IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Grave Vorige pagina | Volgende pagina
Ed
Usericon van Ed
Posted 15-09-2006 22:07 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

vandaag ook de laatste van de gekocht... denk dat ik maar is wat meer moet gaan luisteren van deze heren!

Grindmaster?Flesh???
Usericon van Grindmaster?Flesh???
Posted 18-09-2006 0:55 by Grindmaster?Flesh??? Wijzig reactieProfiel van Grindmaster?Flesh???Quote dit berichthttp://www.massiveassault.net

quote:
Op 2 september 2006 10:45 schreef Alex het volgende:
Het Guitargeluid van Graves albums is geweldig. Is er iemand die weet hoe ik dat "GRAVE Guitar" geluid kan krijgen? Wat voor pedalen moet ik gebruiken?

Ten tijde van Soulles gebruikten zowel de bassist als gitaarist live een Boss DS1 met Fender Bassman 100 versterkers.
Dit heb ik toen live gezien en het klonk daadwerkelijk als op het album Soulles.

In de Sunlight Studio gebruikte men voor Grave's opnames een DS1 met een Peavey 30 watt versterker.
Dismember gebruikte in deze studio alleen de HM2 in combinatie met de Peavey.
Entombed gebruikten zowel de DS1 (Alex Hellid) en de HM2 (Uffe Cederlund) voor hun meesterlijke geluid.
Carnage had ook de combinatie DS1 + HM2

Op het laatste album heeft Grave gebruik gemaakt van een Marshall 2000 series.
De DS1 deed op dit album alleen dienst voor het boosten van solo's

De sound zit bij deze mannen voor een deel ook in de klauwen.

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-09-2006 8:39 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2006 0:55 schreef Grindmaster?Flesh??? het volgende:Carnage had ook de combinatie DS1 + HM2

dat krijg je als entombed zn spullen effe niet in de gaten houdt

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

Ed
Usericon van Ed
Posted 19-09-2006 22:56 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2006 0:55 schreef Grindmaster?Flesh??? het volgende:
Ten tijde van Soulles gebruikten zowel de bassist als gitaarist live een Boss DS1 met Fender Bassman 100 versterkers.
Dit heb ik toen live gezien en het klonk daadwerkelijk als op het album Soulles.

In de Sunlight Studio gebruikte men voor Grave's opnames een DS1 met een Peavey 30 watt versterker.
Dismember gebruikte in deze studio alleen de HM2 in combinatie met de Peavey.
Entombed gebruikten zowel de DS1 (Alex Hellid) en de HM2 (Uffe Cederlund) voor hun meesterlijke geluid.
Carnage had ook de combinatie DS1 + HM2

Op het laatste album heeft Grave gebruik gemaakt van een Marshall 2000 series.
De DS1 deed op dit album alleen dienst voor het boosten van solo's

De sound zit bij deze mannen voor een deel ook in de klauwen.

Is 100 watt niet een beetje weinig voor een basversterker? als je toch altijd speelt over pa maakt dat niet uit maargoed je wil toch ook zonder pa ook kunnen blazen?

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-11-2006 0:07 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Gaaf album, die laatste. Favo nr. tot nu toe 'Living the Dead Behind' (? -- vage titel). Duistere sound, nouveau oldskool zeg maar en dan vet hard beuken. Maar wel doordacht. Echt goeie poep.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 04-11-2006 12:04 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Ik vind het een redelijk middelmatig album geworden.
Als Grave traag en slepend speelt dan hebben ze een relatief unieke sound. Maar nu ze blastbeats zijn gaan gebruiken is het niks speciaals meer. D'r zijn veel betere death metal albums uitgekomen dit jaar.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 05-11-2006 19:02 by Faceless Unknown Wijzig reactieProfiel van Faceless UnknownQuote dit bericht

Was laatst in Sounds en zag dat ze het album "You'll never see . . .heaven" opnieuw hebben uitgebracht. Had het toendertijd overal gezocht, kon het nergens vinden. Deze vind ik tot nu toe hun beste.

There is no religion higher than Truth!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2007 20:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

De laatste (as rapture comes) vind ik grandioos goed!!!

zaaaalig

zelfs de cover

signature

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-02-2007 0:03 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2007 20:23 schreef Hypnos het volgende:
De laatste (as rapture comes) vind ik grandioos goed!!!

zaaaalig

zelfs de cover

+1

Vette plaat! Energiek

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 23-02-2007 6:50 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Live ook nog steeds een erg lekker stukje muziek

iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-02-2007 15:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

uhu!

vooral dat laatste nummer!!

Miljaaarde!

signature

R.
Usericon van R.
Posted 24-11-2007 17:03 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Ik liep vandaag met mijn vriendin op de markt en zag vanuit mijn ooghoek een broek met bepaalde opdrukken erop. Ergens een kruis, ergens een Che Gevaar.. en toen zag ik opeens een GRAVE logo op dezelfde broek staan.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 24-11-2007 17:05]

Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 02-12-2007 19:06 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

Regain Records proudly welcome Swedish death metal kings GRAVE to the family. The band is currently in the studio working on their 8th album with a title yet to be announced.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-12-2007 13:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

signature

Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 28-02-2008 19:51 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

Check out the new myspace promopage that Regain records launched yesterday and listen to the brand new track "Bloodpath" from the upcoming album Dominion VIII. Feel free to post your comments on the new material and check out a preview of the album artwork & more... This is the place to get your info and updates during the process until the album is released on April 21 so add it to your faves...

www.myspace.com/gravepromo

[Dit bericht is gewijzigd door Buried_Alive op 28-02-2008 19:52]

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-02-2008 21:20 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Jeetje, alweer een nieuwe? Ik luisterde deze week nog naar 'As Rapture Comes' met veel plezier, wat een fijne, fijne plaat is dat toch. Zouden ze dat vast kunnen houden? Ik ben eens benieuwd...

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 11-06-2008 23:01 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Vette plaat die nieuwe, heerlijk!
Ik mis alleen die brute blastbeats van As Rapture Comes; ik had toch liever Pelle achter de kit gezien. Maar goed, verder weer bruut beuken met die hap!
(productie is trouwens héérlijk )

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-06-2010 22:36 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Mensen, het nieuwe album van Grave, Burial ground genaamd, is VET geworden!
Persoonlijk vond ik dat de Zweden op hun voorgaande 2 albums hun karakteristieke sound een beetje kwijt geraakt waren. Ineens verschenen er blastbeats en de sound werd cleaner.
Dit euvel is op Burial ground volledig verholpen. Dit nieuwe album is niks nieuws, het is weer die typische old-school Zweedse death metal. Maar het is oh-zo-vreselijk lekker! Grave klinkt op dit album vies, rauw, grauw, lelijk en barbaars. Maar tegelijk ook aanstekelijk en catchy. Precies wat ik wil horen bij Zweedse death metal.

Ga checken die handel!
http://www.myspace.com/gravespace

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 29-06-2010 23:03 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2010 22:36 schreef XnegativeX het volgende:
Mensen, het nieuwe album van Grave, Burial ground genaamd, is VET geworden!
Persoonlijk vond ik dat de Zweden op hun voorgaande 2 albums hun karakteristieke sound een beetje kwijt geraakt waren. Ineens verschenen er blastbeats en de sound werd cleaner.
Dit euvel is op Burial ground volledig verholpen. Dit nieuwe album is niks nieuws, het is weer die typische old-school Zweedse death metal. Maar het is oh-zo-vreselijk lekker! Grave klinkt op dit album vies, rauw, grauw, lelijk en barbaars. Maar tegelijk ook aanstekelijk en catchy. Precies wat ik wil horen bij Zweedse death metal.

Ga checken die handel!
http://www.myspace.com/gravespace

Heb zojuist de album preview op Myspace weer beluisterd en dit klinkt weer geniaal. Lomp en lekker smerig. Ben benieuwd naar het volledige album

Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 30-06-2010 17:10 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

Moet zeggen dat die preview op Myspace erg lekker klinkt. Kijken of ik meer kan vinden van deze band

herrie
Usericon van herrie
Posted 30-06-2010 21:23 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

into the grave & you''ll never see blijven toch favoriet voor mij.

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 30-06-2010 21:46 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

klinkt maar matig, dit is toch wel anthem;

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 30-06-2010 21:54 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

godver, ze staan allemaal op juptjup, allemaal krakers en heerlijk gedateerd, zoals het hoort

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 30-06-2010 21:54]

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 15-08-2010 14:24 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ik ga straks Burial Ground ook eens luisteren.

Nu eerst nog even As Rapture Comes

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 04-09-2010 1:42 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Ik heb vanavond Burial ground voor het eerst volledig beluisterd, en deze is weer geniaal geworden

Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com