IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Liefdestopic Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 11:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 11:49 schreef M. het volgende:
Haha, dat zou mij dus echt nooit "overkomen". Klinkt ook helemaal niet leuk, sorry.
Hehe. Enorme kultuur-kalvinist. :D

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 16-02-2012 11:55]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-02-2012 11:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik ben zelfs voor de tweede keer getrouwd. Ben nu ongeveer net zo lang samen met mijn huidige vrouw als met de vorige in totaal. Maar heb er dit keer wel een beter gevoel bij.
Toch is het huwelijk niet echt een logisch verschijnsel. Ook raar dat mensen die b.v. homo's tegennatuurlijk vinden wel waarde hechten aan zoiets onnatuurlijks als een huwelijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 12:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 11:55 schreef bastianus het volgende:
Toch is het huwelijk niet echt een logisch verschijnsel.
Euh...eigenlijk best wel. Een vrouw heeft een biologisch imperatief om kinderen te baren en die goed te verzorgen. Stabiliteit is in deze nuttig.

Een kerel heeft een imperatief om zijn zaad rond te strooien en om te vechten en jagen maar om dat goed mogelijk te maken heeft hij een nest nodig waar hij kan terugkeren en regenereren.


Iesch is vrai logiesch. Een willekeurig antroopoolooloog zal dit beademen...beamen.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 16-02-2012 12:03]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 16-02-2012 12:13 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Eens met Bas.

Het huwelijk, of eigenlijk het hele monogamie-principe is m.i. een tegennatuurlijk iets. Vast en zeker ergens door de Gristenen opgedrongen, door de jeuren en jeuren heen.

Volgens mij werkt het origineel net zoals bij de meeste beesten [edit], zoals Cheilman hierboven aangeeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Jolly Roger 666 op 16-02-2012 12:13]


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-02-2012 12:13 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 12:00 schreef Chelman het volgende:
Euh...eigenlijk best wel. Een vrouw heeft een biologisch imperatief om kinderen te baren en die goed te verzorgen. Stabiliteit is in deze nuttig.

Een kerel heeft een imperatief om zijn zaad rond te strooien en om te vechten en jagen maar om dat goed mogelijk te maken heeft hij een nest nodig waar hij kan terugkeren en regenereren.


Iesch is vrai logiesch. Een willekeurig antroopoolooloog zal dit beademen...beamen.
Ok. Maar hoe kan het dan dat je na ongeveer zeven jaar overal kriebel krijgt, walgt van de tamme Hendrik die je bent geworden en weer als die olderwetse wilde vrijgezel tekeer wilt gaan? En dat je die gevoelens regelmatig loopt te onderdrukken? En ik weet dat ik hierin niet de enige ben, ik zie het overal om me heen. Sterker nog, ik zie momenteel de ene na de andere relatie kapot gaan, juist bij mensen met kinderen, eigen huizen en zeg maar het maximum aan stabiliteit.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-02-2012 12:14]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 12:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 12:13 schreef bastianus het volgende:
Ok. Maar hoe kan het dan dat je na ongeveer zeven jaar overal kriebel krijgt, walgt van de tamme Hendrik die je bent geworden en weer als die olderwetse wilde vrijgezel tekeer wilt gaan? En dat je die gevoelens regelmatig loopt te onderdrukken? En ik weet dat ik hierin niet de enige ben, ik zie het overal om me heen.


Hierom:

Een kerel heeft een imperatief om zijn zaad rond te strooien en om te vechten en jagen maar om dat goed mogelijk te maken heeft hij een nest nodig waar hij kan terugkeren en regenereren.


Daarnaast komt nog bij dat we in een tijd leven dat 'makkeljk', 'plezant' doelen op zich geworden zijn waardoor die neiging groter wordt.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 12:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 12:13 schreef bastianus het volgende:
Sterker nog, ik zie momenteel de ene na de andere relatie kapot gaan, juist bij mensen met kinderen, eigen huizen en zeg maar het maximum aan stabiliteit.
Dat heeft met verantwoordeljikheid te maken en een hedendaagse neiging om problemen te negeren door ze te ontwijken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 16-02-2012 12:19 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Hey Cheilman, heb je overal een antwoord op?

Zeg eens, waarom zijn de bananen krom?


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-02-2012 12:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 12:16 schreef Chelman het volgende:
Hierom:

Een kerel heeft een imperatief om zijn zaad rond te strooien en om te vechten en jagen maar om dat goed mogelijk te maken heeft hij een nest nodig waar hij kan terugkeren en regenereren.


Daarnaast komt nog bij dat we in een tijd leven dat 'makkeljk', 'plezant' doelen op zich geworden zijn waardoor die neiging groter wordt.



Duidelijk. Zelf denk ik dat het huwelijk wel logisch is, zeker om een stabiele basis voor je kinderen te vormen. Hier hebben ze ook duidelijk voordeel bij. Maar ik zie wel heel vaak dat het bij mensen misgaat zodra de koters de deur uit zijn. Mensen verliezen vaak uit het oog om voor elkaar interessant te blijven. Alle verplichtingen, ook de huwelijkse, maken het romantische alleen maar minder.
Mooiste voorbeeld hiervan hoorde ik laatst in een oneliner: 'Het huwelijk is uitgevonden omdat mensen er op een gegeven moment genoeg van hebben om continu hun scheten op te houden'.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-02-2012 12:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 12:19 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Hey Cheilman, heb je overal een antwoord op?

Zeg eens, waarom zijn de bananen krom?
Ik vind het wel geweldig eigenlijk. Zijn toch essentiële vragen waar ik mee zit. Chelman geeft me toch weer wat nieuwe perspectieven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-02-2012 12:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 12:19 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Hey Cheilman, heb je overal een antwoord op?

Zeg eens, waarom zijn de bananen krom?
Omdat ze anders niet in de schil passen. Doh.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 16-02-2012 12:26 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Zo, valentijnsdag heeft veel losgemaakt hier. Zelfs kakkerlak Chelman komt uit het holletje..


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 16-02-2012 12:29 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Bananen groeien naar het licht toe.



Ja hoor...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 12:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 12:20 schreef bastianus het volgende:
Duidelijk. Zelf denk ik dat het huwelijk wel logisch is, zeker om een stabiele basis voor je kinderen te vormen. Hier hebben ze ook duidelijk voordeel bij. Maar ik zie wel heel vaak dat het bij mensen misgaat zodra de koters de deur uit zijn. Mensen verliezen vaak uit het oog om voor elkaar interessant te blijven. Alle verplichtingen, ook de huwelijkse, maken het romantische alleen maar minder.


Kijk, een relatie, of het nu een formeel huwelijk is of een niet-geformaliseerde relatie, is net een bedrijf. Je moet er iets voor doen...van beide kanten. En net als het effect van een salarisverhoging vrij kortstondig is, zo is ook de hormonale verliefdheid vrij kortstondig.

De voordelen worden pas op termijn zichtbaar. Problemen los je op. Ja, soms zijn ze onoverkomelijk maar een bedrijf laat je ook pas failliet gaan als het fors serieus is en niet bij elk hobbeltje.


quote:

Mooiste voorbeeld hiervan hoorde ik laatst in een oneliner: 'Het huwelijk is uitgevonden omdat mensen er op een gegeven moment genoeg van hebben om continu hun scheten op te houden'.
Hehe.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-02-2012 12:53 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 12:20 schreef bastianus het volgende:
'Het huwelijk is uitgevonden omdat mensen er op een gegeven moment genoeg van hebben om continu hun scheten op te houden'.





... hoe de hazen lopen ...


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 16-02-2012 18:08 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 0:01 schreef Sonic Titan het volgende:
Geeft niks. Uit ervaring kan ik je vertellen dat Ascendant Grotesque het tóch veel te druk heeft met moderaten..


Ahw, verwaarloost hij je? Wat een etter is het ook

Overigens was het kaartje niet eens voor Olav..


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-02-2012 10:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 februari 2012 12:16 schreef Chelman het volgende:
Hierom:

Een kerel heeft een imperatief om zijn zaad rond te strooien en om te vechten en jagen maar om dat goed mogelijk te maken heeft hij een nest nodig waar hij kan terugkeren en regenereren.


Daarnaast komt nog bij dat we in een tijd leven dat 'makkeljk', 'plezant' doelen op zich geworden zijn waardoor die neiging groter wordt.





Zoiets ja. Een man wil zoveel mogelijk kinderen en een vrouw wil zoveel mogelijk kinderen. Maar een man hoeft eigenlijk minder te investeren per mogelijke nakomeling dan een vrouw. Dat geeft het verschil dat als vrouwen bevrucht gaan worden ze willen dat het een goede man is zodat ze niet al haar energie aan het verspillen is. Bij mannen maakt dat niet veel uit, als je maar veel zaad verspreid krijg je veel nakomelingen.

Bij dieren zonder broedzorg uit het zich in enkele mannetjes die zich helemaal suf neuken, en veel mannetjes die geen enkele poging krijgen omdat vrouwtjes ze afwijzen.

Maar de broedzorg gooit veel roet in het eten. Als de zorg intensief is zullen mannetjes geneigd zijn mee te helpen want als het helemaal geen broedzorg is heb je geen nakomelingen en blijkt het een vruchteloze poging te zijn.

Monogamie is alles behalve natuurlijk, het is gewoon 1 van de vele paringsmogelijkheden. Zo'n 7% van de vogels is echt monogaam. Partner tot de dood elkaar scheid, een stuk monogamer als mensen.

Bij sommige volken zie je polygamie, opvallend is dat het meestal onder dezelfde condities gebeurt als bij andere territoriale zoogdieren. Bij gebieden met veel voorzieningen ontstaat vaak polygamie. Als een mannetje een groot territorium heeft kan het vaak meerdere vrouwtjes ondersteunen. Als een vrouwtje kies voor en slechter mannetje met een klein territorium kan het zijn dat ze dat minder krijgt dan bij een mannetje met een groot territorium als 2e keus vrouwtje. Voor een vrouw is het dan dus maar beter om voor de polygame vorm te gaan en 2e of 3e vrouw te zijn van een goed mannetje ipv eerste vrouw van een mannetje wat haar alleen maar windeieren legt.

Polyandrie is waar meerdere mannen het met een vrouwtje moeten stellen. Dit zie je ook bij mensen terug maar alleen in gebieden waar het land heel slecht is. In Tibet bijvoorbeeld waar maar weinig wil groeien heb je polyandrie. Daarzo zijn er meerdere mannen die een vrouw verzorgen, omdat de inzet van 1 man soms niet voldoende is voor een baby. Daarom is het maar beter dat meerdere mannen helpen om zo nog een kleine kans te hebben op nageslacht dan helemaal geen kans in een monogame situatie.

(Seriele) monogamie is echter het meest voorkomende bij de mens, en dat komt door 1 ding: de enorme broedzorg. Er is geen dier wat zoveel energie in zn nakomelingen moet stoppen als de mens. Een kwart tot een derde van zn leven moet hij zn energie in zn kind steken. En dat gaat in een monogame situatie veel beter.

Natuurlijk is het wel goed voor de man om af en toe even wat zaad bij een ander te strooien want dan heb je daar ook nog wat nageslacht. En voor de vrouw is het soms goed om even kwaliteitszaad bij een andere man te halen want je eigen vent mag dan goed zijn in broedzorg maar voor de rest is het misschien niets. Maar die dingen moeten we dan wel stiekem doen anders komt de partnerband in gevaar. En zo hebben we ongeveer dezelfde seksuele verhoudingen als een koolmeesje.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-02-2012 11:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik herken mezelf hier wel in inderdaad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 17-02-2012 12:33 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2012 10:24 schreef ElitE het volgende:
Polyandrie is waar meerdere mannen het met een vrouwtje moeten stellen. Dit zie je ook bij mensen terug maar alleen in gebieden waar het land heel slecht is.

quote:
Op 17 februari 2012 11:58 schreef bastianus het volgende:
Ik herken mezelf hier wel in inderdaad.

Leg uit dan.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-02-2012 12:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2012 10:24 schreef ElitE het volgende:
(Seriele) monogamie is echter het meest voorkomende bij de mens, en dat komt door 1 ding: de enorme broedzorg.
Dit stukje bedoelde ik, Tientachtig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 17-02-2012 12:46 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Daggutal, maar twijfelde toch even.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-02-2012 12:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Nouja, ik weet natuurlijk niet wat mijn vrouw allemaal doet als ik er niet ben. Ik bedoel, ik woon wel in Brabant, waar ze het vaak over 'ons mam' of 'ons vrouw' hebben. Dat impliceert toch dat in deze regio polyandrie aan de orde van de dag is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-02-2012 21:55 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2012 10:24 schreef ElitE het volgende:
...Een man wil zoveel mogelijk kinderen en een vrouw wil zoveel mogelijk kinderen...


Er zijn genoeg mannen en vrouwen die geen kinderen willen...


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-02-2012 3:58 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 februari 2012 21:55 schreef IceQueen het volgende:
Er zijn genoeg mannen en vrouwen die geen kinderen willen...

Klopt ik heb het dan over evolutionair perspectief. Je kan ook makkelijk gezond en gelukkig zijn zonder, logischer wijs laat je dan weinig nageslacht achter, maar wat maakt dat nu weer uit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 19-02-2012 9:41 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Maakt inderdaad niet zo veel uit, aangezien er genoeg mensen zijn die meer kinderen krijgen wat (naar mijn mening) verantwoordelijk is.

Zie ook de explosieve groei van de wereldbevolking in de afgelopen 100 jaar.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen