IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Old school computer games Part 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Aswolk
Usericon van Aswolk
Posted 18-06-2026 21:07 by Aswolk Wijzig reactieProfiel van AswolkQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2026 20:55 schreef SimsalaWim het volgende:
Een TrimUI Brick, ik kende het niet, ziet er goed uit.

Ik speelde normaal gesproken vnl op de laptop, maar ik ben bezig en hopelijk lukt het, om m'n wii-u te softmodden en dan schijnt retroarch erg goed te werken.

Met de Brick kun je ook niet heel veel verder dan SNES, Mega Drive en Game Boy Advance. Je mist sowieso sticks en hij wordt vrij snel warm.

Ben wel benieuwd of het met die Wii U lukt. Welke console wil je erop gaan emuleren?

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 18-06-2026 21:25 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Nou, ik heb begrepen dat je er ook m.a.m.e. op kan zetten. Een versie daarvan gebruikte ik op de laptop om arcade games uit de jaren tachtig enzo te spelen. Die ken ik ook op de tv aansluiten om te spelen, net als met de wii-u kan. Maar het lijkt me wel leuk om die arcade games een keer op een handheld te kunnen spelen en aangezien ik een wii-u héb.

"Schep uw eigen paradijs binnen de chaos die buiten is."

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-06-2026 23:21 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Alle feedback welkom. Ben de deuren nog aan het fixen.

Dirge for november
Posted 20-06-2026 11:03 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

stealth.. dark souls campfires... stalker anomalies... secret rooms. Als je rogue bent geven item pickups je EXP zodat exploaration ook viable is als methode om te levelen . Het begint er echt op te lijken. Jammer van wat persistent bugs, anders zou ik m zelf nu al proberen uit te spelen. Tot zover kom ik niet verder dan level 5 van de 26 ofzo haha. Toegegeven, ik gebruik AI als hulpbron. Dat is geniaal, maar ik zit constant aan de gratis limieten. Gaan betalen. Alsnog elke keer na een kwartier raak. ChatGPT codex geinstalleerd.. Na een kwartier: limiet bereikt tot 19 juli. Daaaaag. Komt bij dat chatGPT werkelijk alles stuk maakt en Claude het weer moet fixen. Gek genoeg had ik gister een bug waarbij ik aan mijn limiet zat, maar claude wel lekker doorging, in het coding programma zelf. Prima.

Dirge for november
Posted 20-06-2026 23:31 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

https://ibb.co/ZRfxJ3y5

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 20-06-2026 23:32]

Dirge for november
Posted 21-06-2026 18:12 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dirge for november
Posted 23-06-2026 14:54 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

I have managed to kill one of the apparitions. I decided to do a little research for myself. It turns out, the organs are nowhere to be found. Maybe there's a link to earlier, when I saw a large pounding heart in a little cage. It was too tight, so blood was seeping out and parts of it were bulging through the bars.

I am constantly surrounded by the sound of beating hearts. Mine is quicker. Mine is louder.

I dream of robotic chicken, the oil that smoothes their movement spurting out into the darkness. Blending in with it.

A feint glow, followed by a popping sound. My hearing was gone for a minute. It's back now and I don't like what I'm hearing.

Why have you forsaken me, my wife. Is this my eternal punishment for cutting up our daughter?

I only wanted to make a grand feast for our anniversary darling. You turned so pale when the butler lifted the lid of the dish.

I want meat. I WANT MEAT. I WANT MEAT.

I had dinner with an orc today. A fellow traveller of this forsaken underworld. He is part of a search group out to look for their leader, who was out on an expedition. This orc, Gallan, fell down a pit trap and now can't find his friends. He asked me to help him out, but alas, I have to delve deeper. Worrying about a way back will only cloud my vision.

The group the orc was part of is philosophical in nature with hints of religion. Their religion focuses on the orgasm. In their eyes it symbolises death in small measure, a pleasure only recently added to the menu. They have a shield with two trees, a giant apple in it's center. This shield now decorates this room. So does the pike the orc carried. It now does the carrying. The holy fountain in which i cleaned myself is now dark red. It did sting a bit.

Orc tastes like robotic chicken. I couldn't resist taking a side of the man. Kind as he was.

Lore snippets aan het schrijven voor de game. Doe gerust mee :D dan krijg je vermelding ofzo

Aswolk
Usericon van Aswolk
Posted 23-06-2026 20:45 by Aswolk Wijzig reactieProfiel van AswolkQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2026 14:54 schreef Dirge for november het volgende:

Lore snippets aan het schrijven voor de game. Doe gerust mee :D dan krijg je vermelding ofzo

Geen idee of dit een beetje in de sfeer past, maar vooruit:

Do not trust the rooms that smell clean.
Do not drink from fountains that remember your name.
Do not follow the sound of children laughing below the stone.

If you find my boots, leave them where they are.
They are still walking.

Gebruik/verbouw/negeer naar eigen inzicht. Wel met een beetje AI-hulp, want anders kom ik waarschijnlijk niet verder dan “er stond iets engs op de muur”.

Moet ook zeggen dat dat eerdere screenshot met die letters als kaart me wel meteen een beetje aan Dwarf Fortress deed denken. En ik heb altijd al graag in de credits van een game willen staan, dus bij deze mijn schaamteloze poging.

Fusion
de uitvinder en wegbereider van de post-heterocore
Usericon van Fusion
Posted 23-06-2026 21:05 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik mis hier de liefde voor de C64. En de ZX Spectrum. Die waren toch wel vet. De SID chip was echt legendarisch

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 23-06-2026 21:05]

When your people matter, menstrual health matters

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 23-06-2026 22:26 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

De eerste homecomputer die we hadden, mijn ouders waren begin jaren tachtig naar Kleef gereden om daar de c128 te kopen. Die kon ook in de c64 mode opgestart worden. Tig spellen op gespeeld, eerst vanaf een tapedeck, later vanaf een floppydrive.

Zo goed als alleen maar gekraakte spellen. Ruilen met andere leerlingen op de havo. Mooie tijden.

Ik denk dat blue max en raid over moscow mijn favoriete games waren. Maar er zijn zo ontzettend veel games voor de c64.

Dirge for november
Posted 23-06-2026 23:16 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Vet, ik voeg het toe, thanks. Je naam ook

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 24-06-2026 19:16 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 juni 2026 22:26 schreef SimsalaWim het volgende:
De eerste homecomputer die we hadden, mijn ouders waren begin jaren tachtig naar Kleef gereden om daar de c128 te kopen. Die kon ook in de c64 mode opgestart worden. Tig spellen op gespeeld, eerst vanaf een tapedeck, later vanaf een floppydrive.

Zo goed als alleen maar gekraakte spellen. Ruilen met andere leerlingen op de havo. Mooie tijden.

Ik denk dat blue max en raid over moscow mijn favoriete games waren. Maar er zijn zo ontzettend veel games voor de c64.

Ja de C128 ken ik, en de Amigas die erna kwamen. Maar de C64 was wel favo. Ik vond de ZX Spectrum leuker om vage reden maar die had niet een aparte kleur per pixel en veel veel minder audio opties. Die SID chip was te ver voor die tijd. Favo games Poeh zo lang geleden misschien Rambo?

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 24-06-2026 19:22 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Ooooh, Rambo hadden wij op tape. Dat laden van die game duurde zo ontzettend lang...

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-06-2026 19:23 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Raid over moscow had je ook op de Atari, Wim.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 24-06-2026 20:44 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Zie ik nu ook, ja. Voor de Commodore hadden we de Atari 2600. Maar daar is hij niet op uitgekomen, dat zou er echt niet uitgezien hebben. Blijkbaar op de 400 en 800. Die heb ik nu wel, maar toen niet.

[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 24-06-2026 20:45]

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 24-06-2026 21:04 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 juni 2026 19:22 schreef SimsalaWim het volgende:
Ooooh, Rambo hadden wij op tape. Dat laden van die game duurde zo ontzettend lang...

Was het niet ook met de C64 dat je soms met een schroevendraaier de koppen moest bijstellen? Omdat ie t dan anders niet goed las?

En met de ZX Spectrum spelletjes downloaden via de radio :D Dat was leuk

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 24-06-2026 21:08 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Oeh en Commando! Die was vet (op de C64)

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 24-06-2026 21:08 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Ik kan me niet herinneren dat je dat voor een bepaald spel moest veranderen, die koppen. Het kon wel, maar waarom je dat ook alweer zou moeten doen. Als ze goed staan en de games werken, blijft er dan vanaf, hahaha.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 24-06-2026 21:12 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2026 21:08 schreef Fusion het volgende:
Oeh en Commando! Die was vet (op de C64)

Ja! Die was supervet. Wat me nu te binnen schoot, een handgranaat werpen moest je met de spatiebalk doen, want je controller had maar 1 button en daar schoot je mee. Dus het was of je hand los van de schietknop wat onhandig was, want dan kon je dus even niet schieten en daar werd je met die game niet blij van. Of je deed het met je tenen. Of je liet een broertje het doen.

Zo ging het iig bij mij. heel veel gespeeld.

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 24-06-2026 23:43 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Idd die spatiebalk lol

Dirge for november
Posted 25-06-2026 14:07 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Over een paar daagjes zet ik m op steam!

Aswolk
Usericon van Aswolk
Posted 25-06-2026 14:51 by Aswolk Wijzig reactieProfiel van AswolkQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2026 14:07 schreef Dirge for november het volgende:
Over een paar daagjes zet ik m op steam!

Deel de link maar als hij erop staat, dan gooi ik ’m op de wishlist.

Dirge for november
Posted 27-06-2026 19:46 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dirge for november
Posted 02-07-2026 21:58 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 02-07-2026 22:00 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 27 juni 2026 19:46 schreef Dirge for november het volgende:
https://houseofautomaticcoding.itch.io/dungeons-of-miasma-rev-092

Here we go
Ik mag het van mijn werk niet bekijken.

Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."

Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com