|
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ||||
Auteur: |
|
|
Alle mensen!! Wie kent deze band? Oorspronkelijk afkomstig uit de hardcore, zijn ze een soort hybride doom/rock/sludge/crust en later zelfs ambient-achtige METAL gaan maken. ZEER heavy, emotioneel en apocalyptisch... Ik word weggeblazen door deze band!! Te gek! Echt een hele andere manier van doom-achtige muziek maken. http://www.neurosis.com *edit* check ook hun ambient-zijproject 'Tribes of Neurot'... in m'n tekstboekje van de Neurosis-plaat 'Times of Grace' staat dat het Tribes of Neurot-album 'Grace' bedoeld is om synchroon te spelen met 'Times of Grace'... wie heeft dat album? (ik heb alleen 'Silver Blood Transmission') [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 11-06-2002 15:00] |
|
Heeel vaak de naam horen vallen maar zelf nooit geintereseerd geraakt om het te gaan beluisteren. Maybe... |
|
Doen!! Bv. 'The Doorway' of 'Under The Surface'. |
|
Ik heb een paar nummers van A sun that never sets (ofzo) en 't klinkt goed! Ik, Wil Schuurman |
|
Ik heb één CD van Neurosis. Times of Grace Hangt tussen Metal en Emocore in vind ik. Draai em nog maar weinig .. |
|
ik vin het helemaal nix Suck my piss |
|
quote:Jah die heb ik dus ook sinds vandaag, en ik ben er door weggeblazen. |
|
Hmm ..och hij is tof. Maar ik ken beter dingen (Probeer Bloodlet eens, wel ietsje anders) |
|
Tja de dingen die jij mij aanraadde vind ik meestal veel te direct. Wat mij aanspreekt aan Neurosis is het brede spectrum aan emoties dat langskomt, en het allesoverheersende uitputtende loodzware karakter van de muziek. Maar Bloodlet, ik zal de naam onthouden. |
|
Ik heb wat neergehaald en er meteen weer vanaf gesmeten. Dit is niet aan mij toegeschreven. |
|
ik ken er niks van |
|
ja ken ik draai ik met vlagen...niet zo heel erg vaak |
|
ken het al een tijd. vind het wel goe. maar staat nie 24/7 aan " When I was a child I caught a fleeting glimpse Out of the corner of my eye I turned to look but it was gone I can not put my finger on it now The child is grown The dream is gone And I have become Comfortably numb" |
|
Dwaalicht stijgt in mijn achting Neurosis is één van de bands die opbouw en intensiteit begrijpen en toepassen. "Times of Grace" = 1 van de platen van de eeuw. 'the doorway' en 'under the surface' zijn (not surprisingly) precies de twee nummers die op de promo voor het album zijn terecht gekomen. Die werd mij toevallig een keer in de handen gedrukt. Het einde van 'end of the harvest' is zo ongeveer het sterkste wat ik ooit heb gehoord. Op de vinylversie gaat dat stuk (dat doet denken aan overslaan) de hele tijd maar door omdat de groef niet ophoudt maar wee aanluit op het begin van die groef (dichte groef). Die moet je dus zelf afzetten. Iemand die ik ken had dat niet door en was weggegaan onder het motto "deze kant is zo afgelopen, die naald gaat er vanzelf af." Hij kwam een paar uur later thuis, stond dat ding nog herrie te maken (plaat inmiddels bijna grijs...). Ik ben ook in het bezit van "Grace" door Tribes of Neurot. Op zichzelf niet een plaat met liedjes, en ik draai hem niet vaak. Ik heb ook maar één cd-speler, dus synchroon draaien wordt moeilijk (met de cd-speler in mijn pc is het vrijwel onmogelijk). Tip van ToN: "We realize not everyone will not have two sources to play cd's, so we suggest you combine equipment with a friend for this experience." Ik geloof, trouwens, dat er voor meerdere Neurosis-platen bijbehorende ToN-platen zijn gemaakt, maar dat zou ik even moeten checken. Touché, pussycat! |
|
Hm, je hebt het dus nooit geprobeerd? Zou ik zeker eens doen, als je in een studentenhuis woont met de stereo in de kamer tegenover je, of zo, en dan op de gang zitten... beide op oorverdovend volume draaien.... 's nachts. Te gek!! |
|
"Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeestje te maken." vrij naar Loesje Touché, pussycat! |
|
JA! Dit is nou echt wat je noemt een 'VETTE BAND'! Echt ongeëvenaard goed. Ik begon met Time of Grace en het duurde ff voor ik hem doorhad. In het begin vond ik hem maar saai en langdradig, maar op een gegeven moment ga je hem snappen. En DAN wordt-ie goed. STEENgoed, zou ik willen zeggen. Helaas zijn hun cd's niet zo makkelijk te krijgen, tenzij je die Japanse versies koopt, maar die zijn meteen wel weer erg prijzig. En toen was er ineens Cold Blood Industries dat Through Silver in Blood voor 14 Euro aanbood... ja, dan hoef je niet te twijfelen natuurlijk. Ooit zag ik in een 2e hands cd-zaak de Japanse versie van Souls at Zero (met bonus-tracks) voor 10 (TIEN!) gulden (geen euro, nee, GULDEN!) liggen... en ik heb hem om nooit opgehelderde redenen niet gekocht. Ik kan er nog om janken... Dolf Brouwers - another dead hero |
|
Aaah, een oudje (tpic) gisteren nog "Trough silver...."opgezet, helemaal in weg voor je het weet. raar eigenlijk, die cd had ik gekregen , in het begin was het ook erg wennen, maar hij is ideaal wanneer het tijd wordt voor "iets anders", en toch blijft het metal I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Neurosis is vet ja .. Wil graag wat ouder werk hebben wat in het verlengde van Times of Grace ligt, welke albums zijn dat? |
|
quote: Probeer Through Silver in Blood maar eens. |
|
Ik ken ze van A sun that never sets zoiets. Weet niet hoor. Slecht zijn ze niet maar op nu die hele ceedee uit te zitten. Leg liever iets vrolijker op. mvg wk10 |
|
Ik heb wat gedownload, en ik moet zeggen dat ik het nog behoorlijk vind klinken ook... Iets wat ik na het lezen van de eerste post niet had gedacht... FREEZE |
|
Hmmz, als het een aanrader van dwaal is zal het wel goed zijn. Moet zo gaan werken, maar zal morgen eens opzoek gaan. Bazzio Attacks!!! |
|
quote: da's nogal uniek! Heb nog nooit van een andere band zo'n idee gehoord! Goeie muziek zo snel ff op het eerste gehoor. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:Dat is idd een cd of video van Tribes of Neurot. |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |