the gallery nooit begrepen, was nogal teleurgesteld toen ik hem kocht in die tijd. Skydancer daarentegen heb ik werkelijk grijs gedraaid. Misschien niet de beste productie, maar dat gitaarwerk...

Alleen het eerste nummer alleen al!



Er is ook nog een te gekke ep, uitgebracht tussen skydancer en the gallery, of chaos and eternal night, lekker!




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 11-09-2014 7:13]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-09-2014 9:24 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2014 21:29 schreef Hexegot het volgende:
Ik koester het sterke vermoeden dat ik, argeloze toeschouwer, het weleens bij het rechte eind kan en zal hebben als ik zeg dat Coron voorlopig nog weinig vrienden gaat hebben op dit forum. Maar no hard feelings voor de rest hoor.




When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 11-09-2014 22:40 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Die mini was ook mijn eerste DT-waapenfeit. Of Cahos was een echte kraker lijk Punish My Heave er één was.
Tweede nummer een slowtje, gevolgd voor Iron Maiden-worship en een vierde herspeeld nummer van Skydancer.

Skydancer was de prelude op het beste. Allemaal ietsje te zacht geproducet, gothenburg moet nu eenmaal vet wezen. Skydancer was zonder kleren, The Gallery in vol ornaat.

Vanaf The Mind's Eye was het kolere.

In Flames was net omgekeerd. The Jester Race is bruut overhypet, ik tel 4 sterke nummers maar.
Lunar Strain was een strakker geheel in zijn algemeen. Behind Space is mijn lijflied, zowel qua tekst als muziek.
MAAR de beste In Flames Songs staan op Subterranean.


En nu gaan we vegen


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-09-2014 4:31 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ja, de productie van the gallery is veel beter dan die van skydancer. Maar de nummers op skydancer zijn gewoon veel en veel beter. Imo dan.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-09-2014 5:17 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Op Skydancer zat er heus niet zoveel flow als op Of Chaos en al hetgeen nadien kwam, vergis je niet.

Pas op The Gallery waren ze bekwamm op elkaar ingespeeld en nog altijd grotendeels met dezelfde bezetting.


En nu gaan we vegen


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-09-2014 5:23 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Dan zal ik wel niet zoveel met flow hebben, hehe.

Ik heb ze in 1994 gezien in de baroeg en reken maar dat ze op elkaar ingespeeld waren. Godver, wat was dat goed!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-09-2014 15:23 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 september 2014 6:58 schreef Sjaakie het volgende:
Skydancer ken ik eigenlijk niet, The Gallery vind ik wel erg gaaf, kan ik die Skydancer dan blind aanschaffen?


Skydancer vind ik ook veel beter, maar is wel wat anders. De nummers zijn meer episch, langer met meer gitaarstukken en de melodieën bevatten mi meer emotie en er zit meer een death feel in terwijl ze later, in vergelijking, mij meer blacky in de oren gingen klinken. Mss lichtelijk inspelen op de black metal trend. Gepolijster ook mi en voor mij dus ook wat tegenvallend.

Ik denk dat The Gallery hun doorbraakalbum is omdat ze op de WAR verzamelaar kwamen en een grotere tour als support van Six Feet Under konden doen, oftewel meer promotie hadden. Ze speelden in de Atak inderdaad indrukwekkend goed, al vind ik dat op de dvd wat minder overkomen.

@Tegenpartij: Ken je de Exposures in retrospect & denial CD? Hierop staan de demo en de Moonclad reflection EP, die naast de Skydancer stijl ook nog een fijn eerie sfeertje hebben.
Later is nog Yesterworlds uitgekomen met dezelfde opnames doch geremastered (ik hoor zelden een verschil hierin overigens) + een 1994 promo erop met alternatieve versies van 2 Gallery nummers.

Overigens wordt At The Gates vaak geroemd voor het ontstaan van de Gothenburg sound, maar dat was mi toch echt 'klein broertje' Eucharist die deze credits verdient. Ik herinner me ook een interview met hen in Mortician magazine of Numskull mag waarin ze aangaven toentertijd nogal uitgelachen te worden omdat ze melodieuze leads over blastbeats zetten.

Daarnaast vind ik de zang van Markus Johnsson echt superieur aan die eentonigheid van Tompa, maar goed ieder z'n smaak..

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-09-2014 15:24]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-09-2014 18:11 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Over zang gesproken, hoe slecht was Anders Friden niet altijd. Net een hond.
De screamer op Subterraen was de beste.
Daarom ook is The Jester Race geen klassieker.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-09-2014 18:12 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2014 5:23 schreef De Tegenpartij het volgende:
Dan zal ik wel niet zoveel met flow hebben, hehe.

Ik heb ze in 1994 gezien in de baroeg en reken maar dat ze op elkaar ingespeeld waren. Godver, wat was dat goed!





Ik net na The Gallery, in 96, in het voorprogramma van Impaled Nazarene. Tijden kunnen keren.


En nu gaan we vegen


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-09-2014 23:03 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 12 september 2014 15:23 schreef Mutilator het volgende:


@Tegenpartij: Ken je de Exposures in retrospect & denial CD? Hierop staan de demo en de Moonclad reflection EP, die naast de Skydancer stijl ook nog een fijn eerie sfeertje hebben.



Ik heb die demo, helaas niet de ep.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


arneriach
Usericon van arneriach
Posted 13-09-2014 11:33 by arneriach Wijzig reactieProfiel van arneriachQuote dit berichthttp://www.marchefunebre.be

quote:
Op 12 september 2014 18:11 schreef caron het volgende:
Over zang gesproken, hoe slecht was Anders Friden niet altijd. Net een hond.
De screamer op Subterraen was de beste.
Daarom ook is The Jester Race geen klassieker.


die screamer is de zanger van Dawn
en idd, Anders Friden is de mindere zanger, één vd redenen waarom ik The Gallery veel beter vind dan Skydancer, of Lunar Strain beter dan The Jester Race (zeker qua stem) >> ingezongen door Mikael Stanne


www.marchefunebre.be - doom death metal


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-09-2014 18:04 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 22-09-2014 18:29 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2014 18:04 schreef Mutilator het volgende:



Klinkt op zich wel bruut maar ik herken geen hoogtepunt. Dat laatste is een must bij Gothenburg.

Gemiste kans.

(en wanneer gaat die zanger eens iets aan zijn look doen????)


En nu gaan we vegen


WMP
Usericon van WMP
Posted 22-09-2014 18:32 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2014 18:29 schreef caron het volgende:
(en wanneer gaat die zanger eens iets aan zijn look doen????)


Volgens mij ben jij meer op je plaats bij de boybands uit de Top 40 (bestaat dat nog?).


Buried
Usericon van Buried
Posted 22-09-2014 21:49 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

Klinkt als At the Gates, allesbehalve teleurgesteld. Leuk nummer



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 22-09-2014 21:54 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Best wel lekker, ja. Lekker kort ook!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-09-2014 22:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Moet eigenlijk beter, maar had ook zeker slechter kunnen zijn. In ieder geval qua gitaargeluid en melodie aardig Terminal, en dat is wel de meest kansrijke optie denk ik zo. Verder qua mix/productie wat apart, drums overheersen wat te veel (klinken wel vet). En de vocalen zijn significant lager dan ik gedacht had! Wennen.

Blijft voorzichtig benieuwd in ieder geval, hoop dat het album als geheel wat beter/spannender is.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-09-2014 22:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Aan de ene kant is deze stijl zo uitgemolken door bijv de zoveelste copycat band als een Heaven shall burn dat de formule niet meer verrassend werkt.

Ik vind het anderzijds op zichzelf iig een heel vet nummer. Het doet me ook wel denken aan het imo compositorisch veel betere Eucharist dus pluspunt hiervoor


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-09-2014 22:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Denk dat vooral de lijn van SOTS erg uitgemolken is. Qua meer sterke melodieën in dit soort muziek is er nog wel eea te winnen.


Quis moderabat ipsos moderatores?


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 23-09-2014 1:21 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2014 22:02 schreef Mutilator het volgende:
Aan de ene kant is deze stijl zo uitgemolken door bijv de zoveelste copycat band als een Heaven shall burn dat de formule niet meer verrassend werkt.

Ik vind het anderzijds op zichzelf iig een heel vet nummer. Het doet me ook wel denken aan het imo compositorisch veel betere Eucharist dus pluspunt hiervoor


Arch Enemy en Soilwork hebben ook veel kapot gemaakt.

Stel je voor dat ze opnieuw beginnen te touren en in het voorwerk van Soilwork moeten spelen. Dat hoort niet.

En dat petje van de zanger ook niet.


En nu gaan we vegen


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-09-2014 9:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Het is dat ik weet dat je in de 30 bent.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 23-09-2014 9:27 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2014 9:10 schreef spectre het volgende:
Het is dat ik weet dat je in de 30 bent.




When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 23-09-2014 10:11 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 september 2014 1:21 schreef caron het volgende:
Stel je voor dat ze opnieuw beginnen te touren en in het voorwerk van Soilwork moeten spelen. Dat hoort niet.




Stel je voor dat ze in het achterwerk van Soilwork moeten spelen. Dat hoort pas echt niet.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-10-2014 8:51 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Nieuwe album nu 3 maal beluisterd. Conclusie: Heerschplaat! Heerlijke productie waarin de drum en zang perfect in de mix liggen (en niet er boven op zoals vaak het geval is helaas), gave riffs, helemaal ATG (SOTS / TSD achtig. Voor mij tot nu toe het album van het jaar.


Boeiender


Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 25-10-2014 11:35 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

Tot nu toe een keertje beluisterd en vond er niks speciaals aan, maar ik zal het vast wel nog een keer opzetten.


Atomization: Bandcamp - Spotify


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen