|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Kijk, als engineer is het stiekem heel erg leuk om aan zo'n dwaas project te werken. Je moet zorgen dat een hoog, zwaar ding ('een hobbelpaard op stelten') zich gaat gedragen als een kart. Met een enorme bak aan kunstgrepen kun je dat nog voor elkaar krijgen ook en als dat dan lukt, is het high fives all round. Project geslaagd. Je moet alleen niet op enig moment afstand nemen van je werk en jezelf gaan afvragen wat je nou eigenlijk aan het doen bent, want je zou al die moeite en technologie waarchijnlijk beter in iets zinvols kunnen steken in plaats van het creëren van een mechanische brontosaurus op gymschoenen. Maar ach, het is uitdagend, leuk en het betaalt de rekeningen, dus wat zou je moeilijk doen. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Een oplossing creëren voor een probleem wat er niet was. Je moeder. |
|
quote: En niet had mogen zijn! https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
P&G heeft een afdeling die problemen verzint om producten voor te ontwikkelen. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
het is extreem debiel. That's why I love it. wie heeft nu 905 pk nodig die geen helm moet? Dat elektrisch verhaal is zo over the top dat het hilarisch is. Een pretpark op wielen. Kermis, iedere dag. Nog steeds de slappe lag als ik het pedaan tot beneden duw. al die motorrijders - met helm - die zoiets hebben van "hè, da's niet eerlijk" - subliem. nog even en die bakken worden boten. Neus de lucht in en wiiiiiiiiiiiii. signature |
|
quote: Iemand die een ton of wat te zwaar is en een te groot frontaal oppervlak heeft. Nee, ik vind het allemaal maar niks. Om zelf te bezitten, dan. Om zoiets stompzinnigs mede mogelijk te maken en er nog geld voor te krijgen ook, dat vind ik dan wel weer leuk. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
De ervaring leert dat dergelijke wagens amper in waarde zakken. Dus op alle vlak een goede zaak signature |
|
quote: Dt interesseert me persoonlijk niets. Zelf zal ik nooit een auto hebben als beleggingsobject of als een soort 'waardereservoir'. Rijden met die hokken! https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
het is mooi meegenomen, nieuwe velgen op voor de verkoop en go signature |
|
Een van de twee directeuren alhier heeft een andere Bentley gekocht, geen idee wat er mis met de vorige was. maar nu heeft hij een BENTLEY CONTINENTAL GTC MULLINER V8. Vier ton en een beetje. Zie ik op kentekencheck.nl Sjeezzz...en toch vond ik die Aston Martin db9 die hij had een stuk mooier. [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 21-03-2023 10:23] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Omdat het kan. quote: Dat heb ik ook met m'n 43 jaar oude olieboot, koppel van jewelste (maar rek er wel uit bij 60+ km/h). Maar dat geluid maakt de grootste emotie los, niet het geluid van een Satisfier Pro in de hoogste stand. Gisteren een panterprint hemeltje erin gemaakt trouwens, matcht mooi met het hout en bordeaux rood. Only fout is real. Je moeder. |
|
quote:Het zal vast prettig rijden en t interieur is mooi, maar ik vind Bentleys met mijn lekenoog echt compleet saai qua vorm, qua lijnen etc. Als klimaatgekkie vraag ik me overigens ook af waarom we met zijn alleen steeds zwaardere auto's met nog meer benzineslurpende motoren erin bouwen en kopen... When your people matter, menstrual health matters |
|
Nou ja, met zn allen. Ik heb een Nissan Micra, die zuipt niet echt. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Maar klopt wel dat die dingen steeds zwaarder en groter worden, ja. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
In 1990 had ik een Ford Granada 2.5 diesel. Die woog toen ook al heel wat, hehe. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ondertussen houd ik me natuurlijk weer totaal niet aan mijn voornemen om het Lotusje met rust te laten. Eerder al geüpgrade remmen gekocht, die ook nog eens 700 gram per wiel lichter zijn dan origineel. Nu dan ook maar een setje originele 8-spaaks wielen erbij gekocht, ook weer een kilo lichter per wiel - die kan ik in het Paasweekend in Duitsland ophalen. En omdat je dan toch bezig bent, ook maar een set instelbare Nitron coilovers rondom. Maar echt, de volgende auto die ik koop, laat ik ongemoeid. quote: Oef, dat is nog eens een boot van een auto! [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 21-03-2023 20:48] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Soms wel handig. Ik reed een keer van Den Helder naar Veenendaal, gewoon, weekend. Maar er was nogal een storm, reden geen treinen en lege vrachtwagens en zo werden afgeraden de snelweg op te gaan. Ik had wat kollega's in de auto, her en der afzetten, omdat de treinen dus niet reden. De snelwegen waren über rustig, lol. En de Granada ging steady. Met wind tegen haalde ik volgend mij de honderd niet eens, haha. Die 2.5 liter diesel was niet bepaald rap. Wel een heerlijke auto om te rijden. Wel hoge kosten, qua belasting. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Heeft ie wel active torque control? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Slow and steady wins the race. Die diesel kwam van Peugeot, staat bekend als de Indenor-motor, en die was twee dingen: traag en onverwoestbaar. In Afrika rijden nog altijd massa's auto's rond met motoren uit die familie. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Herkenbaar ja haha. Verleidelijk ook. Je moeder. |
|
quote: Het gewicht is in de loop der jaren vooral toegenomen door al die volledig overbodige gadgets voor 'veiligheid'. En nu overal accu's in gepropt worden, worden ze nog zwaarder. Veel vermogen nodig om het eigen gewicht te kunnen verplaatsen, heel zinvol... Je moeder. |
|
quote: Wel benieuwd nu. Kans op een fotootje? "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
ja, ook van die Lotus signature |
|
quote: Mwoah. Valt mee. Een handvol airbags weegt minder dan je denkt en ook de crashstructuren zijn relatief niet zo zwaar - die moeten immers een beetje knap kunnen verfrommelen. een ACC-controller weegt nagenoeg niks, een radartje voor de AEB of een cameraatje voor LKA is ook peanuts. De kabelboompjes daarvan stellen ook niks voor: er hoeft immers geen grote stroom doorheen, alleen wat bits en bytes. Echt niet boeiend. Waar auto's echt zwaar van worden is de eindeloze behoefte aan onzin van de consument. Elektrisch verstelbare stoelen: je kunt zomaar 15 kilo aan elektromotoren per stoel toevoegen. Het sturen van de kwaliteitsbeleving middels het onderdrukken van NVH (Noise, Vibration & Harshness): vaak komt dat dus neer op het strategisch toevoegen van massa. Een surround geluidssysteem (al die speakertjes!). Een panoramadak. Een zichzelf dichtrekkende achterklep. Alles wat maar kan bewegen, een elektrische actuator geven. En een kabelboompje. Veel te grote wielen (ja, dat heet dan lichtmetaal, maar dat maakt een wiel van 19" doorsnee en 9" breed nog niet licht...). Een aircosysteem. Al die rotzooi slepen we vrijwillig mee. Sterker nog: we betalen er graag extra voor. Wat ook zwaar is, is de halve chemische fabriek die een auto meesleept voor de uitlaatgasnabehandeling. Dat is wel door wetten en regels gedreven. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 22-03-2023 14:32] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |