IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Borderline Vorige pagina | Volgende pagina
killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 16-08-2006 14:42 by killerbarbie Wijzig reactieProfiel van killerbarbieQuote dit bericht

Borderline kun je volgens mij niet echt genezen.
Ik heb therapie gehad (nu af aant bouwen) om ermee leren om te gaan, emoties te reguleren, te accepteren dat het nu eenmaal zo was. Ik ben in de tussentijd gewoon gaan werken, want mijn werk is vrij hectisch, daar voelde ik me prima. Niet nadenken over jezelf maar over de shit van andere mensen.

Ik zal altijd gevoelig blijven voor borderline (zo zegt de psych het) en een borderline dynamiek hebben maar ik kan alles nu veel beter handelen dan 1,5 jaar geleden.


You suck and that's sad


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:43 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:37 schreef ghoulliette het volgende:
Ja ik hoof geen pillies, maar pshychiaters maken net zo goed fouten, of zien dingen niet, of schatten dingen niet goed in (kan ook door de klik met de patient komen. Ken ook meiden die bij psychiater A en B totaal niet geholpen werden maar bij C wel. Soms kan de klik zo slecht zijn de de pshychiater problemen zoals anorexia erger maakt (die ken ik ook). bedoel die zijn een paar voorbeelden uit de directe omegeving. Iedereen die ik ken die in aanraking is geweest met zorg het tenminste 1 negatief verhaal!



Ja hoor, ik ook :D Maar het is jammer als het niet verder komt dan die negatieve ervaring, want misschien komt daarna toch net die enorme stap vooruit.

quote:
Maar goed ik heb misschien een beetje een slecht mensbeeld, en dan niet alleen over de mensen in de zorg. Overal zijn mensen te beroerd een stapje harder te lopen, iets dieper na te denken, ergens moeite voor te doen. Niet alleen artsen. Het jammerlijke van artsen is alleen dat het zo'n grote invloed heeft op iemand leven.



Zo is de mensheid in 't algemeen, denk ik. De vergoedingen voor zorg worden ook steeds minder, vooral voor psychische zorg. Ik denk dat Hoogervorst het ook allemaal maar aanstellerij vindt. Artsen krijgen minder ruimte om aandacht en tijd aan iemand te besteden.
De instelling waar ik ooit therapie had, had een prachtige, rustgevend ruimte waar verschillende mensen therapie volgden. Ook allemaal wegbezuinigd.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:45 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:42 schreef killerbarbie het volgende:
Borderline kun je volgens mij niet echt genezen.
Ik heb therapie gehad (nu af aant bouwen) om ermee leren om te gaan, emoties te reguleren, te accepteren dat het nu eenmaal zo was. Ik ben in de tussentijd gewoon gaan werken, want mijn werk is vrij hectisch, daar voelde ik me prima. Niet nadenken over jezelf maar over de shit van andere mensen.

Ik zal altijd gevoelig blijven voor borderline (zo zegt de psych het) en een borderline dynamiek hebben maar ik kan alles nu veel beter handelen dan 1,5 jaar geleden.


Zodra er iets ingrijpends gebeurt in je leven (overlijden, grote ruzie, veel stress), dan merk je vaak dat je er nog steeds gevoelig voor bent of er moeilijk mee om kunt gaan.

Zo ben ik zelf nog steeds een typische ontloper van rotsituaties: ik had allang al de vaatwasser uit moeten ruimen .


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-08-2006 14:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vergoedingen minder ???

Vraagt zich dan af waarom er maandelijks 115 euro aan ziektekostenverzekering afgaat ...

Zal je zeggen waardoor: omdat tegenwoordig elke wipkip die een dag niet een dolce & gabanna (or whatever) tasje kan kopen zich depri voelt en onder behandeling gesteld wil worden en daar zo waar nog vergoeding voor krijgt. Een kritischere blik op al die geesteszieken in NL zou al link helpen


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:45 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:43 schreef SoM het volgende:
De vergoedingen voor zorg worden ook steeds minder, vooral voor psychische zorg. Ik denk dat Hoogervorst het ook allemaal maar aanstellerij vindt. Artsen krijgen minder ruimte om aandacht en tijd aan iemand te besteden.
De instelling waar ik ooit therapie had, had een prachtige, rustgevend ruimte waar verschillende mensen therapie volgden. Ook allemaal wegbezuinigd.
En dat terwijl psychische aandoeningen over een tijdje gegarandeerd volksziekte nr. 1 zullen zijn.


killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 16-08-2006 14:47 by killerbarbie Wijzig reactieProfiel van killerbarbieQuote dit bericht


ja, das idd een kutervaring, wil je erover praten?? (@SOM)

maargoed, ik ben bij verschillende instanties geweest om hulp te zoeken, maar op een gegeven moment zakt de moed je wel in de schoenen als men alleen maar tegen je zegt: je bent labiel, kom maar terug als je je leven op orde hebt hallo.....lekker advies dan!!

Uiteindelijk toch de stap genomen om naar het GGZ te gaan. Zag het helemaal niet zitten, toch gelukkig gedaan en absoluut geen spijt van
Zit voor het eerst sinds lange tijd weer goed in mijn vel.

[Dit bericht is gewijzigd door killerbarbie op 16-08-2006 14:48]


You suck and that's sad


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:47 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:45 schreef Jenje het volgende:
Vergoedingen minder ???

Vraagt zich dan af waarom er maandelijks 115 euro aan ziektekostenverzekering afgaat ...

Zal je zeggen waardoor: omdat tegenwoordig elke wipkip die een dag niet een dolce & gabanna (or whatever) tasje kan kopen zich depri voelt en onder behandeling gesteld wil worden en daar zo waar nog vergoeding voor krijgt. Een kritischere blik op al die geesteszieken in NL zou al link helpen


Hoho, je betaalt meer premie, maar naar mijn idee gaat dat geld vooral naar de ouderen toe.
Het is echt zo dat er behoorlijk bezuinigd is op de psych. zorg. Ook waar dat wél nodig is.

[Dit bericht is gewijzigd door SoM op 16-08-2006 14:49]


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 16-08-2006 14:48 by killerbarbie Wijzig reactieProfiel van killerbarbieQuote dit bericht

ik krijg maar 25 behandelingen vergoed. Ben ik al doorhen overigens.


You suck and that's sad


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:49 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:47 schreef killerbarbie het volgende:

ja, das idd een kutervaring, wil je erover praten?? (@SOM)

maargoed, ik ben bij verschillende instanties geweest om hulp te zoeken, maar op een gegeven moment zakt de moed je wel in de schoenen als men alleen maar tegen je zegt: je bent labiel, kom maar terug als je je leven op orde hebt hallo.....lekker advies dan!!

Uiteindelijk toch de stap genomen om naar het GGZ te gaan. Zag het helemaal niet zitten, toch gelukkig gedaan en absoluut geen spijt van
Zit voor het eerst sinds lange tijd weer goed in mijn vel.


Wel grappig, had zelf het idee datik bij 't GGZ zelf geen stap vooruit kwam, 't GGZ heeft me uiteindelijk doorverwezen naar een centrum waar ik wel iets aan gehad heb. Maar die soort therapie wordt dus helaas schaars in Nederland omdat er geen geld voor is. Da's jammer.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


SoM
Usericon van SoM
Posted 16-08-2006 14:49 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:48 schreef killerbarbie het volgende:
ik krijg maar 25 behandelingen vergoed. Ben ik al doorhen overigens.


Ja precies. En daarna mag je zelf gaan betalen, toch?


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 16-08-2006 14:50 by killerbarbie Wijzig reactieProfiel van killerbarbieQuote dit bericht

ja, ik ben bij allerlei instanties geweest ook particuliere psychiaters enzo.....allemaal crap. 90 euro per sessie en dan in de tweede sessie zeggen, ga maar naar huis, ik kan niks voor je doen. Kom maar terug als je leven op orde is.

En verder ook niet doorverwijzen ofzo....


You suck and that's sad


killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 16-08-2006 14:51 by killerbarbie Wijzig reactieProfiel van killerbarbieQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:49 schreef SoM het volgende:
Ja precies. En daarna mag je zelf gaan betalen, toch?


jep
en als je dat niet kan betalen ben je goed genaaid want dan stopt je behandeling en mag je pas terugkomen in het volgende jaar waar vergoedingen worden gegeven. Dus dan ben je weer terug bij af. Of erger.


You suck and that's sad


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:52 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:51 schreef killerbarbie het volgende:
jep
en als je dat niet kan betalen ben je goed genaaid want dan stopt je behandeling en mag je pas terugkomen in het volgende jaar waar vergoedingen worden gegeven. Dus dan ben je weer terug bij af. Of erger.


Mijn totale behandeling heeft meer dan een kwart miljoen gekost. Ik hoef niks te dokken hoor.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-08-2006 14:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Tering hé


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 16-08-2006 14:53 by killerbarbie Wijzig reactieProfiel van killerbarbieQuote dit bericht

normaal gesproken krijg je 25 behandelingen. Ik weet niet of ze van jou een uitzondering hebben gemaakt? want je bent wel heeeel speciaal


You suck and that's sad


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 14:54 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:53 schreef killerbarbie het volgende:
normaal gesproken krijg je 25 behandelingen. Ik weet niet of ze van jou een uitzondering hebben gemaakt? want je bent wel heeeel speciaal
I'm speshul, i'm speshul!!

Ik denk het wel, nooit niks meer over gehoord. Wilde ik eigenlijk zo houden. Geen slapende honden wakker maken dus.


killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 16-08-2006 14:55 by killerbarbie Wijzig reactieProfiel van killerbarbieQuote dit bericht

oh, dus dan ist ook niet zo goed als ik dat even aan ga kaarten daar?


You suck and that's sad


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-08-2006 14:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

. verkeerd topic

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 16-08-2006 14:56]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-08-2006 16:23 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 14:45 schreef Jenje het volgende:
Vergoedingen minder ???

Vraagt zich dan af waarom er maandelijks 115 euro aan ziektekostenverzekering afgaat ...

Zal je zeggen waardoor: omdat tegenwoordig elke wipkip die een dag niet een dolce & gabanna (or whatever) tasje kan kopen zich depri voelt en onder behandeling gesteld wil worden en daar zo waar nog vergoeding voor krijgt. Een kritischere blik op al die geesteszieken in NL zou al link helpen

Heh-heh, een wat crue stelling, maar er zit zeker wat in. Omdat pharmaceutische bedrijven aan de grens zitten wat betreft medicijnontwikkeling voor bestaande ziekten in welvaartslanden (de enige markt die wat oplevert, sorry Afrika) begint de pharma-industrie zich steeds meer te richten op gezonde mensen in de welvaartslanden.

Zo was deze week nog de pil in het nieuws die de kans op hart- en vaatziekten verkleint. Deze pil is speciaal voor GEZONDE mensen!! Dit is toch van de zotte!

In de geestesziekte-sector valt ook wel nog wat te halen. Zo zijn daar eindeloze variaties op bestaande concepten die op de markt worden gebracht (denk aan de diazepine klasse medicijnen) die geen significante verbeteringen kennen ten opzichte van eerdere medicijnen, maar wel schijtduur zijn!


Dear dirty delightful old drunken old days


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2006 16:25 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Jawel. Minder bijwerkingen. En die kunnen af en toe erg extreem zijn.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-08-2006 16:36 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Werkelijk verbeterde medicijnen zijn er natuurlijk ook, het is niet alles schijt wat er stinkt...


Dear dirty delightful old drunken old days


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-08-2006 16:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 16:23 schreef Schaffelaer het volgende:

Zo was deze week nog de pil in het nieuws die de kans op hart- en vaatziekten verkleint. Deze pil is speciaal voor GEZONDE mensen!! Dit is toch van de zotte!



men richt zich toch allang op de gezonde mens?? er zijn toch al tien miljard verschillende vitaminepillen etc etc?? en die dingen zoals yakult etc etc??(overigens zou dat helpen?? dat spul moet toch eerst langs de maag waar alle toegvoegde bacterien genadeloos worden afgemaakt??)

of bedoel je dat niet zo???


blackdahlia
Brutal but Believable
Usericon van blackdahlia
Posted 17-08-2006 9:03 by blackdahlia Wijzig reactieProfiel van blackdahliaQuote dit bericht

[quote]Op 16 augustus 2006 16:23 schreef Schaffelaer het volgende:
Zo was deze week nog de pil in het nieuws die de kans op hart- en vaatziekten verkleint. Deze pil is speciaal voor GEZONDE mensen!! Dit is toch van de zotte!

Als je klaagt over de kosten van de gezondheidszorg, dan is dit een vreemde stelling. Het is namelijk véél goedkoper (én prettiger) om preventieve zorg te bieden.

It's better to care than to cure!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-08-2006 10:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2006 9:03 schreef blackdahlia het volgende:
Op 16 augustus 2006 16:23 schreef Schaffelaer het volgende:
Zo was deze week nog de pil in het nieuws die de kans op hart- en vaatziekten verkleint. Deze pil is speciaal voor GEZONDE mensen!! Dit is toch van de zotte!

Als je klaagt over de kosten van de gezondheidszorg, dan is dit een vreemde stelling. Het is namelijk véél goedkoper (én prettiger) om preventieve zorg te bieden.

It's better to care than to cure!


he??? er is toch ook nog zoiets als een eigen verantwoordelijkheid om gezond te blijven??? Daar zijn geen pillen voor nodig. Een normale levenswijze is meestal al genoeg (gemiddeld gezien natuurlijk). en de kosten van de gezondheidszorg wordt dan nul komma nul belast door geld aan gezonde mensen te besteden.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-08-2006 10:29]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 17-08-2006 10:35 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2006 16:38 schreef attila_de_hun het volgende:
men richt zich toch allang op de gezonde mens?? er zijn toch al tien miljard verschillende vitaminepillen etc etc?? en die dingen zoals yakult etc etc??(overigens zou dat helpen?? dat spul moet toch eerst langs de maag waar alle toegvoegde bacterien genadeloos worden afgemaakt??)

of bedoel je dat niet zo???

Dit zijn allen preparaten van pillendraaiers. Relatief nieuw is dat grote pharma-concerns als Pfizer zich richten op de gezonde welvaartsmens.

Overigens is die hele pharma-business door en door rot. Als je kijkt naar naar de huidige top 10 van winstgevende medicijnen staan daar iets van 7 symptoombestrijders van welvaartsziekten in: bloeddrukverlagers en maagzuurremmers.




quote:
Op 17 augustus 2006 9:03 schreef blackdahlia het volgende:
Als je klaagt over de kosten van de gezondheidszorg, dan is dit een vreemde stelling. Het is namelijk véél goedkoper (én prettiger) om preventieve zorg te bieden.

It's better to care than to cure!

Er is een veel simpeler methode om hart- en vaatziekten te voorkomen: gezond eten en veel bewegen!! Maar dat willen pharma-bedrijven niet. Die willen dat jij jezelf kapot vreet en vervolgens naar hun medicijnen grijpt.


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen