IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Dierenwelzijn Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-05-2019 18:32 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Toch wel nog extremer denk ik. Kan bijna niet zou je zeggen maar toch.


When your people matter, menstrual health matters


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 25-05-2019 20:38 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Het aantal slachthuizen dat hier in België wordt gesloten per jaar (geheel of tijdelijk) doet anders vermoeden.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-05-2019 11:02 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Bij die slachthuizen wordt ingegrepen door incidenten. Bij dat festival is t (soms) de bedoeling dat de dieren expliciet gemarteld worden, want adrenaline, want lekkerder vlees.


When your people matter, menstrual health matters


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 26-05-2019 11:14 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2019 11:02 schreef Fusion het volgende:
Bij die slachthuizen wordt ingegrepen door incidenten. Bij dat festival is t (soms) de bedoeling dat de dieren expliciet gemarteld worden, want adrenaline, want lekkerder vlees.


En klopt dat dan ook?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-05-2019 12:25 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Geen idee. Ik vermoed van niet. Geen zin een blind smaakpanel te organiseren in deze.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-05-2019 15:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2019 11:14 schreef Count Usher het volgende:
En klopt dat dan ook?
Nee, juist niet. Door stress wordt de glucose in het bloed omgezet in melkzuur, en krijg je vlees met een verkeerd vochtgehalte. Ik heb weleens geholpen bij halal slachten, en dan is het juist van belang dat een dier rustig aan het eind komt, om die reden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-05-2019 15:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-05-2019 5:57 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 mei 2019 15:38 schreef bastianus het volgende:
Nee, juist niet. Door stress wordt de glucose in het bloed omgezet in melkzuur, en krijg je vlees met een verkeerd vochtgehalte. Ik heb weleens geholpen bij halal slachten, en dan is het juist van belang dat een dier rustig aan het eind komt, om die reden.
Ik vermoed dat de smaak van de gemiddelde Chinees niet t vergelijken is met die van de gemiddelde Hollamder


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-05-2019 11:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 mei 2019 15:38 schreef bastianus het volgende:
Nee, juist niet. Door stress wordt de glucose in het bloed omgezet in melkzuur, en krijg je vlees met een verkeerd vochtgehalte. Ik heb weleens geholpen bij halal slachten, en dan is het juist van belang dat een dier rustig aan het eind komt, om die reden.


Ja en nee dus. Als spieren blijven aanspannen krijg je melkzuur en dergelijke dus bij langdurige stress krijg je "uitgeput" stijf vlees. Eigenlijk is de meeste vis die we eten ook langdurig gestresst en vol melkzuur en andere afvalstoffen. Als je zo'n beest over lange tijd laat stikken krijg je zoiets en gaat de vis ook meer stinken. Kun je betee

Aan de andere kant zorgt adrenaline voor een verhoging van het bloedsuiker. En ik kan me zo voorstellen dat er door stress nog enkele andere hormonen vrijkomen die vlees malser maken

maar dat moet je dan doen op het moment van grote stress die dan allerlei reserves vrij maak nog voor uitputting toeslaat. is dus een stukje timing van de stress of je taai uitgeput vlees krijgt of misschien wel zoet en mals.


Maar ik neem aan dat we allemaal wel inzien dat zo'n stukje smaak het nooit waard is om een beetje te gaan zitten martelen als we ook marinade hebben.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-05-2019 11:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2019 11:13 schreef ElitE het volgende:
Maar ik neem aan dat we allemaal wel inzien dat zo'n stukje smaak het nooit waard is om een beetje te gaan zitten martelen als we ook marinade hebben.

Vooral dat dus. Maar goed: China is natuurlijk heel lang een armoedig land geweest, dus alles wat beweegt kon gebruikt worden om op te eten. Dierenwelzijn is volgens mij iets wat pas aan bod komt op het moment dat de eigen welvaart op niveau is. Nu China welvarender aan het worden is, begint onder Chinezen ook de weerzin tegen zo'n hondenfestival toe te nemen, volgens de media.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-05-2019 11:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Overigens vind ik het wel raar als mensen verontwaardigd zouden zijn over het feit dat honden en katten gegeten worden, en er geen moeite mee zouden hebben om een karbonade te eten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-05-2019 12:08 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Psies dat Bas


When your people matter, menstrual health matters


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-05-2019 12:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2019 11:54 schreef bastianus het volgende:
Overigens vind ik het wel raar als mensen verontwaardigd zouden zijn over het feit dat honden en katten gegeten worden, en er geen moeite mee zouden hebben om een karbonade te eten.

Dit x heel heel veel.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-05-2019 12:57 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik hoop echt héél erg dat deze tijdelijke ban van t eten van hondenvlees in Yu Lin een precedent gaat zijn voor echte wetgeving in China.


When your people matter, menstrual health matters


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 27-05-2021 14:11 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Een nieuwe wet: breek de boerderijen maar af

Bij de Partij voor de Dieren was er deze dinsdag worteltaart. Veganistisch, met een lichtblauwe vijver van fondant erop, en waterbloemen en zes gele eendjes. Die dag was de ‘Wet Dieren’ ingrijpend veranderd – door de zes Tweede Kamerleden van de PvdD. Zíj hadden de wetswijziging bedacht waardoor dieren geen pijn of leed mag worden aangedaan om ze in iets als een stal, kooi of hok te houden.

Denk aan biggen waarvan de staart wordt afknipt of afgebrand, omdat ze die van elkaar afbijten als ze dicht bij elkaar staan. Of kalfjes waarvan de hoorns worden verwijderd – koeien stoten elkaar weg als ze weinig ruimte hebben. En je hebt de eenden. In het Tweede Kamerdebat over de wet begon Leonie Vestering van de PvdD over het liedje ‘Alle eendjes zwemmen in het water’. Maar níet de eendjes die worden gefokt voor de slacht, in Nederland zo’n acht miljoen per jaar. „Die zien pas water”, zei ze, „als ze in het elektrocutiebad worden gestopt, zeven weken oud.”

In de wetswijziging staat ook dat dieren ‘hun natuurlijke gedrag’ moeten kunnen vertonen. Een ‘huisvestingssysteem’ mag ze niet in de weg zitten. Caroline van der Plas van de BoerBurgerBeweging (BBB ) zei in het debat dat je daarmee „de veehouderij op zijn kop zet”, en op het ministerie van Landbouw weten ze dat dat waar is: als op het Binnenhof niets wordt bedacht om de gevolgen van dit amendement te beperken, blijft er van de veeteelt in Nederland misschien weinig over. Want welke stal is goed genoeg? Breek de boerderijen maar af.

„Ik ben benieuwd”, zei Leonie Vestering dinsdag, „welke organisatie als eerste een rechtszaak begint omdat ergens de wet niet wordt nageleefd.”

Op het Binnenhof is nu het idee dat er een dun regeerakkoord moet komen, om de bestuursstijl te veranderen. D66 en GroenLinks vinden wel dat je over migratie en klimaat heel precies afspraken moet maken in een coalitie, anders wordt erover beslist door de rechtse meerderheid in de Tweede Kamer. Maar wat doe je met zoiets als dierenwelzijn? Moet je afspreken wat ‘natuurlijk gedrag’ is, en hoe groot dan een kooi, stal of weiland moet zijn?

Dat het de PvdD lukte om de wet te veranderen, komt vooral omdat er nu geen coalitie is. En dus ook geen dwang om te stemmen zoals is afgesproken. En als partijen daar echt van af willen, krijg je stemmingen zoals die over de dieren: de linkse partijen steunden de wetswijziging, ex-coalitiepartij D66 ook – én de PVV en JA21. Joost Eerdmans van JA21 zegt dat hij „radicaal” wil opkomen voor dieren. Maar de veeteelt onmogelijk maken, dát is zijn bedoeling niet. „Het gaat mij om het letsel, de pijn. Je moet er niet in doordraven.”

Maar wanneer doe je dat: doordraven? En wat vinden kiezers? Bij de Partij voor de Dieren is de stemming dinsdag na de taart nog steeds opgewonden: in een peiling van EenVandaag staan ze op negen zetels. „Dit hebben we nog nooit meegemaakt.”




One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 27-05-2021 14:20 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2021 14:11 schreef zodiac lung het volgende:
‘Alle eendjes zwemmen in het water’. Maar níet de eendjes die worden gefokt voor de slacht, in Nederland zo’n acht miljoen per jaar. „Die zien pas water”, zei ze, „als ze in het elektrocutiebad worden gestopt, zeven weken oud.”


Gave nieuwe versie van het nummer

Maar goed initiatief

Met verbijstering destijds de 'Keuringsdienst van Waarde' aflevering zitten kijken waar de hoorns van jonge geitjes weg werden gebrand.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-05-2021 14:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2021 14:11 schreef zodiac lung het volgende:





spectre
Usericon van spectre
Posted 27-05-2021 15:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-05-2021 17:49 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 27-05-2021 18:02 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

"Dat het de PvdD lukte om de wet te veranderen, komt vooral omdat er nu geen coalitie is. En dus ook geen dwang om te stemmen zoals is afgesproken."

Dat is wel 100% pure winst. Die 'stemdwang' binnen partijen en coalities is echt kansloos.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-06-2021 7:50 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ok, dus moet ik straks vier katten naar buiten dirigeren die nog nooit buiten zijn geweest. Niet handig.

Https://www.ad.nl/nieuws/nieuwe-dierenwet-legt-bom-onder-veehouderij-en-houden-huisdieren~a55cc06e9/


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-06-2021 8:00 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2021 7:50 schreef F.Jacobse het volgende:
Ok, dus moet ik straks vier katten naar buiten dirigeren die nog nooit buiten zijn geweest. Niet handig.

Https://www.ad.nl/nieuws/nieuwe-dierenwet-legt-bom-onder-veehouderij-en-houden-huisdieren~a55cc06e9/



Ja, ik hoorde gisteren ook al veel van dit soort verhalen. Lijkt me een beetje reductio ad absurdum, maar er zal desnoods vast een amendementje op die wet komen. Anders zitten we in no time met een konijnenplaag, om maar eens wat te noemen.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-06-2021 9:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 3 juni 2021 7:50 schreef F.Jacobse het volgende:
Ok, dus moet ik straks vier katten naar buiten dirigeren die nog nooit buiten zijn geweest. Niet handig.

Https://www.ad.nl/nieuws/nieuwe-dierenwet-legt-bom-onder-veehouderij-en-houden-huisdieren~a55cc06e9/



Esther is een beetje veel de weg kwijt.
Wie verzint zoiets en hoe kan zoiets er doorkomen?

Dus straks loslopende honden die andere honden en/of kinderen aanvallen, want natuurlijk gedrag?

Nog meer tuinenschijtende en deuren ondersproeiende kutkatten? Mijn natuurlijk gedrag is dat ik ongedierte verdelg en daar horen die katten dan ook bij.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2021 9:22 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Leuke draai die de media er aan geven maar weldenkende mensen snappen natuurlijk wel dat dit hoofdzakelijk geldt voor de veehouderij.

Wim krijg echt niet opeens de Katten-Gastapo aan de deur.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2021 9:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Volgens de nieuwe wet moeten dieren natuurlijk gedrag kunnen vertonen: hokken, stallen en kooitjes moeten daarop worden aangepast.


Natuurlijk gedrag van mijn kat is slapen.... Heel veel slapen.
Wij zijn er klaar voor en hebben al een extra dekentje neergelegd.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen