|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
Precies. quote: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/06/02/ook-het-huisdier-mag-niet-belemmerd-worden-a4045879#/ochtend/2021/06/03/#104 |
|
Tsja, geweldig nieuws, geweldig gedaan. Wordt al veel te lang over gesproken en gejeremieerd door de veehouderij, die hadden al lang zelf iets kunnen doen. ,,Als je deze wetswijziging streng invult, is dit het einde van de intensieve veehouderij’’, zegt een bron bij het ministerie van Landbouw. Laten we het hopen Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Laten we hopen ja. Maar om het echt te realiseren zal a) daar streng op gecontroleerd/gehandhaafd moeten worden. Zie ik nog niet zo snel gebeuren bI) de consument bereid moeten zijn daar flink meer voor te moeten betalen. Zie ik ook nog niet zo snel gebeuren. bII) de consument bereid moeten zijn om minder vlees te eten. Ik weet niet of de trend van toenemende vega(n) producten en stijgend bijft. c) er minder tegengewerkt moeten worden door politieke partijen als VVD, CDA etc en door andere lobbyende organisaties. Dat zie ik ook nog niet zo snel gebeuren. Maar moge deze wetgeving een goede eerste stap zijn. When your people matter, menstrual health matters |
|
bIII) de fabrikant de vega(n) producten een andere smaak dan die van gerecyclde hondenbrokken geven (oa de wokreepjes van de Lidl). Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Wel raar op zich want een tijdje geleden las ik juist ergens dat de EU bezig is om de overlast van katten aan te pakken met het plan deze dus juist niet meer vrij buiten rond te laten lopen. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote:Je stipt precies aan waarom volgens mij veel mensen niet vega(n) gaan: ze denken nog te veel in vleesvervangers. En ja, de meeste vleesvervangers lijken er slechts gedeeltelijk op, not the real thing, per definitie. Dus, probeer anders te koken. Denk niet aan aardappelen, groenten en daarnaast een vleesvervaner. Denk aan nieuwe lekkere gerechten, bijv uit culturen en werelddelene die al eeuwenlang deels of helemaal vega(n) koken. Veel lekkerder. Veel motiverender. When your people matter, menstrual health matters |
|
Wokreepjes zijn mijn inziens anders toch 100% bedacht als vleesvervanger. Niet dat het daarom naar vlees zou moeten smaken (smaken zoals een mens doorgaans gewend is ipv een hond) maar die wokreepjes van de Lidl zijn tenenkrommend slecht qua smaak. Ook weleens van een A merk gehad en die waren wel in orde. Het gaat er mij om dat het te eten is en dat laat toch nog weleens te wensen over. En soms is die zooi ongeacht wat je doet tergend droog, alsof je een biefstuk een week op hebt laten staan. Dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 03-06-2021 14:03] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Dat bedoel ik ook, wokreepjes zijn juist bedoeld als vleesvervanger. Ik zeg: laat t concept dat vlees vervangen moet worden (deels) los en ontdek van oorsprong vega(n) recepten uit India, Thailand, Indonesië, Mexico, Spanje, Frankrijk whatever When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: bij katten is dit nogal een dingetje, qua natuurbescherming wil je ze het liefst juist van straat weren. Katten zijn natuurslachters nummer. katten dichtheden zijn absurd hoog, waar je normaal nog geen kat per vierkante kilometer hebt heb je er nu tientallen. Als je uitgaat van de gemiddelden in NL kom je uit op 63 katten per vierkante km. Ook als je die goed voerd en ze hebben af en toe een vogel of muizen snackje dan spreek je alsnog over grote aantallen. Dierenwelzijn en natuurbescherming staan dikwijls haaks op elkaar. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 03-06-2021 15:04] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Hoeveel dooie koeienhuid heeft die Van der Plas in d'r kast hangen los van wat ze altijd draagt bij ieder debat? Menig veehouder heeft nog niet eens zoveel levende koeienhuid in de schuur staan. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Moet ik ineens aan dit nieuws denken. Minder, minder, maar wel veel en groot, veel en groot. https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5234117/barbecue-bbq-slagers-vlees-warm-weer-zomer "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Oh gelukkig dan kan ik m'n katten in het aquarium houden. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Was jij dat niet die hamsters hield voor gebruik op de BBQ? Vreten de katten die niet op? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Die katten weten toch niet hoe een BBQ werkt? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
pfff... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ik bedenk me opeens dat je met een hamster die in huis loopt aan de regels voldoet. - De hamster heeft alle vrijheid. - De kat kan jagen. Iedereen blij. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Als die kat de hele tijd achter die hamster aan zit, is die hamster niet blij, lijkt me. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Dat kan niet want de kat zit in het aquarium. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
https://www.nu.nl/wetenschap-quest/6143518/varkensorgaan-met-menselijk-weefsel-moet-tekort-donororganen-tegengaan.html?redirect=1 Ik wacht even de mening van Fusion af. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
N.E.C. Weer trekken wij ten strijden voor rood, zwart en groen. |
|
quote:Xenotransplantatie. Was 25 jaar geleden al een dingetje toen ik nog op de basisschool zat. Gewoon doen. Slechts een enkeling gaat kinderachtig gniffelen bij het idee dat een 'slim een varkenshart in z'n lijf krijgt. |
|
N.E.C. Weer trekken wij ten strijden voor rood, zwart en groen. |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina |