IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Dus dit is black metal... Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 10-06-2002 13:19 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Om misverstanden te voorkomen hebben de experts bij www.audiogalaxy.com gedefinieerd wat Black Metal nou precies is:

"Black Metal is a form of highly theatrical, dramatic, orchestrated metal that originated in Norway in the early nineties in reaction to the increasingly punk, street, non-theatrical bent of Death Metal. Black Metal Bands such as Opeth, Dimmu Borgir, and Cradle of Filth integrate gloomy synthesizers, strings, and complex arrangements, sometimes going far enough to be called Progressive Metal. Mythology and religion are central to Black Metal, as most bands are vociferously anti-Christian, often grounding themselves in Nordic or Pagan beliefs. The story of the more outrageously violent and shocking early Black Metal bands such as Mayhem and Emperor can be read in Michael Moynihan's excellent, thoughtful book, Lords of Chaos."

*veegt tranen uit ogen van het lachen en probeert serieus te kijken*
Gelukkig is me nu eindelijk duidelijk wat black metal nou eigenlijk is... ghehehe...

Zenial

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-06-2002 13:21 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Opeth... Weer een band in de grijze container...

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 10-06-2002 13:21 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

, Whohahahahahahahahhahaha.

Bazzio Attacks!!!

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-06-2002 13:23 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

"Lords Of Chaos" hoort thuis bij stations-romannetjes that's clear
K vraag me trouwens af waarom sommige lieden kost wat kost een poging wil doen om een bepaalde muziekstrekking of sub-cultuur te definiëren als ze er zelf niet in zitten

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 10-06-2002 13:25 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2002 13:23 schreef Gunman het volgende:
K vraag me trouwens af waarom sommige lieden kost wat kost een poging wil doen om een bepaalde muziekstrekking of sub-cultuur te definiëren als ze er zelf niet in zitten

You got a point there.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-06-2002 13:35 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Zo eenvoudige stellingen als blac kmetal is.... en KUCH!!!! "literatuur" als Lords of chaos (te zeggen dat ik voor ik het las best wel benieuwd was) zijn gevaarlijk spul in de handen van overbezorgde ouders, moraalridders en andere kerkgangers (veralgemenen? Ikke? ) Het idee dat je bij een gavaarlijk sekte zit bijvoorbeeld, om maar es iets te noemen wordt alleen maar de hoogte in geblazen: leuk: kan je voor de 'tigste keer opnieuw je opnieuw uitleggen hoe en waarom je der naar luistert (been there, hated it, maar ben wel van t gezaag af )
Hebben ze aan coountry liefhebbers toch ook nooit gevraagd of ze met andere gevoelens naar t achtereind van een paard kijken

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Apocrypha
Usericon van Apocrypha
Posted 10-06-2002 14:18 by Apocrypha Wijzig reactieProfiel van ApocryphaQuote dit berichthttp://www.gillesketting.cjb.net

Het is net die gasten te veel naar Buffy gekeken hebben en dan zeggen dat ze alles weten over het Occulte!!

Ze hebben hun best gedaan maar veel wijzer wordt je niet!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-06-2002 14:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Of zoiets als ik heb Mother Earth gekocht en nu ben ik de úbergoth

Ik vind het wel vermakelijk ..

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 10-06-2002 15:11 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Hehehehe ik was hierdoor wel nieuwsgierig geworden hoe audiogalaxy andere muziekstijlen omschrijft...

Death Metal:
"Out of Thrash grew the morbid, intentionally inaccessible Death Metal. Cannibal Corpse, Kreator and Fear Factory are prototypical Death Metal bands."

Jaah Fear Factory is ook de eerste band waar ik aan denk als iemand Death Metal zegt!!!

Doom Metal:
"Doom Metal is generally very slow, very heavy, and very gloomy in subject matter. Archetypes include the first two Black Sabbath albums, but modern Doom Metal's biggest acts include Candlemass, Cathedral, dISEMBOWELMENT, My Dying Bride, and Eyehategod. Doom/Stoner band Electric Wizard have the best Metal band name ever."

En nu vraag ik me serieus af wat ze met die laatste zin bedoelen....

Zenial

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-06-2002 15:18 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Nou, als dat de mening van experts is , dan ben ik blij dat ik 'slechts' een liefhebber ben...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 10-06-2002 15:52 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2002 15:11 schreef Zenial het volgende:

Jaah Fear Factory is ook de eerste band waar ik aan denk als iemand Death Metal zegt!!!

Nou de eerste FF was best wel Death metal achtig (Soul of a new Machine),de rest uiteraard niet, maar Kreator?????

Drink met matuh............., nooit alleen.

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-06-2002 17:27 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

ik maak er geen woorden aan vuil :p

Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 10-06-2002 17:33 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

zucht...wat doe je nu dan?

Suck my piss

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 10-06-2002 17:34 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2002 17:33 schreef skullfuck het volgende:
zucht...wat doe je nu dan?

Hij maakt er getypte zinnen aan vuil.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-06-2002 17:43 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ach ja... Audiogalaxy wordt door de hele wereld gebruikt en vertegenwoordigt dus nagenoeg alle genres. Dan meent men het dus nodig te vinden er omschrijvingen bij te schrijven en te doen alsof men er verstand van heeft.. Beetje vergelijkbaar met de Oor hier in Nederland....

Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 10-06-2002 17:53 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Echt zoiets van: 'als je niet weet waar je het over hebt hou dan godverdomme je bek dicht!'

soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 10-06-2002 17:54 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

ach laat ze toch..weten die lui van die programma veel...

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 10-06-2002 17:56 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 10 juni 2002 17:54 schreef soepkoeltoer het volgende:
ach laat ze toch..weten die lui van die programma veel...

neej ze weten niet veel...lul dr dan ook niet veel over!

Suck my piss

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 10-06-2002 18:02 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Kvind het al heel wat dat ze weten dat doom metal een stroming in de metal is.

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 10-06-2002 18:06 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

ik word een beetje moe van dit soort topics

Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 10-06-2002 18:07 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2002 18:06 schreef NecRomantica het volgende:
ik word een beetje moe van dit soort topics

Dan kun je vannacht tenminste lekker slapen

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 10-06-2002 20:01 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 10 juni 2002 15:11 schreef Zenial het volgende:
Doom Metal:
"Doom Metal is generally very slow, very heavy, and very gloomy in subject matter. Archetypes include the first two Black Sabbath albums, but modern Doom Metal's biggest acts include Candlemass, Cathedral, dISEMBOWELMENT, My Dying Bride, and Eyehategod. Doom/Stoner band Electric Wizard have the best Metal band name ever."

En nu vraag ik me serieus af wat ze met die laatste zin bedoelen....

Die laatste zin slaat indd nergens op, maar verder vind ik het een redelijk goeie omschrijving

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 10-06-2002 20:10 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hehehe stelletje eikels

Je moeder.

NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 10-06-2002 20:41 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2002 18:07 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Dan kun je vannacht tenminste lekker slapen

Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 12-06-2002 11:58 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

ach ik vind voor mensen die er eigenlijk geen verstand van hebben het nog best een aardige pogin hoor. De bands die ze kiezen zijn een beetje vreemd (Opeth Black-metal?), maar ach..

Die van Doom vind ik best ook wel okay. Alleen beetje raar over Electric Wizard enzo.

Maar overall, voor mensen die er waarschijnlijk niet zoveel verstand van hebben, hele goeie pogin imho.

Zolang ik maar geen teksten meer lees met "De meeste metal bands dezer dagen hebben een DJ" en "Hedendaagse metal is beinvloed door voorlopens als The Prodigy" zoals ik laatst in een Playstation blad las dat ook even iets over Metal wou zeggen. *zucht*

[Dit bericht is gewijzigd door Asgorath op 13-06-2002 15:20]

"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-06-2002 12:06 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Dude, bedoel je Prodigy?
Die heerschen en daar is hedendaagse metal dus niet door geinspireerd!

Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com