IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : modelbouw Vorige pagina | Volgende pagina
goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 11-11-2004 16:36 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2004 10:46 schreef goblinjester het volgende:
Poeh, ik wil het wel voor je uitzoeken. In ieder geval komt diegene hierboven uit Overloon. Die stalinorgel komt uit Breda en de laatste komt via marktplaats.



Deze laat ik nog even zitten. Ik heb de aankomende tijd toch geen tijd, juist Dus eerst maar even de rest afmaken/beginnen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


invictis
Usericon van invictis
Posted 11-11-2004 18:16 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ah eindelijk een modelbouw topic!
yep deze modelbouwslet meldt zich dus bij deze;
doe het al zo'n beetje heel mijn leven. De laatste 10 jaar ben ik weer intensief bezig ermee en Games workshop vaarwel gezegd. Ik spaar Tamiya en Dragon 1:35 (af en toe wat Verlinden erbij om up te graden en Photo-etch). Ook willen er wel eens resinmodellen voorbij stuiteren van 1:16 of 1:9 (Kettenkrad van Dragon ). Ik maak veel diorama's (eigenlijk alleen maar) en ben verslaafd aan Duitse tanks (heb ook zo'n beetje alle tanks ). Ik zal als ik ooit eens een redelijke camera heb eens wat foto's plaatsen.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 12-11-2004 19:06 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2004 18:16 schreef invictis het volgende:
ah eindelijk een modelbouw topic!
yep deze modelbouwslet meldt zich dus bij deze;
doe het al zo'n beetje heel mijn leven. De laatste 10 jaar ben ik weer intensief bezig ermee en Games workshop vaarwel gezegd. Ik spaar Tamiya en Dragon 1:35 (af en toe wat Verlinden erbij om up te graden en Photo-etch). Ook willen er wel eens resinmodellen voorbij stuiteren van 1:16 of 1:9 (Kettenkrad van Dragon ). Ik maak veel diorama's (eigenlijk alleen maar) en ben verslaafd aan Duitse tanks (heb ook zo'n beetje alle tanks ). Ik zal als ik ooit eens een redelijke camera heb eens wat foto's plaatsen.


Ik heb ook jarenlang GW gespeeld en nu was ik dat een beetje zat. Mijn passie is nog steeds de 12. En ik ben helemaal dol op Russische Tanks.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 12-11-2004 19:11 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 11 november 2004 18:16 schreef invictis het volgende:
Ik spaar Tamiya en Dragon 1:35 (af en toe wat Verlinden erbij om up te graden en Photo-etch).

Tamiya heerscht


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-11-2004 18:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Moet zeggen dat ik bij Hasegawa de schilderinstructies niet echt super vind ..

Binnenkant motorkappen word bijv niet aangegeven ...


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 19-11-2004 18:02 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2004 18:30 schreef Jenje het volgende:
Moet zeggen dat ik bij Hasegawa de schilderinstructies niet echt super vind ..

Binnenkant motorkappen word bijv niet aangegeven ...


Nooit echt problemen mee gehad. Eigenlijk helemaal geen problemen gehad met dat werk. Alleen wel jammer dat ze geen rupsbanden hebben van gietplastiek.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2004 18:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Moet wel zeggen dat bij Hasegawa alles gruwelijk goed past

Oh, heeft hasegawa een website?
Kan niks van ze vinden en wel nu wel eens zien wat ze allemaal te bieden hebben

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 19-11-2004 18:28]


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 19-11-2004 19:56 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

past het precies ja....?


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 19-11-2004 22:59 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik zal het een keer voor je opzoeken.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-11-2004 23:01 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2004 18:23 schreef Jenje het volgende:
Moet wel zeggen dat bij Hasegawa alles gruwelijk goed past

Oh, heeft hasegawa een website?
Kan niks van ze vinden en wel nu wel eens zien wat ze allemaal te bieden hebben
Kan je geen catalogus bestellen? Is wél een heerschmerk.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 19-11-2004 23:08 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Iemand ooit al eens iets gemaakt (of beter, proberen te maken) van Heller?


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-11-2004 23:30 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2004 23:08 schreef beli mawr het volgende:
Iemand ooit al eens iets gemaakt (of beter, proberen te maken) van Heller?
Een duikboot, omstreeks 1985. Paste wel lekker? Een Franse jager een jaar later, een Mystère, was ik minder tevreden mee. Erg grof allemaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 19-11-2004 23:31]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 19-11-2004 23:32 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 19 november 2004 23:30 schreef Greycloak het volgende:
Een duikboot, omstreeks 1985. Paste wel lekker? Een Franse jager een jaar later, een Mystère, was ik minder tevreden mee. Erg grof allemaal.

Ik heb er een paar modellen van proberen te maken maar de stukken pasten bijna niet, ik moest echt bijna alles gaan bijvijlen enzo, om het passend te maken, en puntje, gaatje hebben die mannen ook nog niet van gehoord.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-11-2004 23:34 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2004 23:32 schreef beli mawr het volgende:
Ik heb er een paar modellen van proberen te maken maar de stukken pasten bijna niet, ik moest echt bijna alles gaan bijvijlen enzo, om het passend te maken, en puntje, gaatje hebben die mannen ook nog niet van gehoord.
Zo die er al waren heb ik ze weggeknipt. Doe ik ook bij mn Space Marines. De borststukken moet je eigenlijk vastmaken met die dingen. Nochtans passen ze beter als je die eerst wegsnijdt.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 19-11-2004 23:34]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2004 23:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2004 23:08 schreef beli mawr het volgende:
Iemand ooit al eens iets gemaakt (of beter, proberen te maken) van Heller?
HEEL lang gleden en omdat ht ook HEEL beroerd was


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 19-11-2004 23:40 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 19 november 2004 23:34 schreef Jenje het volgende:
HEEL lang gleden en omdat ht ook HEEL beroerd was

het woord zegt het eigenlijk al "Hell!!!, eurgh "


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2004 23:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2004 23:40 schreef beli mawr het volgende:
het woord zegt het eigenlijk al "Hell!!!, eurgh "


Binnenkort ga ik Italeri vliegtuigen eens probern, Revell en Hasegawa bevallen me al goed .. hoe is Airfix these days?


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 19-11-2004 23:42 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 19 november 2004 23:41 schreef Jenje het volgende:
Binnenkort ga ik Italeri vliegtuigen eens probern, Revell en Hasegawa bevallen me al goed .. hoe is Airfix these days?

Airfix heb ik geen ervaring mee, Revell is inderdaad fel gebeterd de laatste jaren en Italerie zijn ook goeie modellen


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-11-2004 0:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2004 18:23 schreef Jenje het volgende:
Moet wel zeggen dat bij Hasegawa alles gruwelijk goed past

Oh, heeft hasegawa een website?
Kan niks van ze vinden en wel nu wel eens zien wat ze allemaal te bieden hebben


Dees is gaaaf:

http://www.hasegawa-model.co.jp/e-w/NEWDETAIL/0407/HC14.html


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 20-11-2004 0:58 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 20 november 2004 0:53 schreef Chelman het volgende:
Dees is gaaaf:

http://www.hasegawa-model.co.jp/e-w/NEWDETAIL/0407/HC14.html

Mooi bakje


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-11-2004 1:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Auto;s vind ik niks an ... maar gaaf merkje, jammer dat die site zo beroerd is

Site van airfix heeft ook mooie modelletjes by the way


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 22-11-2004 20:54 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Airfix is meestal veel te klein. En tevens niet zo'n goede kwaliteit.
Heller is helemaal niks.
Italerie vind ik zelf erg goed.
Revell is tegenwoordig ook erg goed.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 22-11-2004 20:59 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 22 november 2004 20:54 schreef goblinjester het volgende:
Airfix is meestal veel te klein. En tevens niet zo'n goede kwaliteit.


Zelf nog nooit wat van gemaakt.
quote:

Heller is helemaal niks.


Idd, hoe ze zichzelf een modelbouwmerk durven noemen, ik weet het niet.
quote:

Italerie vind ik zelf erg goed.


Klopt, en is ook erg betaalbaar
quote:

Revell is tegenwoordig ook erg goed.

Die zijn er idd erg op vooruit gegaan de laatste jaren, ivm het verleden hebben ze, imho, hun plasticsoort aangepast, het plastic is kwalitatief beter dan vroeger vind ik.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-11-2004 21:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 20:54 schreef goblinjester het volgende:
Airfix is meestal veel te klein. En tevens niet zo'n goede kwaliteit.
Heller is helemaal niks.
Italerie vind ik zelf erg goed.
Revell is tegenwoordig ook erg goed.
Airfix is anders de enigste met 1:24 modellen van enkele WW2 vlieguigen, erg aantrekkelijk (ook fiks duur by the way)

Dus ik vermoed dat voor airfix de kleinere modellen minder boeiend zijn


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 22-11-2004 21:07 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 22 november 2004 21:02 schreef Jenje het volgende:
Airfix is anders de enigste met 1:24 modellen van enkele WW2 vlieguigen, erg aantrekkelijk (ook fiks duur by the way)


Airfix heeft ook een model van de Harrier op 1/24, lijkt me een erg knap model

Hier staan trouwens nog 1/24 schaalmodellen van vliegtuigen van Airfix:
http://www.themodelcatalogue.com/acatalog/Military_Aircraft_1_24.html


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen