IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Grave Vorige pagina | Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 23-11-2002 19:35 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik heb Hating Life even aangehoord maar ik vind te veel naar hardcore neigen naar mijn smaak. Te veel grooves ook.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-11-2002 1:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Yepz die groove stukken maken het gaver; Dismember (Indecent & obscene) & Entombed (Clandestine) gebruikten zulks ook! Het hoort er dus zeker bij en hardcore is veuls te ver gezocht.

Maar Hub de Gallier: hoe zat het nu precies; welke Nihilist/Carnage leden zijn er dan in Grave en Dismember beland?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 24-11-2002 1:52]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 24-11-2002 2:39 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Yeah, ik had 'm geluisterd juist omdat je zei dat die je favoriete album was.

Mmmm....de eerste heb ik ook gehoord en die blijft de beste voor mij maar toch vind ik Grave beneden de maat (2 albums in totaal ken ik van ze). Het heeft geen "grijp me bij me noten"-factor.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 24-11-2002 3:23 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 november 2002 2:39 schreef MBMarduk het volgende:
Yeah, ik had 'm geluisterd juist omdat je zei dat die je favoriete album was.

Mmmm....de eerste heb ik ook gehoord en die blijft de beste voor mij maar toch vind ik Grave beneden de maat (2 albums in totaal ken ik van ze). Het heeft geen "grijp me bij me noten"-factor.

Ik ken dan vooral You'll never see, Soulless en Hating life en ik vind de band een van de mindere van het genoemde rijtje broertjes (Unleashed vind ik de slechtste; ken wel alleen het oude werk en een incidenteel later nummer dat ik helemáál slecht vind.); stijl is goed, sound is goed, maar de songs zijn niet goed genoeg. Vandaag weer Entombed - Clandestine opgezet en een nummer van de kwaliteit á la Evilyn heb ik nog niet gehoord.
Hebben overigens wel meer deathmetalbands last van (gehad).
Verder vind ik wat teksten van You'll never see vrij debiel. Misschien dat Back from the dead meer geïnspireerd is maar de clichématige titel (een Death verzameldemo uit 1986 en een Obituary album heten ook al zo) doet me middelmaat vermoeden. Binnenkort eens luisteren dan maar.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 24-11-2002 13:59 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2002 3:23 schreef Mutilator het volgende:
Misschien dat Back from the dead meer geïnspireerd is maar de clichématige titel (een Death verzameldemo uit 1986 en een Obituary album heten ook al zo) doet me middelmaat vermoeden. Binnenkort eens luisteren dan maar.
Lijkt er wel op, maar is niet hetzelfde: "Back from the grave." Maar idd. vernieuwend is anders.

Touché, pussycat!

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-11-2002 21:14 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2002 1:49 schreef Mutilator het volgende:
Yepz die groove stukken maken het gaver; Dismember (Indecent & obscene) & Entombed (Clandestine) gebruikten zulks ook! Het hoort er dus zeker bij en hardcore is veuls te ver gezocht.

Maar Hub de Gallier: hoe zat het nu precies; welke Nihilist/Carnage leden zijn er dan in Grave en Dismember beland?

Ik zal het deze week effe plaatsen hier.Ben nu nog veel te lam van het weekend met Taake

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 13-12-2002 21:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 november 2002 21:14 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik zal het deze week effe plaatsen hier.Ben nu nog veel te lam van het weekend met Taake

Heb nog wat van je tegoed.

Ben nl. zeer benieuwd in hoeverre grave is ontstaan vanuit Nihilist aangezien ik een demo heb van Putrefaction. Daarvoor heetten ze trouwens nog anders maar dat ben ik ff kwijt.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 27-12-2002 3:48 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hey Gub de Hallier! Waar zit je?

Hub de Gallier
Posted 27-12-2002 11:59 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2002 3:48 schreef Mutilator het volgende:

OK,ik zal het effe gaan opzoeken vandaag of morgen.Wil het natuurlijk wel in een keer goed neerpleuren hier

1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 27-12-2002 12:21 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Grave heerscht! Ze maken deathmetal zoals ik deathmetal het tofst vind. Lomp, zwaar op de maag maar toch uiterst agressief!

Hub de Gallier
Posted 27-12-2002 12:22 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2002 12:21 schreef 1i1ith het volgende:
Grave heerscht! Ze maken deathmetal zoals ik deathmetal het tofst vind. Lomp, zwaar op de maag maar toch uiterst agressief!

Goed verwoord

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 27-12-2002 12:27 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Oude zweedse death metal komt gewoon helemaal terug!!! Met de nieuwe Grave en Bloodbath en zelfs Gorelord een beetje. En dan zit er ook nog eens een nieuwe Dismember aan te komen. Entombed? Who needs um?!

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 27-12-2002 12:34 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Entombed, who needs um? IK!

Hub de Gallier
Posted 27-12-2002 13:15 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Entombed blijft gaaf ook al is hun oude werk beter.Vorig jaar in Eindhoven speelden ze ook.Een van de beste optredens die ik ooit gezien heb

Inside-Lie
Usericon van Inside-Lie
Posted 27-12-2002 13:30 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Die laatste dubbel CD is ook vet!

Hub de Gallier
Posted 29-12-2002 16:01 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:

Ik heb al effe war opgezocht maar nog niet gevonden wat ik eigenlijk zocht.

In 1987 heeft Corpse de naam in Grave veranderd.Van augustus 1988 tot/met augustus 1989 hebben ze drie demo's uitgebracht.Maart '90 zou een EP op Gore-records uitgebracht worden maar de 4 nummers zijn uiteindelijk op een split-LP met Devolution (Prophecy records) uitgebracht.In '91 hebben Jorgen,Ola,Jonas en Jensa "Into the Grave" opgenomen.

Nihilist is ook in '87 begonnen.Hebben drie demo's uitgebracht in de jaren '88-'90 getiteld:"Premature autopsy","Only shreds remain" en "Drowned".Johnny Hedlund heeft Nihilist verlaten om Unleashed op te starten.
In '90 hebben de Nihilist leden Alex Helid,Nicke Andersson,Uffe Cederlund en L.G.Petrov Entombed opgericht.
Op de Unleashed demo's heeft Robert Senneback nog gespeeld welke daarna naar Dismember is vertrokken.

Dismember:in de jaren '88-'89 hebben ze 2 demo's uitgebracht getiteld:"Dismembered" en "Last Blasphemies".Fred Estby heeft na de release van deze demo's de band opgedoekt om zelf bij Carnage(band van Michael Amott) te gaan spelen.Met de oude Dismember gitarist David Blomquist is "Dark Collections" opgenomen in '90.Na de split van Carnage besloten Carnage leden Fred en Matti Karki samen met Robert Senneback(ook van de oorspronkelijke Dismember en gelijktijdig aktief in Unleashed) om Dismember nieuw leven in te blazen.Ex-Carbonized Richard Cabeza completeerde de line-up op basgitaar.Met deze line-up werd "Like an everflowing stream" opgenomen.

Zodra ik meer info heb gevonden voeg ik dit toe

Hub de Gallier
Posted 29-12-2002 16:03 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:

Ik heb al effe war opgezocht maar nog niet gevonden wat ik eigenlijk zocht.

In 1987 heeft Corpse de naam in Grave veranderd.Van augustus 1988 tot/met augustus 1989 hebben ze drie demo's uitgebracht.Maart '90 zou een EP op Gore-records uitgebracht worden maar de 4 nummers zijn uiteindelijk op een split-LP met Devolution (Prophecy records) uitgebracht.In '91 hebben Jorgen,Ola,Jonas en Jensa "Into the Grave" opgenomen.

Nihilist is ook in '87 begonnen.Hebben drie demo's uitgebracht in de jaren '88-'90 getiteld:"Premature autopsy","Only shreds remain" en "Drowned".Johnny Hedlund heeft Nihilist verlaten om Unleashed op te starten.
In '90 hebben de Nihilist leden Alex Helid,Nicke Andersson,Uffe Cederlund en L.G.Petrov Entombed opgericht.
Op de Unleashed demo's heeft Robert Senneback nog gespeeld welke daarna naar Dismember is vertrokken.

Dismember:in de jaren '88-'89 hebben ze 2 demo's uitgebracht getiteld:"Dismembered" en "Last Blasphemies".Fred Estby heeft na de release van deze demo's de band opgedoekt om zelf bij Carnage(band van Michael Amott) te gaan spelen.Met de oude Dismember gitarist David Blomquist is "Dark Collections" opgenomen in '90.Na de split van Carnage besloten Carnage leden Fred en Matti Karki samen met Robert Senneback(ook van de oorspronkelijke Dismember en gelijktijdig aktief in Unleashed) om Dismember nieuw leven in te blazen.Ex-Carbonized Richard Cabeza completeerde de line-up op basgitaar.Met deze line-up werd "Like an everflowing stream" opgenomen.

Zodra ik meer info heb gevonden voeg ik dit toe

Inside-Lie
Usericon van Inside-Lie
Posted 29-12-2002 16:14 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Heb pas een bootleg 7" gekocht van Nihilist...

Hub de Gallier
Posted 29-12-2002 16:47 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik zie nu pas dat ik een dubbelpost heb

Hub de Gallier
Posted 30-12-2002 15:20 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Oorspronkelijke Carnage bassist Johnny Dordevic heeft trouwens "Clandestine" van Entombed ingezongen.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 30-12-2002 15:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 30 december 2002 15:20 schreef Hub de Gallier het volgende:
Oorspronkelijke Carnage bassist Johnny Dordevic heeft trouwens "Clandestine" van Entombed ingezongen.

Foei! *pats* Dat was drummer Nicke Andersson.

Bedankt voor de uitleg so far; Grave heette dus eerst Corpse en daarna Putrefaction.
Hmm wel vaag dat ik 3 Dismember demo's heb

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 30-12-2002 15:49]

Hub de Gallier
Posted 30-12-2002 15:54 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2002 15:26 schreef Mutilator het volgende:
Foei! *pats* Dat was drummer Nicke Andersson.

Bedankt voor de uitleg so far; Grave heette dus eerst Corpse en daarna Putrefaction.
Hmm wel vaag dat ik 3 Dismember demo's heb

Dat kan dat jij 3 Dismember demo's hebt.Hier had ik het over 2 demo's welke voor de Carnage tijd zijn opgenomen.Na Carnage zijn ze weer met Dismember verder gegaan en hebben ze weer demo's opgenomen.

Van Putrefaction heb ik nog niet kunnen vinden.Wel hebben ze de naam van Corpse veranderd in Grave in 1987.

Dat van Nicke Andersson klopt niet.Gerucht welke ze zelf rond hebben verspreid.Is echt Johnny geweest.Met hem is er een ruzie gekomen en om hem te vernederen hebben ze gezegd dat nicke heeft gezongen

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 30-12-2002 15:56]

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 30-12-2002 16:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 30 december 2002 15:54 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dat kan dat jij 3 Dismember demo's hebt.Hier had ik het over 2 demo's welke voor de Carnage tijd zijn opgenomen.Na Carnage zijn ze weer met Dismember verder gegaan en hebben ze weer demo's opgenomen.

Van Putrefaction heb ik nog niet kunnen vinden.Wel hebben ze de naam van Corpse veranderd in Grave in 1987.

Ik heb em wel gevonden.

quote:
Dat van Nicke Andersson klopt niet.Gerucht welke ze zelf rond hebben verspreid.Is echt Johnny geweest.Met hem is er een ruzie gekomen en om hem te vernederen hebben ze gezegd dat nicke heeft gezongen

dus dan liegen ze op hun officiele site?
Stukkie bio van www.entombed.com:

...1991 L.G was sacked because he had argued with Nicke. The last recording that he sung on was Forsaken, for a compilation on CBR. To complete the next record they needed a new singer. As a temporary singer they hired Orvar Säfström, from the band Nirvana 2002. To Entombed's second album, Clandestine, they hired Johnny Dordevic as a constant singer. Dordevic was a friend of Nicke and also the bass player in Carnage. The strange thing is that he didn't sing on the album. In fact, the singing was made by Nicke. Dordevic was only singing live and in the videos Entombed made at the time. The intention was that Johnny should learn to sing, but he wasn't really interested in rehearsing so he was kicked...

Hub de Gallier
Posted 30-12-2002 16:10 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2002 16:03 schreef Mutilator het volgende:
Ik heb em wel gevonden.

dus dan liegen ze op hun officiele site?
Stukkie bio van www.entombed.com:

...1991 L.G was sacked because he had argued with Nicke. The last recording that he sung on was Forsaken, for a compilation on CBR. To complete the next record they needed a new singer. As a temporary singer they hired Orvar Säfström, from the band Nirvana 2002. To Entombed's second album, Clandestine, they hired Johnny Dordevic as a constant singer. Dordevic was a friend of Nicke and also the bass player in Carnage. The strange thing is that he didn't sing on the album. In fact, the singing was made by Nicke. Dordevic was only singing live and in the videos Entombed made at the time. The intention was that Johnny should learn to sing, but he wasn't really interested in rehearsing so he was kicked...

Heb ik ook gehoord maar weet niet meer wat ik moet geloven.wel weet ik dat dit de officiele statement was maar dat deze niet met de werkelijk overeenkomt

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 30-12-2002 16:41 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 30 december 2002 16:10 schreef Hub de Gallier het volgende:
...wel weet ik dat dit de officiele statement was maar dat deze niet met de werkelijk overeenkomt

hoe weet je dat dan?

Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com