|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Het is niet 'hij', het is Wikileaks. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: I know, maar Kwellie had het over Hij. Boeiender |
|
quote: Niets te ondoordacht, hij lekt alleen afgeschermde informatie uit. Het diplomatieke systeem wordt wel stevig in gewroet maar het is een ondoorzichtig apparaat waar de burger wel wat meer transparantie in mag verwachten. Na de WMD in Irak vind ik dat het wel wat meer mag. Niets geen hetze, het is een vraag om meer transparantie, de regering heeft duidelijk enkele dingen te verbergen, aangezien ze in onze dienst staan en ze moeten kiezen mogen we wel wat meer openheid. Waarzo zie je dat Wikileaks levens in gevaar brengt? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 03-02-2011 9:52] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik denk dat al die transparantie helemaal niet goed is. Sommige zaken kan je beter bij de mensen laten die er verstand van hebben. Diplomatie lekken lijkt me het onverstandigste wat je kan doen. Bovendien is het onfatsoenlijk. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Omdat het een balans doorbreekt, de zaken opruit enzovoorts. Dan nog zijn er behalve in de vorm van geschade belangen echt geen directe doden aan te wijzen. quote: Dat kan wel, maar waarom daar in meegaan "Oncontroleerbare achterklap", trouwens, volgens mij heeft de VS niet geprobeerd te claimen dat de cables nep zouden zijn, dat zegt genoeg. Wikileaks doet heldenwerk Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Hij heeft wel een nieuwe infrastuctuur voor de journalistiek neer gezet. Dat is niet zelf lekken, maar toch echt niet niets. Als hij nooit door iemand onder druk heeft weten te staan is het niet veel anders als Twitter idd. Maar hij heeft behoorlijk veel druk te verduren gehad en is toch doorgegaan. Naar mijn idee niet niets. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Waarom 2 keer hetzelfde posten? Boeiender |
|
quote: Klopt helemaal, maar met vrede heeft het toch geen zak te maken? Nobelprijs voor de journalistiek zou kunnen. Maar voor de vrede? Boeiender |
|
quote: Sommige zaken wel, ja, Wikileaks heeft ook lang niet alles van de cables gelekt. Eerlijk gezegd vind ik dat ze wat dat betreft ook weinig ernstige dingen gelekt hebben. Onfatsoenlijk :') Maar waarom die dwangmatige focus op die cables? Wikileaks is al jaren en jaren bezig. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Het schijnt dat de oorlog in Afghanistan en Irak ook de levens van westerse soldaten in gevaar heeft gebracht. Vrij onzinnig argument dat ik vaak hoor (van kwelgeest bv), zeker wanneer burgers velen malen vaker het slachtoffer zijn in de meeste hedendaagse conflicten. Maar ok; kwellie wil ook clustermunitie gebruiken omdat het eventueel westerse soldaten zou kunnen redden; dat er decennia daarna nog burgers op onontplofte munitie lopen en slachtoffers daarbij in de duizenden lopen zal hem een worst wezen . Joodse soldaten en Palestijnse terroristen die menselijke schilden gebruiken verschillen in dat opzicht niet zoveel van denkpatroon. [Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 03-02-2011 9:57] Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote:Beter lezen, jij. Elite begon over 'deze meneer'. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Ik denk omdat Kwellie's vriendjes er niet zo goed vanaf komen, en zijn wereldbeeld nu veranderd moet worden. :') Boeiender |
|
quote: Die is er niet Het bevorderen van transparantie en democratie lijkt me genoeg. En die prijs is vrijwel altijd al een politieke geweest. quote: Foutje Wilde editten, deed iets raars. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Jij beter lezen, ik typte niet dat jij begon..... Ik typte dat jij het over een hij had. Boeiender |
|
quote: Zolang er geen enige vorm van transparantie is kun je ook niet werken als democratie maar als dictatuur. Als je niet duidelijk kunt zien wat die mensen doen kun je ook echt niet zien of de mensen er verstand van hebben. Jah ook in een democratie heb je enige mate van "overheidsprivacy" nodig, maar dat is naar mijn idee nog voldoende van. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Sowieso trouwens, gemiep om niks; Wikileaks is genomineerd, dat zegt nog niks. Hitler, Mussolini en Stalin waren ook genomineerd Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Het wordt tijd dat Geert Wilders genomineerd wordt, past perfect in het rijtje. Boeiender |
|
quote:Ja nou ja, de ellende begon natuurlijk pas toen info over de diplomatie van de VS gelekt werd, laten we eerlijk zijn. En aangezien de VS op nogal wat plekken aan de touwtjes trekken.. De verontwaardiging is natuurlijk wat selectief. Dan nog vind ik het geen prestatie om geheime informatie openbaar te maken. Ik kan ook vertrouwelijke informatie uit mijn werk op het internet zetten. Maar toen ik in dienst trad heb ik een deal gemaakt dat ik vertrouwelijk met informatie om zou gaan. Ik vind dat ik me daar aan moet houden. Etisch gezien zou het correct zijn om ook geen platform voor dat soort informatie op te richten. Dan heb ik nog liever onderzoeksjournalistiek die undercover gaat ofzo. Dat is ook liegen en regels overtreden, maar het vereist in elk geval nog wat inzet en moeite. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
oh dus inzet en moeite is het criterium? en niet het idee of resultaat? als assange met non stop fietsen zn server in de rimboe kon onderhouden had hij hem wel verdiend? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Moeilijk hoor. Ik ken wat mensen die defensiegeheimen bewaren. Ik wil van hen niet weten wat die inhouden. Als het aan sommige populisten lag werd dat soort info ook openbaar. Je kan dan net zo goed meteen het land aan Arabië of Rusland afgeven. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Ja, klopt. Selectieve verontwaardiging. Hoewel de VS eerder ook niet blij was, hoor quote: Ja, dat zie je, die Julian Assange heeft het er bijzonder makkelijk mee En zeker die soldaat die de documenten heeft doorgespeeld quote: Wikileaks heeft geen enkele wet overtreden, dit is totaal irrelevant. quote: Oneens dus, omdat ik voorgaande verwerp. Daarbij zou zelfs als het illegaal was het doel het middel wat mij betreft heiligen. quote: Nogmaals, dit kost ook bijzonder veel inzet en moeite. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Nee. Als hij een prestatie van wereldformaat had geleverd of een concept had bedacht wat ons dichter bij wereldvrede zou brengen misschien wel. Maar goed, wereldvrede is ook vrij overrated natuurlijk. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Waar atoombommenb etc. liggen moet geheim worden gehouden. Wanneer men wangedrag vertoont (door bijv een stel burgers ten onrechte te doden) moet men dat vooral lekken (ongeacht welk land). Ook de defensie mag terverantwoording worden geroepen, het is dus niet zo zwrt-wit zoals jij schetst. |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |