IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Absu Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-03-2005 11:01 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik had ergens vaag begrepen dat ze misschien beide gereleased worden. Dat zou wel heel erg tof zijn.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 29-03-2005 11:06 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2005 11:01 schreef kwelgeest het volgende:
Ik had ergens vaag begrepen dat ze misschien beide gereleased worden. Dat zou wel heel erg tof zijn.


Maar heeft hij reeds muzikanten om Absu op te nemen? En Shaftiel was erg belangrijk bij het schrijven van de muziek, dus ik weet niet wat we dan zouden mogen verwachten.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-03-2005 11:07 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2005 11:06 schreef Wolveken het volgende:
Maar heeft hij reeds muzikanten om Absu op te nemen? En Shaftiel was erg belangrijk bij het schrijven van de muziek, dus ik weet niet wat we dan zouden mogen verwachten.
Voor zover ik had begrepen zou dat album gewoon gemaakt worden. Volgens mij als solo album/project.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-03-2005 11:09 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Goeddd... Hun side is bagger.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-08-2005 20:59 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Iemand al weer eens wat nieuws gehoord rond Absu?


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 06-08-2005 21:02 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Er komt in september een verzamelaar uit, voor de rest ligt de band op haar gat...

PROSCRIPTOR drumt nu enkel bij Melechesh dacht ik. Ze spelen morgen in Gent.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 06-08-2005 21:05]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 06-08-2005 21:13 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Absu heerscht! Het is gewoon allemaal concept, maar het is geniaal, vooral dat complete boekwerk bij Tara. Ioldánach, Cythrául, het is geniaal. Nu weet ik niet zoveel van Keltische mythologie, dus ik weet niet of Absu een soort eigen concept heeft, of gewoon Keltische mythologie volgt.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 06-08-2005 21:21 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2005 21:13 schreef Heiden het volgende:
Absu heerscht! Het is gewoon allemaal concept, maar het is geniaal, vooral dat complete boekwerk bij Tara. Ioldánach, Cythrául, het is geniaal. Nu weet ik niet zoveel van Keltische mythologie, dus ik weet niet of Absu een soort eigen concept heeft, of gewoon Keltische mythologie volgt.


Ze combineren keltische mythologie met elementen uit de magie van o.a. Crowley. Een soort bonte mix, maar ik zie er wel samenhang in.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 06-08-2005 21:25 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Zoiets dacht ik al. Ik vind het zeker heersch, het is geen slap gelul, maar echt een diep concept dat overal klopt en waar heel goed is over nagedacht. Vooral het boekwerkje bij Tara laat zien hoe doordacht het hele begrip Absu eigenlijk is.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-08-2005 21:36 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Absu is op alle fronten een enorme topper in het genre. Qua lyricaal concept en qua muziek zijn ze een van de uniekste bands die er op deze planeet rondlopen!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 06-08-2005 21:38 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Je hebt helemaal gelijk.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 06-08-2005 21:40 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Weer even geprobeerd. Tara kan ik niet op mijn PC afspelen.
En Enslaved's Mardraum ook niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 06-08-2005 21:42]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-08-2005 16:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Tara is anders gewoon het verhaal vd strijd om Tir nan Og. Gewoon celtische mythologie.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-08-2005 19:01 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik heb Tara weggeruild, ik vind het echt helemaal niks


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 08-08-2005 23:03 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2005 21:36 schreef NecRobert het volgende:
Absu is op alle fronten een enorme topper in het genre. Qua lyricaal concept en qua muziek zijn ze een van de uniekste bands die er op deze planeet rondlopen!


Ik vind ABSU met niets te vergelijken en dus een genre/subgenre op zich.
De band is van een dermate geniaal en uniek kaliber dat ze mij in dat opzicht doen denken aan oude helden zoals bijvoorbeeld Hellhammer.
In de huidige eenheidsworstige metalscene is zoiets ongehoord uniek.

Alle respect voor ABSU dus;


This is Zodiac speaking...


BringerOfLight
Lampekap
Usericon van BringerOfLight
Posted 09-08-2005 10:22 by BringerOfLight Wijzig reactieProfiel van BringerOfLightQuote dit berichthttp://www.nattedozen.nl

Zeer zeker een gave band. Vooral die drummer overtreft zichzelf op Tara echt helemaal
Weet er iemand of er nog een cd van hun aankomt. Las een tijd terug dat ze nog 1 album zouden maken, maar hoorde laatst ook dat alleen Proscriptor nog over is.


You can either agree with me, or be wrong.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-08-2005 10:35 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Voor zover ik weet ligt er idd een laatste album op de plank maar die komt waarschijnlijk niet uit. Osmose zag meer geld in het re-release van wat demo/rehearsel/EP materiaal op een dubbel CD eind dit jaar.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


BringerOfLight
Lampekap
Usericon van BringerOfLight
Posted 09-08-2005 10:39 by BringerOfLight Wijzig reactieProfiel van BringerOfLightQuote dit berichthttp://www.nattedozen.nl

quote:
Op 9 augustus 2005 10:35 schreef kwelgeest het volgende:
Voor zover ik weet ligt er idd een laatste album op de plank maar die komt waarschijnlijk niet uit. Osmose zag meer geld in het re-release van wat demo/rehearsel/EP materiaal op een dubbel CD eind dit jaar.



Dat geld ook altijd. ik heb liever nieuw materiaal met als extra demo's.
Klote platenmaatschappij


You can either agree with me, or be wrong.


BringerOfLight
Lampekap
Usericon van BringerOfLight
Posted 09-08-2005 10:50 by BringerOfLight Wijzig reactieProfiel van BringerOfLightQuote dit berichthttp://www.nattedozen.nl

August 2, 2005
ABSU: "Mythological Occult Metal" North American Release Date Announced
Texan occult metallers ABSU will release their new double CD/LP anthology, "Mythological Occult Metal: 1991-2001," in North America on October 11 via The End Records.
As previously reported, the collection of songs, compiled by Equitant and re-mastered by Proscriptor, will feature tracks recorded by the band never featured on any of ABSU's five official releases. "This is not a posthumous 'best of' or 'greatest hits' release, but a compilation of songs many ABSU followers were never able to get their hands on," Proscriptor said in a statement.
The track listing for the collection is as follows:
Disc One:
01. The Gold Torques of Ul? (taken from "Gummo: Music from the Motion Picture" soundtrack)
02. Never Blow Out the Eastern Candle (taken from "World Domination" compilation)
03. Stone of Destiny (taken from "Tara" album ("Hall of the Masters" alternate version)
04. Immortal Sorcery (taken from "The Temples of Offal" 7" EP)
05. Sumerian Sands (The Silence) (taken from "The Temples of Offal" 7" EP)
06. Disembodied (taken from "The Temples of Offal" 7" EP)
07. ...And Shineth unto the Cold Cometh... including Prelusion to Cythr? (taken from "...And Shineth Unto the Cold Cometh..." 7" EP)
08. Akhera Goiti - Akhera Beiti (One Black Opalith for Tomorrow) (taken from "...And Shineth Unto the Cold Cometh..." 7" EP)
09. Reliquiae Celticae (taken from "Hallstattian Swords" 7" EP)
10. The Great Battle Moving From Ideal to Actual (taken from "Hallstattian Swords" 7" EP)
11. Old Tombs at Hochdorf (taken from "Hallstattian Swords" 7" EP)
Disc Two:
01. Deathcrush including Silvester Angfang (taken from "Originators of the Northern Darkness: A Tribute to Mayhem" compilation)
02. Swing of the Axe (taken from "Seven Gates of Horror: A Tribute to Possessed" compilation)
03. Transylvania (taken from "A Call to Irons: A Tribute to Iron Maiden" compilation)
04. Bestial Invasion (recorded live at Universal Rehearsal: Studio A - Dallas, Texas - May 10, 1996) (unreleased)
05. The Winter Zephyr (...Within Kingdoms of Mist) (recorded Live at Le Bikini - Toulouse, France - April 28, 1997) (unreleased)
06. Highland Tyrant Attack (recorded live at Le Bikini - Toulouse, France - April 28, 1997) (unreleased)
07. The Thrice is Greatest to Ninnigal (recorded live at Poison Apple - Torino, Italy - April 29, 1995) (unreleased)
08. The Coming of War (recorded live at Zeche Carl - Essen, Germany - April 26, 1995) (unreleased)
09. Book of Splendour (recorded Live at the Place - Dallas, Texas - October 31, 1993) (unreleased)
10. Tasseomancy (recorded Live at the Place - Dallas, Texas - October 31, 1993) (unreleased)

Toch wel leuk


You can either agree with me, or be wrong.


The Dark Flower King
Usericon van The Dark Flower King
Posted 06-01-2007 19:58 by The Dark Flower King Wijzig reactieProfiel van The Dark Flower KingQuote dit berichthttp://huifkar.moerstaal.nl/

Ik heb gelezen op verschillende fora en ook op blabbermouth het volgende:

ABSU drummer Proscriptor McGovern (Russ R. Givens) will be announcing the group's new lineup in January. More information will be made available soon.

Om precies te zijn dat zou dus deze maand moeten zijn!!

De nieuwe informatie moet op de nieuwe site www.absu.us verschijnen. Deze site word momenteel verbouwt

Nu weet ik dat blabbermouth niet altijd een betrouwbare bron is maar ik vond toch dat ik het even moest melden

Maar het zou toch leuk zijn als er weer eens een nieuwe cd van deze band zou komen !!


The Dark Flower King


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-01-2007 23:21 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Zeker! Want Absu heerscht verschrikkelijk HARD!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 07-01-2007 10:35 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 6 januari 2007 23:21 schreef NecRobert het volgende:
Zeker! Want Absu heerscht verschrikkelijk HARD!

Als je dat maar weet


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-01-2007 11:34 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Woehoe!!!!!!!!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-04-2007 18:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Absu

'L'attaque...' EP


heeft iemand deze 'nieuwe'?


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-04-2007 18:56 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Is een live release. Ik zie overigens net dat er ook een nieuwe(?) split EP met 'Demonical'(nog nooit van gehoord) uit gaat komen via 'Temple of Darknees records'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen