| Natural Disaster |
| The Dude |
 |
 |
|
Posted 09-11-2025 9:54 by Natural Disaster |
        |
|
https://www.buttkicken.nl/2025/11/09/briefje-van-jan-aan-gerrit-hiemstra-2/
quote: Beste Gerrit,
Ik ben dol op social media, maar het moet allemaal wel een beetje netjes blijven.
Daarom mijd ik het open riool dat BlueSky heet zoveel mogelijk.
Gisteren werd ik er echter op geattendeerd dat jouw radicalisering op dat platform live te volgen was.
Dus uit nieuwsgierigheid opende ik mijn speciaal voor de gelegenheid aangemaakte BlueSky-account @opbezoekinhetgekkenhuis.bluesky.social even om te zien wat je nu allemaal weer zat uit te kramen.
Nou, ze hadden geen woord teveel gezegd!
“Als het gaat over maatregelen om klimaatverandering te beperken, vragen mensen soms: ‘Wat moet ik doen?” Nou, simpel: stoppen met tanken, stoppen met vliegen, stoppen met vlees en zuivel, minder energie gebruiken, van het gas af, minder rommel kopen, meer recyclen, bouwen met natuurlijke materialen”, schreef je.
LOL.
Ik miste alleen nog: “in een bescheiden huisje op zo min mogelijk vierkante meters grond gaan wonen”, maar omdat ik regelmatig langs jouw landgoed aan de Luts in Balk kom varen met de kajak, snap ik wel waarom je dat even ‘vergat’.
Je wilt niet overkomen als een hypocriet.
Was dat bericht ‘radicaal’?
Mwah.
Je noemt allerlei volstrekt onbetaalbare maatregelen voor gezinnetjes met normale inkomens in normale (koop)huizen, maar dat zijn misschien niet de mensen die jou die vraag stellen.
Zogenáámd die vraag stellen, moet ik zeggen.
Want net als echte politici die in verkiezingstijd opeens zogenaamd allerlei gewone mensen met gewone mensen-problemen ontmoeten gebruikte je een retorisch trucje (a.k.a. ‘verzinsel’) om je punt te kunnen maken.
Toen ik even verder keek in je timeline op het afvoerputje dat BlueSky heet, was het wél raak.
Je wilde half Nederland in de ellende storten om je punt te maken.
Hoe?
Nou je stelde op dat BluSky (zoals je ook bij Staatsomroep Human al mocht doen) dat alle grote veranderingen in Nederland, zoals de Afsluitdijk, de Deltawerken en de IJsselmeerpolders, zijn ontstaan na een ramp, dus schreef je: “Ik hoop op een klimaatramp liefst in het westen van het land (b.v.k. zonder slachtoffers)”.
Dus of al die hardwerkende Nederlanders in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht die (in tegenstelling tot jij in Balk en ik in Eesterga) onder zeeniveau leven maar even door een nieuwe watersnoodramp konden worden getroffen.
Ze hoefden natuurlijk niet meteen dood van je (dat heeft althans je voorkeur niet), maar als ze toch niet wilden luisteren, dan moesten ze maar voelen.
Bijvoorbeeld door na zo’n ‘klimaatramp’ in hun verzekeringspolissen te ontdekken dat hun verzekering niet uitkeert bij natuurrampen…
Dan ben je niet wijs hoor, Gerrit, als je half Nederland dat soort rampspoed toewenst om je eigen bedrijven in klimaatproducten en -diensten te promoten.
Sterker: dan wordt het tijd dat je je laat nakijken door een hoofdendokter.
Hetzelfde wat jij overigens van mij zou zeggen als ik zou voorstellen om een veel grotere ramp, eentje die ons land wél al jaren echt treft, eindelijk eens aan te pakken.
Hoe?
Door alle asielzoekerscentra te verhuizen naar hartje Den Haag of een plekkie binnen de ring van Amsterdam.
Te beginnen met het opvangcentrum in Ter Apel.
Groet,
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
 |