IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Borderline Vorige pagina | Volgende pagina
SoM
Usericon van SoM
Posted 10-09-2006 23:33 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2006 23:26 schreef Phriar het volgende:
Maar gezien de menselijke hang naar gemakzoekendheid, denk je niet dat veel mensen al dan niet bewust voor de medicijnen kiezen met de gedachte dat het een simpele oplossing is, om er slechts oneindig mee door te gaan zonder hun eigen problemen te confronteren?



Die keuze is niet aan jou, ze worden je voorgeschreven of niet. En als je van de nachtmerries niet kunt slapen, is een slaapmiddel bijv. een welkom middel hoor.
Of als je elke dag in bed blijft liggen omdat er simpelweg geen redenen zijn om op te staan en zo'n middel kan je motiveren je nest uit te komen en een wandeling te gaan maken, dan heeft het toch echt nut.
Ik noem maar gewoon wat voorbeelden uit mijn eigen verleden.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-09-2006 23:45 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

oeps

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 10-09-2006 23:47]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-09-2006 23:46 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com


Het heeft echt nut, maar tegen welke prijs? Ergens heb ik het gevoel dat tegenwoordig té snel een bepaalde diagnose wordt gesteld van depressie of adhd, of borderline, en dat mensen onnodig zichzelf drogeren om problemen die eigenlijk meer symptomatisch zijn van de mens in de westerse samenleving dan daadwerkelijke persoonlijke problemen.

hoewel, terwijl ik dit aan het typen ben, kom ik erachter dat ik zelf ook maar een farma-feut ben. Wanneer je iedere dag nicotine, caffeïne, alcohol, gebruikt heb je eigenlijk geen recht op een punt van kritiek t.o.v. mensen die toevallig meer direct chemisch-farmaceutische middelen gebruiken...

Uiteindelijk heeft het in mijn ogen heel veel te maken met een bepaalde cultuur die is ontstaan uit onvrede en verveling. Er zijn genoeg mensen (ken zelfs voorbeelden legio) die enkel aan (al dan niet legale) middelen zijn gegaan uit verveling, een gevoel van verlorenheid. Is het niet aannemelijk dat de farmaceutische industrie profiteert van het gevoel van vervreemding en zelf-absorptie dat zó wijdverspreid is tegenwoordig in de westerse maatschappij?

Dat er daadwerkelijk soma is, verstrekt en bevordeeld om de mensen te weerhouden van datgene wat hun hart verteld te doen?

*conspiracy mode*

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 10-09-2006 23:46]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Scorpio
Usericon van Scorpio
Posted 29-11-2006 21:03 by Scorpio Wijzig reactieProfiel van ScorpioQuote dit bericht

Hallo Allemaal,

Ik denk zelf dat borderline een soort van uiting is op meestal opgekropte gevoelens en/of trauma's uit het verleden. Als je het bijvoorbeeld van huis uit gewend was om nooit over je emoties te mogen praten en jarenlang alles moest wegstoppen. Ook is het denk ik zo dat als je ouders behoorlijk labiel waren, de kans groter wordt dat je in je pubertijd borderline krijgt. Bij sommigen mensen gaat het weg na de pubertijd, bij anderen niet.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 29-11-2006 21:10 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Ik vind het medicijngebruik ook een excuus om niets aan je problemen te doen. Onder het mom van 'ik kan er toch niks aan doen', terwijl veel problemen die misschien wel chronisch heten, best leefbaar gemaakt/opgelost kunnen worden door anders te gaan leven. Helaas gaan veel artsen veel te makkelijk mee met het voorschrijven van medicatie, alsof dat het probleem oplost. Maargoed, misschien ben ik wel te optimistisch door het op gemakzucht te gooien.


~ By the fallen one I shall arise ~


Scorpio
Usericon van Scorpio
Posted 29-11-2006 21:34 by Scorpio Wijzig reactieProfiel van ScorpioQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2006 21:10 schreef Ishtar het volgende:
Ik vind het medicijngebruik ook een excuus om niets aan je problemen te doen. Onder het mom van 'ik kan er toch niks aan doen', terwijl veel problemen die misschien wel chronisch heten, best leefbaar gemaakt/opgelost kunnen worden door anders te gaan leven. Helaas gaan veel artsen veel te makkelijk mee met het voorschrijven van medicatie, alsof dat het probleem oplost. Maargoed, misschien ben ik wel te optimistisch door het op gemakzucht te gooien.


Ja, dat vind ik ook over het algemeen. Ik ken een aantal mensen die wel aan de medicatie zitten, maar die niet eens therapie krijgen, dat schiet niet op. Wel is het zo, dat sommigen mensen tijdelijk wel medicatie nodig hebben in combinatie met therapie.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-11-2006 9:12 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2006 21:10 schreef Ishtar het volgende:
Ik vind het medicijngebruik ook een excuus om niets aan je problemen te doen. Onder het mom van 'ik kan er toch niks aan doen', terwijl veel problemen die misschien wel chronisch heten, best leefbaar gemaakt/opgelost kunnen worden door anders te gaan leven. Helaas gaan veel artsen veel te makkelijk mee met het voorschrijven van medicatie, alsof dat het probleem oplost. Maargoed, misschien ben ik wel te optimistisch door het op gemakzucht te gooien.
Het is iig geen gemakzucht van de patient. Medicijnen verhelpen vaak idd de symptomen die voortkomen uit een oorzaak. De oorzaak blijft er dus.

Die moet weg willen de symptomen nooit meer terug komen.

En dat doen veel artsen/instellingen niet nee. In mijn uber-paranoide days dacht ik aan een 'self fulfilling prophecy'. Artsen die bewust de oorzaak laten zitten zodat patienten naar huis worden gestuurd met iets wat de symptomen bestrijdt. Een x periode later staan ze weer bij de arts omdat de oorzaak er nog gewoon zit.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 30-11-2006 12:16 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 10 september 2006 23:46 schreef Phriar het volgende:
Is het niet aannemelijk dat de farmaceutische industrie profiteert van het gevoel van vervreemding en zelf-absorptie dat zó wijdverspreid is tegenwoordig in de westerse maatschappij?

*conspiracy mode*


ja dat is aannemelijk. Helemaal als je kijkt naar hoe we vroeger met "medicatie" omgingen. AKA same shit different day.

quote:
Op 8 september 2006 1:31 schreef Aaargh het volgende:
Dit boek hangt de stelling aan dat de farmaceutische industrie tegenwoordig ziektes verkoopt om een doelgroep te creeëren aan wie zij hun (vaak schofterig dure) medicijnen kunnen slijten. Interessante materie, zeg ik je.


Ik had hier geen boek voor nodig, jammer genoeg. Ziektes worden wel degelijk gecreeerd en in stand gehouden. *neemt een slok Cola*

Over teh borderline, ik had nog nooit zoiets achterbaks meegemaakt. Als persoon was ze niet achterbaks, maar haar beperking en paranoide maakte haar wel zo. Wat was haar persoonlijkheid, en wat was haar beperking? Een grote soep, die in een blast radius van iedereen die ik kende, vernieling achterliet. Maar WE BESTAAN NOGSTEEDS HOU HOU.

(als je dit leest, mensergerjeniet)

editpuntje op de ie; Borderline=natuurlijk een Persoonlijkheids Stoornis, zo snapte ik achteraf pas.

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 30-11-2006 15:31]


Suck my piss


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 05-12-2006 23:45 by lygophile Wijzig reactieProfiel van lygophileQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2006 21:03 schreef Scorpio het volgende:
Hallo Allemaal,

Ik denk zelf dat borderline een soort van uiting is op meestal opgekropte gevoelens en/of trauma's uit het verleden. Als je het bijvoorbeeld van huis uit gewend was om nooit over je emoties te mogen praten en jarenlang alles moest wegstoppen. Ook is het denk ik zo dat als je ouders behoorlijk labiel waren, de kans groter wordt dat je in je pubertijd borderline krijgt. Bij sommigen mensen gaat het weg na de pubertijd, bij anderen niet.

nouja..het is een persoonlijkheids stoornis. die onstaan doorgaands op dergelijke wijze.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 05-12-2006 23:57 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 29 november 2006 21:10 schreef Ishtar het volgende:
Ik vind het medicijngebruik ook een excuus om niets aan je problemen te doen. Onder het mom van 'ik kan er toch niks aan doen', terwijl veel problemen die misschien wel chronisch heten, best leefbaar gemaakt/opgelost kunnen worden door anders te gaan leven. Helaas gaan veel artsen veel te makkelijk mee met het voorschrijven van medicatie, alsof dat het probleem oplost. Maargoed, misschien ben ik wel te optimistisch door het op gemakzucht te gooien.


Medicijngebruik kan heel goed therapie-ondersteunend werken. En sommige mensen hebben last van een chemische depressie, dan zijn medicijnen genoeg om de serotoninebalans in orde te houden en heb je geen problemen meer.


no text supplied


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 06-12-2006 0:00 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 29 november 2006 21:03 schreef Scorpio het volgende:
Hallo Allemaal,

Ik denk zelf dat borderline een soort van uiting is op meestal opgekropte gevoelens en/of trauma's uit het verleden. Als je het bijvoorbeeld van huis uit gewend was om nooit over je emoties te mogen praten en jarenlang alles moest wegstoppen. Ook is het denk ik zo dat als je ouders behoorlijk labiel waren, de kans groter wordt dat je in je pubertijd borderline krijgt. Bij sommigen mensen gaat het weg na de pubertijd, bij anderen niet.


Zit ook heel vaak fysiek en/of sexueel geweld bij en drank- of drugsmisbruik van ouders, in de vroege jeugd of puberteit. Jouw voorbeeld zou eerder lijden tot bijvoorbeeld een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis en niet zo snel tot borderline.


no text supplied


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 06-12-2006 1:47 by lygophile Wijzig reactieProfiel van lygophileQuote dit bericht

die zitten dicht bij elkaar. althans, borderline is een heleboel theatraal gedoe, maar neigen soms dan ineens weer tot wat meer richting paranoia achtig ontwijkend.

nouja..t verhaaltje klinken als mijn ouders en ik ben behoorlijk (paranoia achtig) ontwijkend maar zeker geen borderline..
jezus wat kunnen borderliners trouwens irritand en vermoeiend zijn.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 06-12-2006 11:25 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 6 december 2006 1:47 schreef lygophile het volgende:
jezus wat kunnen borderliners trouwens irritand en vermoeiend zijn.


Dat acteer werk kan mensen behoorlijk vermoeien idd. Helemaal als die persoon z'n beperking niet erkend.


iemand een antwoord, waarom zijn borderliners meestal vrouwen?>


Suck my piss


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 07-12-2006 0:51 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 6 december 2006 11:25 schreef skullfuck het volgende:
iemand een antwoord, waarom zijn borderliners meestal vrouwen?



Bij mannen uiten psychische problemen zich vaker in verslavingen, geweld en andere persoonlijkheidsstoornissen, die juist gekenmerkt worden door het wegdrukken van emoties en niet door het extreme uiten daarvan.


no text supplied


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-12-2006 1:11 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 7 december 2006 0:51 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Bij mannen uiten psychische problemen zich vaker in verslavingen, geweld en andere persoonlijkheidsstoornissen, die juist gekenmerkt worden door het wegdrukken van emoties en niet door het extreme uiten daarvan.


ik snap ergens wel waar je heen wilt. Maar het uiten van extreme emotie, is toch ook een verslaving hebben of geweldadig zijn.

Geweld=het uiten van extreme emotie.

Genoeg geweldadige vrouwen.


Suck my piss


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 07-12-2006 2:54 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

In folders e.d. staat geloof ik idd dat 9 v/d 10 patienten met Borderline vrouwen zijn. Ik heb zelf een 'soort van' borderline [me so speshul!], en als ik zelf een rede zou moeten aanwijzen voor het waarom daarvan, dan kom ik uit op emoties. Vrouwen zijn daar gewoon heel anders in. Mannen laten emoties vaak binnen zitten [introvertie]. Niet goed, want dan schaden ze de persoon zelf [frustratie(emotie) lijdt tot buitensporig middelengebruik(verslaving)].

Als ik mezelf bekijk moet ik me ook een emo noemen. Emo als in een enorm emotioneel mens, niet emo als in puberaal en ff de weg kwijt.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 07-12-2006 3:32 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 7 december 2006 1:11 schreef skullfuck het volgende:
ik snap ergens wel waar je heen wilt. Maar het uiten van extreme emotie, is toch ook een verslaving hebben of geweldadig zijn.

Geweld=het uiten van extreme emotie.

Genoeg geweldadige vrouwen.


Verslaving is juist het wegdrukken van emoties en geweld ergens ook. Zie het als een uitlaatklep om niet bij je gevoelens stil te staan.


no text supplied


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-12-2006 10:56 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 7 december 2006 3:32 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Zie het als een uitlaatklep om niet bij je gevoelens stil te staan.


Gevoelens zijn niet te onderdrukken, misschien even, maar het komt altijd terug. M/v maakt niet uit. Dus ik kan het niet zien als een uitlaatklep. Een uitlaatklep is toch een manier van uiten?


Mijn vraag=misschien maar vaag.


Suck my piss


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 07-12-2006 11:00 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 10:56 schreef skullfuck het volgende:
Mijn vraag=misschien maar vaag.
Geweld is een manier om je extreme emoties te vertalen, op een verkeerde manier.

Zoiets?


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-12-2006 11:03 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 7 december 2006 2:54 schreef Slechtheid het volgende:
In folders e.d. staat geloof ik idd dat 9 v/d 10 patienten met Borderline vrouwen zijn. Ik heb zelf een 'soort van' borderline [me so speshul!], en als ik zelf een rede zou moeten aanwijzen voor het waarom daarvan, dan kom ik uit op emoties. Vrouwen zijn daar gewoon heel anders in. Mannen laten emoties vaak binnen zitten [introvertie]. Niet goed, want dan schaden ze de persoon zelf [frustratie(emotie) lijdt tot buitensporig middelengebruik(verslaving)].

Als ik mezelf bekijk moet ik me ook een emo noemen. Emo als in een enorm emotioneel mens, niet emo als in puberaal en ff de weg kwijt.


Fenks voor de post. Die folders geloof ik natuurlijk nait hihi(wist je al)


Suck my piss


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-12-2006 11:14 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 7 december 2006 11:00 schreef Slechtheid het volgende:
Geweld is een manier om je extreme emoties te vertalen, op een verkeerde manier.

Zoiets?


Zo zie ik het wel om mij heen, zelfde gaat op voor een verslaving. Het is juist gebaseerd op emotie, meestal ontstaat daardoor juist meer emo ipv het te ont-emo'en.

Bepaalde mensen die proberen niet op te vallen, gaan heel erg opvallen zonder dat ze het willen. Dat heeft met borderline nog niet eens iets te maken.m/v

edit;borderline is mer een r, van Ruperrrrrrrt

Edit2; met vraag bedoelde ik; waarom zijn borderliners meestal vrouwen.

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 07-12-2006 13:39]


Suck my piss


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-12-2006 14:02 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 11:14 schreef skullfuck het volgende:
Zo zie ik het wel om mij heen, zelfde gaat op voor een verslaving. Het is juist gebaseerd op emotie, meestal ontstaat daardoor juist meer emo ipv het te ont-emo'en.

Bepaalde mensen die proberen niet op te vallen, gaan heel erg opvallen zonder dat ze het willen. Dat heeft met borderline nog niet eens iets te maken.m/v

edit;borderline is mer een r, van Ruperrrrrrrt

Edit2; met vraag bedoelde ik; waarom zijn borderliners meestal vrouwen.


Die zijn van nature instabieler.
Borderline kan ook de vorm aannemen van, dat je jezelf verhalen kan wijs maken en ze daadwerkelijk ook gaat geloven. Ik begeleid een vrouw op het werk met een extreme vorm van borderline. Zij vraagt ook heel veel aandacht van je dmv fantasieverhalen die zij werkelijk gelooft en dat moet je zien te doorprikken.

[Dit bericht is gewijzigd door Smoochy op 07-12-2006 14:03]


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-12-2006 16:53 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 7 december 2006 14:02 schreef Smoochy het volgende:
Die zijn van nature instabieler.
Borderline kan ook de vorm aannemen van, dat je jezelf verhalen kan wijs maken en ze daadwerkelijk ook gaat geloven. Ik begeleid een vrouw op het werk met een extreme vorm van borderline. Zij vraagt ook heel veel aandacht van je dmv fantasieverhalen die zij werkelijk gelooft en dat moet je zien te doorprikken.


Die eerste zin te makkelijk, Daar kan ik niets mee. Vrouwen worden zelfs ouder dan mannen. Wat is natuur in die zin.

De rest wel, herkenbaar zelfs. Ik heb mijn ex, herhaaldelijk doorgeprikt, dus ik kan wel volgen waar je heen wilt.

na'mean.


Suck my piss


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 07-12-2006 16:54 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 11:03 schreef skullfuck het volgende:
Fenks voor de post. Die folders geloof ik natuurlijk nait hihi(wist je al)
I knew.
Maar ik geloof dat de cijfers en percentages wel gewoon accuraat zijn. Daarbij hoort het feit dat ongeveer 1 van de 10 patienten met borderline uiteindelijk succesvol een einde maakt aan zijn/haar eigen leven.

Best veel, 1 op 10. Als je in een borderlinepraatgroep zit van 20 man, weet je dus dat 2 mensen daarvan het niet lang meer gaan trekken.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 07-12-2006 16:58 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Trouwens, en nu snap ik je vraag Skullfuck, het is een vertekend beeld dat 9 van de 10 mensen met Borderline vrouwen zijn. Veel mannen met Borderline komen simpelweg vaak eerder in aanraking met justitie/verslavingszorg, dan psychische hulpverlening en worden daarom niet meegerekend in dergelijke percentages.

Zelfde als tegenwoordig gezegd wordt dat 1 op de 10 mensen [serieus] depressief is. Dit zijn er in werkelijkheid vele malen meer, maar die komen niet allemaal in aanmerking met hulpverlening.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen