IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Tip 2018 Vorige pagina | Volgende pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 30-10-2018 19:24 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Tussenstand: oktober

Julia Holter heb ik nog niet in de lijst gezet, want die heb ik nog maar twee keer gehoord. Eerste indrukken zijn zeer positief.

Ook een zeer eervolle vermelding voor Fluisteraars/Turia - De Oord. Die mag niet in de lijst vanwege dat het een split is, maar hij zou zeker in de top 20 staan.

1. Mournful Congregation - The Incubus of Karma
2. Entropia - Vacuum
3. Imperial Triumphant - Vile Luxury
4. Vein - Errorzone
5. Kacey Musgraves - Golden Hour
6. Ultha - The Inextricable Wandering
7. Horrendous - Idol
8. Deafheaven - Ordinary Corrupt Human Love
9. Slow Crush - Aurora
10. Sumac - Love in Shadow

11. Rolo Tomassi - Time Will Die and Love Will Bury It
12. Sleep – The Sciences
13. Beach House – 7
14. Voivod - The Wake
15. Nothing - Dance on the Blacktop
16. Messa - Feast for Water
17. Mutilation Rites - Chasm
18. Sepulcher - Panoptic Horror
19. Paara - Riitii
20. Agrimonia - Awaken

Releases waar ik benieuwd naar ben in november:

02/11: Devil Master - Manifestations
02/11: Kelly Moran - Ultraviolet
02/11: The Ocean Collective - Phanerozoic I: Palaeozoic
02/11: Sylvaine - Atoms Aligned, Coming Undone
09/11: Evoken - Hypnagogia
09/11: Kælan Mikla - Nótt Eftir Nótt
09/11: OHHMS - Exist
16/11: Azuza - Heavy Yoke
16/11: Esben and the Witch - Nowhere
16/11: Sigh - Heir to Despair
16/11: Smashing Pumpkins - Shiny and Oh So Bright, Vol. 1
23/11: Bast - Nanoångström
23/11: Huata - Lux Initiatrix Terrae
23/11: In The Woods... - Cease the Day
23/11: Jacco Gardner - Somnium
23/11: Obliteration - Cenotaph Obscure


[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 30-10-2018 19:25]



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 30-10-2018 20:50 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Volgens mij vergeet je dat op 2-11 de nieuwe Dead Can Dance (Dionysus) uitkomt!


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 31-10-2018 10:20 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org



De nieuwe Daughters!



spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2018 10:39 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2018 13:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Goede tip, dat album is vet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 31-10-2018 15:10 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 30 oktober 2018 20:50 schreef zodiac lung het volgende:
Volgens mij vergeet je dat op 2-11 de nieuwe Dead Can Dance (Dionysus) uitkomt!


Ik moet je eerlijk zeggen dat ik Dead Can Dance nooit echt geluisterd heb. Acht jaar geleden heb ik weleens Within the Realm of a Dying Sun beluisterd en daar vond ik toen helemaal niks aan, maar ik heb meer artiesten die ik toen helemaal niks vond (Björk, Joanna Newsom, Tori Amos, Cocteau Twins) die ik nu fantastisch vind. Het wordt tijd om eens opnieuw te beginnen met Dead Can Dance, aangezien ze volgens mij echt wel binnen mijn huidige muzieksmaak liggen.

quote:
Op 31 oktober 2018 10:20 schreef CTTS het volgende:

De nieuwe Daughters!


Ja, die is erg goed! Die moet ik ook wat meer beluisteren voor een plaatsing in de top 20, maar de eerste indrukken zijn erg goed. Een hele andere plaat dan die uit 2010: een stuk slepender en meer industrial, maar wel nog steeds heel intens.



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 31-10-2018 15:11]



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 31-10-2018 15:48 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2018 15:10 schreef HierIsMike het volgende:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik Dead Can Dance nooit echt geluisterd heb. Acht jaar geleden heb ik weleens Within the Realm of a Dying Sun beluisterd en daar vond ik toen helemaal niks aan, maar ik heb meer artiesten die ik toen helemaal niks vond (Björk, Joanna Newsom, Tori Amos, Cocteau Twins) die ik nu fantastisch vind. Het wordt tijd om eens opnieuw te beginnen met Dead Can Dance, aangezien ze volgens mij echt wel binnen mijn huidige muzieksmaak liggen.



Dan best toch eens aan beginnen als ik jou was. Echt geniale band. Ik heb ze ook pas op latere leeftijd leren appreciëren. Beste is gewoon hun albums in volgorde leren kennen zodat je ook de evolutie meemaakt.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 31-10-2018 15:52 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Volgend jaar live in Brussel, weer in Cirque Royal, waar ik ze al eens live gezien heb. Erg impressionant.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 31-10-2018 19:55 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Tot nu toe:

Alien Weaponry - Tu
Baest - Danse Macabre
Black Mirrors - Look Into The Black Mirror
Bleeding Through - Love Will Kill All
Conan - Existential Void Guardian
Dead Bronco - Driven By Frustration
Earthless - Black Heaven
Funeral Mist - Hekatomb
Graveyard - Peace
Horror Strikes - Horror Strikes
Immortal - Northern Chaos Gods
The Konsortium - Rogaland
Mammoth Grinder - Cosmic Crypt
Mortuous - Through Wilderness
Of Feather and Bone - Bestial Hymns Of Perversion
Pestilence - Hadeon
Primordial - Exile Amongst The Ruins
Revocation - The Outer Ones
Skinless - Savagery
Terrorizer - Caustic Attack
Tribulation - Down Below
Ultha - The Inextricable Wandering
Usurpress - Interregnum
Varathron - Patriarchs of Evil
Violation Wound - With Man In Charge
Watain - Trident Wolf Eclipse


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 01-11-2018 12:11 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 31 oktober 2018 15:10 schreef HierIsMike het volgende:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik Dead Can Dance nooit echt geluisterd heb. Acht jaar geleden heb ik weleens Within the Realm of a Dying Sun beluisterd en daar vond ik toen helemaal niks aan, maar ik heb meer artiesten die ik toen helemaal niks vond (Björk, Joanna Newsom, Tori Amos, Cocteau Twins) die ik nu fantastisch vind. Het wordt tijd om eens opnieuw te beginnen met Dead Can Dance, aangezien ze volgens mij echt wel binnen mijn huidige muzieksmaak liggen.


Ik denk het ook. Eens met het advies om de discografie chronologisch te doorlopen.

quote:
Op 31 oktober 2018 15:52 schreef PandroidJack het volgende:
Volgend jaar live in Brussel, weer in Cirque Royal, waar ik ze al eens live gezien heb. Erg impressionant.

Mijn vrouw en ik gaan naar een van de shows in Utrecht. Eerste keer DCD live, ik zie er enorm naar uit.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Sater
Usericon van Sater
Posted 01-11-2018 12:54 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Bij Dead Can Dance zou ik beginnnen met Into the Labyrinth of The Serpent's Egg. Daarna Realm nog een keer proberen en dan pas de rest. Ik vind hun eerste ook erg gaaf, maar die is misschien wat belegen als je niet zo into new wave/postpunk bent. Spleen and Ideal heeft mij nooit zo gegrepen qua nummers, hoewel de sfeer aangenaam is. Aion vind ik iets te barok en Spiritchaser iets te veel 'wereldmuziek'. Die nieuwe nooit helemaal beluisterd.

Edit: Meteen Spleen and Ideal weer uit de kast getrokken. Toch wel erg goed spul!

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 01-11-2018 13:55]


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 01-11-2018 22:42 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 1 november 2018 12:54 schreef Sater het volgende:
Ik vind hun eerste ook erg gaaf, maar die is misschien wat belegen als je niet zo into new wave/postpunk bent.


Dan ga ik gewoon vanaf het begin van de discografie starten, want ik ben into new wave/postpunk.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-11-2018 10:42 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Julia Holter - Aviary

Tart elke beschrijving eigenlijk, wonderschoon album. Heel anders dan haar vorige, die relatief toegankelijk was. Ik moet soms denken aan Swans, soms aan singer/songwriters a la PJ Harvey of Chelsea Wolfe of zo, maar dat dekt echt de lading totaal niet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-11-2018 10:52 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2018 22:42 schreef HierIsMike het volgende:
Dan ga ik gewoon vanaf het begin van de discografie starten, want ik ben into new wave/postpunk.


Ga ik binnenkort ook doen. Ik ken Anastasis. Die vind ik heel eng geproduceerd. Muziek is prachtig, maar het voelt te perfect. Een beetje neppig, die sound. Daarom eigenlijk niet meer geluisterd. Maar de band ansich pakt me zeker.



spectre
Usericon van spectre
Posted 05-11-2018 11:01 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2018 10:42 schreef M. het volgende:
Julia Holter - Aviary

Tart elke beschrijving eigenlijk, wonderschoon album. Heel anders dan haar vorige, die relatief toegankelijk was. Ik moet soms denken aan Swans, soms aan singer/songwriters a la PJ Harvey of Chelsea Wolfe of zo, maar dat dekt echt de lading totaal niet.



ik ga ergens deze week een moment pakken voor de eerste luisterbeurt, ik ben razend benieuwd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 05-11-2018 11:02 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Deze plaat gaat sowieso in de top 10 komen, onlangs leren kennen en ik blijf maar luisteren. Er zit een heerlijk (oude) Cradle vibe in.



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-11-2018 11:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 5 november 2018 11:01 schreef spectre het volgende:

ik ga ergens deze week een moment pakken voor de eerste luisterbeurt, ik ben razend benieuwd

Goed plannen, plaat duurt 90 minuten


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 05-11-2018 11:44 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 5 november 2018 10:42 schreef M. het volgende:
Julia Holter - Aviary

Tart elke beschrijving eigenlijk, wonderschoon album. Heel anders dan haar vorige, die relatief toegankelijk was. Ik moet soms denken aan Swans, soms aan singer/songwriters a la PJ Harvey of Chelsea Wolfe of zo, maar dat dekt echt de lading totaal niet.


Fenomenale plaat geworden, een van mijn favorieten van het jaar tot nu toe. Echt een avontuur, minder gericht op song, maar landschappen van geluid. Ik moet denken aan Kate Bush, Laurie Anderson en Björk.



spectre
Usericon van spectre
Posted 05-11-2018 13:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2018 11:13 schreef M. het volgende:
Goed plannen, plaat duurt 90 minuten

Daarom heb ik hem tot nu toe nog laten liggen


[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 05-11-2018 13:26]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-11-2018 19:38 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2018 13:25 schreef spectre het volgende:
Daarom heb ik hem tot nu toe nog laten liggen



Same here. Heb vorige week de eerst helft beluisterd en ja dit moet je wel trekken. Vond haar laatste studioplaat een pareltje, dus ik ga hier ook nog even echt de tijd voor nemen, ben benieuwd. In ieder geval knap en dapper dat ze nu met iets komt dat een stuk minder toegankelijk is.


... hoe de hazen lopen ...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 09-11-2018 3:11 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

https://avantgardemusic.bandcamp.com/album/grav-aska?fbclid=IwAR3mw4SMvy_QLafDnR0X9cAkL10QOJVwoSfDL49k4XxnSoIv0jumv8mn10w

Net hierop gebotst.
Zweeds duo, maken een combinatie van funeral doom en black metal. Vooral het derde nummer maakt bij een eerste luisterbeurt veel indruk op mij.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 12-11-2018 13:02 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Mijn plaat voor het jaar is zo goed als bekend. Zoals verwacht eigenlijk. Wat een plaat is dit geworden zeg. Heerlijk.

Het nummer wat ik het gaafste vind tot nu toe;



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 12-11-2018 15:54 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke



[Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 12-11-2018 15:54]


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-11-2018 14:48 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Oeh, die moet ik zeker nog checken voor 't einde van het jaar. Ik ben vooral bekend met Djungelns Lag, of hoe heet die ook alweer... Heerlijk spul.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 16-11-2018 19:24 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe plaat van Cult Leader (A Patient Man) is beestig. Converge op steroïden met een goede scheut blackmetal, grindcore en korrelige Zweedse deathmetal. Anthony Lucero heeft echt een ronduit giftig stemgeluid, die trekt heerlijk intense geluiden uit zijn strot. Het andere gezicht van de band bestaat uit melancholische en ingetogen nummers gezongen in een prachtige baritonstem à la Nick Cave en Michael Gira (Swans), ook wel wat Red House Painters.

Een voorproefje van de twee kanten (hard en rustig):





[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 16-11-2018 19:25]



Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen