IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Moonspell Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-11-2007 22:00 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2007 21:47 schreef Myth of Fury het volgende:
@MuMo: helemaal mee eens. Peter Steele buit dat accent soms ook uit door het opzettelijk zwaarder te gebruiken

Na Irreligious heb ik ze inderdaad lang niet meer gevolgd.

@Wim: Ik vind de zang op bijv. Wolfheart lang niet altijd even zuiver, maar hij heeft een (naar mijn smaak) aangename stem en ik stoor me er niet aan. Zang mag soms best tegen het randje of zelfs hier en daar er overheen zijn


Jep +1. Aan het accent stoor ik me ook niet. Wat ik ook jammer vind is dat ze wel minder Portugees zingen op de latere albums.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-11-2007 23:41 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 20 november 2007 21:26 schreef blonde rockgod het volgende:
Nee hoor.. kraspanda's zijn gasten met halfgare make-up op... een Zwolsch gezegde. Maar nog steeds een overschatte band die nergens boeit!


Inderdaad belachelijk, al die make-up

Weinig bands zo onderschat als Moonspell. Ze zijn al 18 jaar bezig, hebben 10 goede cds uitgebracht, en nog worden ze op wacken vroeg in de middag gepland omdat het toch maar rare portugezen zijn. Misschien heeft ie een accent, de tering, wat boeit het als ze zulke goede muziek maken.


Zenial


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 21-11-2007 0:43 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Moonspell heeft natuurlijk wel zijn ups en downs gehad. Na "Irreligious" leken ze het helemaal te gaan maken, maar ze hebben denk ik teveel risico genomen met "Sin/Pecado" en "The Butterfly Effect". Veel kritiek gekregen en eerlijk is eerlijk, al die experimenten hebben de band ook niet echt goed gedaan. Gelukkig was "Memorial" wel weer een geweldige plaat en ik kijk dan ook alweer uit naar het volgende Moonspell album.

Ik hoop ook dat ze nummers als "Ancient Winter Goddess" en "Wolves from the Fog" live gaan spelen op de volgende tour, die songs behoren echt tot het beste dat Moonspell ooit gemaakt heeft.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 21-11-2007 0:52 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik hoop dat ze t lekker achterwege laten en zich gewoon voortbewegen op de manier zoals ze dat al jaren doen... (zonder die hele ouwe shit dus)




ps nee ik haat niet hun oude zooi, in tegendeel zelfs de beginperiode vind ik nog steeds t lekkerst luisteren maar ik hoef t gewoon niet te horen live


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 21-11-2007 7:58 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 20 november 2007 23:41 schreef Zenial het volgende:

Inderdaad belachelijk, al die make-up








Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 21-11-2007 8:08 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Mephisto klinkt wel lekker.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-11-2007 8:21 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 20 november 2007 21:36 schreef Wansmaak het volgende:
+1

Het klinkt wel erg goed, maar ik hoor veel liever het origineel. Wel leuk om een keer te horen, om te vergelijken, maar dat was het.

Haha ik dacht "die Wansmaak is ergens blijven steken" maar ik moet toegeven dat ik de originele opname van bv. Tenebrarum Oratorium ook fijner vind om te luisteren en dat terwijl ik wel houd van een mooie, volle sound. Maar misschien is dat wel een deel van het probleem, ik vind de sound van de heropname helemaal niet zo mooi: blikkerig, kil. Moderne producties kunnen ook warm en sfeervol klinken maar deze doet dat niet, IMO.

(edit: het is waarschijnlijk ook gewoon sentimentaliteit; de rest van de nummers ken ik minder goed en daar vind ik de "moderne" sound wél beter te pruimen)

Nog steeds wel leuk dat ze dit doen, geeft toch aan dat ze zich absoluut niet schamen voor het oude materiaal. Dat kan trouwens kwalitatief nog steeds goed mee, ik vind het niet gedateerd klinken.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 21-11-2007 8:22]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 21-11-2007 8:27 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 21 november 2007 7:58 schreef blonde rockgod het volgende:

http://staff.truemetal.it/Paola/imagolive/evo06/Moonspell-IMG_3749.jpg


Nou wat erg.

Zelfs Olivier heeft meer make-up gedragen, dus dan is Departure ook een kraspanda band? Veel plezier met snijden he


Zenial


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 21-11-2007 8:30 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 21 november 2007 8:27 schreef Zenial het volgende:
Nou wat erg.

Zelfs Olivier heeft meer make-up gedragen, dus dan is Departure ook een kraspanda band? Veel plezier met snijden he


Hehehe, dat was 1 malig voor een Halloween optreden... Alle keren dat ik Moonspell moest aanhoren zagen ze er zo belabbert uit.



Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 21-11-2007 17:22 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 21 november 2007 8:21 schreef M. het volgende:
Haha ik dacht "die Wansmaak is ergens blijven steken"



Normaal gesproken is dat ook zo, hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 21-11-2007 18:04]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 21-11-2007 20:26 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht



hier meneer moonspell als tienerjongetje!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 21-11-2007 20:43 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Van die bathory dinges video. Lief koppie, hehe.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Draconian
Doomtrooper
Usericon van Draconian
Posted 11-04-2008 11:47 by Draconian Wijzig reactieProfiel van DraconianQuote dit bericht

2 nummers van het nieuwe album Night Eternal:

http://www.myspace.com/moonspell

Klinkt weer goed.


Are you forever - loss of purpose in a passive life. Are you forever - pale, regarded as a waste of time.


Arasazi
Usericon van Arasazi
Posted 11-04-2008 18:59 by Arasazi Wijzig reactieProfiel van ArasaziQuote dit bericht

Anneke

Klinkt prima.


"We like timeless themes, so there isn't gonna be songs about fancy cars and sexy girls. Well that last one is quite timeless, I'll take it back" (Tomi Koivusaari , Amorphis)


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-04-2008 19:02 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2008 18:59 schreef Arasazi het volgende:
Anneke

Klinkt prima.


'geen zwaar metaal'
Maar het klinkt gaaf natuurlijk.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-04-2008 19:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Sterf


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-04-2008 19:07 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Redactie 'grapjes' zijn nooit leuk


Arasazi
Usericon van Arasazi
Posted 11-04-2008 21:34 by Arasazi Wijzig reactieProfiel van ArasaziQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2008 19:02 schreef MMayo het volgende:
'geen zwaar metaal'
Maar het klinkt gaaf natuurlijk.


Jenje +1


"We like timeless themes, so there isn't gonna be songs about fancy cars and sexy girls. Well that last one is quite timeless, I'll take it back" (Tomi Koivusaari , Amorphis)


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-04-2008 21:35 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2008 21:34 schreef Arasazi het volgende:



Tot in den treure, jij Anneke barbaar!


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 11-04-2008 22:34 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Die nieuwe songs klinken toch wel weer erg goed!


Arasazi
Usericon van Arasazi
Posted 12-04-2008 7:03 by Arasazi Wijzig reactieProfiel van ArasaziQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2008 21:35 schreef MMayo het volgende:
Tot in den treure, jij Anneke barbaar!


Ik vind Agua De Annique geen zware shit en ben gelijk een barbaar? De muziek vind ik nog best goed en met Anneke eet ik wel een beschuitje hoor.


"We like timeless themes, so there isn't gonna be songs about fancy cars and sexy girls. Well that last one is quite timeless, I'll take it back" (Tomi Koivusaari , Amorphis)


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-04-2008 9:12 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 7:03 schreef Arasazi het volgende:
Ik vind Agua De Annique geen zware shit en ben gelijk een barbaar?



En beschuitje eten? Goed idee!


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 24-04-2008 20:25 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

de widget al geluisterd ?

Vind het weer heerlijk wegluisteren het album ! Ook goed plan om mensen zo te laten luisteren ! Benieuwd naar jullie reacties !

[Dit bericht is gewijzigd door underkoffer op 24-04-2008 20:25]


Vind ik ook niet


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-04-2008 20:34 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik ben nog maar bij het tweede nummer, maar het klinkt zeker de moeite waard!



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-04-2008 21:16 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

ok. Bij de eerste luisterbeurt een zeer mooi schijfje!



Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen