|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Gisteren dus naar die 25-jarig bestaan show geweest in de AB. Ze speelden dus eerst 'ghost reveries' volledig gevolg door een pauze van 20 minuten om dan een 'best off' set te doen. Ik vond het al bij al één van de mindere shows die ik al van hun gezien heb (en dat zijn er ondertussen toch al aardig wat). Het 1ste deel was ok, maar er zijn zoals eerder reeds gezegd wat saaie fillerstukken. Wel leuk om 'hours of wealth' eens live te zien. Het 2de deel viel me echt tegen. Drie nummers van de laatste die op zich wel goed zijn, maar die hebben we bij de vorige tour eind 2014 ook wel al gezien/gehoord. Vind het dan toch logischer dat je bij een 25 jarig bestaan tour wat afwisselt. Temeer omdat er geen enkel nummer van de eerste 4 platen in de setlist zat... discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
Ik doe over het algemeen mijn best om iedere "fase" te waarderen binnen zijn eigen "kader", en in dat opzicht vind ik eigenlijk alles goed. Hoewel ook voor mij de eerste kennismaking plaatsvond dankzij Blackwater Park, en ik het werk tot en met die plaat toch nog net wat bijzonderder vind. Overigens moest ik bij de eerste paar keer dat ik Pale Communion beluisterde regelmatig even aan Blackwater Park denken... hebben meer mensen dat? Vox Clamatis in Deserto |
|
Laatste show in de HMH was qua setlist echt geniaal.. Paar nieuwe nummers, maar ook Advent en The Moor. Nu al een keer of 10 live gezien maar hebben me nog nooit teleurgesteld. Had eigenlijk gisteren ook nog wel willen gaan maar kan het geld even beter gebruiken. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Heimwee? Of 'oosterse' riedeltjes? Vind beide platen fantastisch, btw. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
http://www.bbc.co.uk/programmes/b07m44p3 Nieuw nummer (titeltrack) te luisteren rond 1:27:30. Tikje heavier dan afgelopen 2 albums, songwriting nog steeds van hetzelfde niveau sinds Watershed. Misschien dat dit album meer dan 2 keer gedraaid gaat worden. |
|
Grappig. Ze stappen steeds verder af van hun oude sound en stijl, maar op 1 of andere manier blijft het toch gelijk herkenbaar als Opeth. Ben benieuwd naar de rest van het album. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ik ben benieuwd wat het gaat worden. De laatste twee kan ik nog steeds goed hebben. Ze zijn niet zo spannend op het eerste gehoor, maar groeien langzaam en in het geniep door. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
De BBC-link is tijdelijk, maar Opeth heeft de track al online gezet: Wat klinkt dit kut! Kan eigenlijk niks positiefs melden over deze track. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 01-08-2016 18:51] |
|
Ik ben wel positief. Fantastisch nummer met een heerlijke doomy riffje wat mij gelijk pakt. The proggy stukjes zijn ook lekker. Gebaseerd op dit nummer komt de nieuwe Opeth wel in mijn top 10 van het jaar. Mooie hoes ook. bub |
|
Eerste keer dat ik het nummer hoorde kon ik er weinig mee, maar na de derde keer begint het me wel te bevallen. Vette sound in ieder geval, stuk voller/vetter dan de vorige 2 platen. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Yep, klinkt lekker. |
|
Ik dacht eerst dat het een intromuziekje voor een TV programma was :p De vorige plaat vind ik erg fijn. Wat ik hier van vind weet ik nog niet. De klankkleur is niet helemaal mijn kopje thee. Maar nu ik het 2 keer gehoord heb in 2 dagen tijd, klinkt het al wel minder storend. Als iemand zich geroepen voelt: volgens mij kun je hier best een 'Blackwater Parc' versie van opnemen door de orgelpartijen naar distorted gitaar om te zetten en de tekst te grunten. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
quote: Inderdaad. Stuurloze, matte prog zoals ze die al een tijdje maken. Het lijkt ook of ze er zelf helemaal geen zin meer in hebben. Er zit iig geen greintje energie meer in. ... hoe de hazen lopen ... |
|
Dat gevoel krijg ik ook bij de laatste albums. Dat ze nog albums maken omdat het contractueel nog zou moeten ofzo, en niet omdat ze er zelf nog zin in hebben. Het klinkt allemaal zo lusteloos en vermoeid. |
|
Over de nieuwe track kan ik niet oordelen, maar de afgelopen twee platen gaven mij niet die indruk. Lastig te peilen ook, lijkt me. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
quote: Het laatste studioreport zegt mij genoeg. De desinteresse straalt er vanaf, wat een uitgeblust gezelschap zeg. ... hoe de hazen lopen ... |
|
Dit moet schijnbaar een hele belangrijke invloed op de sound van Sorceress zijn geweest: |
|
... hoe de hazen lopen ... |
|
...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
... hoe de hazen lopen ... |
|
Jammer van een band als dit. Boeiender |
|
Nieuwe track: Opeth is definitief een gezapige progrocktributeband geworden. De invloed van Jethro Tull ligt zo gruwelijk dik bovenop deze track dat het gewoon niet meer leuk is. Ik vind die band echt fantastisch, maar bij Opeth mist het gewoon net dat excentrieke. Akerfeldt probeert ook te zingen als Ian Anderson, maar met zijn vlakke stem komt dat compleet niet over. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 04-09-2016 17:04] |
|
Ik vind beide nieuwe tracks geweldig. Natuurlijk liggen de 70s invloeden er dik bovenop. Maar zolang het zo goed uitgevoerd wordt.. Gelukkig kan Akerfeldt ook nog prima grunten, zag ik onlangs. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |