|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Hey, dankje Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Heb 'm nog niet helemaal af, maar tot nu toe ben ik tijdens progwankery aan het wachten op m'n al te harde death metal. Die vorige was beter te pruimen. I want you to caress me like a tropical priest |
|
Een paar dagen geleden dat ding eens helemaal geluisterd op de koptelefoon. En het doet precies wat ik haat aan dit soort bands. Men begint met wat saaie DM die niet blijft hangen en dan wordt er abrupt gestopt en krijg je wat psychedelische/prog stukken te verwerken. Hetzelfde euvel als met Opeth;muziek stilleggen en een paar minuten zinloos akoestisch getokkel moeten aanhoren,waarna het nummer weer verdergaat. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dat geweldig vinden. Er is toch niets heerlijker dan een lekker vloeiend nummer van begin tot eind,of dat nu 5 of 10 minuten duurt. Dat horten en stoten gaat toch nergens heen. Tenzij het enigszins verpakt is in hele goede riffs en melodieën zoals katatatonia op hun enige knaller Dance of December Souls ,het eerste nr van Absu op Sun of Tiphareth of Destroyer 666 met Genesis to Genocide. Dat zijn geniale lange nummers. Niet die aan elkaar geplakte stukken van een Blood Incantation en Opeth. Bij Blood Incantation kan ik net zo goed een gemiddelde Cd van een technische DM band pakken en een psychedelische/prog band uit de jaren 70,stukken daarvan uitzoeken en dan met wat knip en plakwerk zo’n album in elkaar schroeven. Dat klinkt gewoon niet. Beide stijlen valt wat voor te zeggen maar als je het gaat mengen heb je net niks,vlees noch vis. Dat gooi je toch ook niet door elkaar op je bord. Ik hou van Metal én van oldschool HC. Maar metalcore is afgrijselijk. Sommige dingen moeten gewoon gescheiden blijven. Tenzij het beter in elkaar verwerkt is ipv twee stijlen wat achter elkaar te plakken. Verweef het dan tot één vloeiende stijl of maak 2 projecten waar je het gescheiden houdt. Vroeger was alle metal beter. |
|
quote: Oke boomer A metalheart is hard to tear apart |
|
Ik vind het een plaat waar je zin in moet hebben. Heb het een paar keer geprobeerd maar de zin is na een minuut of 10 wel voorbij. Ach ja, komt wel een keer. Zit momenteel niet in m'n extreme progfase dus ik hou het wel bij Nocturnus - the Key. Die nieuwe Opeth, schijnt ook zo'n ding te zijn waar doorzetten loont en je zin in moet hebben. Heb ik momenteel dus ook niet. Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... |
|
quote: Deze Blood Incantation is het luisteren niet waard. Saaie meuk van voor tot achter. Een van de meest overrated bands van de laatste jaren. Geen enkele pakkende riff en het zweef en progspul klinkt ook bekend van andere bandjes,soundtracks etc. Live moet het toch wel helemaal een doodsaaie bedoening zijn. Vroeger was alle metal beter. |
|
quote: Boomer? Boomer!? Ik ben pas 51 jaar “jong”….nondeju! Vroeger was alle metal beter. |
|
Death metal voor mensen die niet van death metal houden. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Death metal voor mensen die al zo lang naar (death) metal luisteren en snakken naar eens een frisse, relatief innovatieve aanpak van het genre. Ook al is dat dan met gekende prog-elementen, ze doen tenminste een (voor mij geslaagde) poging om het genre uit te diepen. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Ik vind dat Absu hier een goed discussiepunt aangeeft. Ben het niet met de conclusies eens, maar het is wel duidelijk waar het 'probleem' voor Absu ligt. Hak-op-de-tak, abrupte overgangen, horten-stoten; stoor ik me ook aan. Alleen heb ik dat bij BI (en veel andere meer springerige ellende) niet. (edit: en dan vraag ik me ook af wanneer het wel/niet ok is) Goed, Absu gaf meer bezwaren aan, maar voor mij gevoel hangt het vooral op voorgaande. De kwestie-death metal is wat lastiger, sorry, Dypfrys (en Absu). [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 13-01-2025 16:17] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Geeft niet. Ook jij maakt fouten. Maar ik aanvaard je excuses. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Daarvoor zijn we hier op aard (/het forum), vergeving en vergiffenis. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dit gaat voor mij zeker op. Ik wil dingen als Immolation, Nile en Gorguts heel graag leuk vinden, maar het verveelt me altijd snel. Teveel bruut gedoe en te weinig sfeer (ja, dat is subjectief), waar dat bij black metal voor mijn gevoel veel meer hand in hand gaat. Ik vind death dan vooral vet als het afgewisseld wordt met andere dingen zoals bij deze Blood Incantation of bij Edge of Sanity, Opeth (voor zover dat death is), Tomb Mold, Tribulation etc. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Een maat van me probeert me er al een paar dagen aan te krijgen. Mijn appje van vanavond: "Ok, mijn eerlijke mening. De YouTube staat aan, Grafjammer , ik ben bezig in de keuken met koken, ik hoor iets, denk dat het reclame tussendoor is, pling plong pling plong, denk gadver, duurt wel erg lang voor reclame, irritant gepling ook dus ik naar de YouTube, is het dit: ...en dit is geen grap.... [Dit bericht is gewijzigd door DuncanMcDane op 14-01-2025 1:33] Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... |
|
Firefox met de extensie unlock origin, dat helpt bij mij bij reclameloos youtube luisteren en kijken. Blood Incantation ziet de blocker niet als reclame, ook de pling plongetjes hoor je nog steeds, dat wel. Leef met vlag en Wimpel, maar hou het simpel. |
|
Omdat het rust is bij Rijnsburgse boys - Feyenoord die Stargate tablet 1 nog eens aangezet. Nog steeds rete vet. Ineens moest ik ook een beetje denken aan Diabolical masquerade ten tijde van nightwork. Denk ik. Dat moet ik allemaal ook weer eens opzetten, Diabolical masquerade. Leef met vlag en Wimpel, maar hou het simpel. |
|
Simsala, die tip van jou van Firefox, de Youtube gaat dan niet piepen dat er geen ads meer doorkomen? Had een adblock maar sinds de kruistocht van YT daartegen ben ik daarmee opgehouden. Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... |
|
Ik heb zojuist BI dmv deze oplossing reclameloos beluisterd. Leef met vlag en Wimpel, maar hou het simpel. |
|
En zonder gezeik, ja. Leef met vlag en Wimpel, maar hou het simpel. |
|
Dank, ik ga het proberen. Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... |
|
uBlock Origin doet het inderdaad goed. Wordt weleens door YT afgevangen geloof ik, maar meestal heb ik dan al de update voor ik er last van heb gehad. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Als ik het goed heb kan je niet casten met Firefox dus dat. Das jammer, maar so be it. Edit. Vaag staat me ook bij dat je reclameloos youtube kan kijken op de browser van brave. [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 16-01-2025 10:08] Leef met vlag en Wimpel, maar hou het simpel. |
|
quote:Ik gebruik hetzelfde maar merk wel dat dingen trager lijken te laden... I want you to caress me like a tropical priest |
|
Heb ik niet zo duidelijk gemerkt, maar lijkt me wel logisch dat het een vertraging oplevert. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |