|
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ||||
Auteur: |
|
|
Daar vraag ik toch helemaal niet naar? |
|
Nou... eigenlijk wel. Het is inderdaad belachelijk dat je om dat racisme heen zou moeten kijken, maar het is qua basisprincipe ook daar om de boodschap 'tegen' iets neer te zetten. Tegen de maatschappij zoals die nu is, dus tegen het christendom (wat in veel landen de staatsgodsdienst is, en waar de politiek vol mee zit) alswel tegen buitenlanders, die een overblijfsel zijn van een of ander gastarbeidersproject, of asiel hebben aangevraagd o.i.d. in ieder geval iets wat de overheid heeft gefikst. Ik moet wel zeggen dat dit een kijk van buitenaf is, aangezien nazi's domme sukkels zijn. Dit slaat nergens op. |
|
Punt hieraan is dat christelijke blackmetal zich fundeert op een stroming ontstaan uit haat, en daar een positieve boodschap mee uit wil dragen. Een beetje het 'at point blank' vragen aan iemand of hij je een sukkel vindt Dit slaat nergens op. |
|
Het lijkt toch dat de meeste mensen hier toch meer naar de ideeën achter de muziek luisteren dan naar de muziek zelf. Het feit dat eigenlijk nog niemand echt gereageerd heeft op de muziek zelf en alleen nog maar over het feit dat het christelijk is, is oa een van de redenen waarom ik dit denk. Op zo'n moment vraag ik mij dan weer af, belemmer je jezelf dan ook weer niet in je vrijheid om, door jouw eigen denkbeelden en normen gedwongen, bepaalde muziek niet eens muzikaal te beoordelen ? Los hiervan komt het idee van christenen die op deze manier waarschijnlijk mensen 'proberen te redden' erg zwak over bij mij (zachtjes uitgedrukt) Maar muzikaal ligt het voor mijn oren eigenlijk wel op het zelfde vlak. (nu ben ik zeker ook geen bm kenner, maar meningen graag) Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Het gaat in dit topic toch juist om het christelijke aspect. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: mijn post sloeg ook meer op deze reactie van de topic starter en de reacties na deze vraag Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Dat ANtestor vinnek zo slecht nog niet signature |
|
Mja, Stryper is ook beter dan veel hairmetal bands uit die tijd... Helaas dat zo'n kutband als Bon Jovi wel commercieel succesvol werd. De inslag die je in de teksten legt heeft niets te maken met de kwaliteit van muziek zelf. [Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 29-10-2010 11:30] "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
quote: Exact. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote:Mwoa wisselt, soms is voor de band de boodschap belangrijker dan de muziek, waardoor je slechte muziek krijgt. Zie de naweeën van de eerste sXe-golf. Alleen maar preken en muzikaal dodelijk saai. |
|
Muziek is voor mij altijd het belangrijkste. Als die niet deugt zal de rest van de band me ook volledig roesten. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote:Welke tijd heb je het nu over? Begin jaren 90? |
|
Jup Gepreek killde de muziek volledig. |
|
Heb je mooi even de tijd om een biertje te halen. Preken kunnen ze sowieso wel bij hardcore, gaat het niet over sXe dan gaat het wel over de scene. Bladiebla. Ga nou maar een nummer doen, denk ik dan altijd. Dieptepunt was toch wel Inhume, meer geouwehoer tussen de nummers dan dat ze speelden en als ze nou nog een boodschap hadden dan knijp ik nog een oogje toe, maar het ging helemaal nergens over. edit: Er waren ook een paar bands, namen weet ik niet meer, die gewoon gelul tussen hun nummers hadden staan. 3 minuten lang gewauwel, geen probleem dat skip ik de volgende keer wel. [Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 29-10-2010 12:46] |
|
christelijke black metal joh wat een onzin bestaat niet laat me raden voor de billenridders is er flikkermetal? |
|
quote:Of rotzooi als Der Stürmer e.d. uit Griekenland. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Relaxed, slotje dan maar! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Christelijke black metal = toch white metal? (sort of...) |
|
slotje lijkt me een goed plan en dat kwam bij mij ook op white metal voor christenen en flikkers die nog uit de kast moeten komen |
|
quote: neuh, unblack metal signature |
|
Blackmetal is toch niet perse satanisch. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
nee, maar satanische black is wel black... eu... w8 signature |
|
'Christelijke black' = toch gospel? |
|
quote: necrogospel? signature |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |