|
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ||||
Auteur: |
|
|
|
|
Souls at zero/Enemy of the sun 2cd gekocht op ebay voor een prikkie |
|
Intussen staat er n nieuw intervjiew met Neurosis op LoM |
|
man, ik blijf maar naar 'Given To The Rising' luisteren! Super album zeg! |
|
quote: Zeker Hier nog een making of: http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=37912197&blogID=260138460 Btw, interview op LoM is geweldig. Die gast praat echt superoprecht, eerlijk en waarachtig over de band. |
|
ik heb die "mix" met Tribe of neurot nog es geluisterd kword er Neurveus van! nivrmij signature |
|
quote: Wat een MEGA harde band is het toch! Prolly mijn meeste favoriete "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Zit nu de laatste plaat te luisteren --> gehypnotiseerd Wat is dit vehetttttt zeg! |
|
Dat eerste nummer.. aiaiai wat een vet nummer, beste nummer dat ik sinds tijden ook heb gehoord.. check ook alsjeblieft times of grace snaack, MEGA vette plaat ook. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Vandaag "Given To The Rising" gekocht, en tot nu non-stop gedraaid... Wat een plaat, zo'n beklemmende sfeer alsof je in een pak van lood loopt! Wat een sfeer, wat een dreiging. Absoluut een kandidaat voor mijn 2007 top drie! Heb nu al veelvuldig het kippenvel op mijn armen gehad en zo'n beklemmend gevoel door mijn hele lijf. Als dat soort dingen gebeuren spreek ik van een TOPPER! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
even mijn metalfan stukje kopie-paasten Het moet niet makkelijk zijn voor Minsk, de band die het populaire underground label Relapse naar dezelfde hoogte moet stuwen als Mastodon, The Dillinger Escape Plan en Neurosis. ‘The Ritual Fires of Abandonement’ beloofde terug te gaan naar Neurosis ten tijde van Through Silver In Blood, dé plaat die Neurosis op de kaart zette als een alles vermorzelende metal/industrial hybride. Hierna zocht Neurosis steeds meer de kracht van de suggestie om hun moker te doen neer dalen op de volharde luisteraar, met als voorlopige hoogtepunt het briljante The Eye Of Every Storm waar zelfs de stiltes pijn doen. En net als Minsk haar greep naar de top waagt met hun uitstekende tweede full-lenght, als ode aan de ‘oude’ Neurosis, slaan de meesters terug. En hoe. Dat moet slikken zijn. Minsk is een puppy vergeleken bij dit monster. Om ‘Given to the Rising’ af te doen als TSiB part II is onzin. De intensiteit en wrangheid is nooit afgezwakt bij Neurosis. Eenieder die A Sun That Never Sets of Times of Grace als ‘ingetogen’ afdoet moet zijn of haar oren laten uitspuiten. Maar de gitaarmuren zijn terug. De dikke, pikzwarte en gelaagde gitaar ‘drones’ van Neurosis hebben niet voor niets de term ‘sludge’ gekregen. De ritmesectie is (onder leiding van Steve Albini) furieus maar blijft productietechnisch op de achtergrond. De pulserende bass speelt nog een rol en de electronica is wranger en zeeziekmakend maar het blijven de gitaren van Steve von Til en Scott Kelly die alles bepalend zijn. Wat dat betreft is het ook smullen geblazen. Openingsnummer ‘Given to the Rising’ is direct raak. De simpele openingsrif slaat je met twee klappen knock-out in al haar simpelheid. Want dat beheerst Neurosis op de gehele cd, namelijk met weinig middelen een heel arsenaal aan klappen uit te voeren. Tweede hoogtepunt is ‘To The Wind’. Ingetogen openend transformeert dit nummer van een pakkend ritme plotsklaps in een storm. Ja we zijn nu eindelijk in de apocalyptische storm aangekomen waar we op de voorgaande plaat alleen het centrum van zagen. Nee de cd laat zich niet makkelijk verteren, alsof je op een baksteen moet kauwen. Je voelt je ongemakkelijk, en er zijn momenten dat je met je hoofd tegen de muur wil slaan totdat er een bloedend stompje overblijft. Onder deze laag blijkt weer een klein lichtje te branden, en blijkt het weer een confrontatie met jezelf. Je leven is plotsklaps veel mooier als je dit hebt meegemaakt. Ik ga nog een keer door de storm heen. |
|
quote: Vandaag aangeschaft --> ZUIGGGGGG Fuck wat een trip man, echt kippenvel |
|
Hét album van het jaar voor mij ook. Die noise in een van de openingsriff van Distill! Vooral live; ik dacht de aarde naar de klote ging, pure destructie van alles |
|
Given To The Rising is wel zo'n monsterplaat, hij ramt echt alles tot moes! Echt ontembaar mooi... Zo beklemmend! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Heb em nu pas maar vind em tot dus ver erg tof. Productie klintk volgens mij weer wat meer "old school" neurosis. Vorige werkje was mij te gladjes, deze doet me meer .. |
|
quote: nou nou, wat een waterval aan beeldspraak.... De plaat is zeker okay, het is weer typisch Neurosis, niets meer niets minder. Ze hebben zichzelf zeker niet overtroffen of opnieuw herontdekt. Ze zijn gewoon nooit weg geweest. Ik ben bekend met zwaardere kost dan dit, deze plaat luistert eigenlijk verrassend makkelijk weg. |
|
quote: Aan wat voor zware kost denk je dan? Geef maar tips |
|
quote: Was niet zozeer bedoeld als tip voor bands in hetzelfde straatje. ik doelde meer op andere 'moeilijk verteerbare' kost... Dillinger Escape Plan is er al één van bijvoorbeeld. Veel mensen zetten het af.....te zwaar, al zeggen mensen dan saai, te druk of kan me niet boeien, tja bands als Shining (niet de black metal variant, maar wel Noors ) http://www.myspace.com/gninihs . Retevet en zwaar, 'moeilijk verteerbaar' en toch zo luchtig. Geniaal. |
|
@Cainam: Bands in de lijn van Neurosis? (naast COL en Isis natuurlijk) -Mouth Of The Architect -Rosetta -Transmission0 -Dirge -Unfold -Zatokrev -Hyatari -The Ocean -Time To Burn -Comity -Callisto -Rwake |
|
Hmm Rwake en Zatokrev zijn toch behoorlijk "harder" .... |
|
quote: Ja, maar jij bent ook een harde baas, Jenje |
|
quote:IN jouw reet wel he Maar, KEN jij Rwake wel dan? |
|
Nee man hehe, ik ken alleen Neurosis een beetje, heb er nog ergens wel een cd van. Verder is dit niet zo mijn ding. |
|
quote: The Ocean ook, Intronaut mag er dan ook bij. |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |