IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Moonspell Vorige pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-11-2020 17:31 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Eén keer live gezien. Was genoeg.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-11-2020 18:31 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2020 17:31 schreef Natural Disaster het volgende:
Eén keer live gezien. Was genoeg.




Vroeger wilde dat nogal eens wisselen van kwaliteit, maar de laatste pakweg 15 jaar is het live toch wel heel strak allemaal.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 20-11-2020 18:36 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2020 18:31 schreef Count Usher het volgende:
Vroeger wilde dat nogal eens wisselen van kwaliteit, maar de laatste pakweg 15 jaar is het live toch wel heel strak allemaal.


Op Summer Breeze 2 (?) jaar geleden was het niet heel erg strak, anders. Is ook niet per se muziek die heel veel inlevert als het een beetje onstrak is, maar met name de drummer zat er toen wel eens hoorbaar zo ver naast dat het stoorde. Desalniettemin kwam een aantal hitjes er alsnog prima uit rollen. Beter dan ik het verwacht had, tenminste.



Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 20-11-2020 18:38 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Nog ooit op Bospop gezien vanaf de zijkant. Die keer dat er ook een Dynamo vrijdag was. De oprichter van het forum daar zelfs nog even kort gesproken.

#hubistrots


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 20-11-2020 21:38 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 18 mei 2002 23:31 schreef webblaster wim het volgende:
vergeten we niet "under the moonspell", de eerste miniceedee en in mijn ogen de beste. ik heb de demo ooit in een hardrockcafé in lissabon te portugal gekocht. die tezamen met de eerste mcd roeleren zwaar. alhoewel wolfheart ook nog wel te pruimen is.

met moonspell is hetzelfde gebeurd als met rotting christ en samael.
in de begindagen ontzettend te gek, maar zodra ze de gothic ontdekken


quote:
Op 19 mei 2002 22:24 schreef webblaster wim het volgende:
dat is waar. heb ze voor het eerst gezien in tilburg, waren ze het voorprogramma van ik dacht immortal en morbid angel. affijn, we waren al halverwege met de auto, bleek dat een maat de kaartjes was vergeten

weer terug, kaartjes gehaald, hup naar tilburg en bij het laatste nummer van moonspell binnenkomen. alma mater van wolfheart. schitterend nummer, maar 't klonk nergens naar. en die drummer was slecht, die had er een partij moeite mee. en zo snel zijn ze toch niet


Wat een gelijk, mooi!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 20-11-2020 22:02 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

De dag erna zijn we weer geweest, hoor ik nu net van mijn eega. Ergens in het noorden. Was ook niet strak, maar wel een hele toffe sfeer. Ik weet dat helaas niet meer, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 20-11-2020 22:44 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

quote:
Op 20 november 2020 22:02 schreef F.Jacobse het volgende:
De dag erna zijn we weer geweest, hoor ik nu net van mijn eega. Ergens in het noorden. Was ook niet strak, maar wel een hele toffe sfeer. Ik weet dat helaas niet meer, hehe.




Tijdens die tour gezien in Heinooooo - weer een dag later dan waar jij het over hebt. Of ze hebben die dag nog heel druk gerepeteerd of het is mijn 15-jarige ik niet opgevallen Kende alleen Vampiria, via een Century Media sampler. Daarna hele album gecheckt en veel gedraaid. En toen was het was het wel klaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Niles_ op 20-11-2020 22:49]


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 20-11-2020 22:47 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

Trouwens...



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-12-2020 17:16 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht



Leuke riff in het begin, maar ik hoor er niet blindelings Moonspell in.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Sater
Usericon van Sater
Posted 10-12-2020 21:47 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Deze klonk ook al erg anders dan gewend van Moonspell. Vooral tekstueel.



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-12-2020 23:49 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 10 december 2020 17:16 schreef Count Usher het volgende:


Leuke riff in het begin, maar ik hoor er niet blindelings Moonspell in.


Die leuke riff hoorde ik al niet en daarna om 1:08 weg geklikt. Wat een ellende.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-12-2020 13:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

+1


signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-12-2021 20:38 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

De actuele Moonspell is wellicht wat ondergesneeuwd geweest, maar de -latere- Katatonia en sporadische Pink Floyd invloeden zijn een verrijking van hun sound hier:



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 16-02-2022 12:58 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Ik zit toevallig net te luisteren omdat ik het ergens tegenkwam en niet kende. Ik klik dan her en der op de balk en luister twee seconden om het genre te bepalen in die 10 seconden totaal hoorde ik inderdaad al die pink floyd invloeden en zie dat hier bevestigd

Verder niet mijn ding.


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen