IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Crippled Black Phoenix (experimental, post-rock, Pink Floyd adepten) Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-01-2010 23:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Het veelkoppig gezelschap Crippled Black Phoenix bevat leden van onder meer Electric Wizard, Iron Monkey en Mogwai. Dat zijn geen kleine namen. Hun debuut "A Love of Shared Disasters" uit 2006 ken ik niet, wel hun album uit 2009, "200 Tons of Bad Luck".



De muziek op dit album is een soort Pink Floyd, verplaatst naar deze eeuw, met een flinke dosis Mogwai erbij. Het eerste nummer op deze plaat kent een trage opbouw met een eenvoudige zanglijn en piano/gitaar-melodie, om halverwege verrijkt te worden met een soort desolaat koor van zeemannen die hun verdriet wegzingen.
Het tweede nummer is een post-rock versie van Pink Floyd's "One of These Days". En daarna gaat het alle kanten op, van enkele "tonal poems" tot weidse post-rock vergezichten, altijd vermengd met die Floyd-vibe die er metersdik bovenop ligt (geen slechte zaak, integendeel).
Dit komt uit Engeland, en "dus" zou ik bijna willen zeggen is dit behoorlijk deprimerende muziek. Maar wel een pareltje in al zijn neerslachtigheid.

http://www.myspace.com/crippledblackphoenix
http://www.crippledblackphoenix.com/


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Silence
Usericon van Silence
Posted 04-01-2010 23:47 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Klinkt goed! Dat ga ik binnenkort zeker eens een draai geven


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 04-01-2010 23:48 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ik ook, vooral die laatste zin doet het 'em, hehe.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Silence
Usericon van Silence
Posted 04-01-2010 23:54 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Dat in combinatie met het noemen van Pink Floyd moet voor mij wel een hit zijn.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 05-01-2010 0:47 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2010 23:45 schreef M. het volgende:
De muziek op dit album is een soort Pink Floyd, verplaatst naar deze eeuw, met een flinke dosis Mogwai erbij. Het eerste nummer op deze plaat kent een trage opbouw met een eenvoudige zanglijn en piano/gitaar-melodie, om halverwege verrijkt te worden met een soort desolaat koor van zeemannen die hun verdriet wegzingen.
Het tweede nummer is een post-rock versie van Pink Floyd's "One of These Days". En daarna gaat het alle kanten op, van enkele "tonal poems" tot weidse post-rock vergezichten, altijd vermengd met die Floyd-vibe die er metersdik bovenop ligt (geen slechte zaak, integendeel).
Dit komt uit Engeland, en "dus" zou ik bijna willen zeggen is dit behoorlijk deprimerende muziek. Maar wel een pareltje in al zijn neerslachtigheid.


+1! Wat kan ik eraan toevoegen... Ook erg gaaf om te horen dat veel invloeden wegkomen bij nummers van de oudere albums als met name Music From The Film More, Ummagumma, Atom Heart Mother en Meddle. Ik zou zeker wel platen hiervan willen aanschaffen.


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


Argh
Usericon van Argh
Posted 05-01-2010 1:51 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Klinkt wel lekker zo op het eerste gehoord, maar dit hoort thuis in het muziek algemeen gedeelte (sorry!)


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 05-01-2010 2:24 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Goeie tip, eerste indruk is niet verkeerd, stuk spannender dan de laatste albums van Mogwai iig


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-01-2010 3:25 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Justin Greaves, Ex Iron Monkey, altijd goed


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 05-01-2010 9:19 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Erg goede band, ken ze al een tijdje. A Love Of Shared Disasters is een prima plaat maar vooral die laatste draai ik regelmatig. Veel GY!BE -achtige dingen ook (bijvoorbeeld Time Of Ye Life, met Evel Knievel sample), en dat is wat mij betreft altijd goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Panzerke op 05-01-2010 9:20]



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 9:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Goede herrrie


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Northward
Usericon van Northward
Posted 05-01-2010 11:45 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Die gasten kunnen prachtige muziek maken. Niet alle nummers vind ik even interessant, maar de platen in het geheel zijn beiden erg goed.


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-01-2010 21:26 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Niet verkeerd dit! Ligt me wel


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 05-01-2010 21:30 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Wow zeg, dit is vet! Dit ga ik morgen effe helemaal uitpluizen.

Thanks Silence.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 17-01-2010 17:51 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Lekker muziekje zeg


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-01-2010 17:57 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Zal het even checken, klinkt erg interessant.


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-01-2010 18:38 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Cd al verschillende keren opgezet, ben er erg gek van! Die ga ik binnenkort maar eens even aanschaffen.


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 17-01-2010 19:32 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Klinkt goed ja.


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 17-01-2010 21:43 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht


Lekkere muziek!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-01-2010 21:52 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Die track met Woven Hand voorman . Die gast blijft een geweldige stem hebben.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-01-2010 0:02 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Godver wat een geniale muziek .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-01-2010 0:05 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2010 21:52 schreef Gemene Lepel het volgende:
Die track met Woven Hand voorman . Die gast blijft een geweldige stem hebben.
Aan die stem moest ik in het begin nog even wennen, maar het past eigenlijk heel goed bij de muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 18-01-2010 0:05]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-01-2010 0:09 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Jullie zijn niet bekend met het genie David Eugene Edwards?

Check dan vooral 16 Horsepower en Woven Hand!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-01-2010 9:34 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Lekker hoor.


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-01-2010 10:38 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2010 0:09 schreef M. het volgende:
Jullie zijn niet bekend met het genie David Eugene Edwards?

Check dan vooral 16 Horsepower en Woven Hand!


Zeker een aanrader voor alle mensen hier inderdaad. Moet echter zeggen dat deze band instrumentaal vele malen sterker is dan Woven Hand, maar qua zang toch onder moet doen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-01-2010 18:27 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht


Gave foto!


Verder is A Love Of Shared Disasters ook een mooi album


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-01-2010 13:36 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Crippled Black Phoenix - [A Love Of Shared Disasters #02] Really, How'd It Get This Way

Iemand anders die gelijk aan Kiss the Anus of a Black Cat moest denken?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen