IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Vandenberg Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-03-2014 21:33 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Wat vinden we van Vandenberg's Moonkings? Ik ben niet helemaal overtuigd. Met name de zanger gaat me na een aantal nrs vervelen.



... hoe de hazen lopen ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-03-2014 21:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

is daar niet iets juridisch aan de gang?

extreem belachelijk dacht ik, de band wou verder doen zonder Mr Vandenberg omdat die geen zin meer had in muziek maken, maar ze mochten de bandnaam niet meer gebruiken

dus stappen ze naar het gerecht

en nu begint diezelfde Mr Vandenberg opnieuw?

een klootzakje of een grillig ventje?


signature


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 09-03-2014 4:29 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik had "Lust And Lies" nog niet gehoord; lekker nummer wel. Vond het bandgeluid eerst wel érg "naturel" klinken, maar dat went snel. Goede keuze van ze om het zo te houden.

Dat andere nummer "Breathing" vind ik wel een tikje minder, vooral vanwege de flauwe tekst (feelgood-eighties... brrr). Wel goed gearrangeerde strijkerspartijen.

Moet trouwens zeggen dat ik de locatie waarop beide clips gefilmd zijn niet erg bijzonder vind. Eigenlijk zelfs een beetje lullig, zeker als ze van die halfslachtige rocksterposes gaan aannemen.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-03-2014 10:41 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Breathing is echt een verschrikkelijk kwijlnummer


... hoe de hazen lopen ...


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 09-03-2014 17:18 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Al eerder gemeld, maar ik krijg sowieso jeuk van de naam "Vandenberg's Moonkings". Ik vind Moonkings al geen sterke naam, maargoed, smaken verschillen. Maar dat 'Vandenberg's' ervoor, bleeeeeegh. Zal marketingtechnisch vást heel slim zijn, maar ik vind het een partij eigenpijperij van de eerste orde. Doe dan desnoods een sticker op de cover als je dan zo nodig moet melden dat die meneer in deze band speelt, maar pfff, come on. Beetje "Weet jij wel wie ik ben?".


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-03-2014 20:01 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 8 maart 2014 21:59 schreef Hypnos het volgende:
is daar niet iets juridisch aan de gang?

extreem belachelijk dacht ik, de band wou verder doen zonder Mr Vandenberg omdat die geen zin meer had in muziek maken, maar ze mochten de bandnaam niet meer gebruiken

dus stappen ze naar het gerecht

en nu begint diezelfde Mr Vandenberg opnieuw?

een klootzakje of een grillig ventje?


Weet er het fijne niet van, maar als je de naamgever van de band bent, dan is het toch best logisch dat je de naam niet gebruikt wil zien als je er niet in meespeelt.



Boeiender


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-03-2014 22:33 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2014 17:18 schreef Ethereal het volgende:
Al eerder gemeld, maar ik krijg sowieso jeuk van de naam "Vandenberg's Moonkings". Ik vind Moonkings al geen sterke naam, maargoed, smaken verschillen. Maar dat 'Vandenberg's' ervoor, bleeeeeegh. Zal marketingtechnisch vást heel slim zijn, maar ik vind het een partij eigenpijperij van de eerste orde. Doe dan desnoods een sticker op de cover als je dan zo nodig moet melden dat die meneer in deze band speelt, maar pfff, come on. Beetje "Weet jij wel wie ik ben?".


Volgens Ad is dit onder druk van de platenmaatschappij gebeurd.


... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-01-2020 20:54 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 28-01-2020 21:36 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Rudy Sarzo, toe maar.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-01-2020 13:38 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ronnie Romera als zanger, das dan wel weer jammer.

Het allerliefst had ik ze weer in de oude bezetting gezien, maar dat zal natuurlijk nooit meer gebeuren.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-01-2020 15:09 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Tja..



... hoe de hazen lopen ...


Ed
Usericon van Ed
Posted 30-01-2020 16:42 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2020 15:09 schreef faalhaas het volgende:
Tja..




is het ingezongen door een duitser ofzo? klinkt echt heel fout. En dan heb ik het nog niet over de solo die ook nergens naar klinkt. Had toch wel wat meer verwacht.

[Dit bericht is gewijzigd door Ed op 30-01-2020 16:44]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-01-2020 17:07 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Hij komt uit oorspronkelijk uit Chili en is van de recente Rainbow reunie. Daar trok ik hem ook al slecht, niet alleen vanwege zijn stem, ook zijn stage presence beviel me niet.

Rudy Sarzo doet niet mee met de tour, alleen het album lees ik net. Verder een beetje jammer dat ze voor de zoveelste keer weer met Burning Heart komen aanzetten.


... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-01-2020 17:48 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Het klinkt als een cover.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 30-01-2020 18:04 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Hij klinkt idd Duits, hehe. Het is net een cover, ja.

De cleane gitaren klinken geweldig, de vervormde gitaren klinken echt kut, dat geluid van die solo, vooral in het begin van de solo. Is Adje doof of zo? Wat je ook speelt, met zo'n geluid klinkt het klote.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-01-2020 23:01 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Niet best nee. Klinkt meer als een thuisdemo dan een officiële release... Of een tributeband idd, wat het eigenlijk ook is met slechts één origineel lid. Doet al met al een beetje treurig aan.

Hoeveelste re-release van Burning Heart is dit inmiddels?


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-10-2021 13:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 10-10-2021 14:34 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Ik las het een paar dagen terug en ik ben benieuwd hoe Mats
vocaal past bij Vandenberg.
Betwijfel of Adje al bekend was met Candlemass, Krux, Abstrakt Algebra en Therion.


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 10-10-2021 14:40 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

Ik ken hem alleen van Malmsteen - Facing The Animal. Daar vond ik het een prima zanger, alleen wel wat eentonig. Ik wacht eerst Burning Heart v5.0 maar even af.


...niets is wat het lijkt...


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 11-10-2021 10:43 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 10 oktober 2021 13:00 schreef XXL het volgende:
https://blabbermouth.net/news/vandenberg-parts-ways-with-singer-ronnie-romero-recruits-former-candlemass-frontman-mats-leven/


"We are not at all a nostalgia act, trying to recreate what happened all those years back. This is a brand-new dynamic band with a name that has a legacy, and I couldn't be happier with the way it's turned out."

Brand new, geen nostalgia act, maar je band wel (weer) zo noemen. Kweenie, ik vind het allemaal maar een beetje treurig.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2021 13:12 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Maar dan MOET je het publiek ook treurig vinden, want geen hond wil kijken naar een stel oude lullen die boomerrock speulen, TENZIJ je er deze naam aan hangt, dan komen ze wel.

Zelfs toen Adje optrad met Moonkings stond er 'Vandenberg's' voor. Enkel met de naam Moonkings krijg je de zaal niet vol. Zijn publiek trek ie juist uit die nostalgische doos.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 11-10-2021 13:21 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

Ja en hij heet toevallig ook zo, dus zo treurig is het nou ook weer niet om onder je eigen naam op te treden.

Wel zit er in de aankondiging misschien een kleine sneer in richting Bert, Dick en Jos. Op facebook doet ie dat ook nog wel eens. Maarja die rechtszaak over de naam Vandenberg was dan ook vrij bizar.


...niets is wat het lijkt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-10-2021 13:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Jos had er niets mee te maken!


I wish I was a butterfly


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-10-2021 13:38 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dus Dick Kemper was een lul, Paul Kemper was bij Normaal een lul. Lekkere familie.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 11-10-2021 13:52 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2021 13:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Jos had er niets mee te maken!

Ik had hem er express bijgezet om te kijken hoe snel je zou happen


...niets is wat het lijkt...


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen