|
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Maar Allan kan dat zelfs met ontzettend snelle licks OK...ik hou op met m'n gezanik over Holdsworth Cheers, Tymon |
|
quote: ik ga het binnenkort wel even checken, michael romeo (Symphony X ) heeft het er op z'n instructievideo ook over. "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
quote: Ik heb hem gesproken, hij heeft de MP3's gedownd (je promo-schetsen zeg maar) maar hij vind het te technisch.. 'He ain't worth it' Patrick Maar goed, ik heb het geprobeerd.. Veel suc6 nog bij de zoektocht! Cheerz |
|
Airwolf, wie ben jij trouwens? Joost? Cheerios, Tymon |
|
quote: Deze naam ben ik wel eens zijdelings eerder tegengekomen; kan iemand me iets over deze man vertellen? quote: Da's nogal een statement! Ga je niet voorbij aan Robert Fripp? [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-08-2002 9:30] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: yep "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
Virgil Donati is een meesterdrummer, hij drumt onder andere bij Planet X (band met o.a. Derek Sherinian (ex Dream Theater) en Tony Macalpine) en drumde ook op de laatste tour van Steve Vai. Check hier zijn site maar es: http://www.virgildonati.com/ Sterke aanrader: zijn CD "Serious Young Insects" (On The Virg) |
|
quote: Thanx voor de info! Ik ga eens werk van 'em opsnorren. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Is een van de vetste drummers die ik ken in ieder geval...waanzinnig !!! |
|
Ik kan die laatste CD van Planet X nergens vinden! |
|
quote: ik ken een vettere drummer |
|
quote: Eh, nee....Alles is improv. Van te voren uitdokteren of componeren van m'n solo's vind ik voor mezelf belemmerend. In zoverre dat ik dan ook probeer alles met een first take te doen want zo blijf je "to the point" en geconcentreerd. Maar dat betekent dus dat ik in m'n hoofd wel de chords in real time voorbij moet kunnen laten gaan en elke mogelijke combinatie moet overwegen. Dat maakt het extra spannend en "live" Cheers and beers P.M. |
|
quote: Ben ik het helemaal mee eens. Echter, ik denk niet dat er zo iets is als nieuw. Volgens mij zijn alle (muzikale) ideeen er al. Maar alleen op juiste momenten en daar bedoel ik momenten mee wanneer je je creatieve geest de vrije loop kunt laten gaan, vrij van stress of denken aan je werk e.d.....komt zo'n idee schijnbaar uit het niets. De ene drukt zich uit in muziek en de ander is creatief op een ander vlak. Sommige combinaties werken per definitie niet....es kijke wat fusionmetal met gangsta gaat doen....... Cheers, Patrick M. |
|
quote: Hahahaha, meester Allan Holdsworth is GOD, en mag dan ook aanbeden worden om z'n muzikale (gitaar) genialiteit. (lees:alien) Hij is tevens de enige gitarist die niet klinkt als een gitarist en alleen daarom al uniek. Let wel: ook klassiek gitaar beheerscht!!! hij beter dan welke andere spaanse clown (niet diss-respectfull bedoeld) of klassiek geschoolde gitarist. Ook passen zijn solo's zeker in een wat heavier setting. Luister maar eens naar Heavy Machinery met de broertjes johansson( weet je wel die van Malmsteen). Cheers, Patrick. |
|
Wanneer komt de cd eigenlijk uit? Ik ben best wel benieuwd, heb tot nu toe alleen de instrumentale versie beluisterd (klinkt erg lekker trouwens). the only pleasure is pain |
|
quote: Hey, man...in ieder geval thanx voor de moeite... Als hij dat al te technisch vindt ben ik bang voor de volgende tracks haha..... Cheers and have a goodone.... Patrick M. |
|
quote: Uhmm....lastige vraag want eerst moet ik een geschikte frontman/vrouw gevonden hebben maar voor nu ben ik driftig aan het componeren van de tracks. As far as the tracks trouwens, ze ondergaan telkens nog een heftige metamorfose maar het grondidee is er natuurlijk en het rauwe en harde blijft zeer zeker. Alleen probeer ik er meer dynamiek in te verwerken door warme Holdsworth accoorden. Dus.....het zal nog ff duren. Misschien begin volgend jaar. Cheers, Patrick M. |
|
quote: Alleen maar beter dat de cd geperfectioneerd wordt, ik ben iig erg benieuwd. the only pleasure is pain |
|
ik vraag het toch, heb je dat nummer van metallica en ja rule gehoord, patrick? jouw project word hopelijk wel iets heftiger? http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=4560 Oud Vuil. |
|
quote: Ehhh, ja......Net als in de F1...Alhoewel R.F. ook wel goed is maar toch niet als Holdsworth! Die komt van een andere planeet, terwijl Fripp meer een als een "gitarist" klinkt....(alhoewel neuronengesang wel alien klinkt)..er kan er nu maar 1 als eerste over de finish, net als F1, Schumacher en dan de rest..... Misschien een rare vergelijking maar dan ook weer niet!! Trouwens, jij kent trouwens wel je muzikanten!! Cheers Patrick. |
|
quote: Ik ken er ook wel eentje: Trilok Gurtu!!!!! Bij verre de meest waanzinnige drummer die er bestaat. Wat zou dat toch mooi zijn Holdsworth op gitaar, Gurtu op drums en Dave Carpenter op bass.....ach mijn arme hartje hahaha Jij kent een nog vettere drummer??? Cheers Patrick M. |
|
quote: Echt wel want ik benader gangsta vanuit een metal-approach in plaats van bijv. Metallica en Ja-rule de gitaar ziet als een bijrol of als soort heavy gimmick. Dus wees gerust: het wordt zwaar ruig en heavy!!!!! Cheers, P.M. |
|
Trouwens, wat wil je nou precies uit de gangsta-rap halen om in je C-187 project te gebruiken?? Alleen de rap zelf? Want ik kan me niet echt zo'n gangsta-beat onder die riffs van jou voorstellen Ik heb trouwens wat van die gangsta nummers gedownload van Da Luniz, West Side Connection, Snoop etc en dit vind ik ervan tot nu toe: pros: -Erg mooie producties!! -Coole grooves -Gevarieerde melodieen. cons: -Snel saai...vrijwel geen spanningbogen (climax), geen solo's (logisch), vrijwel geen breaks of wat dan ook). -Teksten...ik hou nou eenmaal niet zo van die "bow down to a nigger that's greater than you" teksten. -GEEN GITAAR!!!!!!!! Cheers! Tymon |
|
quote: Hoewel het in een andere context valt van 'alien' noemde ik Fripp idd. ook om z'n buitenaardse sound Dank voor het compliment maar eerlijk gezegd kan het altijd beter aangezien ik jarenlang dacht dat The guitar trio (Meola, deLucia & mcLaughlin) de absolute top van de gitaarwereld was. De naam Holdsworth ken ik al langer, maar heb zijn kwaliteiten blijkens te laag ingeschat voor een grondige zoektocht. Dat gaat dus veranderen. quote: Ik vermoed dat Shreddy het vette letterlijk neemt en dan kom ik uit op Gene Hoglan. Hoever zit ik ernaast? Ikzelf noem Vinnie Colaiuta...Bill Bruford is trouwens my favorite en Trilok Gurtu grenst aan het bizarre! Die gast haalt zelfs ritme uit een emmer water!! (Letterlijk) Gozer oefende zeker in de Ganges tot z'n leraar hem waardig genoeg achtte om op dat maffe drumstel te mogen spelen. Wel nederig blijven zo op 1 knie... [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-08-2002 7:02] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |