IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Opeth deel twee Vorige pagina | Volgende pagina
Mythics
Usericon van Mythics
Posted 26-11-2016 18:53 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2016 18:51 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat lijkt me echt supervervelend om te doen.


Het heeft denk ik enorm te maken met wel of niet muzikant zijn. Ik ben enorm amuzikaal en mij vallen al die dingen eigenlijk nooit op, maar mensen die ik ken en een instrument bespelen zijn richting bepaalde onderdelen een stuk kritischer.

Ik vind mijn amuzikaliteit daarmee helemaal prima, lekker makkelijk


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 26-11-2016 18:53 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 26 november 2016 18:51 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat lijkt me echt supervervelend om te doen.


Nou ja, ik weet niet anders, dus ik mis ook niets, natuurlijk. En andersom.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-11-2016 19:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2016 18:53 schreef Mythics het volgende:
Het heeft denk ik enorm te maken met wel of niet muzikant zijn. Ik ben enorm amuzikaal en mij vallen al die dingen eigenlijk nooit op, maar mensen die ik ken en een instrument bespelen zijn richting bepaalde onderdelen een stuk kritischer.

Ik vind mijn amuzikaliteit daarmee helemaal prima, lekker makkelijk


Precies. Ik wil van muziek genieten. Knarsentandend zeiken over dingen doe ik wel bij zo ongeveer al andere aspecten van het leven.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 26-11-2016 20:23 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Maar om van livemuziek te genieten, moet toch ook alles goed zitten. Bijgevolg let je toch automatisch op hoe de instrumenten bespeeld worden en hoe er gezongen wordt. Zo kan me ik enorm amuseren bij Mastodon live door gewoon op de drumpartijen te focussen (en nee ik ben geen drummer, laat staan een muzikant). Plus als bepaalde dingen niet op punt staan, zoals bvb. bij Alcest vorige week (hij liet het soms afweten in de cleane zang stukken), dan is de sfeer toch in één keer volledig weg. Nog een voorbeeld: irritante improvisatietjes in de gitaarlijnen bij 65DOS hun oudere nummers (vermoedelijk omdat ze het kotsbeu zijn om die telkens te moeten spelen) die daardoor het nummer wat mij betreft volledig naar de klote helpen. Het kan natuurlijk ook dat ik veel te vaak naar optredens ga en daardoor op al die dingen let.



Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 26-11-2016 23:45 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 26 november 2016 19:01 schreef Onweerwolf het volgende:

Precies. Ik wil van muziek genieten. Knarsentandend zeiken over dingen doe ik wel bij zo ongeveer al andere aspecten van het leven.

Ach, genieten van muziek kan op allerlei manieren, en de ene manier is niet persé beter dan de andere. Maar als je een beetje geïnteresseerd bent in de instrumentale kant van muziek (zoals hoe muzikanten precies spelen), dan voegt dat een extra dimensie toe aan hoe je muziek kunt beleven. Dat is geen belemmering van het genieten op zich, maar gewoon een ander ding waar je je tijdens dat genieten op kunt richten. Je kunt bijvoorbeeld ook de teksten beluisteren of meelezen als je muziek luistert; dat is zo'n zelfde "extra" ding (en een aspect van muziek dat mij dan bijvoorbeeld weer totaal niet boeit, dus misschien mis ik ook wel iets).


Vox Clamatis in Deserto


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 27-11-2016 2:09 by Vonn.Esch Wijzig reactieProfiel van Vonn.EschQuote dit bericht

Qua genieten van live muziek zijn er wel punten waar Opeth het dik verliest van de albums... Ten eerste zie je statische zakken hooi op het podium, wat geen toegevoegde waarde geeft, ten tweede speelt men over het algemeen alles exact zoals op het album, knap maar ook geen toegevoegde waarde dus, en ten derde heeft de zanger de neiging om zogenaamd grappig uit de hoek te komen, wat een enorme sof is en daarmee een afbreuk doet aan de muziek.

Jammer. Want tot aan Watershed vind ik de albums erg goed te pruimen.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-11-2016 10:32 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Toch weer smakelijk gelachen juist. Dat zat dan wel weer snor juist. Maar een probleem bij veel bands is dat ze het inderdaad precies zo brengen als op de plaat. Geldt zeker voor Opeth.

Edit: behalve dan dat ze Face of Melinda dan weer spelen met cleane elektrische gitaren met een phaser eroverheen. Geen idee waarom. De jazzy sound van het origineel is juist zo vet.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 27-11-2016 10:32]



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-11-2016 10:36 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Wel apart dan dat ik het van cd nog wel te doen vind maar live absoluut niet trek. Dit mbt het live net zo brengen als op de plaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 27-11-2016 10:37]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-11-2016 13:26 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Bands die nummers live anders spelen dan op plaat zijn kut. Bandleden die als clowns over het podium rennen zijn tevens kut. Met de humor van Akerfeldt is dan weer niets mis en de man is tenminste intelligenter dan de gemiddelde metalkneus, zowel in bands als publiek, hetgeen verfrissend is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-11-2016 13:44 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Juist al dat geneuzel tussen de nummers door is waarom ik tegenwoordig geen geld meer uitgeef aan Opeth optredens. Bij concerten wil ik veel muziek horen.

Op festivals pak ik ze vaak nog wel ff mee.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 27-11-2016 15:02 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

Niks mis met nummers live net zo spelen als op plaat. Eveneens niks mis met nummers live anders "inkleuren" dan op plaat. Als je het maar goed doet.

Verder heb ik bij Opeth-concerten nog nooit vijf (of vier, vroeger) statische zakken hooi gezien, maar als iemand alleen maar opleeft van Cannibal Corpse-achtige headbangerij kan ik me voorstellen dat de podiumpresentatie van Opeth hem/haar enigszins teleurstelt.

En ja, ook bij het recente concert in de 013 was het inderdaad weer meer geklets dan muziek. Oh nee, wacht, eigenlijk viel dat best mee.


Vox Clamatis in Deserto


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-11-2016 15:05 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Gelukkig heb ik het niet over 'meer geklets dan muziek' maar over (voor mij te) veel geneuzel.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-11-2016 15:40 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik zie niet in wat er mis is met een beetje contact maken met het publiek, zeker gezien 50% van de frontmannen in extreme metal van die sociaal gehandicapte autisten zijn die niet verder komen dan "The next is song is from the *rochel-rochel* album and is called *krijs-kots*" of "Are you ready for some old shit?" is het fijn om zo af en toe eens iemand achter een mic te zien staan die wel iets te vertellen heeft.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-11-2016 15:47 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2016 15:02 schreef Dweller het volgende:
Niks mis met nummers live net zo spelen als op plaat. Eveneens niks mis met nummers live anders "inkleuren" dan op plaat. Als je het maar goed doet.


Meh, als je fan bent wil je gewoon dat dat geliefde nummer waar je thuis zo van uit je dak gaat live precies zo vertolkt zien zodat je echt dat "Wow! Vet! " gevoel krijgt en je ondertussen je buurman verliefd aankijkt in de hoop bevestiging van je extatische gevoel te krijgen. Wordt zo'n nummer dan verkracht door improvisatie dan stoort dat gewoon. Wellicht als je de band al 10x hebt gezien dat het dan anders is maar er zijn altijd wel mensen die er voor het eerst bij zijn, die verdienen ook het echte nummer. Ik moet denken aan MDB die in hun vioolloze periode de vioolpartijen van Martin Powell met synth na ging spelen en dat klonk gewoon behoorlijk matig. Speel het dan niet of laat een tape meelopen ofzo.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-11-2016 9:23 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik hou juist van improvisatie, maar een band als Opeth zou 't inderdaad niet teveel moeten doen.
Wat het geneuzel tussen nummers door betreft: ik stoorde me veel meer aan voorprogramma Sahg. Stoere praat. Benen wijd. Gebruik in vredesnaam gewoon je normale stem om het publiek aan te spreken.



Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 28-11-2016 20:57 by Vonn.Esch Wijzig reactieProfiel van Vonn.EschQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2016 10:32 schreef Dirge for november het volgende:
Toch weer smakelijk gelachen juist. Dat zat dan wel weer snor juist. Maar een probleem bij veel bands is dat ze het inderdaad precies zo brengen als op de plaat. Geldt zeker voor Opeth.

Edit: behalve dan dat ze Face of Melinda dan weer spelen met cleane elektrische gitaren met een phaser eroverheen. Geen idee waarom. De jazzy sound van het origineel is juist zo vet.


Sja. Er zijn ook mensen die moeten lachen om Bert Visscher, qua "humor" lijkt die wel op neuzelaar Akerfeldt. Ik heb Opeth wel vaak live gezien en ik heb hem nog nooit op een geslaagde grap kunnen betrappen.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 28-11-2016 21:25 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Waarom dan ook een grap?

Bert Visscher doet toch ook niet af en toe een stukje prog/death muziek of wat is het nu tussen de grappen door?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-11-2016 21:43 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2016 20:57 schreef Vonn.Esch het volgende:
Sja. Er zijn ook mensen die moeten lachen om Bert Visscher, qua "humor" lijkt die wel op neuzelaar Akerfeldt. Ik heb Opeth wel vaak live gezien en ik heb hem nog nooit op een geslaagde grap kunnen betrappen.


Huh? Totaal verschillend ja. Akerfeldt maakt gewoon droge doordenkgrapjes met wat flauwe dingetjes hier en door terwijl Visscher een hyperinfantiele, gênante kutclown is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 29-11-2016 0:04 by Vonn.Esch Wijzig reactieProfiel van Vonn.EschQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2016 21:25 schreef F.Jacobse het volgende:
Waarom dan ook een grap?

Bert Visscher doet toch ook niet af en toe een stukje prog/death muziek of wat is het nu tussen de grappen door?





Precies. Past totaal niet bij de muziek. Jammer.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 29-11-2016 20:05 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Ik vind dat gelul ook wel vermakelijk eigenlijk. Kerel heeft best humor, en liever wat opvulling dan een band die een halve minuut in stilte staat te stemmen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 29-11-2016 23:25 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 29 november 2016 20:05 schreef Ethereal het volgende:
Ik vind dat gelul ook wel vermakelijk eigenlijk. Kerel heeft best humor, en liever wat opvulling dan een band die een halve minuut in stilte staat te stemmen.


+1

Het is best vermakelijk slap gelul.



underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 30-11-2016 6:36 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

Goeie discussie dit! Fijn om te zien dat niet alle forumleden hier van die technerds zijn, die elke noot perfect gespeeld willen horen, maar ook mensen die net als mij gewoon voor de beleving gaan, en het mogelijk inderdaad geen kloot interesseert wie aan het drummen is.

Ik ben bij de Ghost Reveries revival tour geweest, en heb me goed vermaakt, maar ben Opeth wel wat kwijtgeraakt sinds hij de grunt min of meer heeft afgezworen. Ik zie de opmerking dat hij het mss niet meer kan, ik las ergens een stukje over Dan Swäno die aangaf ook al niet meer te gaan grunten op een evt nieuwe Witherscape, omdat hij het niet meer kan, en dagen last houdt wanneer hij grunt. Hij kan het gewoonweg niet meer. Gezien Mikael graag clean wil zingen (zijn keus, nogmaals), kan ik me voorstellen dat ie zijn stem dan wat zuiniger gaat gebruiken, of het ook werkelijk niet meer kan.


Vind ik ook niet


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 30-11-2016 10:11 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ik kan me nog concerten herinneren waar hij helemaal niets zei tussen de nummers door.. Concert begon met "We're Opeth from Stockholm, Sweden" en dat was het.

Doen ze dat nog steeds eigenlijk? Heb ze sinds 2008/2009 niet meer gezien.

Verder behoor ik ook tot de groep die het niet direct zou horen als er een andere drummer in de band zit.

Dikke +1 overigens voor Akerfeldt, Lindgren, Mendez en Lopez als favoriete line-up..

[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 30-11-2016 10:13]


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


zdark
The Mighty
Usericon van zdark
Posted 30-11-2016 12:29 by zdark (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van zdarkQuote dit bericht

De mopjes van Akerfeldt zijn gewoon niet grappig, het publiek weet dat hij een lolbroek is en gaat gewillig met letterlijk alles lachen.
Ik wil vooral kunnen meezingen met livenummers, daarom is het soms vet kut als nummers aangepast worden.
Bij Opeth vind ik het live leuk om de 'luistermuziek' als knetterharde liveshow te horen.


DEATH FUCKING METAL


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 24-08-2017 20:30 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik heb alle albums weer eens beluisterd, dit is mijn ranking:

1. Ghost Reveries
2. Morningrise
3. Still Life
4. Deliverance
5. Heritage
6. Blackwater Park
7. Damnation
8. Watershed
9. My Arms, Your Hearse
10. Orchid
11. Pale Communion
12. Sorceress



Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen