![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Auteur: |
|
|
@Rattenburcht: Stonden afgelopen jaar op de Roadburn-pre party. Exact de muziek die ik verwachtte en hoopte, maar dan net niet goed genoeg om boeiend te zijn. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Laten we true van start gaan met dit album nog eens op de kaart te zetten: Winter is coming ![]() |
|
Dit was afgelopen zaterdag zo ongenadig hard! Wat een riffs! ![]() |
|
Hebben we deze hier eigenlijk al aangeroerd? Best een populiare release van dit jaar. Franse black metal met kenmerkende kille riffs die wel beetje aan Concilium doen denken. Veel sfeer. Gaaf. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Ja, deze! Naast Star Temple (de plaat van Freduk hierboven) van het beste wat Horrible Room te bieden heeft! Nieuw werk van Star Temple trouwens op deze 4-way split ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Ja Mythics tipte die al eens, niet helemaal mijn ding. Ze hebben trouwens een paar jaar geleden een split uitgebracht met Circle of Ouroborus, die heb ik uiteraard wel in huis ![]() ![]() |
|
Daarnet nog eens Demoniac - Prepare for War opgezet tijdens het maandagsloopje en man, wat een machtige 3/4 plaat is dat! Maffe Australiërs die een soort van warme, organische black maakten met maffe melodieën en keyboards, niet ijskoud, maar aards en vleselijk, zoals de vele naakte dames in het cd-boekje. Na de Bathory cover zakt het album in, maar alles daarvoor is zeer sterk. Was één van mijn 5 eerste black metal platen dus heb ze ook grijsgedraaid, maar was aangenaam verrast hoe goed ik het nu nog vind. Het klinkt soms wat rommelig, maar baadt in een machtig sfeertje. ![]() Dat was ten tijde van de World Domination compilaties van Osmose, toen ze nog één de de toonaangevende labels waren. Vooral die eerste compilatie was een staalkaart van de heerschende black metal van het moment. 1 Immortal– At The Stormy Gates Of Mist 2 Marduk– Autumnal Reaper 3 Impaled Nazarene– Steelvagina 4 Mythos (3)– Unreal Moon 5 Luciferion– Blasphemer 6 Absu– Never Blow Out The Eastern Candle 7 Ancient (2)– The Call Of The Absu Deep 8 Enslaved– Sverte Vidder 9 Demoniac– The Earth Calls Me 10 Diabolos Rising– Satanas Lead Us Through 11 Sadistik Exekution– Internal Klok 12 Fallen Christ– Abduction Ritual Grijsgedraaid, ook dit plaatje. ![]() ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 22-09-2025 21:29] ![]() |
|
Ik ben wel fan van die jaren'90-compilaties. Vaak heb je de nummers gewoon als album in de kast, maar toch. Zo'n verzameling ademt vaak een bepaalde sfeer, een sacrale cult zoals iemand dat ooit altijd omschreef, uit. Mooi tijdsdocument: True Kings of Norway, Crusade from the North, A Tribute To Euronymous, ... Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: De Blackend compilaties ook niet vergeten, check volume 1: Disc One 1-1 Emperor (2)– I Am The Black Wizard 6:12 1-2 Impaled Nazarine*– Hate 5:52 1-3 Mayhem– Pagen Fears 6:21 1-4 Satyricon– Walk The Path Of Sorrow 8:19 1-5 Throne Of Ahaz– Nifelheim 5:58 1-6 Marduk– Those Of The Unlight 4:42 1-7 Enslaved– Wotan 4:12 1-8 Dark Funeral– My Darkness 3:51 1-9 Samael– The Dark 4:30 1-10 Flevery*– Absence 6:02 Disc Two 2-1 Gorgoroth– Crushing The Scepter 3:23 2-2 Enslaved– Slaget I Skogen Brotenfor 13:09 2-3 Immortal– Pure Holocaust 5:15 2-4 Lord Belial– The Hymn Of The Misanthropic Spirit Of The Forest 5:25 2-5 Emperor (2)– Cosmic Keys To My Creations And Times 6:07 2-6 Ved Buensende*– The Carrior Of Wounds 8:11 2-7 Dark Funeral– In The Sign Of The Horn 3:45 2-8 Sigh (2)– Ready For The Final War 9:17 2-9 Bestial Warlust– Satanic 4:49 2-10 Moonspell– Tenebrarum Oratorium 7:27 2-11 Unaminated*– Silence Ends 3:23 2-12 Havohej– Spilling Holy Blood 2:08 [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 23-09-2025 8:13] ![]() |
|
Dit was voor mij een belangrijke in het leren kennen van een hoop bands buiten black metal: Opeth, Tiamat, Katatonia, Ophthalamia. https://www.discogs.com/release/1855995-Various-Firestarter Die eerste Blackend was een van de weinige echte black metal cd’s in het jeugdhonk waar ik altijd kwam in mijn tienerjaren. Sommige nummers helemaal grijsgedraaid. Vooral Enslaved vaan aangevraagd, omdat je dan tenminste een kwartier onder de pannen was. [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 23-09-2025 9:08] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Oei, lekker dit! Dit blijft een van mijn favoriete BM releases van dit jaar: ![]() |
|
Nieuw Taurus-materiaal. Deze keer Arbor, niet mijn favoriete project, maar wat een geweldig album is dit geworden! Ik hoor er heel veel oude Burzum in terug, zowel qua riffing, drumgeluid als stem. Vaak blijft het dan bij een verdienstelijke poging en zijn de riffs en ideeën niet sterk genoeg, niets daarvan hier. Wat een plaat! [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 27-09-2025 6:55] ![]() |
|
Volgens mij hier nog niets over gelezen, maar er is een nieuwe Ofermod. Eerste wat ik van hen hoor in vijftien en het klinkt alsof de tijd heeft stilgestaan. Vond het toen al niet echt geweldig en nu nog niet. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:Die eerste EP en bonusnummers waren echt heel sterk! Daarna hield het niet over. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
![]() |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |