IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Blood Incantation (death metal) Vorige pagina
Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 16-01-2025 22:39 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2025 10:07 schreef SimsalaWim het volgende:
Als ik het goed heb kan je niet casten met Firefox dus dat. Das jammer, maar so be it.

Edit. Vaag staat me ook bij dat je reclameloos youtube kan kijken op de browser van brave.

Jups, Brave heeft standaard een adblocker ingebouwd. Ben vorig jaar overgestapt op Brave. Gebruikte daarvoor Opera, maar dat is jaren geleden overgenomen door Chinezen en het gebruik daarvan hield toch wel veiligheidsrisico's in als ik er zo over aan het lezen was.
Had op Opera ook problemen met UBlock Origin, als in dat ik meldingen kreeg van YouTube dat ik een adblocker gebruikte, wat ook weer (korte) wachttijden opleverde voor ik iets kon afspelen.

Op smartphone gebruik ik NewPipe en op smart-tv SmartTube. Werkt allebei verrassend goed

Overigens zeer content van Brave!

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 17-01-2025 22:35 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2025 0:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat vind je ervan?
Leuk hoor.Ik ben er wel fan van. Al snap ik de kritiek in dit topic ook wel. Gelukkig houd ik ook van de The Dillinger Escape Plan, dat scheelt. Ik vind het geluid wel iets te helder. Het had van mij iets meer jaren 70 doffer gemogen. Het ambient werk en de laatste EP trek ik ook goed. Daarvoor moet ik me nog in verdiepen. Al heugt het mij wel dat er voor die plaat met die alien ook al wat hype was.

"Succes lijkt in de toekomst te liggen."

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 17-01-2025 23:37 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Doffer is toffer, soms. Ik begrijp wat je bedoelt.

Vroeger ging ik pielen aan mn equalizer.

leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 17-01-2025 23:48 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Mijn tweedehands South of heavenplaatklinkt beter dan de remastercd.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 20-06-2025 20:02 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Voor de liefhebber. Stream te zien om 21:25.

https://stream.graspop.be/nl/

[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 20-06-2025 20:03]

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-06-2025 20:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

No dogs, no masters.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 20-06-2025 20:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2025 22:35 schreef bokkie666 het volgende:
Leuk hoor.Ik ben er wel fan van. Al snap ik de kritiek in dit topic ook wel. Gelukkig houd ik ook van de The Dillinger Escape Plan, dat scheelt. Ik vind het geluid wel iets te helder. Het had van mij iets meer jaren 70 doffer gemogen. Het ambient werk en de laatste EP trek ik ook goed. Daarvoor moet ik me nog in verdiepen. Al heugt het mij wel dat er voor die plaat met die alien ook al wat hype was.

Geen onterechte kritiek.

No dogs, no masters.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 20-06-2025 21:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2025 20:02 schreef SimsalaWim het volgende:
Voor de liefhebber. Stream te zien om 21:25.

https://stream.graspop.be/nl/

Duurt lang! Spelen!

No dogs, no masters.

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 20-06-2025 22:21 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Wat gaaf!

Wel weer heel helder geluid.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 20-06-2025 22:22]

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 20-06-2025 22:23 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2025 22:21 schreef bokkie666 het volgende:
Watgaaf!

Ja, blijft goed inderdaad! Maten van mijn staan daar - niet oncomfortabel om dit vanop mijn koele terras buiten te bekijken

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 20-06-2025 22:26 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2025 22:21 schreef bokkie666 het volgende:
Wat gaaf!

Wel weer heel helder geluid.

Deze band heeft baat bij een helder geluid voor mij - zo komen de contrasten mooi tot hun recht.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 20-06-2025 22:45 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2025 21:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Duurt lang! Spelen!

Echt!

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 20-06-2025 22:50 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

We hebben het hier via de laptop en hdmi gekeken op onze 85 inch tv maar wel met soundbar en basbox.

Desalniettemin. Ik weet de namen van de heren niet, maar de gitaar van de gitarist die niet zong stond veels te zacht in de mix. Je zag hem soleren als een gek of dubbele partijen spelen, maar ik hoorde het echt amper.

Leuk om een keer te zien/horen, dat wel.

Edit. Ik vind dit toch eigenlijk wel echt koptelefoon muziek, het liefste niet live.

[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 20-06-2025 22:53]

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 21-06-2025 0:10 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 20 juni 2025 22:50 schreef SimsalaWim het volgende:

Edit. Ik vind dit toch eigenlijk wel echt koptelefoon muziek, het liefste niet live.

Nu vier keer live gezien, waarvan drie metalsets en een krautset. Fenomenale live-band, echt heel goed!

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 21-06-2025 16:23 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2025 22:23 schreef mikkasscar het volgende:
Ja, blijft goed inderdaad! Maten van mijn staan daar - niet oncomfortabel om dit vanop mijn koele terras buiten te bekijken

Het geluid was niet eens heel goed en nog waren de nog niet-overtuigden vrij snel helemaal om.

Beste metalband van het moment?

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 21-06-2025 16:40 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Ja het commentaar dat wat Blood Incantation doet helemaal niet bijzonder is en dat het allemaal allang (en beter) is gedaan, slaat echt helemaal nergens op. Zeker Absolute Elsewhere is echt iets anders, is echt iets nieuws. Zowel qua muziek/composities als qua niveau.
Als je dan vraagt welke bands dit eerder en beter hebben gedaan, komt men hoogstens met Timeghoul aanzetten. En om eerlijk te zijn: Timeghoul kende ik indd niet. En ja, Timeghoul was er vroeg bij, was origineel en had (waarschijnlijk) deels dezelfe ideeën van wat ze met hun muziek wilden als Blood Incantation. Maar laten we nogmaals eerlijk zijn: Timeghoul is nooit het niveau van een demoband overstegen. Zij konden hun ideeën niet manifesteren zoals Blood Incantation dat kon. Waren niet zulke goede muzikanten als BI. Het bleef ideetjeskunst. Goedgenoeg voor een demo, maar niet meer dan dat.
Verder schiet alleen Nocturnus mij tebinnen.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-06-2025 17:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Venenum - Trance of Death, Pt. 2 (Metanoia Journey):

https://www.youtube.com/watch?v=qtlb7P40DPA

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-06-2025 17:52]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 21-06-2025 18:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2025 17:51 schreef Mutilator het volgende:
Venenum - Trance of Death, Pt. 2 (Metanoia Journey):

https://www.youtube.com/watch?v=qtlb7P40DPA

Scherp! Goede observatie dit.

Hier hoor je meteen de stijl/klank van Absolute Elsewhere. Maar, zoals ik me herinner, halen ze niet de diepte over het album heen. Het helemaal uitgewerkte, het écht (genre)overstijgende. AE is spannender, muzikaal vermoedelijk iets beter uitgevoerd, maar durft vooral meer en voelt meer compleet.

Maar, goede! Moet dit album weer eens luisteren.

No dogs, no masters.

Sater
Usericon van Sater
Posted 21-06-2025 18:13 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Goede plaat, maar veel meer old school death. Tweede Tribulation doet ook dit soort dingen. Maar Absolute Elsewhere gaat inderdaad overal een stapje verder en integreert nog meer dan stukken aan elkaar plakken (wat Opeth bijvoorbeeld doet/deed).

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 21-06-2025 18:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik zou nog een Morbus Chron (Sweven), Chapel of Disease (...and As We Have Seen the Storm, We Have Embraced the Eye) en zelfs Akercocke (Words that go...) noemen. Qua bands die (death) metal heel goed mixen met andere genres.

En die vind ik allemaal geweldig, maar BI-AE is echt wel een stap verder.

No dogs, no masters.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 21-06-2025 18:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2025 18:13 schreef Sater het volgende:
Tweede Tribulation doet ook dit soort dingen.

Yes, The Formulas of Death. Geweldig werk.

Venenum hangt dan iets meer aan de 'traditionele kant', maar gebeurt ook goed veel.

No dogs, no masters.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 21-06-2025 20:53 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2025 0:10 schreef KwelgeestIV het volgende:
Nu vier keer live gezien, waarvan drie metalsets en een krautset. Fenomenale live-band, echt heel goed!

Het zijn bijzonder goede muzikanten, absoluut!

Maar als meneer geluid besluit de ene gitaar veel zachter te zetten tov de andere gitaar, daar kan je als band zijnde weinig aan doen.

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com