IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Morbid Angel pt III Vorige pagina | Volgende pagina
Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 28-09-2019 14:39 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Als niets over de doodsoorzaak verteld wordt dan kun je het meestal al in 1 keer raden.
Hetzelfde sfeertje was actief toen Scott Columbus overleden was.
Uiteindelijk heeft Ross the Boss ook nog een ex-lid het in de media openbaar gemaakt.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 28-09-2019 15:23 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Blijft speculeren natuurlijk maar hij was sowieso aardig van het padje sinds zijn vertrek. Verwacht ook nog wel dat er meer over bekend gaat worden.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 28-09-2019 21:22 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Volgens mij is hij juist doordat hij van het padje af was de band ooit uit gegooid. Heb ik wel eens gelezen of zo.

Terwijl ik verhalen gehoord heb over bepaalde andere leden die jaren en jaren later er nog steeds niet vies van waren. Hard drugs dus.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 28-09-2019 23:43 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Pete Sandoval was bekend dat hij graag wat snoof.
Dat zou ook de reden zijn geweest waarom hij bij Morbid Angel werdt vervangen.
Ik zag hem een keer bij de Effenaar Eindhoven was hij op doorreis en kwam hij ook even kijken toen Death Angel er speelde.
Een uitgestreken zwaar vermoeid gezicht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-09-2019 18:14 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2019 21:22 schreef F.Jacobse het volgende:
Volgens mij is hij juist doordat hij van het padje af was de band ooit uit gegooid. Heb ik wel eens gelezen of zo.



Denk dat dat wel aardig klopt ja. Het bericht was destijds dat hij het hoge niveau niet meer bij kon benen. Tja van een cokeverslaving ga je uiteindelijk niet beter spelen natuurlijk.

Ik kan me een paar vage interviews met hem herinneren, toen ie Paths Of Possession van de grond probeerde te krijgen. Hij leek toen aardig de grip op de realiteit te verliezen.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 29-09-2019 18:17]


... hoe de hazen lopen ...


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 29-09-2019 22:48 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Zweet afnemen van Richard Brunelle is nu ook voorgoed voorbij.

https://www.youtube.com/watch?v=S3F2E8BbjlI


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 30-09-2019 19:28 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

wtf


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 30-09-2019 19:38 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

IEW!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


2166612119
BARABAS
Usericon van 2166612119
Posted 02-10-2019 23:27 by 2166612119 Wijzig reactieProfiel van 2166612119Quote dit berichthttp://members.home.nl/hendrik.de.vries/



Illud was so disgraceful for morbid that Pete found jesus so he could pray the suck away for the band. He is repenting for their sins.

*gniffel*


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


DePil
Dawn of infinite fire
Usericon van DePil
Posted 03-10-2019 21:37 by DePil Wijzig reactieProfiel van DePilQuote dit bericht

Iemand die deze band nog goed vind? Altars of madness prima hoor, daarna een plaat dus die exact hetzelfde is als zijn vorige.

[Dit bericht is gewijzigd door DePil op 03-10-2019 21:39]


Pure Holocaust


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-10-2019 22:25 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Blessed hetzelfde als altars?

Nee, toch? Altars is nogal een snelle plaat en op blessed wordt wat vaker het gaspedaal losgelaten. Solo's zijn beter op blessed en de productie is op deze plaat veel beter.

Covenant vond ik nog wel een paar gave nummers hebben, domination heb ik volgens mij nooit gekocht, met dat vreselijke where the slime dinges. Op tape, theo van eekelen nam in die tijd heel veel voor me op, want hij kocht alles, hehe. Daarna niet meer gevolgd. Jaren later nog wel latere platen beluisterd, maar op een gave riff her en der deed het me niet zoveel meer.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 03-10-2019 22:28 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik heb die kritiek ook nooit eerder gehoord. Op Blessed hangt een hele andere sfeer. Wat ook weer geldt voor Covenant en Domination trouwens. De rest was minder boeiend ja. Al zijn er natuurlijk mensen die dat ook geweldig vinden.


... hoe de hazen lopen ...


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-10-2019 10:45 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Van het "latere" werk vind ik 'Formulas...' echt niet verkeerd. Al was het maar voor 'Hellspawn'

Zou 'm nog eens opzetten als ik jullie was

Sommige platen worden met terugwerkende kracht beter. Ik noem een 'Turbo' en 'seventh son of a seventh son'.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 04-10-2019 18:43 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 4 oktober 2019 10:45 schreef BongoBongo het volgende:
Van het "latere" werk vind ik 'Formulas...' echt niet verkeerd. Al was het maar voor 'Hellspawn'



Formulas... is zelfs mijn favoriete Morbid Angel-plaat. Het gitaarwerk van Trey is op die plaat echt fenomenaal.

Sowieso is de serie Altars-Blessed-Covenant-Domination-Formulas er een die je graag als band zou willen hebben.

Where the Slime Live, daar heeft Gojira zijn hele riffarsenaal uitgehaald.

quote:
Op 3 oktober 2019 21:37 schreef DePil het volgende:
Iemand die deze band nog goed vind? Altars of madness prima hoor, daarna een plaat dus die exact hetzelfde is als zijn vorige.


Ik heb juist het gevoel dat Morbid Angel vanaf Blessed are the Sick echt een eigen geluid neerzet. Altars klinkt toch nog als een extra kwaadaardige en snelle jongere broer van Slayer, wel een hele goede.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 04-10-2019 18:47]



Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 04-10-2019 23:30 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2019 21:37 schreef DePil het volgende:
Iemand die deze band nog goed vind? Altars of madness prima hoor, daarna een plaat dus die exact hetzelfde is als zijn vorige.


Het tegenovergestelde is waar.
Het is hetzelfde contrast als toen Slayer met South of Heaven uitkwam na Reign in Blood.
Wat ik in eerste instantie een enorme tegenvaller vond net als bij Morbid Angel Blessed are the Sick.
Later trok zich dat wel weer recht.
Ik weet ook niet wat Trey bezielt om zo,n gedrocht als Illud Divinum Insanus te creëren.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-10-2019 23:13 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 4 oktober 2019 10:45 schreef BongoBongo het volgende:
Van het "latere" werk vind ik 'Formulas...' echt niet verkeerd. Al was het maar voor 'Hellspawn'




Dus ik zoek die Hellspawn op op youtube, Je moet weten, ik heb niet zoveel met teksten van bands, maar titels van nummers ontschieten mij ook regelmatig.

Enfin, het origineel stond natuurlijk al op abominations. Dus ja, die telt eigenlijk niet.

edit. Voor de gein formulas full album gezocht op youtube. Blijkt dat ik al een keer eerder afgehaakt ben op minuut 18, hehe. Eerste nummer weer geluisterd. Ja, niets mis mee, maar het pakt me voor geen meter.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 05-10-2019 23:24]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-10-2019 2:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 september 2019 22:48 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Zweet afnemen van Richard Brunelle is nu ook voorgoed voorbij.





quote:
Op 3 oktober 2019 21:37 schreef DePil het volgende:
Iemand die deze band nog goed vind? Altars of madness prima hoor, daarna een plaat dus die exact hetzelfde is als zijn vorige.



Om meerdere redenen vermakelijke posten.


Brunelle had natuurlijk een drugsprobleem. De reden echter, dat hij tijdens de Covenant tour alsnog uit de band moest, werd toen iig toegeschreven aan het gegeven dat hij het spel op de 7-snarige gitaar niet onder de knie kreeg.

Ook voor Formulas' is hij opnieuw tijdelijk teruggekeerd, maar toen was het duidelijk dat de drugs hem teveel parten speelden. Pete vraagt het zich nog af in de thankslist.

Overigens gebruikte Pete ook drugs, maar dat was om de pijn te verdoven van zijn kapotgedrumde rug. Die verslaving heeft hij weten te overwinnen door zich te bekeren.

De demo tracks van 'Mosaic Covenant' is, voor zover bij mij bekend, Richard Brunelle zijn laatste werk:





Ook heeft hij vorige maand nog contact gehad met Mike Browning voor een muzikale samenwerking, daarom valt dit nieuws erg koud op het dak.


WB Formulas', wat een idd een toffe plaat is, raad ik dit nummer van aan, met name vanaf 1.30:

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-10-2019 2:18]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-10-2019 9:43 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2019 23:13 schreef F.Jacobse het volgende:


Enfin, het origineel stond natuurlijk al op abominations. Dus ja, die telt eigenlijk niet.




'Abominations' is dé morbid angel plaat, daarna 'altars'

Voor mijn gevoel hebben ze dat niveau van songwriting niet meer gehaald. Oude heropgenomen nummers springen er op elke plaat toch wel duidelijk uit. Maar goed dat is misschien persoonlijk.

Volgens wiki is alleen Demon Seed nog niet opnieuw opgenomen, hoog tijd zou ik zeggen



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-10-2019 16:38 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Waar ik eigenlijk nog het meest van schrik is dat 'Formulas' alweer uit 1998 stam(p)t. da's 21 jaar geleden

tussen 'Altars' en 'Formulas' zit 9 jaar...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-10-2019 21:09 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Even een toffe tribute tussendoor.






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Pilsener
Henk Meeuwsen
Usericon van Pilsener
Posted 18-10-2019 21:42 by Pilsener Wijzig reactieProfiel van PilsenerQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2019 21:09 schreef F.Jacobse het volgende:
Even een toffe tribute tussendoor.







Wat is dit F.Jacobs niet te harden dit.


Henk Meeuwsen


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-10-2019 22:04 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Een tribute, dat is het. Er is er ook 1 van Bolt Thrower.






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-10-2019 23:29 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Haha, Wesley Willis, te gek. ROCK AND ROLL MC DONALDS!!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-10-2019 23:54 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Wimsmaak doet z'n naam weer eer aan.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 27-04-2020 10:58 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht



Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen