IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : AUTOTOPIC (autotopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 14-03-2023 15:36 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Kijk, als engineer is het stiekem heel erg leuk om aan zo'n dwaas project te werken. Je moet zorgen dat een hoog, zwaar ding ('een hobbelpaard op stelten') zich gaat gedragen als een kart. Met een enorme bak aan kunstgrepen kun je dat nog voor elkaar krijgen ook en als dat dan lukt, is het high fives all round. Project geslaagd.

Je moet alleen niet op enig moment afstand nemen van je werk en jezelf gaan afvragen wat je nou eigenlijk aan het doen bent, want je zou al die moeite en technologie waarchijnlijk beter in iets zinvols kunnen steken in plaats van het creëren van een mechanische brontosaurus op gymschoenen. Maar ach, het is uitdagend, leuk en het betaalt de rekeningen, dus wat zou je moeilijk doen.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-03-2023 16:02 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 maart 2023 15:36 schreef Negatieveling het volgende:
mechanische brontosaurus op gymschoenen
Mooie vaktaal


When your people matter, menstrual health matters


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-03-2023 11:50 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Een oplossing creëren voor een probleem wat er niet was.


Je moeder.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-03-2023 12:01 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2023 11:50 schreef karnivoor het volgende:
Een oplossing creëren voor een probleem wat er niet was.


En niet had mogen zijn!



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 16-03-2023 13:17 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

P&G heeft een afdeling die problemen verzint om producten voor te ontwikkelen.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-03-2023 17:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

het is extreem debiel. That's why I love it.


wie heeft nu 905 pk nodig die geen helm moet?


Dat elektrisch verhaal is zo over the top dat het hilarisch is.

Een pretpark op wielen. Kermis, iedere dag. Nog steeds de slappe lag als ik het pedaan tot beneden duw.


al die motorrijders - met helm - die zoiets hebben van "hè, da's niet eerlijk" - subliem.

nog even en die bakken worden boten. Neus de lucht in en wiiiiiiiiiiiii.


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-03-2023 20:41 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2023 17:19 schreef Hypnos het volgende:



wie heeft nu 905 pk nodig die geen helm moet?





Iemand die een ton of wat te zwaar is en een te groot frontaal oppervlak heeft. Nee, ik vind het allemaal maar niks. Om zelf te bezitten, dan. Om zoiets stompzinnigs mede mogelijk te maken en er nog geld voor te krijgen ook, dat vind ik dan wel weer leuk.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-03-2023 20:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

De ervaring leert dat dergelijke wagens amper in waarde zakken. Dus op alle vlak een goede zaak


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 17-03-2023 8:10 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2023 20:45 schreef Hypnos het volgende:
De ervaring leert dat dergelijke wagens amper in waarde zakken.


Dt interesseert me persoonlijk niets. Zelf zal ik nooit een auto hebben als beleggingsobject of als een soort 'waardereservoir'. Rijden met die hokken!



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-03-2023 8:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

het is mooi meegenomen,


nieuwe velgen op voor de verkoop en go


signature


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-03-2023 10:17 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Een van de twee directeuren alhier heeft een andere Bentley gekocht, geen idee wat er mis met de vorige was. maar nu heeft hij een BENTLEY CONTINENTAL GTC MULLINER V8.

Vier ton en een beetje. Zie ik op kentekencheck.nl Sjeezzz...en toch vond ik die Aston Martin db9 die hij had een stuk mooier.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 21-03-2023 10:23]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-03-2023 11:00 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Omdat het kan.

quote:
Op 16 maart 2023 17:19 schreef Hypnos het volgende:
Een pretpark op wielen. Kermis, iedere dag. Nog steeds de slappe lag als ik het pedaan tot beneden duw.



Dat heb ik ook met m'n 43 jaar oude olieboot, koppel van jewelste (maar rek er wel uit bij 60+ km/h). Maar dat geluid maakt de grootste emotie los, niet het geluid van een Satisfier Pro in de hoogste stand.

Gisteren een panterprint hemeltje erin gemaakt trouwens, matcht mooi met het hout en bordeaux rood. Only fout is real.


Je moeder.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-03-2023 12:10 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 maart 2023 10:17 schreef F.Jacobse het volgende:
Een van de twee directeuren alhier heeft een andere Bentley gekocht, geen idee wat er mis met de vorige was. maar nu heeft hij een BENTLEY CONTINENTAL GTC MULLINER V8.

Vier ton en een beetje. Zie ik op kentekencheck.nl Sjeezzz...en toch vond ik die Aston Martin db9 die hij had een stuk mooier.



Het zal vast prettig rijden en t interieur is mooi, maar ik vind Bentleys met mijn lekenoog echt compleet saai qua vorm, qua lijnen etc.

Als klimaatgekkie vraag ik me overigens ook af waarom we met zijn alleen steeds zwaardere auto's met nog meer benzineslurpende motoren erin bouwen en kopen...


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-03-2023 12:13 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nou ja, met zn allen. Ik heb een Nissan Micra, die zuipt niet echt.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-03-2023 12:14 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Maar klopt wel dat die dingen steeds zwaarder en groter worden, ja.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-03-2023 12:17 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

In 1990 had ik een Ford Granada 2.5 diesel. Die woog toen ook al heel wat, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-03-2023 20:47 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Ondertussen houd ik me natuurlijk weer totaal niet aan mijn voornemen om het Lotusje met rust te laten. Eerder al geüpgrade remmen gekocht, die ook nog eens 700 gram per wiel lichter zijn dan origineel. Nu dan ook maar een setje originele 8-spaaks wielen erbij gekocht, ook weer een kilo lichter per wiel - die kan ik in het Paasweekend in Duitsland ophalen. En omdat je dan toch bezig bent, ook maar een set instelbare Nitron coilovers rondom.

Maar echt, de volgende auto die ik koop, laat ik ongemoeid.


quote:
Op 21 maart 2023 12:17 schreef F.Jacobse het volgende:
In 1990 had ik een Ford Granada 2.5 diesel. Die woog toen ook al heel wat, hehe.





Oef, dat is nog eens een boot van een auto!

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 21-03-2023 20:48]



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-03-2023 21:20 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Soms wel handig. Ik reed een keer van Den Helder naar Veenendaal, gewoon, weekend. Maar er was nogal een storm, reden geen treinen en lege vrachtwagens en zo werden afgeraden de snelweg op te gaan.

Ik had wat kollega's in de auto, her en der afzetten, omdat de treinen dus niet reden. De snelwegen waren über rustig, lol. En de Granada ging steady.

Met wind tegen haalde ik volgend mij de honderd niet eens, haha. Die 2.5 liter diesel was niet bepaald rap.

Wel een heerlijke auto om te rijden. Wel hoge kosten, qua belasting.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-03-2023 21:20 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Heeft ie wel active torque control?


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-03-2023 21:25 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2023 21:20 schreef F.Jacobse het volgende:
Soms wel handig. Ik reed een keer van Den Helder naar Veenendaal, gewoon, weekend. Maar er was nogal een storm, reden geen treinen en lege vrachtwagens en zo werden afgeraden de snelweg op te gaan.

Ik had wat kollega's in de auto, her en der afzetten, omdat de treinen dus niet reden. De snelwegen waren über rustig, lol. En de Granada ging steady.

Met wind tegen haalde ik volgend mij de honderd niet eens, haha. Die 2.5 liter diesel was niet bepaald rap.

Wel een heerlijke auto om te rijden. Wel hoge kosten, qua belasting.





Slow and steady wins the race. Die diesel kwam van Peugeot, staat bekend als de Indenor-motor, en die was twee dingen: traag en onverwoestbaar. In Afrika rijden nog altijd massa's auto's rond met motoren uit die familie.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-03-2023 10:53 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 21 maart 2023 20:47 schreef Negatieveling het volgende:
Ondertussen houd ik me natuurlijk weer totaal niet aan mijn voornemen om het Lotusje met rust te laten. Eerder al geüpgrade remmen gekocht, die ook nog eens 700 gram per wiel lichter zijn dan origineel. Nu dan ook maar een setje originele 8-spaaks wielen erbij gekocht, ook weer een kilo lichter per wiel - die kan ik in het Paasweekend in Duitsland ophalen. En omdat je dan toch bezig bent, ook maar een set instelbare Nitron coilovers rondom.

Maar echt, de volgende auto die ik koop, laat ik ongemoeid.



Herkenbaar ja haha. Verleidelijk ook.


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-03-2023 10:55 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 21 maart 2023 12:10 schreef Fusion het volgende:
Als klimaatgekkie vraag ik me overigens ook af waarom we met zijn alleen steeds zwaardere auto's met nog meer benzineslurpende motoren erin bouwen en kopen...


Het gewicht is in de loop der jaren vooral toegenomen door al die volledig overbodige gadgets voor 'veiligheid'. En nu overal accu's in gepropt worden, worden ze nog zwaarder. Veel vermogen nodig om het eigen gewicht te kunnen verplaatsen, heel zinvol...


Je moeder.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 22-03-2023 11:43 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 21 maart 2023 11:00 schreef karnivoor het volgende:


Gisteren een panterprint hemeltje erin gemaakt trouwens, matcht mooi met het hout en bordeaux rood. Only fout is real.


Wel benieuwd nu. Kans op een fotootje?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-03-2023 14:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja, ook van die Lotus


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 22-03-2023 14:30 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2023 10:55 schreef karnivoor het volgende:
Het gewicht is in de loop der jaren vooral toegenomen door al die volledig overbodige gadgets voor 'veiligheid'.


Mwoah. Valt mee. Een handvol airbags weegt minder dan je denkt en ook de crashstructuren zijn relatief niet zo zwaar - die moeten immers een beetje knap kunnen verfrommelen. een ACC-controller weegt nagenoeg niks, een radartje voor de AEB of een cameraatje voor LKA is ook peanuts. De kabelboompjes daarvan stellen ook niks voor: er hoeft immers geen grote stroom doorheen, alleen wat bits en bytes. Echt niet boeiend.

Waar auto's echt zwaar van worden is de eindeloze behoefte aan onzin van de consument. Elektrisch verstelbare stoelen: je kunt zomaar 15 kilo aan elektromotoren per stoel toevoegen. Het sturen van de kwaliteitsbeleving middels het onderdrukken van NVH (Noise, Vibration & Harshness): vaak komt dat dus neer op het strategisch toevoegen van massa. Een surround geluidssysteem (al die speakertjes!). Een panoramadak. Een zichzelf dichtrekkende achterklep. Alles wat maar kan bewegen, een elektrische actuator geven. En een kabelboompje. Veel te grote wielen (ja, dat heet dan lichtmetaal, maar dat maakt een wiel van 19" doorsnee en 9" breed nog niet licht...). Een aircosysteem. Al die rotzooi slepen we vrijwillig mee. Sterker nog: we betalen er graag extra voor.

Wat ook zwaar is, is de halve chemische fabriek die een auto meesleept voor de uitlaatgasnabehandeling. Dat is wel door wetten en regels gedreven.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 22-03-2023 14:32]



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen