IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : It’s a-me, Mario! (Gaming-topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 26-05-2020 11:49 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Wanneer heb je die Zelda games gespeeld?
Destijds was er ophef omdat de games dingen deden die nog nooit eerder gedaan waren. Met name OoT heeft de blauwdruk gezet voor 3D adventure games.

Gaan haten op Ocarina of Time...
Nog ff en ga ik solliciteren voor moderator zodat ik je kan bannen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 26-05-2020 12:20 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 26 mei 2020 11:49 schreef Slegthyd het volgende:
Wanneer heb je die Zelda games gespeeld?
Destijds was er ophef omdat de games dingen deden die nog nooit eerder gedaan waren. Met name OoT heeft de blauwdruk gezet voor 3D adventure games.


Op een 3DS, dus ik gok niet zo heel lang geleden.

Destijds wel vrienden gehad op school met Nintendo-spul in huis, waaronder Ocarina of Time maar toen deed het me ook al helemaal niets. Metal Gear Solid en Grim Fandango vond ik stukken interessanter, allebei uit hetzelfde jaar. Zelda kon me gestolen worden en kennelijk dus nog steeds.



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 26-05-2020 14:34 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Zelda is voor mij veruit de beste gameserie ooit. Link's Awakening, Ocarina of Time, Wind Waker, ... Stuk voor stuk tijdloze klassiekers.



Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 26-05-2020 15:21 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2020 14:34 schreef Ktulu het volgende:
Zelda is voor mij veruit de beste gameserie ooit. Link's Awakening, Ocarina of Time, Wind Waker, ... Stuk voor stuk tijdloze klassiekers.




MBMarduk2
Usericon van MBMarduk2
Posted 26-05-2020 16:30 by MBMarduk2 Wijzig reactieProfiel van MBMarduk2Quote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2020 14:34 schreef Ktulu het volgende:
Zelda is voor mij veruit de beste gameserie ooit. Link's Awakening, Ocarina of Time, Wind Waker, ... Stuk voor stuk tijdloze klassiekers.



Kunnen jullie mij uitleggen waarom? (Oprechte vraag)
Toen ik jong was heb ik samen met m'n broertje de eerste Zelda gespeeld op de NES (met de gouden cartridge en batterij-memory-backup) en ik vond het een saai en moeilijk spel met vage storyline. Daarna heb ik er ook nooit iets mee gehad/nooit de mega-hype en ophemeling van liefhebbers begrepen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-05-2020 16:46 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

WAT?

ik leg die nog regelmatig in de NES


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-05-2020 18:09 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Het heeft een unieke sfeer. Maar heb er geen nostalgie bij. De eerste is dan ook geen doorkomen aan voor me. Link To The Past een tijdje gespeeld en vond ik wel erg goed. Ocarina of Time idem. Majora's Mask is in de oude (n64) versie geen doorkomen aan, maar de sfeer is waanzinnig. En compleet uniek.



Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 26-05-2020 18:25 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Per generatie deed de serie dingen die nog niet eerder gedaan waren (niet tot en met de Switch).
OoT is na al die jaren nog steeds de enige game met een score van 99 op Metacritic.
De game heeft veel spring elementen, maar geen dedicated spring knop. Ik weet niet of de game de context sensitive button heeft uitgevonden, maar wel geperfectioneerd. Zelf bepalen welke items je op de C knoppen zet, een volledig manipuleerbare camera, target locking.

Tegenwoordig zijn zulke dingen de normaalste zaak van de wereld, maar destijds was het dat niet. Wellicht een gevalletje "je had erbij moeten zijn".

Door andere developers werd de game omschreven als een "walking patent office".

De magie lijkt me lastig te ervaren op een 3DS met klein scherm en andere button layout.

[Dit bericht is gewijzigd door Slegthyd op 26-05-2020 18:27]


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 26-05-2020 19:57 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 26 mei 2020 16:30 schreef MBMarduk2 het volgende:
Kunnen jullie mij uitleggen waarom? (Oprechte vraag)
Toen ik jong was heb ik samen met m'n broertje de eerste Zelda gespeeld op de NES (met de gouden cartridge en batterij-memory-backup) en ik vond het een saai en moeilijk spel met vage storyline. Daarna heb ik er ook nooit iets mee gehad/nooit de mega-hype en ophemeling van liefhebbers begrepen.


Saai yep. Moeilijk yep. Lelijk op de nes yep. Nooit wat aangevonden.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 26-05-2020 19:58]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 26-05-2020 21:38 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

De eerste Zelda heeft ook nooit helemaal geklikt bij mij. Maar de sfeer, muziek en gameplay in A Link to the Past, Link's Awakening, Ocarina of Time, Wind Waker, Twilight Princess, Skyward Sword, A Link Between Worlds, Breath of the Wild, ... zijn ongeëvenaard voor mij. Tel daarbij op de onvermijdelijke nostalgie en de voortrekkersrol die sommige titels in hun tijdperk speelden en ik kom op de beste gameserie ooit.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-06-2020 11:44 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Iemand ervaring met dit spel? Blijkbaar van dezelfde makers van Fallout New Vegas en ook een beetje in die stijl. Klinkt interessant.



[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 14-06-2020 11:44]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 14-06-2020 12:00 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Het wil de leegte opvullen die Fall-Out IV ( ) heeft achtergelaten. De game slaagt daar behoorlijk in. Dus denk aan "de nieuwste Fall-Out game na New Vegas". Alleen dan onofficieel.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 15-06-2020 10:38 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 14 juni 2020 12:00 schreef Slegthyd het volgende:
( )


Lul.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-06-2020 7:13 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Merci voor de tip. Gisteren aan begonnen, en onmiddellijk verkocht. Kan ik Fallout 76 weer even laten liggen .


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-06-2020 7:38 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Eentje voor de fans trouwens:



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-06-2020 0:54 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Laatst Pathologic 2 gespeeld, wel relevant nu.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 24-06-2020 21:46 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Voor de knok fans...gratis op Steam

https://store.steampowered.com/app/242700/Injustice_Gods_Among_Us_Ultimate_Edition/

Gratis tot en met 26-06...dus nog 2 dagen.


Ik speel zelf sinds deze week zo nu en dan Geometry Wars 3 op de PC.
Leuke dual stick shooter. En korte potjes. Dikke prima.






bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-07-2020 12:51 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Met de sale ergens vorige week Dusk en Amid Evil gekocht (beiden zelfde maker). Begonnen met Amid Evil en nu in de laatste episode. Waanzinnige game. Alles wat oldschool twitch shooters gaaf maakt is geperfectioneerd. De graphics zijn 'basic', maar waanzinnig mooi. Level design is tegek. Hoe het speelt? Quake 3 komt het dichtst in de buurt denk ik, alleen ben je een magiër ala hexen. Er is ook een 'rocket launcher' staf die planeten uit de lucht trekt en lanceert. Soms ook de aarde. Heerlijk.

Dusk een half uurtje gespeeld. Is zeker net zo goed.

Echt wat voor Wim ook lijkt me.



Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 10-07-2020 13:05 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Grr, krijg weer zin om te gamen, maar tijd terug ramen10 vervangen door Ubuntu. De laptop kwam echter met ramen10 installed. Kan ik dat ergens legaal downloaden aangezien ik er al een keer voor betaald heb?


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-07-2020 21:30 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 10 juli 2020 12:51 schreef Dirge for november het volgende:
Met de sale ergens vorige week Dusk en Amid Evil gekocht (beiden zelfde maker). Begonnen met Amid Evil en nu in de laatste episode. Waanzinnige game. Alles wat oldschool twitch shooters gaaf maakt is geperfectioneerd. De graphics zijn 'basic', maar waanzinnig mooi. Level design is tegek. Hoe het speelt? Quake 3 komt het dichtst in de buurt denk ik, alleen ben je een magiër ala hexen. Er is ook een 'rocket launcher' staf die planeten uit de lucht trekt en lanceert. Soms ook de aarde. Heerlijk.

Dusk een half uurtje gespeeld. Is zeker net zo goed.

Echt wat voor Wim ook lijkt me.


Lol! Ik lees het verhaal, denk: hey, dat klinkt interessant en lees de laatste zin, hehehe. Ff kijken of ik die ergens kan vinden, ff proberen.

edit. Gevonden, met dlc.

Net nog even doom eternal gespeeld. Vorige week bij toeval tegen gekomen, ik had geen idee van een nieuwe doom, ik ben nog steeds bezig met de 2016 versie, lol.

Ziet er zo bruut uit, jammer dat mijn game pc alweer 6 jaar oud is. Hij draait op low, helaas.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 10-07-2020 22:29]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-07-2020 12:17 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hou dan Ultrakill (van dezelfde makers als Dusk en Amid Evil) in de gaten. De demo staat op steam en is tegek. Vergelijkbaar soort hektiek schijnbaar, maar dan met ps1 texture warp mogelijkheden haha.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-07-2020 13:44 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ga ik ook checken! Thanks voor de tips!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 11-07-2020 15:42 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 10 juli 2020 13:05 schreef Slegthyd het volgende:
Grr, krijg weer zin om te gamen, maar tijd terug ramen10 vervangen door Ubuntu. De laptop kwam echter met ramen10 installed. Kan ik dat ergens legaal downloaden aangezien ik er al een keer voor betaald heb?


Als het goed is hier: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 11-07-2020 15:42]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-07-2020 17:20 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2020 13:44 schreef F.Jacobse het volgende:
Ga ik ook checken! Thanks voor de tips!





Ook nog:



Quake engine.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-07-2020 13:10 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Amid Evil uit op normal. Begon wel gemakkelijk, maar de laatste episodes draaien de duimschroeven flink aan. En eh. Complete waanzin. Abstract en trippy, andere dimensies. En gewoon geen beroerde levels. (leveldesign is veel aandacht aan besteedt). Nu verder met Dusk op Cero Miedo (hard), gezien ik nu warmgedraaid ben. Meteen ook weer omver geblazen. Het toffe is dat ze je telkens weer weten te verrassen. Bloodvibes ook in Dusk.



Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen