IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The warmth of life has entered my tomb [Games topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 23-07-2014 15:44 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Ik ben weer juist erg verheugd op het ouderwetse knalfestijn. Was bij Wolfenstein ook uitermate tof, ook al is die door een adnere developer gedaan



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 23-07-2014 15:48 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Inderdaad. Een ouderwetse Doom met moderne graphics ben zelfs ik nog wel voor te porren.



Argh
Usericon van Argh
Posted 23-07-2014 15:52 by Argh Profiel van Argh

Dan moeten ze het wel goed doen. Dus; healthpacks (niet auto regeneration), meerdere wapens tegelijk kunnen dragen met verschillende ammo packs per wapen. Goed 'mazelike' level design ipv lineare corridor ellende.



Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 23-07-2014 16:04 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Mee eens. Ben bang dat ze het oude gevoel toch niet terug kunnen brengen. Oh well... Waarschijnlijk zegt dat meer over ons dan over een nieuw spel.



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 23-07-2014 16:24 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 23 juli 2014 15:52 schreef Argh het volgende:
Dan moeten ze het wel goed doen. Dus; healthpacks (niet auto regeneration), meerdere wapens tegelijk kunnen dragen met verschillende ammo packs per wapen. Goed 'mazelike' level design ipv lineare corridor ellende.




'De interface is daarbij precies zo minimalistisch gebleven als je gewend bent. Linksonder zie je een health bar, waarin op een schaal van 100 staat aangegeven hoe gezond je nog bent. Die gezondheid herstelt zich niet vanzelf; pas als je medicijnen weet te vinden kan je health zich herstellen. Rechts zie je welk wapen je geselecteerd hebt uit het arsenaal dat je hebt bemachtigd. Je ziet daarbij hoeveel kogels of projectielen je voor dat wapen op voorraad hebt en hoeveel er in het magazijn zitten. Cruciale informatie voor een Space Marine, want op tijd herladen kan van levensbelang zijn. Over die wapens doet id Software gelukkig niet moeilijk. Elk type wapen dat je tegenkomt mag je bij je houden, zonder beperking.'

http://tweakers.net/reviews/3625/3/doom-achter-gesloten-deuren-getoond-in-dallas-basis-op-mars.html


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 23-07-2014 16:27 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/




Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 23-07-2014 16:30 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Klinkt in ieder geval al belovend!

Vervang wapens door "bier", kogels door "flesjes" en projectielen door "blikjes".



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-07-2014 16:46 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Dark Souls uitgespeeld. Zwart gat, komt u maar! Mooi afgerond getal overigens: level 100 haha. Heeft 't nog nut om NG+ te gaan, of is dat alleen voor verzamelnerds?



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-07-2014 17:08 by Mark Profiel van Mark

Hoezo zwart gat, er is toch Dark Souls 2?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-07-2014 17:12 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Daar heb je zeker een punt. Maar filosofisch gezien heeft het spelen van DSII weinig zin na het uitspelen van I haha. Als je 't verhaal enigszins volgt.

Maar nee, komt helemaal goed. Eerst Demon's Souls maar eens opnieuw en dan ook echt afmaken en dan DSII! Tegen die tijd vast ook wel DSIII.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-07-2014 17:30 by M. Profiel van M.

quote:
Op 31 juli 2014 17:12 schreef Dirge for november het volgende:
Daar heb je zeker een punt. Maar filosofisch gezien heeft het spelen van DSII weinig zin na het uitspelen van I haha. Als je 't verhaal enigszins volgt.

Juist wel, als je het verhaal enigszins volgt. Toch?

Maar goed, NG+ heeft in DkS1 niet zo heel veel zin, in DkS2 wel (nieuwe drops, soms extra monsters, boss fights veranderen soms, etc.).

Maar wat je nog wel kan doen in 1:
- soul level 1 run
- naked run (niets equippen)
- melee fists only run
- pacifist run (alleen voor verhaal essentiële boss kills, verder niets, en bovendien moet alle damage ALLEEN maar door summons gedaan worden)
- undead rapport run (alleen kills maken met gecharmde undead)
- naked soul level 1 melee fist only met calamity ring equipped (damage die je krijgt telt dubbel) pacifist run

Mogelijkheden genoeg

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 31-07-2014 17:38]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-07-2014 18:03 by Mark Profiel van Mark

Ah, ik wist niet dat M voor Masochist stond.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 01-08-2014 9:22 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ik heb Dark Souls 2 even geprobeerd, maar dat is duidelijk mijn meug niet. Het moet nog plezant blijven.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-08-2014 10:46 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 31 juli 2014 17:30 schreef M. het volgende:
Juist wel, als je het verhaal enigszins volgt. Toch?

Maar goed, NG+ heeft in DkS1 niet zo heel veel zin, in DkS2 wel (nieuwe drops, soms extra monsters, boss fights veranderen soms, etc.).

Maar wat je nog wel kan doen in 1:
- soul level 1 run
- naked run (niets equippen)
- melee fists only run
- pacifist run (alleen voor verhaal essentiële boss kills, verder niets, en bovendien moet alle damage ALLEEN maar door summons gedaan worden)
- undead rapport run (alleen kills maken met gecharmde undead)
- naked soul level 1 melee fist only met calamity ring equipped (damage die je krijgt telt dubbel) pacifist run

Mogelijkheden genoeg


Goed, doe jij die runs allemaal maar even. Dan praten we zo verder

Over het verhaal (spoilers)

Ik ben nog niet bekend met het verhaal van DS2, maar 1 eindigt wat mij betreft duidelijk, uiteraard met wat bijlezen (in het geval van het firelink einde) met een kleine verlenging van de klotetijd waarin de wereld al zat, alvorens het alleen maar echt kapot kan gaan (nadat je geofferde soul op is) (de lords zijn allemaal al zo'n beetje gepopt). Het andere einde is de keuze om de nog veel sneller in de schijt zakkende wereld nog even te regeren. Het verschil imho: schijt of snellere schijt. Hoe kan een andere character daar nog wat aan veranderen? Vandaar m'n (overigens als grap bedoelde) opmerking over het gebrek aan nut van DSII. Maar als je er compleet anders over denkt: ik hoor 't graag.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 01-08-2014 10:48]



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-08-2014 10:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 juli 2014 16:24 schreef Spirit In Black het volgende:
'De interface is daarbij precies zo minimalistisch gebleven als je gewend bent. Linksonder zie je een health bar, waarin op een schaal van 100 staat aangegeven hoe gezond je nog bent. Die gezondheid herstelt zich niet vanzelf; pas als je medicijnen weet te vinden kan je health zich herstellen. Rechts zie je welk wapen je geselecteerd hebt uit het arsenaal dat je hebt bemachtigd. Je ziet daarbij hoeveel kogels of projectielen je voor dat wapen op voorraad hebt en hoeveel er in het magazijn zitten. Cruciale informatie voor een Space Marine, want op tijd herladen kan van levensbelang zijn. Over die wapens doet id Software gelukkig niet moeilijk. Elk type wapen dat je tegenkomt mag je bij je houden, zonder beperking.'

http://tweakers.net/reviews/3625/3/doom-achter-gesloten-deuren-getoond-in-dallas-basis-op-mars.html

Herladen? Dat zat toch niet in Doom?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 01-08-2014 11:08 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 1 augustus 2014 10:56 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Herladen? Dat zat toch niet in Doom?


In het oorspronkelijke Doom I en Doom II (en diens uitbreidingen) niet, maar vanaf Doom III is het wel ingevoerd. Is vooral inspelen op wat het gemiddelde publiek heden ten dage verwacht denk ik.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-08-2014 11:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 augustus 2014 11:08 schreef Mythics het volgende:
In het oorspronkelijke Doom I en Doom II (en diens uitbreidingen) niet, maar vanaf Doom III is het wel ingevoerd. Is vooral inspelen op wat het gemiddelde publiek heden ten dage verwacht denk ik.

Ja, dat laatste blijkt, maar ik dacht dat dat juist niet de bedoeling was


Quis moderabat ipsos moderatores?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-08-2014 11:28 by M. Profiel van M.

quote:
Op 1 augustus 2014 10:46 schreef Dirge for november het volgende:
Goed, doe jij die runs allemaal maar even. Dan praten we zo verder

Over het verhaal (spoilers)

Ik ben nog niet bekend met het verhaal van DS2, maar 1 eindigt wat mij betreft duidelijk, uiteraard met wat bijlezen (in het geval van het firelink einde) met een kleine verlenging van de klotetijd waarin de wereld al zat, alvorens het alleen maar echt kapot kan gaan (nadat je geofferde soul op is) (de lords zijn allemaal al zo'n beetje gepopt). Het andere einde is de keuze om de nog veel sneller in de schijt zakkende wereld nog even te regeren. Het verschil imho: schijt of snellere schijt. Hoe kan een andere character daar nog wat aan veranderen? Vandaar m'n (overigens als grap bedoelde) opmerking over het gebrek aan nut van DSII. Maar als je er compleet anders over denkt: ik hoor 't graag.

Ik run helemaal niks, ben allang blij dat ik het met een Soul Spear-farmende sorcerer uit kon spelen...

Maar het idee met de Souls series is juist dat alles cyclisch is. Jij bent (als je de flames linked) de nieuwe Lord Gwyn als het ware, de cyclus begint dan opnieuw. Er komt wel weer een nieuwe krachtige Undead die jou, Hollowed en wel, afmaakt en zichzelf aanbiedt als nieuwe "brandstof". En opnieuw, en weer opnieuw, etc.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 12-08-2014 23:43 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_





Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 13-08-2014 16:57 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

:')
Sommige mensen moeten altijd wat zoeken.



_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 14-08-2014 16:50 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_

Wel een aardig gamepje.

http://dinopoloclub.com/minimetro/


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-08-2014 0:12 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 1 augustus 2014 11:28 schreef M. het volgende:
Ik run helemaal niks, ben allang blij dat ik het met een Soul Spear-farmende sorcerer uit kon spelen...

Maar het idee met de Souls series is juist dat alles cyclisch is. Jij bent (als je de flames linked) de nieuwe Lord Gwyn als het ware, de cyclus begint dan opnieuw. Er komt wel weer een nieuwe krachtige Undead die jou, Hollowed en wel, afmaakt en zichzelf aanbiedt als nieuwe "brandstof". En opnieuw, en weer opnieuw, etc.


Zit wat in.



Argh
Usericon van Argh
Posted 17-08-2014 3:00 by Argh Profiel van Argh

Honderden uren gestopt in zowel Dark Souls als Dark Souls 2. De lore en het verhaal zullen me wat (leuke cryptische bijkomstigheid). De gameplay en spelwereld werkt zo verslavend dat ik (met name in Deel 1) gerust uren kan ronddwalen in die desolate / eenzame setting en daarnaast ook veel (met name in deel 2) jolly co-op en PvP spelen zonder dat je met een headsetje tegen anderen moet en zelfs kunt praten. Fantastisch multiplayer systeem zonder gezeik. Meer dan de moeite waard om de Souls games meerdere malen uit te spelen, ook omdat de moeilijkheids graad per New Game+ omhoog gaat, maar je daarnaast natuurlijk steeds beter/sterker wordt etc. Ook de DLC is de moeite waard en ik was zelfs aangenaam verrast door de DLC van Dark Souls 2.. het beste gebied wat de game tot nu toe te bieden heeft, omdat de rest nogal tegenviel in vergelijking met deeltje 1.

PRAISE THE SUN \o/




Zelf nu op console even een break met gamen.
Op mijn oldschool kut PC ondertussen bezig met Crypt Of The Necrodancer (verslavende roguelike/lite rythm game).

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 17-08-2014 3:01]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Buried
Usericon van Buried
Posted 17-08-2014 12:02 by Buried (Speciaal lid) Profiel van Buried

Beginnen aan The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 17-08-2014 14:25 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 17 augustus 2014 3:00 schreef Argh het volgende:
Honderden uren gestopt in zowel Dark Souls als Dark Souls 2. De lore en het verhaal zullen me wat (leuke cryptische bijkomstigheid). De gameplay en spelwereld werkt zo verslavend dat ik (met name in Deel 1) gerust uren kan ronddwalen in die desolate / eenzame setting en daarnaast ook veel (met name in deel 2) jolly co-op en PvP spelen zonder dat je met een headsetje tegen anderen moet en zelfs kunt praten. Fantastisch multiplayer systeem zonder gezeik. Meer dan de moeite waard om de Souls games meerdere malen uit te spelen, ook omdat de moeilijkheids graad per New Game+ omhoog gaat, maar je daarnaast natuurlijk steeds beter/sterker wordt etc. Ook de DLC is de moeite waard en ik was zelfs aangenaam verrast door de DLC van Dark Souls 2.. het beste gebied wat de game tot nu toe te bieden heeft, omdat de rest nogal tegenviel in vergelijking met deeltje 1.

PRAISE THE SUN \o/




Zelf nu op console even een break met gamen.
Op mijn oldschool kut PC ondertussen bezig met Crypt Of The Necrodancer (verslavende roguelike/lite rythm game).


Benieuwd naar de DLC! Verder mee eens.

Qua gamen vrijwel alleen nog bezig met indiegames op pc. Wilde eigenlijk voor een pc-upgrade gaan, maar ben nu toch aan het twijfelen over een PS4 vanwege toffe Sony-exclusives, met name Bloodborne, The Last of Us Remastered en Journey.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen