IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : 11 september, een jaar later Vorige pagina | Volgende pagina
Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 11-09-2006 23:26 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:22 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik denk ook niet dat het om olie ging, maar meer om het feit dat Saddam er nog steeds zat (toch oud zeer, en er was wel verdomde weinig voor nodig om Irak aan te vallen). Ik denk ook dat het met de ligging van Irak te maken had, denk je maar eens in wat het zou betekenen als de VS wel de macht en de complete controle zou hebben in Irak. Waarschijnlijk worden de anti VS terreurdaden in Irak meer gefinancierd door de buurlanden van Irak dan door Al Qaida o.i.d.


Ja inderdaad niet alleen om de olie. Ik wilde eigenlijk nog zeggen dat de VS probeert te streven naar zoveel mogelijk macht.

Dus:
quote:
Op 11 september 2006 23:23 schreef karnivoor het volgende:
dan vraag ik me af waarom ze iran niet hebben aangevallen


Dat willen ze wel doen, alleen dat mag nog niet van de wereldgemeenschap.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 23:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:21 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Laten we ten eerste vaststellen dat de VS het helemaal niet erg vindt om geld uit te geven aan oorlogen, laat staan dat ze het erg vinden om oorlog te voeren. De VS is er altijd als 1e bij om te dreigen met militaire operaties, blijkbaar vinden ze dat tof ofzo.

De rest nog niet gelezen, maar BULLCRAP!

WO2: Europa wilde dat de VS mee zou doen en Japan viel de VS aan.
Somalie: VN missie waar de VN de steun van de VS wilde.
Yougoslavie: Europa kon het niet oplossen en riep via de VN de hulp in van de VS
Afghanistan: Schuilplaats voor Al-Quada en wilde Bin Laden niet uitleveren.
Sudan: Schuilplaats voor Al-Quada.

Zo voorbeelden te over. Het verschil met Europa is dat de VS inderdaad militair zal ingrijpen als het nodig is, Europa wacht af totdat het te laat is.



Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-09-2006 23:26 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 11 september 2006 23:23 schreef karnivoor het volgende:
dan vraag ik me af waarom ze iran niet hebben aangevallen


Ik denk dat ze dat niet gedaan hebben omdat ze niet genoeg steun hebben en niet genoeg soldaten. En Iran is lang niet zo "slap" als Irak, dat lang leed onder sancties.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 23:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:24 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Ik geloof nooit dat het tussen een deal had kunnen komen tussen de VS en Saddam. En daarnaast is het toch veel makkelijker als VS zijnde om het militair uit te vechten? Het leger van Irak was niets bij dat van VS.

Ja, het gaat denk ik toch om de olie
Het was al vaker tot een deal gekomen tussen de VS en Irak.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-09-2006 23:28 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 11 september 2006 23:28 schreef Misanthrope het volgende:
Het was al vaker tot een deal gekomen tussen de VS en Irak.


Niet na de 1e golfoorlog toch?



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 23:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:28 schreef blonde rockgod het volgende:
Niet na de 1e golfoorlog toch?
Waarom denk je dat Saddam niet geheel van de troon afgeworpen is?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-09-2006 23:33 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 11 september 2006 23:30 schreef Misanthrope het volgende:
Waarom denk je dat Saddam niet geheel van de troon afgeworpen is?


Omdat de Amerikanen het verzet in Irak het werk wou laten opknappen, zodat ze "leg1tiem" een nieuwe pro-VS regering zouden krijgen?

Maar ik snap niet waarom ze dan het verzet zo vernaggelt hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 11-09-2006 23:33]



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-09-2006 23:58 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:18 schreef Chelman het volgende:
Precies.

De VS als geheel had/heeft hier helemaal geen voordeel bij. Losse personen in de VS hebben hier voordeel uit gehaald maar ja dat is altijd zo in geval van grote gebeurtenissen.
De een zijn dood is de ander zijn brood. Zo is het nou eenmaal. Dat is onvermeidelijk. En er zullen ook wel in andere landen dan de VS natuur- en rechtspersonen, economisch, profijt van de 'Amerikaanse' inval in Irak gehad hebben.
quote:
Op 11 september 2006 23:21 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Laten we ten eerste vaststellen dat de VS het helemaal niet erg vindt om geld uit te geven aan oorlogen, laat staan dat ze het erg vinden om oorlog te voeren. De VS is er altijd als 1e bij om te dreigen met militaire operaties, blijkbaar vinden ze dat tof ofzo.
De VS staat echt niet te popelen om even een paar miljard door de plee te spoelen voor een oorlog, niemand doet dat. Zeker niet met een begrotings- en handelstekort als dat van de VS.
Verder zijn er ook genoeg oorlogen te noemen dat de VS als laatste kwam aankakken. O.a. de twee wereldoorlogen.

quote:
De voornaamste reden waarom de VS er baat bij hebben gehad is dat ik denk dat de VS zijn positie in het midden-oosten wilden versterken, vooral om de olie die daar zit (is cliche, ik weet het, maar het is wel waar). Het pakken van Bin Laden was maar een bijkomstige zaak; ik denk dat de VS net zo goed weet als ieder mens dat het oppakken van Bin laden niet voor minder terrorisme zorgt; er staan, zo gok ik, duizenden te wachten om de plek van Bin Laden over te nemen wanneer hij er niet mee is. Er zijn zelfs mensen die in zijn naam handelen zonder hem ooit gesproken te hebben; kijk naar de terroristen in de Londense metro.
Toen Afghanistan eenmaal 'veroverd' (als je dat uberhaupt kunt zeggen) was, was het niet lastig om meteen maar verder te gaan met Irak, waar ook zat olie zit. Met gewoon valse voorwendselen zijn ze die oorlog gestart, want laten we wel wezen; het bewijs was al nooit aanwezig (die foto's van Powell waren gewoon lachwekkend), laat staan de MVW. Nb. Als motief wijs ik nu 2 keer olie aan, maar ik denk dat de 1e prioriteit steeds bij meer macht ligt
Bin Laden/Al-qaida en Irak hebben niets met elkaar te maken en dat is ook nooit een argument geweest om Irak binnen te vallen.

"met Irak, waar ook zat olie zit. "

In Afghanistan zit geen olie.

Verder versterk je je macht in een regio niet door daar 'zomaar' een land binnen te vallen. Dat kan je beter via diplomatieke betrekkingen en economische afspraken doen.
Bin Laden is niet zomaar vervangbaar gezien zijn status en kapitaal.
En met die valse voorwendselen valt het wel mee. Als jij als regering bepaalde informatie krijgt van je eigen informatiediensten vind ik dat je er wel aardig van uit mag gaan dat dat klopt. Waar moet je anders je informatie vandaan halen? Verder zijn er zeker verboden wapens gevonden. Alleen, nog, niet de grote waarvoor ze gingen.
Maar zo raar was het niet om op grond van deze 'informatie' Irak binnen te vallen. Saddam heeft in het verleden al duizenden burgers en soldaten om het leven gebracht dmv WoM's. Dus, als een land/regiem met zo'n verleden opeens onafhankelijke wapeninstructuurs gaat weigeren terwijl er bepaalde vermoedens zijn is het niet raar dat er ingegrepen wordt. Sowieso moest er volgens VN-resoluties ingegrepen worden. Dat de VN niet voor haar verantwoordelijkheid wil/durft op te komen en haar eigen resoluties aan haar laars lapt betekent nog niet dat deze resoluties/afspraken er wel zijn. Gelukkig wilden de Amerikanen en Britten het wel opknappen.


quote:
Die slechte diplomatiek verhoudingen vallen allersinds mee hoor. Nog steeds heeft de VS goeie contacten met de EU, er is nooit enige sprake geweest van het definitief opzeggen van een vertrouwen in elkaar. Zelfs met de Israel/Libanon-kwestie hebben Frankrijk en de VS samen gewerkt aan een oplossing.
De diplomatieke betrekkingen zijn zeker bekoeld geraakt tussen de VS en sommige (EU-)landen. Kwestie Libanon was zonder Fransen ook wel opgelost. Die wilden slechts met hun pro-Hezbollah instelling even interessant doen.
De echte rede dat Frankrijk tegen de inval in Irak was is, btw, niet op grond van ethische redenen of omdat ze de goedkeuring van Annan nodig vonden; Nee, dat was omdat Frankrijk al geheime olie-deals had met Saddam waar niemand wat van af wist. En er zijn wat dubieuse (lees: verboden) wapens in Irak gevonden uit Frankrijk.

quote:
Ook die bodybags is niet veel over te zeggen, ik weet niet precies hoe erg de VS dat vindt. Waarschijnlijk wel kut, maar 1) de VS heeft zat militairen en het risico bestaat nu eenmaal dat er in je leger doden vallen bij militaire operaties en 2) die militairen staan in iig te trappelen om af te reizen om te strijden voor hun land, dus daarvoor hoeft de VS het niet te laten.
Complete bull-shit natuurlijk. Niemand wil body-bags aan eigen zijde dus dat weegt echt wel mee.
quote:
Op 11 september 2006 23:22 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik denk ook niet dat het om olie ging, maar meer om het feit dat Saddam er nog steeds zat (toch oud zeer, en er was wel verdomde weinig voor nodig om Irak aan te vallen). Ik denk ook dat het met de ligging van Irak te maken had, denk je maar eens in wat het zou betekenen als de VS wel de macht en de complete controle zou hebben in Irak. Waarschijnlijk worden de anti VS terreurdaden in Irak meer gefinancierd door de buurlanden van Irak dan door Al Qaida o.i.d.
Ah....... Vandaar dat Irak zelf beschikkend is.
quote:
Op 11 september 2006 23:33 schreef blonde rockgod het volgende:
Omdat de Amerikanen het verzet in Irak het werk wou laten opknappen, zodat ze "leg1tiem" een nieuwe pro-VS regering zouden krijgen?

Maar ik snap niet waarom ze dan het verzet zo vernaggelt hebben.
Als de Amerikanen zelf Saddam hadden verjaagt in de 1e Golf oorlog was er ook op een legitieme manier een regering gekomen die pro-Amerikaanser was dat die van Saddam. De eerste Golf-oorlog was een VN oorlog. Compleet legitiem.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 12-09-2006 7:29 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Je hebt gelijk, legitiem was het al, ik bedoel eigenlijk dat ze toen niet doorgingen omdat ze toen waarschijnlijk bang waren voor wat nu realiteit is. Daarom was het de bedoeling dat het verzet de macht over zou nemen.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2006 8:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:18 schreef Chelman het volgende:
Precies.

De VS als geheel had/heeft hier helemaal geen voordeel bij. Losse personen in de VS hebben hier voordeel uit gehaald maar ja dat is altijd zo in geval van grote gebeurtenissen.


en wie zijn die "losse personen" dan??? dat is een zeer belangrijk feit. Maar los van dat, Het is echt simpel, de VS zijn de irak binnen gevallen vanuit eigen belang. Daar hoeft men verder niet moeilijk over te doen, ook kan dit voordelen voor anderen hebben en het is zelfs te begrijpen, maar goedpraten en doen alsof de activiteiten van VS ingegegeven zijn door een stel hemelse engelen van licht is toch moeilijk serieus te nemen.
Wat dat eigen belang is weet niemand hier maar oliebelangen zijn hier natuurlijk een onderdeel van (die "losse personen" zullen zeker invloed hebben bij diegene die beslissingen nemen ). Zelf vermoed ik dat alle activiteite nu in het Midden-Oosten op termijn een onderdeel is van strategie "tegen" China. Niet in de zin van oorlogvoeren maar iedereen zal in de gaten hebben dat China met nu en paar jaar een serieuze concurent voor de VS (de gehele Westerse wereld) zal zijn met name wat betreft de behoeft voor grondstoffen. Het kan dan natuurlijk geen kwaad als je wat strategische posities in de nabijheid bezit.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 12-09-2006 10:26]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-09-2006 9:57 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Dat kan zeker geen kwaad, alleen moet je zoiets niet hardop zeggen, want dan gaat suicidaal Europa janken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-09-2006 15:02 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

De Chineze economie is zwaar oververhit en gaat aan zichzelf ten gronden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-09-2006 15:05 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 7:29 schreef blonde rockgod het volgende:
Je hebt gelijk, legitiem was het al, ik bedoel eigenlijk dat ze toen niet doorgingen omdat ze toen waarschijnlijk bang waren voor wat nu realiteit is. Daarom was het de bedoeling dat het verzet de macht over zou nemen.
Ik denk dat de publieke opinie in Irak en het Midden-Oosten in het algemeen minder anti-Amerikkans was dan nu.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2006 15:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 15:02 schreef kwelgeest het volgende:
De Chineze economie is zwaar oververhit en gaat aan zichzelf ten gronden.


is dat automatisch een remmend mechanisme op agressieve handelingen ten opzichte van andere landen???


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-09-2006 15:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 15:23 schreef attila_de_hun het volgende:
is dat automatisch een remmend mechanisme op agressieve handelingen ten opzichte van andere landen???
Welke agressieve handelingen?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-09-2006 15:46 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 15:36 schreef kwelgeest het volgende:
Welke agressieve handelingen?
Klein voorbeeldje: China probeert nu alle olie van Venezuela in handen te krijgen, door gebruik te maken van de haat van Chavez jegens de VS. Dit doens ze zodat zij de olie hebben en de VS niet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2006 15:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 15:36 schreef kwelgeest het volgende:
Welke agressieve handelingen?


a. zie mijn theorie voor de aanwezigheid van de VS in die regio aldaar

b. het zou dan toch ook al duidelijk moeten zijn dat we het over toekomstige scenario's hebben. Ik ben niet helderziend kan ik niet zeggen welke acties er mogelijk kunnen gaan plaats vinden (als dat al ooit het geval zou zijn, ik schat wel in dat dit een reeele optie is)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-09-2006 15:48 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Dan luid mijn antwoord: Ja. Dat remt zeker.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2006 15:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 15:46 schreef Misanthrope het volgende:
Klein voorbeeldje: China probeert nu alle olie van Venezuela in handen te krijgen, door gebruik te maken van de haat van Chavez jegens de VS. Dit doens ze zodat zij de olie hebben en de VS niet.


bijvoorbeeld. De zucht naar grondstoffen in China is enorm groot. zo las ik onlangs dat er in een bepaalde plaats opeesn alle putdeksels in de straten waren verdwenen.
Die warengepikt en verkocht waarna het ijzer door de lokale ijzerhandelaar naar china werd verscheept.
Natuurlijk kan dat niet goed blijven gaan als dat zo blijft doorgaan want het westen wil ook veel grondstoffen verbruiken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2006 15:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 15:48 schreef kwelgeest het volgende:
Dan luid mijn antwoord: Ja. Dat remt zeker.


dan luidt mijn vraag: hoe komt dat ???


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-09-2006 15:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 15:52 schreef attila_de_hun het volgende:
dan luidt mijn vraag: hoe komt dat ???
Omdat een oververhitte economie zich uiteinderlijk niet gezond progressief verder ontwikkeld wat betekent dat de vraag naar grondstoffen afremd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-09-2006 16:04 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 15:57 schreef kwelgeest het volgende:
Omdat een oververhitte economie zich uiteinderlijk niet gezond progressief verder ontwikkeld wat betekent dat de vraag naar grondstoffen afremd.
In welk opzicht is de economie van China oververhit?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2006 16:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 15:57 schreef kwelgeest het volgende:
Omdat een oververhitte economie zich uiteinderlijk niet gezond progressief verder ontwikkeld wat betekent dat de vraag naar grondstoffen afremd.


dat zal ik dan maar van je aan moeten nemen. IK ben niet thuis in die theoriƫn.

maar toch blijft de vraag over of met de aantallen in China (dat zijn toch best heel wat mensen bijeen) zelfs een de vraag naar een "afgeremde hoeveelheid grondstoffen" (die verder schaarser en schaarser worden) geen bron kan zijn voor een conflict (want in het westen willen we ook graag veel grondstoffen, ook in de toekomst).

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 12-09-2006 16:05]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-09-2006 16:07 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 16:04 schreef Misanthrope het volgende:
In welk opzicht is de economie van China oververhit?
B. v. bedrijvenparken die uit de grond worden gestampt zonder dat er bedrijven inkomen.
Leuk dat er genoeg geld is om te investeren maar investeringen gebeuren, over het algemeen, met 'geleend' geld; Daar moet rente over betaalt worden. Als die bedrijvenparken niet worden gehuurd komen er ook geen inkomsten binnen om die rente van te kunnen betalen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Depraved ini
Usericon van Depraved ini
Posted 11-09-2007 23:10 by Depraved ini Wijzig reactieProfiel van Depraved iniQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fracturedinsanity

Amerika wil oorlog, dat is goed voor hun economie hihi !

Bekijk dit even los van alle gemanipuleerde zever die de tv je wijs maakt:

http://video.google.com/videoplay?docid=5547481422995115331&q=zeitgeist&total=1196&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

Knowledge is power, and manipulate people can be easy
The news they show on television is a lot filtered from info we don't must know in europe and especially in america.

And now america have the excuse to say everybody is a terrorist.

Even you!

So, now they can damage everyones privacy on a legal way!
There is much more after these things, but nobody thinks on it.
And thats the big danger, people!



Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen