|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Een recent interview met Michael Denner. Wat zure reacties betreffende Mercyful Fate. bub |
|
Wel een beetje naar/raar van Hank. https://blabbermouth.net/news/ex-mercyful-fate-guitarist-michael-denner-blasts-hank-shermann-he-broke-my-heart-and-stabbed-me-in-the-back?fbclid=IwAR3fMXb9F34VqWPaT-guIaBQ-vFL3ET1MnPdDzR13w3iuFn1ggDNPNMI99Y "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
|
|
quote: Michael heeft de band zelf 2 maal verlaten. Na King Diamond - Abigail en na Mercyful Fate - Into The Unkown. Zo simpel is het. 1 keer wegens familieomstandigheden maar hij had daarna geen zin om terug te komen. De deur stond toen wel open. Aangezien King wel betrouwbare bandleden wil hebben is Michael nu ook niet meer gevraagd. Daarnaast is dit GEEN reunie. Mercyful Fate had al die tijd gewooon een platencontract bij Metal Blade. Echter gebeurde er gewoon niets. Mike Wead was al die tijd ook al gewoon gitarist bij Mercyful Fate. Het is jammer voor de fans, waaronder mijzelf maar hij moet niet janken. Eigenschuld, dikke bult. bub |
|
En ik vind Mike Wead een veel betere gitarist dan Michael Denner. In 1997 tijdens de show van Mercyful Fate en King Diamond in het Noorderligt in Tilburg uitte Hank zijn ongenoegen al uit over het vertrek van Michael Denner, draaideur gedrag. In 1987 voor de Abigail tour liet hij King en consorten zitten voor zijn relatie maar een tijdje later ging hij toch uit elkaar met zijn toenmalige vriendin. King gaf zelf al eens in interviews aan dat Michael er vroeger moeite mee had als hij op tour was dat hij niet wist hoe het er aan toeging op het thuisfront. Mijn inziens is Michael Denner helemaal geen tourmusician. |
|
Dat zal allemaal best zo zijn, wie de betere gitarist is weet ik niet. Wel weet ik dat Wead enorm zijn best deed om de solo's van Denner na te spelen, op wacken. Dat ging op zich vrij ok, maar hij heeft niet de "feeling" die Denner wel heeft. Denner heeft een heel typische manier van soleren, heel relaxed, dat kan Wead niet, dat kan Shermann zelfs ook niet. Het is geen reunie, dat heeft King nu wel duidelijk gemaakt. Maar ik vind het wel een soort van excuus. Alsof hij nog tig jaar met MF doorgaat, ik denk het niet. Ik denk dat het King nog steeds dwars zit dat ze dezelfde artiest hebben gebruikt vvoor de hoes van dat shermann/denner project. Dat leek allemaal teveel op de the oath hoes. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Het zijn twee verschillende bands, hè. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: bub |
|
quote: Michael Denner is van oudsher een Michael Schenker fan en dat is wat je hoort in zijn gitaarsolo,s. Je ziel leggen in de gitaarsolo. |
|
Mike Wead is zeker wel veel veelzijdiger, en technisch een meer begaafde speler dan Denner. Maar Denner is Denner, en is, net zoals een Dave Lombardo, Dimebag, etc, iemand met een echte signature sound in zijn spel, dat door niemand perfect na te doen is. lampje |
|
quote: Ik blijf er maar bij dat het me geen reet boeit wie er beter is of meer feeling heeft. Voor mij persoonlijk is het de manier waarop Denner en Shermann elkaar aanvullen danwel 1 geheel vormen. Die 2 samen hebben / hadden samen gewoon een bepaalde magie. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Dat is ook weer zo, ja. Een echt gitaar tandem. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ik heb dat gevoel bijvoorbeeld ook met Michael Wilton en Chris DeGarmo. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Hopelijk dan ook voor Europa nog een clubtour in 2023 en of daar dan Kreator en Midnight nog als support bijzitten is geen must: https://www.loadedradio.com/mercyful-fate-announce-us-tour-dates-with-kreator/?fbclid=IwAR2TIcUqMMlGaDMojki1J8hqmQ1PgHa-V7jZSA0pVnzJlN5-bLkWl-XJHGM |
|
quote: Inderdaad zvvr. KVLT. THE GAME IS KVLT. |
|
Kelere... Wat een gedoe allemaal. Ik weet nog dat ik in 93 backstage mocht en waarschijnlijk king ontmoeten. Ik had daar geen zin in. Dat was gratis. Amerikaanse tour. There are 3 VIP packages: "The Ultimate Evil Experience", "A Dangerous Meeting Experience" and "Mercyful Fate Tour package" The costs are from US$900, US$450 and US$159 respectively. For more information check: https://mercyfulfatevip.wun.io/ [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 07-09-2022 21:43] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Tering. Niet best dit. Gelukkig via destijds de fanclub "From The Other Side" en later "The Coven Worldwide" gewoon backstage kunnen komen. Eerst via een prijsvraag en later bevriend met Renzo, gewoon met hem een paar keer meegegaan, naar shows. Op de foto, met Renzo samen tegen alleem Hal Patino tafelvoetbal spelen (en dik verliezen en veelvuldig godverdomme roepen tot hilariteit van Hal) en een aantal lp's laten signeren door Mercyful Fate en de band King Diamond. King was overigens vaak afwezig en in de hotel tot vlak voor aanvang show. Kosten: gratis. bub |
|
Vox Clamatis in Deserto |
|
quote: Toffe opnamen en een te gek concert. Het gehele concert staat op mijn computer in HD kwaliteit. bub |
|
Ja hoor... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ja, dat valt dan ook weer gelijk met het 39 jarig jubileum van het Melissa album we schrijven 30 oktober 1983 maar dan zonder skateboards. |
|
|
|
Veel backstageopnames: https://www.youtube.com/user/luigigarcia64/videos [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-11-2022 20:05] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Aldus Metal Blade opperhoofd Brian Slagel: 2 nieuwe nummers zullen de komende maanden uitgebracht worden. Dit digitaal en (waarschijnlijk) ook op vinyl. Het zij 7" of een 12". Waarvan The Jackal Of Salzburg inmiddels bekend is. Dan een King Diamond plaat en gevolgd door weer later een volledige Mercyful Fate plaat. Een eventuele King Diamond tour is onduidelijk. Dat klinkt mooi maar eerst zien dan geloven. https://www.themetalvoice.com/post/mercyful-fate-to-release-2-new-song-in-next-few-months-says-metal-blade-records-ceo-brian-slagel bub |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |