|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: En zelfs op die dvd vind ik de grunt al niet meer geweldig. Lamentations Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Oeh, lang niet meer gekeken... Dank voor de herinnering Vox Clamatis in Deserto |
|
quote: Vergelijk dat daarna even met dit: Die grunt. Echt helemaal weg. Jezus. Ter vergelijking: Sowieso mijn favoriete Opeth-lineup, dit. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Ja, wat een wereld van verschil inderdaad en niet alleen qua grunts! Ik denk dat hij het grunten op zich nog wel zou kunnen, maar niet meer wil. Maar dit 'compromis' klinkt tamelijk lachwekkend.. Wat een fantastische drummer was Martin Lopez toch.. Goed dat hij tegenwoordig weer actief is, al is die nieuwe band niet helemaal mijn ding. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: Ik denk dat hij het niet meer kan. Dat kan namelijk ook. Ik kon zelf nooit goed grunten, maar 'ineens' kon ik het ook echt helemaal niet meer. Dit klinkt niet als compromis, maar als poging om in de buurt te komen zonder het te kunnen. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Die clip van Bloodstock is vrij pijnlijk. Gek hoe dat op opnames veel meer opvalt dan wanneer je er live bij bent. Vorig jaar in Brussel AB met de Ghost Reveries tour heb ik me niet gestoord aan zijn grunt, terwijl dat een paar maanden scheelt met die opname van Bloodstock... +1 voor favoriete line-up btw: Akerfeldt, Lindgren, Mendez, Lopez. Veel meer finesse bij Lopez dan bij Axenrot. Daarnaast vulden Lindgren en Akerfeldt elkaar veel beter aan imho. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
quote: Dit, ja. Axenrot is denk ik technisch de betere, maar die feel van Lopez is ongeëvenaard. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Godver! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: quote: Onzin. Axenrot is inderdaad technisch beter, en bovendien wordt zijn spel met de jaren steeds kleurrijker, dynamischer en genuanceerder dan dat van zijn voorganger. Soen heb ik nog niet echt beluisterd, maar bij Opeth heb ik Martin Lopez altijd ervaren als weliswaar degelijk en herkenbaar, maar ook eendimensionaal en met een beperkt drumtechnisch vocabulaire. Vox Clamatis in Deserto |
|
Ik hoor echt nooit verschil tussen de ene drummer en de andere drummer. Ik lees ook altijd met verbazing het gejank over die sjap van 'Tallica. Die schijnt iedereen ook slecht te vinden maar ik hoor het niet. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
+1 Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
-1 Ik snap niet dat je dat niet hoort, echt niet. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ik denk dat je verkeerd naar muziek luistert als je iedere snaaraanslag of trommeltik probeert te analyseren. Maar misschien is dat analyseren wel een muziekantentik. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Ik snap dat ook niet. Zelfs zonder analyse kun je horen dat Axenrot en Lopez een compleet andere feel hebben. Ik vind de flow van Lopez aangenamer, het spel van Axenrot is interessanter. Dan ga ik toch voor het eerste. Genoeg voorbeelden waarbij de drummer de band naar een hoger niveau trapt. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 26-11-2016 16:04] |
|
O. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Tsja, jij bent drummer. Als ik met vrienden die geen muzikanten zijn naar bands kijk hoor ik nooit iemand zeggen "goh, die nieuwe drummer is stukken kutter dan de vorige". Sterker nog; in 99% van de gevallen zal het niemand opvallen dat er überhaupt een andere drummer is. Zelfde geldt natuurlijk voor de bassist en in iets mindere mate ook voor de rest van de band, uitgezonderd de zanger. Ik luister naar bands omdat ik de muziek tof vindt niet om me af te vragen of de muzikanten het technisch wel allemaal goed doen, dat hoor ik toch nauwelijks. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Dat zou best wel eens kunnen, hehe. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Overigens heb ik toevallig vandaag een oud longsleeve aan van Morningrise, je weet wel; van toen ze nog gewoon toffe muziek maakten en het niemand verder boeide wie er in de band zat omdat de muziek op zich al voldoende gaaf was. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Bij Morningrise valt het superjazzy basspel van Johan De Farfalla vooral op. Vrij druk, maar ik vind het echt enorm veel toevoegen aan die plaat. Ook nog lekker veel folky gitaarlijntjes. |
|
quote: Dit, zo ongeveer. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Bij een live optreden focus ik me altijd op degene waarvan ik verwacht dat die een grootse prestatie gaat neerzetten en ik check dan of dat lukt. Als ik gewoon naar een liedje luister op de radio of iets zelf opzet, dan luister ik ook juist naar de gitaar of juist de bas of juist de zang. Wat er bovenuit springt. Heel anders dus. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Dus als er een trompetist op het podium staat denk je misschien iets als "had ie dat nummer maar 0.3mbar harder in die toeter geblazen dan had het veel beter geklonken"? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Dat lijkt me echt supervervelend om te doen. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Nou heb ik nogal een hekel aan blaasinstrumenten en vooral het geluid wat er uit komt, dus... Bijvoorbeeld. Als een metalband twee gitaristen heeft, dan ga ik kijken naar de gitarist die het beste is. En dan kijk en luister ik of het gaat zoals het hoort te gaan. Hebben ze een hele goede drummer, dan ga ik daar op letten of alles gaat zoals het moet gaan. Betekent niet dat er niet afgeweken mag worden van de plaat. Als het heel gaaf gedaan wordt, vooruit. Maar liever niet. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |