IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : christelijke black metal Vorige pagina | Volgende pagina
Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 23-10-2013 21:50 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 21:47 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, corspe paint is altijd een satanisch symbool? De band Otargos is dus ook hersenloos omdat ze corpse paint gebruiken? KISS?

Immortal? Of Gaahl, trouwens, als ik het me goed herinner.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 23-10-2013 21:59 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Is Gaahl niet meer satanisch?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-10-2013 22:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 21:50 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Immortal? Of Gaahl, trouwens, als ik het me goed herinner.

Immortal sowieso, ja. Gaahl weet ik niet zeker. Er zijn er in ieder geval veel meer

Oh, en als toevoeging: is het dan ook ondoordacht dat allerlei anti-christelijke black-metal-bands gebruiken maken van christelijke symboliek?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-10-2013 22:02]


I wish I was a butterfly


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 23-10-2013 22:03 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Black metal is per definitie satanisch. Christelijke black metal kan dus niet, ook al adopteer je de manier van spelen, corpse paint, wat dan ook; het is geen black metal meer! The End


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-10-2013 22:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 22:03 schreef Mortis Rex het volgende:
Black metal is per definitie satanisch. Christelijke black metal kan dus niet, ook al adopteer je de manier van spelen, corpse paint, wat dan ook; het is geen black metal meer! The End

Dus Otargos speelt geen black metal? Immortal speelt geen black metal?


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-10-2013 22:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 14:47 schreef Fusion het volgende:
Hypnos je laat weer s vol zelfvertrouwen je gebrekkige inzichten in moderne muziek zien


moderne muziek, ja, echt wel een referentie


signature


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 23-10-2013 22:06 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 23 oktober 2013 22:04 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dus Otargos speelt geen black metal? Immortal speelt geen black metal?


Klopt.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-10-2013 22:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 22:06 schreef Mortis Rex het volgende:
Klopt.

OK, duidelijk.


I wish I was a butterfly


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 23-10-2013 22:13 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 21:59 schreef bokkie666 het volgende:
Is Gaahl niet meer satanisch?

Meen me te herinneren dat 'ie het persoonlijk nooit echt geweest is, maar dat 'ie iets met Noors shamanisme 'aanhing'? Odinisme? Een combinatie? Geen idee meer.

quote:
Op 23 oktober 2013 22:03 schreef Mortis Rex het volgende:
Black metal is per definitie satanisch.

Nee. Of je hebt een speciale opvatting van 'satanisch' (?).

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 23-10-2013 22:14]


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-10-2013 22:17 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 22:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Immortal sowieso, ja. Gaahl weet ik niet zeker. Er zijn er in ieder geval veel meer

Oh, en als toevoeging: is het dan ook ondoordacht dat allerlei anti-christelijke black-metal-bands gebruiken maken van christelijke symboliek?

Kijk, dit is interessant, want wat willen al die blekkies toch met het kruis van Petrus?


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 23-10-2013 22:18 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Dus het is slechts een manier van spelen en bepaalde riffs enzo?



[Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 23-10-2013 22:18]


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-10-2013 22:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 22:18 schreef Mortis Rex het volgende:
Dus volgens jou is het slechts een manier van spelen en bepaalde riffs enzo?

Nou ja, misschien wel. Dat het satanisch moet zijn ben ik het in ieder geval niet mee eens. Escapistisch, Romantisch, is misschien meer de kern van de zaak van veel black metal. Anti-status-quo, misantropisch, anti-religieus komt er vaak ook bij. Maar goed, black metal verandert, vasthouden aan een definitie uit een moment in de tijd is niet erg zinnig. Mag best hoor.
quote:
Op 23 oktober 2013 22:17 schreef Sisyphos het volgende:
Kijk, dit is interessant, want wat willen al die blekkies toch met het kruis van Petrus?

Christelijk zijn, denk ik stiekem. De grootste haters zijn de latenten, toch?


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-10-2013 22:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 22:23 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Christelijk zijn, denk ik stiekem. De grootste haters zijn de latenten, toch?


Er zijn ook hen die haat projecteren op alles wat liefde pretendeert te zijn. Wat eigent zich meer liefde toe in de Westerse wereld dan het Christendom? Wat monopoliseert het bijna? En als je zelf een andere wereldvisie toegedaan bent, uit wat voor motivatie dan ook, dan val je toch wel die ambassadeur aan zeker?


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-10-2013 22:38 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 21:47 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, corspe paint is altijd een satanisch symbool? De band Otargos is dus ook hersenloos omdat ze corpse paint gebruiken? KISS?

En wat vindt zwarte Piet hier eigenlijk van?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-10-2013 22:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 22:38 schreef M. het volgende:
En wat vindt zwarte Piet hier eigenlijk van?

:')

Hoera voor reageren op 'public' statussen op FB, denk ik?
quote:
Op 23 oktober 2013 22:36 schreef Hypnos het volgende:
Er zijn ook hen die haat projecteren op alles wat liefde pretendeert te zijn. Wat eigent zich meer liefde toe in de Westerse wereld dan het Christendom? Wat monopoliseert het bijna? En als je zelf een andere wereldvisie toegedaan bent, uit wat voor motivatie dan ook, dan val je toch wel die ambassadeur aan zeker?



Je hóeft niet op een flauwe opmerking te reageren met je paradepaardje, hoor

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-10-2013 22:39]


I wish I was a butterfly


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 23-10-2013 22:39 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 22:18 schreef Mortis Rex het volgende:
Dus het is slechts een manier van spelen en bepaalde riffs enzo?

Dat zal ik ook niet zo gauw zeggen. Ik ben gewoon niet van mening dat black metal zo statisch is als jij lijkt te vinden. Jij stelt in principe dat satanisch zijn een noodzakelijke voorwaarde voor een metal band is om black metal genoemd te kunnen worden. Ik ben zelf van mening dat je een kunstvorm niet in zulke statische definities kan vatten. Je kan geen uitputtend lijstje kenmerken opstellen waar iets wel en niet aan moet voldoen. Kunst ontwikkelt zich.

Maar goed, wat AG ook zei: je mag daar uiteraard anders in staan.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-10-2013 22:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 22:38 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
:')

Hoera voor reageren op 'public' statussen op FB, denk ik?



Je hóeft niet op een flauwe opmerking te reageren met je paradepaardje, hoor


neenee, ik vond je stelling terecht hoor, liefde en haat liggen dicht bij elkaar. Veel van die Satanische pubertjes weten bij hoog of laag niet wat ze zoeken en willen gewoon bevestiging, die zijn op zoek naar liefde en zijn niet "anti". Pas in een latere fase kun je echt een identificatie hebben met het Satanisme, als persoon, niet als emotionele compensatie.


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-10-2013 22:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 22:41 schreef Hypnos het volgende:
neenee, ik vond je stelling terecht hoor, liefde en haat liggen dicht bij elkaar. Veel van die Satanische pubertjes weten bij hoog of laag niet wat ze zoeken en willen gewoon bevestiging, die zijn op zoek naar liefde en zijn niet "anti". Pas in een latere fase kun je echt een identificatie hebben met het Satanisme, als persoon, niet als emotionele compensatie.

OK. Kusje dan


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-10-2013 22:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

mét tong aub


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-10-2013 22:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Dat leek me een gegeven.


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-10-2013 22:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ze moeten het allemaal zelf weten, ik vind "christelijke black metal" alleen wel net zo stompzinnig als witte racistische R&B, rechts-conservatieve punk of die vegetarische rookworsten van Tivall.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-10-2013 9:47 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 oktober 2013 22:04 schreef Hypnos het volgende:
moderne muziek, ja, echt wel een referentie
Goed, zo je wenst, je zonder enige schaamte je gebrekkige kennis van alle muziek sinds de 18e eeuw horen

Kleine tip van de sluier: wel eens van ene meneer Bach gehoord? Ik noem maar iemand


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-10-2013 9:54 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 oktober 2013 22:46 schreef M. het volgende:
Ze moeten het allemaal zelf weten, ik vind "christelijke black metal" alleen wel net zo stompzinnig als witte racistische R&B, rechts-conservatieve punk of die vegetarische rookworsten van Tivall.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-10-2013 10:04 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

En semi on-topic dan: Alice Cooper, een christen, gebruikte al schmink om er ev0l ui te zien vanaf begin jaren 70. Lekker puh.


When your people matter, menstrual health matters


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 24-10-2013 10:07 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit berichthttp://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

quote:
Op 24 oktober 2013 10:04 schreef Fusion het volgende:
En semi on-topic dan: Alice Cooper, een christen, gebruikte al schmink om er ev0l ui te zien vanaf begin jaren 70. Lekker puh.


Nu je het zegt haha, er zijn overigens amper christelijke black metal bands die corpse paint gebruiken. Antestor doet het al niet meer, waarschijnlijk nog wat bands uit zuid-amerika nog maar verder..

Crimson Moonlight heeft een geheel eigenzinnige show, met allerlei religeuze kostuums en religieuze rituelen, ziet er wel gaaf uit altijd.

A hill to die upon kon het nog wel eens hebben btw

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 24-10-2013 11:09]


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen