IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Tarja gaat weg bij Nightwish Vorige pagina
Arasazi
Usericon van Arasazi
Posted 23-01-2008 15:01 by Arasazi Wijzig reactieProfiel van ArasaziQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2008 21:57 schreef altx het volgende:
Heeft iemand Dark Passion Play ondertussen al gehoord?

Ik zit 'm nu te luisteren, maar ik vind 'm sowieso beter dan Century Child en Once. Ben nu aan het twijfelen of-ie het ook wint van Wishmaster.

edit: Angels Fall First en Oceanborn blijven voorlopig nog wel onbetwist de twee beste Nightwish albums.

edit 2: En dat solo album van Tarja is ook zo slecht nog niet, dus ik kan er eigenlijk niet mee zitten dat Tarja uit Nightwish is.

Vond zelf Once het minste Nightwish album, maar die nieuwe is heel aardig. Niet beter dan Wishmaster, Oceanborn of Angels Fall First, maar mooi op een andere manier. Die oude albums hebben toch dat nostalgische sfeertje.

Plaat van Tarja nog niet gehoord, was destijds niet zwaar onder de indruk van dat kerstnummer (/cd?), moet 'm maar is gaan checken.

"We like timeless themes, so there isn't gonna be songs about fancy cars and sexy girls. Well that last one is quite timeless, I'll take it back" (Tomi Koivusaari , Amorphis)

Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-01-2008 18:46 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 8:36 schreef attematic het volgende:
Dark Passion Play is door de Dark Passion Plee gespoeld....wat een troep! Niet zozeer muzikaal, maar wel die zang, die trok ik echt niet.

Ik stond er niet zo positief tegenover, maar ik moet zeggen dat ik de nieuwe zangeres best goed vind. (na een paar luisterbeurten weliswaar). Volgens mij haalt ze het niveau van Floor Jansen. Toch vind ik de vorige NW zangeres een mooiere stem hebben.

Over het algemeen haat ik sopraanstemmen, maar Floor, Anneke van Giersbergen en die vorige zangeres van Nightwish kon ik wel waarderen, dus eigenlijk is dit een compliment voor die nieuwe Nightwish zangeres.

lampje

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-09-2008 23:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Is het solo werk van Tarja te pruimen?

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-09-2008 23:21 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Vlakker, ze mist de band en stelt zichzelf meer op de voorgrond.
Voor zover ik Nightwish compositorisch gezien niet interessant vond dan is dat solo-ding het al helemaal niet (meer).

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-09-2008 23:28 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2008 18:46 schreef Lampje het volgende:
(...) Volgens mij haalt ze het niveau van Floor Jansen. (...)

WTF?! No fucking way!

Op cd valt Anette nog net niet door de mand (ik heb Dark Passion Play origineel), maar live is het echt een drama (op Wacken dit jaar heb ik het mogen aanschouwen).

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 16-09-2008 9:05 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2008 23:18 schreef Mutilator het volgende:
Is het solo werk van Tarja te pruimen?

imho: geniale plaat, op 1 nummer na: Poison, de Alice Cooper cover
Het is wat vlakker/rustiger dan Nachtwens, maar als je The Reign uit je strot krijgt zoals zij dat doet, kan die Anette wel inpakken.
Ik ben blij dat ik Nightwish nog in de oude samenstelling gezien heb, want die nieuwe muts hoef ik de klassiekers niet te horen verkrachten.
Waar is de tijd dat Nightwish in het voorprogramma van Rage stond....wellicht komt men ooit tot inzicht.

off-topic: Maurice, denk je nog aan mijn DVD's?

10.10.1942 - 20.11.2011

Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com