IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : You're only living on borrowed time from your FATE.. fate.. fate.. [Mercyful Fate deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-02-2021 20:13 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Die dubbeltour was anders wel erg gaaf! Voor de zekerheid ben ik toen ook dubbel, ik bedoel twee keer gegaan, hehe.

Natuurlijk gaan allebei de releases tegenvallen, want het is niet meer toen. Maar dat verwacht ik, dus kan het alleen maar meevallen. Oftewel, WAT HEB IK HIER EEN ZIN IN!!!




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 05-02-2021 20:14]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-02-2021 20:24 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2021 20:13 schreef F.Jacobse het volgende:
Natuurlijk gaan allebei de releases tegenvallen, want het is niet meer toen. Maar dat verwacht ik, dus kan het alleen maar meevallen. Oftewel, WAT HEB IK HIER EEN ZIN IN!!!



Hehe zo sta ik er ook een beetje in. Je weet dat het niet meer zo wordt als toen. Dus waar zou je je druk om maken... Maar al zou de magie van toen heel af en toe maar een klein beetje benaderd worden... Bij die laatste reeks MF platen waren er nog wel eens van die momentjes. Stiekem hoop je er dan toch weer op.

Maar die laatste KD platen.. nee die konden me echt niet meer boeien. Dat nieuwe nummer echter had wel weer wat van de ouwe vibe over zich. Ben nu dus toch weer benieuwd wat dat wordt


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-02-2021 21:30 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Die momentjes bij mij in de latere MF platen komen toch wel van Hank, dat is toch zeker dé riffmaster van MF.

King is heus ook goed in riffs, maar anders. En zeker op de latere kd platen is het toch een beetje tam qua gave riffs. Toevallig van de week weer eens the puppet master geluisterd in vlagen in de auto. Daar komen echt her en der wel wat gave dingen voorbij, maar de nummers op zich deden me niet veel, nooit gedaan ook. Eigenlijk is imo conspiracy de laatste echt goede plaat van King. Veel mensen hebben the eye ook nog hoog zitten, maar die vond ik toen al echt zo zo.

Nee, nieuwe MF riffs van Hank, graag.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-02-2021 21:51 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht



... hoe de hazen lopen ...


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 06-02-2021 9:17 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Hank creëert de sterkste riffs dat is een feit en dat hoor je al direct bij de introriff van Evil.
Verder is het niet altijd direct te achterhalen wie de riff precies als eerste heeft gecreëerd.
Dat King zelf ook gitaar speelt is bekend maar als rode draad om zijn zanglijnen op te gaan baseren.
Michael Denner heeft als ik het goed heb de main riff van Gypsy gecreëerd, een sterk nummer vind ik, weliswaar ook met samenwerking van King.
Hoe goed Hank & Michael samen zijn hoor je natuurlijk al vanaf de opbouw in the song: Into the Coven.
Hank begon alweer met sterke riffs te schrijven op het album van Zoser Mez wat er voor gezorgd heeft dat King weer enthousiast was om een doorstart te gaan maken met Mercyful Fate in 1993.
Geen slecht album dat van Zoser Mez maar ook geen uitschieter.


Het King Diamond album The Eye voor is mij het laatste King Diamond album met nog echt sterke pakkende riffs.
Daarna gaat hij zijn energie splitsen over 2 bands en dat hoor je direct.
Hetzelfde flikt Bruce bij Maiden en zijn solo carriere vanaf 1989 vandaar Seventh Son ook de laatste echte Maiden klassieker.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 06-02-2021 9:18 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2021 9:17 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Hank creëert de sterkste riffs dat is een feit en dat hoor je al direct bij de introriff van Evil.
Verder is het niet altijd direct te achterhalen wie de riff precies als eerste heeft gecreëerd.
Dat King zelf ook gitaar speelt is bekend maar als rode draad om zijn zanglijnen op te gaan baseren.
Michael Denner heeft als ik het goed heb de main riff van Gypsy gecreëerd, een sterk nummer vind ik, weliswaar ook met samenwerking van King.
Hoe goed Hank & Michael samen zijn hoor je natuurlijk al vanaf de opbouw in the song: Into the Coven.
Hank begon alweer met sterke riffs te schrijven op het album van Zoser Mez wat er voor gezorgd heeft dat King weer enthousiast was om een doorstart te gaan maken met Mercyful Fate in 1993.
Geen slecht album dat van Zoser Mez maar ook geen uitschieter.


Het King Diamond album The Eye is voor mij het laatste King Diamond album met nog echt sterke pakkende riffs.
Daarna gaat hij zijn energie splitsen over 2 bands en dat hoor je direct.
Hetzelfde flikt Bruce bij Maiden en zijn solo carriere vanaf 1989 vandaar Seventh Son ook de laatste echte Maiden klassieker.



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-02-2021 9:29 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2021 9:17 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Hank creëert de sterkste riffs dat is een feit en dat hoor je al direct bij de introriff van Evil.
Verder is het niet altijd direct te achterhalen wie de riff precies als eerste heeft gecreëerd.
Dat King zelf ook gitaar speelt is bekend maar als rode draad om zijn zanglijnen op te gaan baseren.
Michael Denner heeft als ik het goed heb de main riff van Gypsy gecreëerd, een sterk nummer vind ik, weliswaar ook met samenwerking van King.
Hoe goed Hank & Michael samen zijn hoor je natuurlijk al vanaf de opbouw in the song: Into the Coven.
Hank begon alweer met sterke riffs te schrijven op het album van Zoser Mez wat er voor gezorgd heeft dat King weer enthousiast was om een doorstart te gaan maken met Mercyful Fate in 1993.
Geen slecht album dat van Zoser Mez maar ook geen uitschieter.


Het King Diamond album The Eye voor is mij het laatste King Diamond album met nog echt sterke pakkende riffs.
Daarna gaat hij zijn energie splitsen over 2 bands en dat hoor je direct.
Hetzelfde flikt Bruce bij Maiden en zijn solo carriere vanaf 1989 vandaar Seventh Son ook de laatste echte Maiden klassieker.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-02-2021 9:57 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2021 9:17 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Verder is het niet altijd direct te achterhalen wie de riff precies als eerste heeft gecreëerd.


Hoe bedoel je dit precies? Er staat bij de credits wie de muziek geschreven heef, dit is vrijwel altijd 1 persoon. Of Hank, of King of Denner. En sowieso Hank begint altijd met componeren zonder na te denken over eventuele zanglijnen die nog moeten komen.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 06-02-2021 9:58]


... hoe de hazen lopen ...


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 06-02-2021 10:44 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2021 9:57 schreef faalhaas het volgende:
Hoe bedoel je dit precies? Er staat bij de credits wie de muziek geschreven heef, dit is vrijwel altijd 1 persoon. Of Hank, of King of Denner. En sowieso Hank begint altijd met componeren zonder na te denken over eventuele zanglijnen die nog moeten komen.


We kunnen met ons allen natuurlijk niet in de kop van Hank meekijken of hij bij een riff de voice van King er al bij heeft bedacht.
Vermoedelijk niet omdat de meest creatieve ideeën eruit komen zonder bij na te denken zoals bijna bij iedere artiest.
Maar nogmaals we zijn er niet bij en ja credits op de muziek of op de lyrics ik kan ze niet direct achterhalen.
Kijk ik op de insert van het Melissa album staat er: ALL music Hank Shermann, All Lyrics King Diamond.
Ik kan me niet voorstellen dan Denner geen enkel idee heeft aangeleverd op het Melissa album.
Kijk ik op de insert van het mini album wordt aangegeven all words King Diamond.
Er vanuit gaan dat Denner dan aan het nummer Nuns have no Fun heeft meegeschreven wat betreft gitaar omdat hij daar dan wel wordt vernoemd.

Bij Slayer was het vroeger dat Kerry en Jeff alles kregen en Tom pas vanaf At Dawn they Sleep zijn credits kreeg maar hij gaf ook aan dat hij al wat aanleverde voor Show no Mercy maar er niet bij vernoemd staat.
Het zal wel met de rechten op de bandnaam te maken hebben en wie er hoofdeigenaar zijn van de band dat is bij Mercyful Fate duidelijk verdeeld over maar 2 personen.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-02-2021 15:29 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2021 10:44 schreef Sadistic Sinner het volgende:
We kunnen met ons allen natuurlijk niet in de kop van Hank meekijken of hij bij een riff de voice van King er al bij heeft bedacht.
Vermoedelijk niet omdat de meest creatieve ideeën eruit komen zonder bij na te denken zoals bijna bij iedere artiest.



Hank heeft wel eens in een Aardschok interview verteld hoe hij componeert; hij schrijft altijd instrumentale muziek zonder na te denken over eventuele zangpartijen.

quote:
Op 6 februari 2021 10:44 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Maar nogmaals we zijn er niet bij en ja credits op de muziek of op de lyrics ik kan ze niet direct achterhalen.
Kijk ik op de insert van het Melissa album staat er: ALL music Hank Shermann, All Lyrics King Diamond.
Ik kan me niet voorstellen dan Denner geen enkel idee heeft aangeleverd op het Melissa album.


Denner heeft uiteraard wat solo's aangeleverd. Maar daarvoor krijg je geen credits als componist, volgens mij is dat vrij standaard. Alle muziek is dus verder van Hank. Gewoon zoals het er staat. Ik zie niet in waarom je daar over zou moeten twijfelen. Denner heeft ook in recente interviews nog verteld hoe gaaf hij Hanks riffs destijds vond en op de eerste plaat daarom geen ander materiaal wilde gebruiken.
quote:
Op 6 februari 2021 10:44 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Kijk ik op de insert van het mini album wordt aangegeven all words King Diamond.
Er vanuit gaan dat Denner dan aan het nummer Nuns have no Fun heeft meegeschreven wat betreft gitaar omdat hij daar dan wel wordt vernoemd.

Inderdaad. Daar zal hij dan een riff aan hebben bijgedragen.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat de credits niet zouden kloppen bij MF, dus ik snap je punt niet helemaal.

Hank heeft altijd het meeste aangeleverd voor MF, zeker in het begin. En King altijd alle teksten.






... hoe de hazen lopen ...


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 06-02-2021 17:22 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2021 15:29 schreef faalhaas het volgende:
Hank heeft wel eens in een Aardschok interview verteld hoe hij componeert; hij schrijft altijd instrumentale muziek zonder na te denken over eventuele zangpartijen.


Denner heeft uiteraard wat solo's aangeleverd. Maar daarvoor krijg je geen credits als componist, volgens mij is dat vrij standaard. Alle muziek is dus verder van Hank. Gewoon zoals het er staat. Ik zie niet in waarom je daar over zou moeten twijfelen. Denner heeft ook in recente interviews nog verteld hoe gaaf hij Hanks riffs destijds vond en op de eerste plaat daarom geen ander materiaal wilde gebruiken.

Inderdaad. Daar zal hij dan een riff aan hebben bijgedragen.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat de credits niet zouden kloppen bij MF, dus ik snap je punt niet helemaal.

Hank heeft altijd het meeste aangeleverd voor MF, zeker in het begin. En King altijd alle teksten.


Het blijft hier natuurlijk koffiedik kijken omdat je dan maar moet aannemen wat er geschreven wordt.
Denner heeft vaker aangegeven dat het opnemen van het Melissa album zijn fijnste periode in Mercyful Fate was.
Dat die man daar in de studio er voor spek en bonen heeft bij gestaan voor een enkele solo lijkt me sterk.
Hij wilde eerst kijken wat het met zijn eigen band Dangerzone zou worden daarna besloot hij zich bij King en Hank aan te sluiten.
Hun 2 zijn eigenaren van de band en daar liggen de rechten verder dat is een feit.
Ik neem aan dat de main riff van Gypsy van Denner is.
Verder zal ik het hem persoonlijk misschien ooit eens moeten vragen hoe groot zijn rol op muzikaal gebied in Mercyful Fate werkelijk was







faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-02-2021 19:01 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2021 15:29 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Het blijft hier natuurlijk koffiedik kijken omdat je dan maar moet aannemen wat er geschreven wordt.


Waarom ga je er vanuit dat het niet klopt? Dat lijkt me een logischere vraag.

quote:
Op 6 februari 2021 15:29 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Denner heeft vaker aangegeven dat het opnemen van het Melissa album zijn fijnste periode in Mercyful Fate was.
Dat die man daar in de studio er voor spek en bonen heeft bij gestaan voor een enkele solo lijkt me sterk.


Dat heeft toch ook niemand beweerd.

quote:
Op 6 februari 2021 15:29 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Hij wilde eerst kijken wat het met zijn eigen band Dangerzone zou worden daarna besloot hij zich bij King en Hank aan te sluiten.


Na het uiteen vallen van Brats ontstonden er 2 bands ja. Danger Zone met de muziek van Denner en Mercyful Fate met de muziek van Hank.

quote:
Op 6 februari 2021 15:29 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Hun 2 zijn eigenaren van de band en daar liggen de rechten verder dat is een feit.


Nu waarschijnlijk wel ja, al zou het me ook niets verbazen als King contractueel alle touwtjes in handen heeft, zo'n zakenmannetje is het wel. Of ze in de jaren 80 de twee "eigenaren" waren betwijfel ik. Het was gewoon een band die een bandcontract had bij Roadrunner lijkt mij. Een nogal waardeloos contract naar het schijnt, één van de redenen ook waarom King besloot solo te gaan.

quote:
Op 6 februari 2021 15:29 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Ik neem aan dat de main riff van Gypsy van Denner is.


Dat lijkt mij een juiste aanname.

quote:
Op 6 februari 2021 15:29 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Verder zal ik het hem persoonlijk misschien ooit eens moeten vragen hoe groot zijn rol op muzikaal gebied in Mercyful Fate werkelijk was


Volgens mij maak je zijn rol graag groter dan ie is.

Hij had een erg gave gitaarsound. Mooie solo's ook. En een handjevol toffe nummers geschreven.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-02-2021 20:32 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens gelezen heb dat Denner op de eerste drie platen alleen maar solo's heeft ingespeeld en dat Hank alle slaggitaarpartijen heeft ingespeeld voor die platen, zoals Hetfield alle slaggitaren inspeelt qua Metallica en Kirk alleen zijn eigen solo's inspeelde.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-02-2021 22:04 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Volgens mij heeft Denner in de studio ook zeker wel de nodige riffs ingespeeld ja. Maar op Melissa zijn die allemaal wel geschreven door Hank natuurlijk.

Dus op de vraag wat was Denners inbreng op Melissa qua componeerwerk zou ik zeggen alleen de solo's.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 06-02-2021 22:12]


... hoe de hazen lopen ...


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-02-2021 22:12 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Bij de eerste mini speelden ze als band gezamenlijk de muziek in, solo's, extra gitaardingetjes en zang als overdubs. Althans, zoiets heb ik ergens gelezen (iets met een band die op was, tijdens een supergeslaagde take van een heel lang nummer).
Ik vermoed dat Melissa en Don't Break The Oath ook wel op die manier opgenomen zijn. Maar zeker weten doe ik dat niet.


lampje


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-02-2021 22:22 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2021 22:12 schreef Lampje het volgende:
Bij de eerste mini speelden ze als band gezamenlijk de muziek in, solo's, extra gitaardingetjes en zang als overdubs. Althans, zoiets heb ik ergens gelezen (iets met een band die op was, tijdens een supergeslaagde take van een heel lang nummer).


A Corpse Without Soul is dat ja
Die versie staat op Return Of The Vampire. Die eindigt nogal abrupt omdat de tape op was.

quote:
Op 6 februari 2021 22:12 schreef Lampje het volgende:
Ik vermoed dat Melissa en Don't Break The Oath ook wel op die manier opgenomen zijn. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Klinkt wel zo ja. En Denners typische gitaarsound hoor ik volgens mij ook weer terug op Fatal Portrait.


... hoe de hazen lopen ...


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 07-02-2021 0:54 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Voor het Oath album hadden ze dacht ik 2 weken studiohuur geboekt.
Dat betekent dat instrumenten afzonderlijk van elkaar worden opgenomen.
De mini is inderdaad low budget en zal wel zoveel mogelijk samen in 1 keer zijn opgenomen.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 07-02-2021 1:51 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-02-2021 21:39 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-02-2021 21:41 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Lol! Verneukte lay-out ftw!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 17-02-2021 22:41 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 27-05-2021 21:23 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Een hele dikke cover van:

Freiburger(deathCAVE, Brain Scraper, Throne of Bone) - Bass
Alex Sibbald(The Accüsed, The Accüsed AD, Toe Tag) - Rhythm Guitar
Tyler Sturgill(Xoth) - Lead Guitar, Acoustic Guitar, and Keyboard
Brad Mowen(The Accüsed, Burning Witch, Sweaty Nipples, Lesbian, Cryptic Slaughter/Lowlife) - Vocals






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 27-05-2021 21:31 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Hey, die heb ik eerdere gezien en gehoord.

Tof gedaan.


bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-06-2021 23:38 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

https://music.mxdwn.com/2021/06/10/news/psycho-las-vegas-announces-exclusive-mercyful-fate-performance-at-2022-festival/

MF stelt het een jaar uit en ik en eega ook, helaas.

Hopelijk dus volgend jaar voor het echt in Las Vegas.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 23-06-2021 22:48 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen