|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Het veelkoppig gezelschap Crippled Black Phoenix bevat leden van onder meer Electric Wizard, Iron Monkey en Mogwai. Dat zijn geen kleine namen. Hun debuut "A Love of Shared Disasters" uit 2006 ken ik niet, wel hun album uit 2009, "200 Tons of Bad Luck". De muziek op dit album is een soort Pink Floyd, verplaatst naar deze eeuw, met een flinke dosis Mogwai erbij. Het eerste nummer op deze plaat kent een trage opbouw met een eenvoudige zanglijn en piano/gitaar-melodie, om halverwege verrijkt te worden met een soort desolaat koor van zeemannen die hun verdriet wegzingen. Het tweede nummer is een post-rock versie van Pink Floyd's "One of These Days". En daarna gaat het alle kanten op, van enkele "tonal poems" tot weidse post-rock vergezichten, altijd vermengd met die Floyd-vibe die er metersdik bovenop ligt (geen slechte zaak, integendeel). Dit komt uit Engeland, en "dus" zou ik bijna willen zeggen is dit behoorlijk deprimerende muziek. Maar wel een pareltje in al zijn neerslachtigheid. http://www.myspace.com/crippledblackphoenix http://www.crippledblackphoenix.com/ Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Klinkt goed! Dat ga ik binnenkort zeker eens een draai geven |
|
Ik ook, vooral die laatste zin doet het 'em, hehe. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Dat in combinatie met het noemen van Pink Floyd moet voor mij wel een hit zijn. |
|
Klinkt wel lekker zo op het eerste gehoord, maar dit hoort thuis in het muziek algemeen gedeelte (sorry!) Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Goeie tip, eerste indruk is niet verkeerd, stuk spannender dan de laatste albums van Mogwai iig Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
Justin Greaves, Ex Iron Monkey, altijd goed "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Erg goede band, ken ze al een tijdje. A Love Of Shared Disasters is een prima plaat maar vooral die laatste draai ik regelmatig. Veel GY!BE -achtige dingen ook (bijvoorbeeld Time Of Ye Life, met Evel Knievel sample), en dat is wat mij betreft altijd goed. [Dit bericht is gewijzigd door Panzerke op 05-01-2010 9:20] come down easy || http://www.last.fm/user/Panzerke |
|
Goede herrrie Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Die gasten kunnen prachtige muziek maken. Niet alle nummers vind ik even interessant, maar de platen in het geheel zijn beiden erg goed. |
|
Niet verkeerd dit! Ligt me wel |
|
Wow zeg, dit is vet! Dit ga ik morgen effe helemaal uitpluizen. Thanks Silence. |
|
Lekker muziekje zeg ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Zal het even checken, klinkt erg interessant. Boeiender |
|
Cd al verschillende keren opgezet, ben er erg gek van! Die ga ik binnenkort maar eens even aanschaffen. |
|
Klinkt goed ja. |
|
Lekkere muziek! |
|
Die track met Woven Hand voorman . Die gast blijft een geweldige stem hebben. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Godver wat een geniale muziek . Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote:Aan die stem moest ik in het begin nog even wennen, maar het past eigenlijk heel goed bij de muziek. [Dit bericht is gewijzigd door Silence op 18-01-2010 0:05] |
|
Jullie zijn niet bekend met het genie David Eugene Edwards? Check dan vooral 16 Horsepower en Woven Hand! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Lekker hoor. Boeiender |
|
quote: Zeker een aanrader voor alle mensen hier inderdaad. Moet echter zeggen dat deze band instrumentaal vele malen sterker is dan Woven Hand, maar qua zang toch onder moet doen. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Gave foto! Verder is A Love Of Shared Disasters ook een mooi album |
|
Crippled Black Phoenix - [A Love Of Shared Disasters #02] Really, How'd It Get This Way Iemand anders die gelijk aan Kiss the Anus of a Black Cat moest denken? Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |