IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : christelijke black metal Vorige pagina | Volgende pagina
Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 15-10-2013 17:41 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 15 oktober 2013 17:34 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Oh, als dat het criterium is dan is het wat oude Slechtvalk betreft wel duidelijk ja :'). Maar dat is naar mijn mening een slecht criterium: teksten/artwork bepalen het genre van de muziek niet. Dat is een conceptuele kwestie, geen muzikale.


Maar het is toch net het conceptuele aspect dat nsbm tot nsbm maakt? Muzikaal gezien is dat toch ook gewoon black metal? Ik had het niet over andere genres, trouwens. Daar ga ik akkoord dat het de muziek is die het genre bepaalt. In het geval van nsbm en christian black metal is het genre echter black metal en is het het concept dat de onderverdeling bepaalt, denk ik.


Willekeur en dictatuur!


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 15-10-2013 17:42 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 15 oktober 2013 17:25 schreef Sisyphos het volgende:
Werp even een blik op de lyriek van die eerste plaat.


Ik was in het algemeen aan het praten, verder niet bekend met Slechtvalk. Ook geen behoefte aan verder.


Willekeur en dictatuur!


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 15-10-2013 17:51 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2013 17:42 schreef Hérésie het volgende:
verder niet bekend met Slechtvalk. Ook geen behoefte aan verder.

Snap ik.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 15-10-2013 17:55 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2013 17:41 schreef Hérésie het volgende:
Maar het is toch net het conceptuele aspect dat nsbm tot nsbm maakt? Muzikaal gezien is dat toch ook gewoon black metal? Ik had het niet over andere genres, trouwens. Daar ga ik akkoord dat het de muziek is die het genre bepaalt. In het geval van nsbm en christian black metal is het genre echter black metal en is het het concept dat de onderverdeling bepaalt, denk ik.


Dat zou je zo kunnen zien, maar ik bedoel maar: of de tekst satanisch, christelijk of nazistisch is valt uit puur naar de muziek te luisteren in principe niet af te leiden. Alleen bij NSBM misschien. Het punt is daarom dus dat zoiets als 'christelijke black metal' (of white metal, unblack metal, 'black' metal, etc.) eigenlijk gewoon geen genre is, maar het product van een doorgeschoten hokjesgeest. Wat je zegt: het is de muziek die het genre bepaalt, en ik zie geen logische grond waarom dat ineens zou veranderen bij net deze twee concepten.

quote:
Op 15 oktober 2013 17:42 schreef Hérésie het volgende:
Ik was in het algemeen aan het praten, verder niet bekend met Slechtvalk. Ook geen behoefte aan verder.

Gelijk heb je.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 15-10-2013 17:56]


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 15-10-2013 18:14 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 15 oktober 2013 17:55 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Dat zou je zo kunnen zien, maar ik bedoel maar: of de tekst satanisch, christelijk of nazistisch is valt uit puur naar de muziek te luisteren in principe niet af te leiden. Alleen bij NSBM misschien. Het punt is daarom dus dat zoiets als 'christelijke black metal' (of white metal, unblack metal, 'black' metal, etc.) eigenlijk gewoon geen genre is, maar het product van een doorgeschoten hokjesgeest. Wat je zegt: het is de muziek die het genre bepaalt, en ik zie geen logische grond waarom dat ineens zou veranderen bij net deze twee concepten.



Goed, maar dan ontken je dus het nut van aparte categorieën creëren hiervoor. Ik ging er eigenlijk als startpunt vanuit dat die twee als afzonderlijk genre erkend werden en ging daarop door. Overigens vind ik het prima te verantwoorden dat deze twee genres omwille van hun concept afzonderlijk gecategoriseerd worden. Maakt het voor mij ook veel gemakkelijker er niks van in huis te halen ^^

Waarom ik dat vind: hm. 'Instinct' zou een te gemakkelijk antwoord zijn. Eerder dat deze thematiek niets te maken heeft met de overige algemene grote thema's van black metal, denk ik. Andere black metal is niet op religie/politieke basis gestoeld. In een apart hokje stoppen vind ik daarom niet onverantwoord.

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 15-10-2013 18:16]


Willekeur en dictatuur!


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 15-10-2013 18:20 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Christian Black Metal... three words combined that cant make sense.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 18:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2013 18:14 schreef Hérésie het volgende:
Maakt het voor mij ook veel gemakkelijker er niks van in huis te halen ^^


Dat vind ik dan weer erg beperkend voor jezelf. Alsof black metal met een christelijk thema niet ontzettend fijne muziek zou kunnen zijn.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 15-10-2013 18:28 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 15 oktober 2013 18:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat vind ik dan weer erg beperkend voor jezelf. Alsof black metal met een christelijk thema niet ontzettend fijne muziek zou kunnen zijn.

Tja, daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Maar in dit geval vind ik het geen enkel probleem als ik mezelf daarmee beperkingen opleg




Willekeur en dictatuur!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 18:36 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2013 18:28 schreef Hérésie het volgende:
Tja, daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Maar in dit geval vind ik het geen enkel probleem als ik mezelf daarmee beperkingen opleg





Ok, dat kan natuurlijk. Als je daar zelf content mee bent.

Ik zou dat juist vreselijk vinden. Maar verschil moet er zijn.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 15-10-2013 19:25 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2013 18:14 schreef Hérésie het volgende:
Waarom ik dat vind: hm. 'Instinct' zou een te gemakkelijk antwoord zijn. Eerder dat deze thematiek niets te maken heeft met de overige algemene grote thema's van black metal, denk ik. Andere black metal is niet op religie/politieke basis gestoeld. In een apart hokje stoppen vind ik daarom niet onverantwoord.

Dat het er niets mee te maken heeft, vind ik een te krachtige stelling: black metal houdt zich van begin af aan met ideologie bezig, en religie en politiek passen daar juist prima in. Bovendien is religie juist een van de grote thema's van black metal; ik vermoed dat je bedoelt dat religie in de zin van pro-christelijkheid geen groot thema is? Desondanks roept dit de vraag op hoe 'oorspronkelijk' en wijdverbreid een thema binnen een genre moet zijn voor het als bij dat genre behorend geldt, zonder dat daar aparte hokjes bij moeten komen kijken? Christelijke en nazistische thematiek is vermoedelijk nog voorkomender dan sommige andere thematiek, zoals bijvoorbeeld ecofeminisme of bepaalde vormen van shamanisme. Dit zou ook nogal contra-intuïtieve gevolgen voor Immortal hebben; volgens mij zijn ze de enigen die over Blashyrkh zingen .

Kortom: ik zou zeggen dat dit veel te problematisch is, je kunt het niet goed afbakenen en het resulteert in een onwerkbare glijdende schaal. Black metal is gewoon niet zo uniform.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 15-10-2013 20:05 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2013 16:12 schreef Sisyphos het volgende:
Na weer eens met plezier Lengsel door de boxen te hebben gejaagd vraag ik me af of die hele unblack beweging anno 2013 nog wel in leven is.

Leden van Lengsel spelen inmiddels in Mantric.
Vaakevandring is dood.
Vardoger lijkt geen black meer te maken.
Crimson Moonlight is dood.
Evroklidon is dood.
Horde is dood.
Sanctifica is dood.
Shadows of Paragon is dood.
Admonish slaapt.
Arvinger slaapt.
Frosthardr slaapt.
Antestor's laatste was vrij saai.
Slechtvalk zingt over elfjes.
Drottnar over politiek.

Nu heb ik zelf niets met de tekstuele inhoud, maar een paar jaar geleden was de christen bijzonder creatief in het zwartere metaallandschap.
Stiekem hoop ik dan ook dat deze jongens en meiden door middel van de muziek langzaamaan van hun geloof zijn gevallen; kan iemand dit bevestigen of ondermijnen?


Dus. Liefhebbers onder ons die mij hierover kunnen informeren?

Edit: Excuses trouwens dat ik over jullie doodgeslagen paard heen wals.

[Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 15-10-2013 20:05]


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 15-10-2013 20:16 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2013 20:05 schreef Sisyphos het volgende:
Edit: Excuses trouwens dat ik over jullie doodgeslagen paard heen wals.

Ah moet ook gebeuren toch, jij stond laatst ook nog in de zeikende regen aan zo'n reeds lang verscheiden knol te sjorren .


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 15-10-2013 20:19 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2013 20:16 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Ah moet ook gebeuren toch, jij stond laatst ook nog in de zeikende regen aan zo'n reeds lang verscheiden knol te sjorren .

Doel je nou op die TRoB discussie of dat incident langs de Lek?


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 15-10-2013 20:22 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 15 oktober 2013 19:25 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Dat het er niets mee te maken heeft, vind ik een te krachtige stelling: black metal houdt zich van begin af aan met ideologie bezig, en religie en politiek passen daar juist prima in. Bovendien is religie juist een van de grote thema's van black metal; ik vermoed dat je bedoelt dat religie in de zin van pro-christelijkheid geen groot thema is?

Ja, dat bedoelde ik uiteraard Ik zou wel wat gemist hebben als ik niet gemerkt had dat black metal antichristelijk is, maar goed. Ik zal dus meer op mijn bewoordingen moeten letten. Dat politiek erin past vind ik wel al veel minder voor de hand liggend; bij mijn weten houden de meeste bands zich net liever afzijdig wanneer het op politiek aankomt? Als nsbm-bands het wat minder onsubtiel zouden aanpakken zou er ook minder de behoefte ontstaan zijn er een apart label op te plakken, denk ik, want dan zou politiek gewoon tot een van de thema's van black metal verworden zijn. Goed, het helpt waarschijnlijk ook dat ik iets pas als nsbm bestempel wanneer er duidelijke nazistische symbolen in het concept verwerkt zijn.

"Desondanks roept dit de vraag op hoe 'oorspronkelijk' en wijdverbreid een thema binnen een genre moet zijn voor het als bij dat genre behorend geldt, zonder dat daar aparte hokjes bij moeten komen kijken?" -> op zich inderdaad een interessante vraag. Blijkbaar wekken nazistische elementen bij voldoende fans wrijving op om de behoefte te doen ontstaan aan een afzonderlijk subgenre. Om duidelijk te maken dat het los van hun muziek beschouwd moet worden, zeg maar.

Hetzelfde kan je tot op zekere hoogte stellen voor christelijke metal, denk ik. Zelfs als die qua geluid volledig black metal is, zijn er genoeg mensen die vinden dat het te zeer ingaat tegen wat algemeen als black metal beschouwd wordt, zodat ze een subgenre creëren om duidelijk te maken dat prochristelijke ideologie niet thuishoort in 'hun' genre.

Op zich is er wat voor te zeggen genres zuiver naar geluid in te delen en alle thema's als aanvaardbaar te beschouwen. Maar dat druist ergens wel in tegen de homogeniteit in de thema's die het genre altijd gehad heeft, en die sommigen krampachtig willen vasthouden. Ik moet toegeven dat ik het persoonlijk niet erg vind dat nazisme niet aanvaard wordt als een van 'de' thema's binnen black metal.

@Sisyphos: excuses, ik was eigenlijk al lang vergeten dat jij eigenlijk een vraag gesteld had ^^

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 15-10-2013 20:47]


Willekeur en dictatuur!


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 15-10-2013 21:08 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2013 20:19 schreef Sisyphos het volgende:
Doel je nou op die TRoB discussie of dat incident langs de Lek?

Ik ben bang de TRoB-discussie, dat Lek-incident is me nog niet ter ore gekomen.

quote:
Op 15 oktober 2013 20:22 schreef Hérésie het volgende:
Dat politiek erin past vind ik wel al veel minder voor de hand liggend; bij mijn weten houden de meeste bands zich net liever afzijdig wanneer het op politiek aankomt?

Is natuurlijk ook zo. Wilde alleen zeggen dat, omdat black metal wel vaak ideologisch ingesteld is, de politiek niet een terrein is dat ik direct als wereldvreemd aan black metal beschouw.

quote:
Op 15 oktober 2013 20:22 schreef Hérésie het volgende:
Als nsbm-bands het wat minder onsubtiel zouden aanpakken zou er ook minder de behoefte ontstaan zijn er een apart label op te plakken, denk ik, want dan zou politiek gewoon tot een van de thema's van black metal verworden zijn. Goed, het helpt waarschijnlijk ook dat ik iets pas als nsbm bestempel wanneer er duidelijke nazistische symbolen in het concept verwerkt zijn.

Als dat je criterium is scheelt dat inderdaad wel, maar NS-denkbeelden en bands die ze al dan niet met de symboliek erbij uitdragen zijn denk ik wijdverbreid genoeg om wel echt als thema van de black metal te beschouwen. Je struikelt er her en der over, soms letterlijk.

quote:
Op 15 oktober 2013 20:22 schreef Hérésie het volgende:
op zich inderdaad een interessante vraag. Blijkbaar wekken nazistische elementen bij voldoende fans wrijving op om de behoefte te doen ontstaan aan een afzonderlijk subgenre. Om duidelijk te maken dat het los van hun muziek beschouwd moet worden, zeg maar.

Hetzelfde kan je tot op zekere hoogte stellen voor christelijke metal, denk ik. Zelfs als die qua geluid volledig black metal is, zijn er genoeg mensen die vinden dat het te zeer ingaat tegen wat algemeen als black metal beschouwd wordt, zodat ze een subgenre creëren om duidelijk te maken dat prochristelijke ideologie niet thuishoort in 'hun' genre.

Ik zie de logica die men daarin volgt ook wel, hoewel ik de stap zelf niet zo snel zet. Ik gebruik dergelijke labels soms om ook gelijk conceptuele informatie over een band te kunnen doorgeven, maar het daarom ook een subgenre te noemen gaat me te ver. Ik moet overigens nog opmerken dat ik voor het label NSBM nog wel enige legitimiteit zie in zoverre er veel NS bands zijn die qua geluid ook wel echt te onderscheiden zijn dankzij RAC-invloeden en wat andere zaken, maar dit dekt weer lang niet alle expliciete NSBM-bands.

quote:
Op 15 oktober 2013 20:22 schreef Hérésie het volgende:
Op zich is er wat voor te zeggen genres zuiver naar geluid in te delen en alle thema's als aanvaardbaar te beschouwen. Maar dat druist ergens wel in tegen de homogeniteit in de thema's die het genre altijd gehad heeft, en die sommigen krampachtig willen vasthouden. Ik moet toegeven dat ik het persoonlijk niet erg vind dat nazisme niet aanvaard wordt als een van 'de' thema's binnen black metal.

Waar ik met mijn vorige post al enigszins op afging: die homogeniteit is voor een groot deel veronderstelde homogeniteit, denk ik. Daarom zei ook dat de black niet zo uniform is. Het wordt voor mensen die zich daar druk om te maken om criteria te hanteren die alles buiten houden wat ze buiten willen houden en die alles insluiten wat ze in willen sluiten.
Edit: over je laatste opmerking; in mijn ervaring wordt nazisme aardig veel aanvaard, in elk geval genoeg om niet te kunnen zeggen dat het niet aanvaard wordt als een van 'de' thema's.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 15-10-2013 21:09]


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 15-10-2013 21:10 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Jezus is kut.


Je moeder.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 21:14 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2010 22:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat is niet zo aardig van je, Jaap.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 15-10-2013 21:16 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 15 oktober 2013 21:08 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Edit: over je laatste opmerking; in mijn ervaring wordt nazisme aardig veel aanvaard, in elk geval genoeg om niet te kunnen zeggen dat het niet aanvaard wordt als een van 'de' thema's.


Wat versta je dan precies onder 'nazisme'? Want als je nazistische thema's binnen black metal als aanvaard beschouwt, hoe verklaar je dan dat deze bands nog steeds onder een apart label ondergebracht worden? Los van het feit dat je dit laatste niet terecht vindt? En op welke bands doel je dan bijvoorbeeld?



Willekeur en dictatuur!


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 15-10-2013 21:24 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2013 21:16 schreef Hérésie het volgende:
Wat versta je dan precies onder 'nazisme'? Want als je nazistische thema's binnen black metal als aanvaard beschouwt, hoe verklaar je dan dat deze bands nog steeds onder een apart label ondergebracht worden? Los van het feit dat je dit laatste niet terecht vindt? En op welke bands doel je dan bijvoorbeeld?

Nou ja, ben geen politicoloog, en ga mezelf ook niet verstrikt doen raken in een terminologisch web waar je an sich boeken over vol kan schrijven, maar denk dat de meeste mensen via hun algemene kennis toch wel zo'n beetje een beeld hebben van wat (neo-)nazistische ideologie zoal inhoudt.

De reden dat het in een apart hokje wordt gestopt is heel simpel: de overijverige hokjesgeest van de metalhead. Als er iets geaccepteerd is, is het wel satanisme; toch zijn er bands en fans die de moeite nemen de term "satanic black metal" te hanteren. Of "war black metal", en talloze andere 'onderscheiden' die over de muziek zelf eigenlijk bar weinig zeggen.

Wat bedoel je precies met je laatste vraag?

Edit: dat onderscheid vind ik overigens zoals gezegd wel terecht in zoverre het als conceptueel informatieve term gehanteerd kan worden.

Edit2: misschien trouwens dat de mods er wel vrolijk van worden als we hierheen verhuizen.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 15-10-2013 21:28]


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 15-10-2013 21:31 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 15 oktober 2013 21:24 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Nou ja, ben geen politicoloog, en ga mezelf ook niet verstrikt doen raken in een terminologisch web waar je an sich boeken over vol kan schrijven, maar denk dat de meeste mensen via hun algemene kennis toch wel zo'n beetje een beeld hebben van wat (neo-)nazistische ideologie zoal inhoudt.

De reden dat het in een apart hokje wordt gestopt is heel simpel: de overijverige hokjesgeest van de metalhead. Als er iets geaccepteerd is, is het wel satanisme; toch zijn er bands en fans die de moeite nemen de term "satanic black metal" te hanteren. Of "war black metal", en talloze andere 'onderscheiden' die over de muziek zelf eigenlijk bar weinig zeggen.

Wat bedoel je precies met je laatste vraag?

Edit: dat onderscheid vind ik overigens zoals gezegd wel terecht in zoverre het als conceptueel informatieve term gehanteerd kan worden.



Ik heb genoeg algemene kennis om te weten wat nazisme is, ja. Wat ik bedoelde is wanneer jij black metal dan als nazistisch bestempelt, omdat ik opmaakte uit je vorige posts dat enkel het gebruik van duidelijke nazistische symboliek niet je criterium is. Sommige mensen vinden bands al op het randje zodra ze sterk nationalistisch zijn. Ik vroeg me gewoon af waar jij de grens met nsbm dan trekt.

De reden dat ik die vraag stelde is dat ik helemaal niet de indruk heb dat er zo kwistig omgesprongen wordt met ns-symboliek binnen de black metal. Vandaar dat ik me afvroeg wat je dan wel als ns-symboliek beschouwt en welke bands je eronder schaart.




[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 15-10-2013 21:33]


Willekeur en dictatuur!


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 15-10-2013 22:07 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2013 21:31 schreef Hérésie het volgende:
Ik heb genoeg algemene kennis om te weten wat nazisme is, ja.

Ah, ja, uiteraard, sorry, dat stond er nogal bot, zo was het niet bedoeld .

quote:
Op 15 oktober 2013 21:31 schreef Hérésie het volgende:
Wat ik bedoelde is wanneer jij black metal dan als nazistisch bestempelt, omdat ik opmaakte uit je vorige posts dat enkel het gebruik van duidelijke nazistische symboliek niet je criterium is. Sommige mensen vinden bands al op het randje zodra ze sterk nationalistisch zijn. Ik vroeg me gewoon af waar jij de grens met nsbm dan trekt. De reden dat ik die vraag stelde is dat ik helemaal niet de indruk heb dat er zo kwistig omgesprongen wordt met ns-symboliek binnen de black metal. Vandaar dat ik me afvroeg wat je dan wel als ns-symboliek beschouwt en welke bands je eronder schaart.

Goede vragen, kom ik later nog even op terug .


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-10-2013 0:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



unblack op zijn best


signature


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 22-10-2013 8:25 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit berichthttp://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

quote:
Op 15 oktober 2013 20:05 schreef Sisyphos het volgende:
Dus. Liefhebbers onder ons die mij hierover kunnen informeren?

Edit: Excuses trouwens dat ik over jullie doodgeslagen paard heen wals.


Er is inderdaad wat minder activiteit bij die bands. Toch is Crimson Moonlight aan het opnemen.
Laatst had ik nog contact met shadows of paragon, maar die zijn ook aan het opnemen. Tja hoe lang dat allemaal gaat duren.. geen idee


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 22-10-2013 8:40 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2013 0:29 schreef Hypnos het volgende:


unblack op zijn best


doet me muzikaal wat denken aan die Duitse Last Epitaph-bandjes van eind jaren '90


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 22-10-2013 8:47 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit berichthttp://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

Er word wat teveel lading aan die term geven, de fans van dit soort bands spreken van de term christian black metal, de bands zelf niet of nauwelijks.
Het is puur de thematiek, qua muziek niks anders dan de seculiere bands.

Ik luister graag naar een aantal black metal bands, vooral de wat meer melodische black metal.
Persoonlijk geeft het mij een extra lading als de band over het geloof zingt, goede muziek met een boodschap.
En kan mij goed voorstellen dat niet iedere metal liefhebber daar op zit te wachten. Ik zit niet te wachten op satanische teksten, maar een iedere band is daar vrij in toch?


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen