|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Lichte vracht is toch per definitie zonder achterbank? Lastig, met zes man. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Die regeling is iets minder rigide dan het hebben van een achterbank: https://financien.belgium.be/nl/particulieren/vervoer/inschrijving_en_belastingen/lichte_vrachtauto Maar wordt inderdaad nog tricky als je zes comfortabele zitplaatsen wilt. Afgesloten laadruimte die minstens 50% van de wielbasislengte inneemt. Voor mezelf kiezende zou ik ook eerder gaan voor een 7-zitswagen en het camperstukje voor later/apart houden, want kan me niet voorstellen dat er wagens zijn die beiden goed doen. Maar dat zeg ik zonder technische kennis. Dus idd een Galaxy of S-Max of Alhambra of Sharan oid (maar allemaal duur, man) of iets richting “bestelbreak”, als dat een derde zitrij zou hebben. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Ah, maar dat is nog best schappelijk, die 50%-van-de-wielbasis. Dan kom je met een dubbele-cabinebus best goed weg. Zelf ken ik alleen mensen die 'normale' auto's als lichte vracht hebben ingeschreven en dan is het wel altijd zonder achterbank, maar dat is dus een uitvloeisel van die 50%. Dan denk ik dat er ook wel een specifieke groep bussen is die al hun leven lang 'lichte vracht' zijn en dienst gebben gedaan als gezinscontainer. Daar heb je dan denk ik de grootste kans op een niet volledig uitgewoonde bus. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 18-04-2023 11:18] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Beetje een kwestie van de juiste variant kiezen. Niet te nieuw willen kopen, en wegblijven van de automaten bijvoorbeeld. Maar een wat ouder model Galaxy of S-Max zou ik zo aandurven. En vergeet niet: je koopt allemaal gebruikte spullen met een historie, dus storingen kun je zomaar krijgen. Ook met een overengineerd ding als een W124, en evenzogoed kun je bij toeval die ene Laguna II kopen die het wel gewoon foutloos doet. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Hou maar op. Ik weet er alles van. Voeg voor de grap ook nog even een NAP aan het eisenpakket toe en je bent op zoek naar de heilige graal. En niet zeiken over oerlelijk oranje graag. Ik rijd al 13 jaar in een ex-bus van bouwbedrijf Van Wijnen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Morgen eens gaan kijken voor deze: https://nl.dacia.be/dacia-gamma/jogger.html Ik vraag mij vooral af, of er genoeg zitplek is in de achterste rij stoelen. En dan heb je natuurlijk ook nul kofferruimte over, maar dan zal het met dakkoffer en/of aanhangwagen moeten. Ga me informeren over de hybride-versie, zou toch hopelijk heel wat mogen schelen in verbruik. En taxen. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
signature |
|
Deze is het uiteindelijk toch geworden: Hybride versie, met 7 zitplaatsen (die ik gelukkig niet heel de tijd nodig zal hebben). Zie er wel naar uit; eindelijk wat meer plek, automatische versnellingsbak en de onweerstaanbare geur van nieuwe auto. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Lijkt me een verstandige keuze versus een waarschijnlijk afgekloven bus. Garantie is namelijk ook wel lekker. Sympathiek concept, zo'n Dacia. No nonsense, gewoon een vervoermiddel. Jammer genoeg kun je anno 2023 als fabrikant niet meer zo ver terug naar de basis als ten tijde van de Logan MCV, want dat was op dat vlak echt een ultieme winnaar. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Dit weekend maar weer eens een bezoek gebracht aan Spa Classic. Een prachtig evenement voor niet alleen de echte autosport-, maar ook autoliefhebber, al was het maar omdat de bezoekersparkeerplaatsen en de paddocks een bloemlezing zijn van alle rijdersauto's die er toe doen. Voor mij het hoogtepunt van al deze ato's, de in alle opzichten leipste auto waar ik ooit een stukje mee heb kunnen rijden - wat een beest van een ding is het toch, de almachtige TVR Sagaris: Er zijn er maar 221 van gebouwd, waarvan 14 met het stuur links, en God weet hoe weinig er daarvan nìet al een keer zijn platgereden, hoe weinighet er daarvan überhaupt nog doen, en mijn hemel wat is het een slechte auto. Maar ik wil er een. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Die transporters zijn 2e hands werkelijk achterlijk hoog geprijsd dus toch maar eens kijken of ik mijn horizon wat ga verbreden. Voor minder geld heb ik bijvoorbeeld al een veel jongere Vito met een beetje normale kilometerstand. Dan moet ik nog wel even overdenken of ik achterwielaandrijving wat vind. Doorgaans is dat niet zo mijn ding. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Je snapt dat je nu volledig uit de gratie valt bij Neggie? [Dit bericht is gewijzigd door ANaturallyDisaster op 18-05-2023 12:51] Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
quote: waarom is die zo slecht, en waarom zo leip? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Die uitlaten geven al wel iets weg. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Engeland, het land van wansmaak qua autodesign. Al is de gemiddelde Aston nog wel te doen. En een Caterham ziet er ook nog wel aardig uit. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 18-05-2023 14:00] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Een van mijn directeurs had een jaar of wat geleden een Aston Martin db9. Keer een lift van hem gehad. Wat een mooie auto, zeg. Best snel ook. Hij heeft nu een Bentley. Veel duurder, maar mooier. Ik vind van niet, hij blijkbaar wel. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Wat is er mis met achterwielaandrijving? Het is niet zo dat je dan ineens met een onbeheersbaar tailhappy monster te maken hebt of zo. Het is een busje. Met ESP. In de praktijk zul je er als doorsnee bestuurder in doorsnee omstandigheden geen ruk van merken welke wielen worden aangedreven. Wel heb je het permanente voordeel van een kleinere draaicirkel. Als je zwaarbeladen rijdt, of met een flinke kar er achter, is achterwielaandrijving merkbaar fijner rijden, want geen wielspin (of ASR-interventies) in I bij wegrijden op nat wegdek. Voor de doorzetters is er overigens een soort secret handshake procedure in de Vito waarmee je ABS, ESP en de hele santekraam aan elektronische beschermengeltjes uit kunt schakelen voor test- en diagnosedoeleinden (tenminste, voor bepaalde bouwjaren, weet niet of dat in alle Vito's zo is). En zelfs dan valt het om de dooie dood niet mee om zo'n ding echt iets spectaculairs te laten doen, je moet de zaak dan nog steeds lomp provoceren. Bij een Vito zou ik me eerder zorgen maken om roest. Bouwjaren tot grofweg 2006 zijn echt erbarmelijk op dat vlak, daarna is het weliswaar beter, maar ik zou het altijd controleren. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Nog steeds roest, ja? Ik dacht altijd dat roest vooral speelde bij de oudere modellen (Uit spaanse fabrieken meen ik?) en tegenwoordig wel was opgelost. Voor of achterwiel aangedreven. Ach, het is gewoon een voorkeur die per persoon verschilt. Omdat ik de bus niet bedrijfsmatig gebruik is mijn ervaring dat bij een lichte belading bij glad weer het contact met de weg toch aanzienlijk minder is. Dat was iig bij mijn L400 behoorlijk belabberd. Grindtegels in de laadruimte om dat op te lossen enzo. Klopt het overigens dat achterwiel vaak minder technische problemen geeft want simpeler in de uitvoering? Dat zou ik dan als voordeel meenemen. Verder is de transporter van 2005 en ik wil er zeker een jaar of 10 op vooruitgaan. En liefst rond 150k op de teller. Niet die achterlijke standen als bij de gemiddelde transporter. Al moet ik toegeven dat die ook inmiddels met wat minder km op de markt komen. Eens rustig rondkijken en eens wat proefritjes maken. Wil tussen nu en een jaar iig wel aan wat nieuws. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: damn, just damn Wat is het volgende? Een Morgan? signature |
|
quote: Nu zou ik er een enorm opstel over schrijven, maar 'ontworpen en handgebouwd in Engeland', dat vat eigenlijk wel samen waarom zo'n ding slecht is. Ook over het leipe kan ik een enorm opstel schrijven, maar het komt er op neer dat onderstel en besturing in een aantal opzichten erg beperkt zijn, maar het snelheidspotentieel bepaald niet. Grappig genoeg is het volgens mensen die het kunnen weten van alle TVR's van deze generatie misschien wel de minst valse, maar neem van mij aan dat je op een natte weg je handjes vol kunt hebben aan een Sagaris. Je moet niet zomaar aannemen dat je, noem eens wat, een Ford Focus ST van pak hem beet 2007 straffeloos kunt volgen op een vers beregend, knijpend klaverblaadje. Een uitdagende auto, waar je echt respect voor hebt en soms ook onverdunde angst. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Is dat See You Next Tuesday? Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
quote: :v quote: Ben benieuwd, maar ga er nooit in zitten hoop ik Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Erg eens. 11 jaar met een eerste generatie zwarte Duster diesel (€15.600 nieuw in 2011) rondgetuft. Prijs-kwaliteit werd het ook niet veel beter. Toen ik die in de prak reed vorig jaar, moest ik iets te lang wachten op een nieuwe, tenzij ik een witte of oranje wilde. Dan maar niet. Daarnaast is er intussen heel wat meer luxe standaard geworden met de onvermijdelijke impact op de prijs. Mijn broer rijdt nu ook al een aantal jaar met tweede generatie Logan break benzine rond. En het tweede autootje van mijn ouders / het bedrijf is een tweezits Dokker. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |